Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
Pomoc s pravidly
Ahoj mám zájem si koupit tuto hru ,ale pravidla se mi zdají komplikované.Není tady někdo z Ostravy,kdo má tuto hru a mohl by mi potom osobně s pravidly poradit??Díky Martinbragi
Díky moc. Myslel sem si, že tu smlouvu nedostaneš jen tak
Nezbitch
Za málo. Chce to, samozrejme, nevyhnutnú dávku šťastia, pretože sa vyskytuje len na 3 kartách Stretnutia.
Prepáčte
Tak to sa ospravedlňujem, v tých výrazoch mám ešte zmätok
Další dotaz
Když mám pod sebou 3 potvory a vyčaruju v boji kouzlo, platí mi to kozlo na boj na všechny potvory nebo jen na jednu? Jestli na jednu tak je to kouzleni dost nevýhodný.. Díky
Nezbitch
Na jednu. No, nevýhodný. Vem si, že Shriveling do jedné ruky má stejnou sílu jako Thompson do dvou.
Rinter
Ale stejne. Jedno kouzlo je proste jedno kouzlo. Casto mas pod sebou 4 potvory kdyz se trefi brana na branu a pak jeste kdyz kouzlis tak te to stoji hafo pricetnosti. Nevim no. Neprijdou mi ty kouzla nejaky uzasny...
Nezbitch
Přesně tak, kouzlení v Arkhamu mi až na vvýjimky přijde dost nevýhodný.. Většinou je použijem, když už nic jiného nezbývá..
Dotazy k pravidlům
Dneska jsem si zahrál první hru a hrál jsem j ísám s jednou postavou. Chtěl jsem si všechno projít a vyzkoušet abych pak mohl kamarádům pravidla pořádně vysvětlit. U několika věcí jsem si ale nebyl jistej.
1) Jak je to se stopama a bránama? Když se někde objeví brána, tak z té lokace zmizí stopy? Tuším, že jsem to někde v pravidlech četl, ale pak jsem to už nenašel (hledal jsem toho spoustu, tak je možný, že jsem to přehlídl). A pokud už někde brána je a karta mýtů řiká, že se tam má dát stopa, tak se na tu lokaci dá nebo ne?
2) Pohyb příšer. Pohybují se už to kolo, kdy jsou vytažené kvůli kartě mýtů (ať už se objeví jedna příšera na nové bráně nebo příval nestvůr, když už brána na té lokaci je)? Podle popisu v pravidlech je pohyb příšer až poslední při vyhodnocování karty mýtů, tak bych řekl, že se tedy ještě pohnou.
To je asi (zatím) všechno:). předem děkuji za jakékoliv odpovědi a pokud jsou to věci, které jsou jasné už z pravidel, tak se moc omlouvám za otravování.
Coewolf
ad1) Když se v lokaci objeví brána, je do ní vtažen jak detektiv tak stopy. A další stopy se zde neobjevují.
ad2) je to tak jak píšeš
Přeji hezké hraní
Ha-kiss
Díky za objasnění. Mám pocit, že jsem udělal několik kixů s bránama, ale myslim, že už to chápu:)
gate box
Zajímalo by mě, jak hrajete gate box (případně jestli někdo ví jistě, jak to s ním je, tak to bude ideál).
Gate box umí to, že se můžete z jiného světa vrátit jinou bránou než tou, která vede do toho konkrétního světa. Příklad: Skočím do Dreamlands, projdu je, ale při návratu si zvolím, že vyleze bránou, která vede do R´lyehu.
A teď ten dotaz: dáváte exploration token na
a) bránu, kterou vyšetřovatel vyleze, tedy R´lyeh
b) bránu do světa, který vyšetřovatel prošel, tedy Dreamlands?
Pokud b) myslíte, že by mohl tu bránu zavřít "na dálku"? Protože pokud mě paměť neklame, tak když vyšetřovatel odejde od brány s exploration tokenem, tak se token ztrácí.
