Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pomoc s pravidly

Ahoj mám zájem si koupit tuto hru ,ale pravidla se mi zdají komplikované.Není tady někdo z Ostravy,kdo má tuto hru a mohl by mi potom osobně s pravidly poradit??Díky Martin
26.8.2008 07:51:49

brokovnice
Já bych měl jeden dotaz na někoho asi spíš hodně zkušeného. Jak byste řešili/řešíte brokovnici versus příšera s fyzickou imunitou? Nějak jsme se na tom teď o víkendu neshodli.
Je jasné, že brokovnice nepřidává žádný bonus. Ale může postava říct, že bojuje brokovnicí, a využít tu vlastnost, že 6 dávají zranění za 2?
Já jsem tvrdil, že na příšeru s fyzickou imunitou brokovnice vůbec využít nejde, oponent prosazoval tu 6 za dva životy.

21.5.2013 11:34:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Tygr
Je to vlastnost dané zbraně, proti které je příšera imunní...za mě ty 6 nehrát.

21.5.2013 12:38:14

Tygr
Jinak si dokážu představit ten "spor"..

a: určitě se to může použít
b: já myslím, že ne, však je proti tomu ta potvora imunní, tak ji nemůžeš vůbec použít
a: ale však já si nebudu přičítat bonus do boje, jen prostě za každou 6 vemu dva životy
b: mně se to nezdá...zeptám se na foru, tam vždycky někdo poradí
.
.
.
.
.
.
.
.

b: tak mi tam odpověděli, že by se ty šestky počítat neměly
.
.
.
.
.

a: a já si stejně myslím, že měly


:-D takto nějak to chodí u nás

21.5.2013 12:40:45

Pernicek
Nj, on argumentoval tím, že když je příšera rezistentní, tak si počítáš jen polovinu bonusu, ale ty 6 fungují "naplno", takže proč by to obdobně nemělo být i u té imunity.

21.5.2013 14:51:36

imunita
Šestka je na imunitu k ničemu. Střílet brokovnicí do ducha, který nemá hmotný tělo, je jenom plýtvání náboji... Když ho nemůžu zasáhnout, nemůžu ho ani zranit.

21.5.2013 15:16:50

Dotaz
Ahojte,
Jaký je rozdíl mezi zavřenou a zapečetěnou bránou? Může detektiv, který bránu uzavřel, odejít sbírat žetony stop a pak se vrátit a bránu zapečetit? Co se děje s příšerami? Můžou se v těchto branách vůbec objevit? A když je pak brána zapečetěná, může se na jejím místě objevit jiná?
Děkuji za odpověď :)

22.5.2013 17:36:38

aaa
zavrena brana: len ju uzavries skill checkom.. ked je uzavreta tak si sice beries zeton brany a pouzivas ho na dalsie veci v hre ale je to tam prazdne a ked na karte sa objavi brana napr woods - co je jedna z frekventovanych a nemas tam ten symbol pecate tak sa tam opat otvara a pridava sa doom token k prastaremu. .. takze tam zasem usis ist a zase uzatvorit.. a zase ked sa objavi woods tak sa tam zase otvori atd atd atd...

zapecatena brana: pouzijes na to elder sign alebo 5 clues alebo ak mas rozsirenie lurker tak tie power tokeny .. robis taky isty skill check ako pri uaztvoreni brani len tam polozis te elder sign token a tym padom je brana zapecatena. a ked mas na karticke branu tak sa tam neotvori nova brana .. kebyze tam nemas ten token tak sa tam otvori.....

samozrejme je tu jedna vynymika a to ked n karticke ta brana nie je biela ale cervena a to znamena gate burst a to ze ten elder sign token sa rusi a otvori sa nova brana... a priseri sa objavia vzdy samozrejme ked je brana otvorena.... nemoze sa ti len tak objavit v lokacii prisera ked tam nie je brana to nie je mozne..

22.5.2013 18:11:15

Další otázky...
Díky, takže jestli jsem to dobře pochopila, když bránu zavřu (porazím příšeru, projdu vnějším světem a úspěšně udělám test boje či vědomostí), pouze dám její žetonek pryč ze hry a při dalěím mýtu se na tom samém místě může objevit nová. Kdežto když ji zapečetím, tak už se nová brána neotevře (a s mýtem se dělá co? Všechno kromě otevření nové brány?). A co znamená ta červená brána? Koukala jsem se na kartičky a nic nevidím, to patří k rozšíření (které nemám)?

Dále moc přesně nechápu, jak se pohybují příšery. podle kterého mýtu? Protože když jej vytáhnu zároveň s příšerou, na které není její symbol ani v bílé, ani v černé oblasti, tak se příšera nehýbe? A další mýtus už její symbol obsahuje, tak se hýbe normálně (pokud má tedy černý okraj)? A když je různých druhů mýtů více, tak se to rozhoduje podle naposledy vytaženého - a to funguje na všechny příšery ve hře?

Dále mi moc nejde do hlavy věc s maximálním počtem nestvůr. Když to je přesně pro 2 hráče, tak limit je 2+5, tedy 5. Pokud by došlo teď k přemnoení nestvůr, a ty by měly být vypuštěny do Arkhamu, tak jdou všechny do okolí (která má ve 2 hráčích kapacitu 6)? A co se stane, když už počet nestvůr snížím? Přesouvají se ty příšery z okolí na hrací plán? jestli ano, tak kam, protože už si nebudu pamatovat, která dimenzionální brána je vyvolala...

Kdy se zvyšuje strach? Pouze při nějakých zvláštních efektech karet? Nebo i při nějakých jiných událostech, např. přemnožení atd.?

A ještě, kdy si můžu v obchodě něco koupit? To tam můžu vejít a udělat to, co je popsáno na hracím plánu? (A v nemocnici, když mi dojde zdaví, se mi automaticky obnoví pouze jedno - když tam zůstanu, bude se mi dobíjet dál?)

Díky za odpovědi, určitě toho bude ale časem ještě víc. :)

23.5.2013 15:07:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Issiriana
1) jo, s mýtem se dělá všechno kromě otevření nové brány a červené brány jsou až v rozšíření.

2) Všechny příšery, co jsou v okamžiku tažení mýtu na plánu nebo na Obloze (tj. ne v okolí), se hýbou podle značky, která je na aktuálním mýtu. Pokud tam značka té příšery není, tak se v tom kole nehýbe. Tím různých druhů mýtu myslíš co? Jako počasí a tak?

3) Příšery, které se jednou dostanou do okolí, už jsou v okolí "napořád", přesněji řečeno, dokud se nepřekročí maximální stanovený počet příšer v okolí, pak se vysypou. Snížení počtu příšer na plánu nemá na okolí žádný vliv.

4) Strach se zvyšuje právě v okamžiku, kdy dojde k překročení maximálního počtu příšer v okolí a jeho "vysypání"

5) jo, na speciálních lokacích si vždycky můžeš vybrat, jestli tam budeš mít událost nebo použiješ zvláštní možnost té lokace tj. nakupování, léčení... jo, nemocnice ti každé kolo doplní jedno zdraví, ale je to dost neefektivní. Teda v případě, že jich potřebuješ doplnit třeba 4 nebo 5.

23.5.2013 21:39:42

objasnění několika pravidel
jako začátečník, který má tuto hru asi 14 dní bych chtěla objasnit několik pravidel mohl by mi někdo pomoci

1) uzavření brány - po návratu z vnějšího světa se nepovedlo ve fázi střetnutí bránu uzavřít. Musím při další fázi pohybu odjet z tohoto políčka nebo můžu pohyb úplně vynechat a pokusit se o druhé uzavření brány ve fázi dalšího střetnutí
2) když je ve hře karta Mytu "Závan z hrobů - Prostředí (mystika) Každému nemrtvému se zvyšuje houževnatost o 1."
Platí toto pravidlo i při prodeji trofeje nestvůry např. Přízrak.
3) Vzácné předměty knihy např.: Kulty Goulů Pohyb: vyčerpej kartu a utrať 2 body pohybu..... mám to chápat tak, že místo pohybu po městě provedu daný test a když uspěji mohu si vzít kartu dle textu?

30.7.2013 17:38:00

klapinka
1) Můžeš zůstat na políčku s bránou a zkusit ji uzavřít ve fázi střetnutí znovu, pokud bys odjela ztratíš žeton průzkumu a už ji nebudeš moci uzavřít dokud znovu neprojdeš přes vnější svět.
2) Ano, změny houževnatosti platí i na trofeje.
3) Tak pokud ti i přes zaplacení 2 bodů pohybu ještě nějaké zbyly můžeš se za ně klidně posunout po městě.

30.7.2013 23:07:18

pomoc
Ahoj, mám několik dotazů:
1) V případě šílenství či bezvědomí má detektiv odhodit polovinu žetonů stop a polovinu předmětů, počítají se do těchto předmětů i kouzla? A mohou se kouzla předávat (v případě že stojíme na stejném políčku)
2)Dále jsem zde četla, že ve vnějším světě detektiv absolvuje hned dvě setkání? Myslela jsem, že je to následovně: Ve fázi setkání v Arkhamu je vtažen do brány, pak obsolvuje setkání ve Vnějším světě. Pak v dalším kole ve fázi pohybu se přesune z levé poloviny do pravě, ve fází setkání ve vnějším světě má setkání. V dalším kole v pohybu vyjde z vnějšího světa ven. Tedy je to asi celé blbě. Může mi prosím někdo ujasnit, jak probíhají tahy ve vnějším světě?
3)Když je detektiv zpožděný (např. v důsledku vyhodnocení karty lokace je vtažen do brány), pak jediná efekt toho je, že se ve fázi pohybu nemůže hýbat (pouze se postaví) ? Tedy, když použiju předchozí příklad, detektiv vtažený do vnějšího světa, zpožděný, zde ve fázi setkání ve vnějším světě může toto setkání podstoupit, pouze se příští kolo ve fázi pohybu nebude moct přesunout do další poloviny a ve fázi setkání