Větší smysl by asi dávalo a), ale je taky možné, že je gate box myšlený jako ochrana před lost in time and space, když se dva vyšetřovatelé dostanou do stejného světa a ten první ji tomu druhému uzavře.
to Tygr
Exploration token se vždy dává na bránu, ze které vyšetřovatel vyjde, aby ji mohl zavřít. Představ si klidně situaci bez Gate boxu, kdy jsou na plánu dvě brány vedoucí do stejného světa. Vstoupíš jednou a můžeš klidně vystoupit druhou. Každopádně exploration token se dá na tu, kterou jsi vyšel. S Gate Boxem je to stejně, akorát můžeš vylézt libovolnou branou do libovolného světa.
EDIT: Výtažek z anglických pravidel Movement fáze strana 8:
"If the investigator is in the second area of the Other
World, he returns to Arkham. The player must choose a
location that contains a gate to the Other World he is leav-
ing. After choosing such a location, he places his investi-
gator marker there. Then he places an “explored” marker
underneath his investigator to show that he has explored
the gate. This marker remains in play as long as the inves-
tigator remains at the location."
Kadaver
Dík, takhle to asi dává smysl. Mně právě přišlo trošku proti logice, že by dostal exploration token za svět, který vlastně vůbec nezkoumal, proto jsem si tím nebyl jistý. Nicméně odpovídá to pravidlům.
Exploration token
Ahoj. Jak tady čtu odpovědi k Exploration tokenu, napadá mě - může vůbec bránu uzavřít i jiný detektiv, který přijde do lokace s bránou, na které je Exploration token, nebo se o uzavření může pokusit pouze detektiv, který svět skutečně prozkoumal?
Osobně se domnívám, že bránu zavírá pouze ten, kdo svět skutečně prozkoumal, ale třeba mi něco uniklo.
Díky.
to Deskovec
Zklamu Tě, ale zavřít tu bránu může jen vyšetřovatel, který tou branou vyšel a dostal explored marker. Každý takový označovník je specifický pro vyšetřovatele a bránu, takže kdokoli jiný vstoupí na tu bránu, tak je do ní regulérně vtažen, i když na ní stojí vyšetřovatel s explored markerem.
Výtažek z anglických pravidel Closing and Sealing Gates strana 17:
"If, during the Arkham Encounters Phase, an investigator
is on a location that contains an open gate and that
investigator has acquired the explored marker, he may
now attempt to close the gate."
střetnutí v jiných světech
Padl zde dotaz: Chápu správně pohyb po jiných světech?:
1. tah vcucnutí do jiného světa – nehraje se střetnutí v jiných světech
2. tah cesta zleva doprava – hraje se setkání v jiných světech
3. tah – cesta zpět to Arkhamu – může se zavírat brána.
a odpověď byla: ne.
1. tah vcucnutí a setkání na první půlce jiné dimenze
2. tah cesta zleva doprava (pokud výsledkem předchozího setkání není zpožděný), druhé setkání v jiném světě
3. tah - cesta do Arkhamu, zavírání brány
Podle mě je to dobře napsáno v dotazu. Střetnutí by mělo probíhat jen jednou a to v druhé polovině světů, které je označeno barvami. Jsem začátečník, tak se chci ujistit, abych to hrál dobře. Nikde v pravidlech jsem nenašel, že by se střetnutí mělo hrát 2x v obou půlkách světa.
RE: střetnutí v jiných světech
Je to tak, jak je napsáno v odpovědi. V pravidlech se možná explicitně neříká, že by měly být střetnutí dvě, ale vyplývá to z obecných pravidel, kdy máš fáze tahu:
1. Upkeep
2. Movement
3. Arkham Encounter
4. Other World Encounter
5. Mythos
Dál se v pravidlech říká, že hráč, který se ve fázi 4 nachází v jiném světě (ať už v první či druhé půlce), tam má střetnutí. Takže nestane-li se nic mimořádného, máš střetnutí v jiném světě 2.
RE: střetnutí v jiných světech
Vždy máš dvě setkání v cizích světech. Výjimky jsou: zahrátí Najdi bránu, když přestupuješ z první do druhé části; mít Kapitána Bílé lodi, Marka Harrigana nebo prostě něco, co tě ochraňuje před únavou (kterou získáváš když se pod tebou prolomí brána v setkání nebo fázi mýtů); nebo pokud tě brána pošle dřív domů nebo tě naopak déle zdrží.
Jenom když už jsme u toho, tak se zeptám: Jak to hrajete když se pod vámi v setkání objeví brána? Máte setkání i v bráně, protože setkání v bránách se vyhodnocuje až po setkání v Arkhamu, nebo ne, protože už detektiv jedno setkání měl v Arkhamu a druhé nedostane?
Rinter
Pokud tě "nasaje" brána, setkání ve stejném kole v Jiném světě nemáš, protože jsi "Delayed", tedy položíš figurku na bok na první pole jiného světa a v dalším kole ji v pohybu postavíš a máš tam setkání.
Eyron
Myslel jsem si to, takhle to hrajem, ale občas se mě někdo zeptá, tak jsem si teď na to vzpomněl
další dotazy
Díky za vysvětlení...no mám další otázky...
1.Když je pohyb a detektiv se pohybuje přes pole, kde je nestvůra, ale nezůstává na tom poli, ale pokračuje, musí si udělat test vyhýbání?
2.Když si detektiv udělá úspěšně test vyhnutí, cestuje už pak po Arkhamu normální rychlostí, nebo plížením? Nebo se plížení používá jen jako modifikátor v testu plížení?
3.když si detektiv udělá test strachu a neuspěje, může potom pokračovat v boji nebo útěkem, nebo musí počkat do dalšího kola a znovu dělat test strachu a jen když uspěje tak může bojovat/utíkat/?
Hru mám pár dní, tak se učím....díky za odpověď.
RE: další dotazy
1) Podle kapitoly vyhýbání monstrům, pokud se vyšetřovatel pokouší opustit, nebo ukončí pohyb na poli s monstrem, musí bojovat, nebo uhýbat. Takže ano, pokud se pohybuješ přes něj, tak v okamžiku, kdy jej opouštíš, musíš udělat test vyhýbání.
2) Počet polí, po kterých se pohybuješ, je určen hodnotou pohybu. Hodnota plížení ani uhýbání nemá na velikost pohybu vliv.
3) Pokud vyšetřovatel neuspěje v testu strachu, přijde (většinou) o nějakou příčetnost, ale zbytek je úplně stejný, jako kdyby uspěl. Tzn. musí dál pokračovat testem na boj, nebo na úhyb.
Dodatek: Pokud už s monstrem vstoupíš do boje (děláš test strachu), tak tvůj pohyb automaticky končí. Tzn. i kdybys potom uspěl v testu vyhýbání, nemůžeš pole opustit. Pokud chceš pole opustit, děláš test vyhýbání ještě před vstoupením do boje a test strachu neděláš vůbec.
PS: První verzi odpovědi ignoruj, špatně jsem si přečetl otázku.
to beorn
no díky za odpovědi, ale moudrej z toho jsem stejně,jako když si přečtu návod...
1.návod říká, že uhýbat se musí, když na poli s nestvůrou tah začíná nebo končí, mě šlo o to, jestli se mu musím vyhnout, když přes něj jen přejíždím...
2.ok
3.to jsem nepobral vůbec..test strachu x test hrůzy...to je něco jiného? Jsem myslel, že to trochu chápu, ale potom cos napsal, nechápu nic...
hracik
1. ano, i když jen procházíš, musíš se vyhnout. ale pokud se nevyhneš, tvůj pohyb končí a začíná boj
3. hodíš test strachu (nebo hrůzy, nevím jak je to v české verzi, v anglické verzi je to prostě horror check), pokud uspěješ , pokračuješ dál k testu boje nebo útěku, pokud neuspěješ, ztrácíš příčetnost a pokračuješ dál k testu boje nebo útěku.
rinter
stručné a jasné, děkuji
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mince pre stolne hry od 1czk
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 1 den