4.8.2013 10:47:47 | Upraveno autorem (porovnej)

handa
1) kuzla by sa mali ratat ako predmety ak sa nemylim a vysetrovatelia si mozu medzi sebou davat aj kuzla.

2) Nie hned ale postupne, v kazdej polovici jedno.

3) ked je "spozdeny" (delayed), tak stretnutie absolvuje aj tak, ci uz v Arkhame alebo vonkajsiom svete (vtedy ma celkovo tri stretnutia vo vonkajsiom svete), len sa nehybe.

Ak sa nemylim, vacsina tohoto by mala byt vo FAQ.

4.8.2013 11:49:25

FAQ
kde najdu FAQ?
dík.

mám stejný dotaz na předměty:)

7.8.2013 08:51:25

FAQ
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Arkham_Horror/FAQs/Complete_Arkham_FAQ.pdf

Toto je pre vsetky rozsirenia v kope, pokial chces len nejake konkretne, tak priamo na support stranke hry:

http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite_sec.asp?eidm=6&esem=4

7.8.2013 09:11:46

předměty
Vyšetřovatelé si můžou předávat peníze, obyčejné věci, unikátní věci a kouzla. Takže ano, kouzla se řadí mezi věci.
Dovednosti, spojenci ani žetony stop (prostě cokoliv jiného) se předávat nesmí (pokud to není nějaká speciální vlastnost postavy nebo to neumožní text na nějaké kartě).

7.8.2013 09:48:07

Gate Burst
Děkuji za odkaz na FAQ, moc pěkný.

Dotaz: co je Gate Burst v CZ Arkhamu? Ve slovníčku EN-CZ jsem nenašel
-- nic, už vím - je to z expanzí.

7.8.2013 17:28:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Zástupce šerifa
Může být zástupce šerifa poslaný do vězení?

12.9.2013 19:58:40

to Bogy
Tuším jsem někde četl, že ne. Pokusím se to dohledat.

12.9.2013 21:26:33

Zástupce šerifa
Právě sem to taky někde četl, ale už nedohledal. Docela by mě zajímalo, pokud by nešel do vězení jak to probíhá, jeslti normálně s tím rozdílem že místo do vězení pujde na policejní stanici a neztratí tah, ale je zvláštní že v pravidlech sem o tom nic nenašel.

12.9.2013 22:54:10

Bogy
Může, viz FAQ 2.0
Deputy of Arkham
Q: Can you be arrested as the Deputy and do you stop being Deputy if you are arrested?
A: Yes, you can be arrested, but if you are, you do not stop being Deputy.

12.9.2013 22:59:13

deputy
Ok, v tom případě se omlouvám, asi jsem si to spletl se speciální schopností jedné postavy z rozšíření.

12.9.2013 23:40:10

deputy
Ja taky urcite nekde cetl, ze nemuzes byt zatcen. Ale jestli to takhle stoji ve FAQ, tak bych se ridil tim.

13.9.2013 11:46:00

deputy
To s tím, že nemůže být zatčen bylo v souvislosti s Curfew Enforced mythosem (vyšetřovatelé kteří ukončí svůj pohyb na ulici provedou test vůle -1, když neuspějí jsou zatčeni a musí jít na policejní stanici), kdy se hned v nějakém z prvních FAQ objevilo, že se to Deputy netýká, z toho si pak lidi začali vyvozovat, že nemůže být zatčený, asi proto to teď dali vysloveně do FAQ.

13.9.2013 12:06:51

Otazka BOJ
Ahojte rad by som sa spytal tykajuc sa test suboja:
moj aktulany boj na karte detektiva je 3 mam 38 revolver + 3k,
cernikneznik ma bojove hodnotenie -3.

1.po preposte mam 3-3= 0 , ale v zalohe mam zbran. Mozem ju pocitat k bonusu .
2. co sa stane pri teste ak mam 0 alebo -1,-2... ale mam stopy aj zbrane... mam si odobrat poskodenie 1 srdce a hadzat? alebo si neodoberam nic len pripocitam hodnotu boja na predmetoch a ak je vysledok vacsi ako 0 = hadzem kockou... ? dakujem

12.10.2013 20:07:06

Vybíráme z Bazaru

Mars: Teraformace
Mars: Teraformace
Akt. cena: 640 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas