Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pomoc s pravidly

Ahoj mám zájem si koupit tuto hru ,ale pravidla se mi zdají komplikované.Není tady někdo z Ostravy,kdo má tuto hru a mohl by mi potom osobně s pravidly poradit??Díky Martin
26.8.2008 07:51:49

to hracik
Ahoj,
1) Pokud se v českém překladu říká, že uhýbat musíš, pokud tam tah začínáš, nebo končíš, tak to je určitě špatně. Když přes něj, jak říkáš, přejíždíš, musíš dělat test uhýbání taky.
(Domníval jsem se, že věta "Takže ano, pokud se pohybuješ přes něj, tak v okamžiku, kdy jej opouštíš, musíš udělat test vyhýbání" to říká celkem jasně.)
2) ok
3) Za první verzi odpovědi se omlouvám, špatně jsem si přečetl otázku. Je ta opravená už pochopitelná?

29.10.2012 13:43:25

Ach jo
radši se nebudu snažit a nechám to na povolanějších :)

29.10.2012 13:46:42

to beorn
Jen mě to trochu zmátlo:)teď už je to ok:)
Tak snad už poslední dotaz:
Když hraju ve dvou hráčích, maximum nestvůr v Arkhamu je 5. Další se dávají na pole Okolí. Co dělat, když nějakou nestvůru dostanu? Má se v tu chvíli doplnit na to samé místo další z pole Okolí, které tam čekají? Nebo se doplní jinam? Nebo se doplní jindy?

30.10.2012 09:09:53

hracik
Tyjo, řešilo se to tady asi 6x, je to ve FAQu, ale budu hodnej:
Když má přijít nestvůra a maximální limit potvor v Arkhamu je na max, další potvora se dá na políčko Okolí (i pokud tam jsou další potvory). Je ale i limit na počet potvor v Okolí(opět podle počtu hráčů): Pokud by měla do Okolí přijít potvora, která přesahuje limit, všechny potvory z Okolí se předtím zahodí do poolu a zvedne se Terror level o 1 (a vykoná se vše s tím spojené, např. se odtsraní ze hry Allies

30.10.2012 10:00:59

to hracik
Jen doplnění Eyrona, který neodpověděl na druhou část Tvé otázky:
Když už dosáhneš limitu monster v Arkhamu, tak se další monstra dávají do Okolí, to chápeš dobře. Když nějakou potvoru v Arkhamu zabiješ, tak se nenahrazuje žádnou nestvůrou. Až ve chvíli, kdy mají do hry přijít další nestvůry, tak zjistíš, že zase nemáš naplněný limit nestvůr v Arkhamu, tak nové potvůrky přijdou do města (opět maximálně do výše limitu).
Ve zkratce, když zabiješ potvoru, tak do města nová přijde až tehdy, kdy ji tam nějaký herní efekt přivolá (objevení brány, příval nestvůr, efekt Mythos karty, apod.).

30.10.2012 10:20:14

to Kadaver
joo, o tohle mi šlo, děkuji:)

30.10.2012 10:27:55

to hracik
Já bych si jen dovolil opravit nebo upřesnit Eyrona v tom, že pokud by měla do Okolí přijít nestvůra, která přesahuje limit, tak se předtím všechny potvory z Okolí zahodí.
Nikoliv, zahodí se až poté, tedy včetně té nestvůry, která počet převýšila.

Pokud si ovšem dají home rule, že se zahazují předtím, tak je to samozřejmě možné a je to jejich věc, pokud to nebudou praktikovat v osmi postavách :o))

31.10.2012 15:28:53

pomoc
Zdravím, omlouvám se, že otravuju, ale rád bych se znovu zeptal, zda by se tu našel někdo z Libereckého kraje, nejlépe Česká Lípa a okolí, kdo by si hru zahrál a vysvětlil nám s manželkou pravidla, hru doma máme, ale v pravidlech se nevídaně plácáme. Předem děkuji za jakoukoliv reakci.

1.11.2012 15:41:39

Tygr
Díky za opravu! Měl bych si zahrát a oživit to :-)

1.11.2012 17:33:16

muchen-tuchen
Příští týden je od středy večer do neděle ve Sloupu (což máte z Lípy kousek) Severské hraní. Tam by se určitě někdo našel, bude tam asi 70 lidí nebo tak.
Já tam budu jen v sobotu, ale případně bych si třeba chvíli taky našel. Jestli chceš, tak mi napiš poštou a nějak se třeba domluvíme.

Eyron: není vůbec zač, ono je to někdy s těmi pravidly fakt zapeklité :o)

1.11.2012 22:26:54

pro upřesnění
Když je hráč ve fázi pohybu a příjde na pole s otevřenou bránou a nestvůrou:
A/je ihned vtažen bez boje do vnějšího světa nebo
B/normálně provede vyhnutí nebo boj s příšerou a až ve fázi střetnutí se přesune do světa?
Podle mě B je správně, ale stejně se radši zeptám:) Díky

2.11.2012 11:42:32

hracik
Podle mě B), pro upřesnění doporučuji kontaktovat českého vydavatele, bude rád a ochotně poradí ;-)

2.11.2012 12:45:05

hracik
Taky jsem to jednu dobu hrál blbě, je to B, jak říká Eyron.
Protože příšera se řeší ve fázi pohybu, kdežto vtažení vyšetřovatele bránou se odehraje až ve fázi setkání v Arkhamu. (Docela šikovné je na tohle Schéma kola od Mortheho zde ke stažení).

2.11.2012 13:32:48

to Tygr
No to je paráda to schéma, nevšiml jsem si toho, už týden se pokouším něco podobného vytvořit:) Díky

2.11.2012 13:48:40

Nejasnosti
Měl jsem tu čest si zahrát opět s někým novým, akorát to sebou přineslo "rozpory" co se týče výkladu pravidel (a celkem zásadní). Rád bych Vás poprosil o radu a rozsouzení :-D

Můj boj: Vždy jsem hrál tak, že celý boj (slet bojových kol) proběhne v jednom hracím kole na konci fáze pohybu DANÉHO hráče. Hráč třeba prohraje první hod nestvůra ho zasáhne, ovšem IHNED je další kolo boje a hráč hází znovu. Tzn. hráč buď nestvůru zabije nebo zemře (případně uteče třeba v pozdější fázi boje). S tím také souvisí to, že zbraně si hráč volí na začítku každého kola boje.

Jiný výklad boje: V každém hracím kole je pouze jedno kolo boje. Tzn. hráč nestvůru zabije a nebo dostane jeden zásah. Zbraně si hráč volí v udržbě. A boj probíhá ve fázi setkání, což prý dokonce znamená, že pokud vlezete na bránu, kterou hlídá nestvůra a tu zabijete tak přicházíte do vnějšího světa zpožděný a neabsolvujete tam tak střetnutí toto hrací kolo.

Tak prosím jak to teda je?:-) já se samozřejmě přikláním k variantě jak to hraji já i když varianta kdy je pouze jedno kolo boje a hlavně to, že se zbraně volí na počátku se mi celkem zamlouvá (vnáší to do hry ještě více strategie, větší obtížnost boje proti více monstrům a navíc by to vyřešilo můj jiný problém, zda když použiji kříž na test strachu tak mám už i na boj obsazenou ruku nebo ne - prosím taky odpověď).

Díky moc

5.11.2012 19:30:03

to kotilion
Podle pravidel to hraješ správně ty..
Tvůj kamarád si to trochu upravil a zjednodušil, takže pak už je to asi jen na tom jak se domluvíte, v Arkhamu se dá použít hodně úprav pravidel a house rulles..

K tomu kříži.. nechce se mi teď ta kartička hledat, ale tuším, že to přidáva +1 k testu na strach, takže ti to pasivně zvyšuje tvoje šance a při testu strachu žádné zbraně v ruce nepoužíváš.. Kříž se dá používat jako zbraň proti nemrtvým a pak ti teprve obsadí jednu ruku ;-)

5.11.2012 20:43:15

to kotilion
http://www.arkhamhorrorwiki.com/Cross

jinak tady najdeš hodně zajímavých věcí, speciálně ke kříži, tam máš i napsáno, že ti to dává bonus k horror checku a neblokuje ti to žádnou ruku..

5.11.2012 20:46:58

pomoc s pravidlami
Caute chcel by som sa opytat ci tu je niekto z Bratislavy co by mne s frajerkou trosku vysvetlil pravidla, nejako v tom tapeme...Dik

3.12.2012 13:31:04

jen ujasnění
Čau, mám za sebou teprve tři regulérní hry Arkhamu, tak v tom ještě s kolegama trochu plavem....ale jsou dvě věci, o kterých si myslím, že je hrajem dobře, ale pro ujasnění.

Např. chci zavřít bránu v bojovém testu, takže si přičtu třeba dovednost, pomocníka, ale už bych si nejspíš neměl přičítat brokovnici hm? Logicky ne, jelikož si myslím, že patří jen do soubojového testu, jde spíš jen o text na kartičce s většinou zbraní, kde se píše + 4 do "bojových testů"...

A druhá věc, šel jsem do vnějšího světa prozkoukámat a během toho karta mýtu vyvolala bránu, tam, kde jsem vstoupil, takže ze všech bran vyleze nestvůra, u mě žlutá, takže tam zkejsne. V rámci pohybu jdu z vnějšího světa na bránu, podle pravidel nemusím bojovat, ani unikat, ve fázi střetnutí zavírám bránu a když nemá potvůrka stejnej symbol jako brána zůstává tam a další kolo ve fázi pohybu s ní musím bojovat nebo utýct?

A ještě jedna věc mě napadá. Lítající potvůrky, vyjde z brány, nemá symbol na pohyb a ve vedlejší ulici nikdo není, takže zůstává na bráně. Dřív jsme hráli, že automaticky šla na oblohu, ale když jsem znovu pročítal pravidla, tak jsem pochopil, že za výše napsaných okolností, zůstává na bráně, kdyby byl detektiv ve vedlejší ulici útočí a kdyby se měla hýbat a nikde nikdo, tak teprve jde na oblohu..hm? A s tím souvisí ještě další dotaz, detektiv ukončí svůj pohyb na jekékoliv ulici a v ten moment se na něj vrhají všechny létající potvůrky z oblohy? Toto nás právě solidně podělalo, kdy jsme museli řešit zvěst a v obloze číhal nějakej maskovanej a pak ještě jedna dost silná...

Díky za odpověď!!!!!!

9.12.2012 22:27:59

Pernicek
1) Ano, chápeš to správně
2) chápeš to správně
3) U těch lítacích by to mělo být takto:
a) objeví se na bráně. Pokud má rovnou pohyb, vyleze ven na ulici, pokud pohyb nemá zůstává na bráně.
b) pokud je už na bráně a má pohyb, vyleze ven na ulici
c) pokud je na ulici a vedle nikdo, jde na oblohu, pokud je někdo vedle na ulici, jde na něj
d) pokud je na obloze a má se hýbat, snese se na kohokoliv na jakékoliv ulici. Ale jen když se má hýbat, takže není to tak, že jakmile někdo skončí na ulici, tak se na něj vrhnou všechny z oblohy.

10.12.2012 10:31:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Lítající
Díky díky

takže základní pravidlo pro ty létající monstra je, že mění místo (brána x ulice x obloha x ulice) vždy jen pokud jim karta mýtu přikazuje se hýbat, jinak zůstávají zrovna tam, kde jsou (brána x ulice x obloha)


A ještě mě napadá jedna drobnost...otevíráte bránu již hned po prvním mýtu? Nebo si necháváte první kolo volný na nějaký stopy do začátku atd?

10.12.2012 11:46:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Pernicek
JJ, přesně tak.

Teď nevím, co přesně myslíš na "stopy do začátku" a tak. Hra začíná tím, že táhneš kartu mýtu, otevřeš bránu, jak je na kartě napsáno, vylíhneš příšeru/příšery a případně s nimi pohneš, pokud na té první kartě mají pohyb.

10.12.2012 12:12:36

=)
Myslel jsem to tak, že jsme si to zjednodušili a první kolo se neobjevila brána, takže si každej mohl v klidu vzít jedu stopu a až pak se to rozjelo.

Jinak ze včera mám další poznatek a takový ujištění...Mandy Thompson má abilitku, že v jakékoliv fázi může sobě nebo jinému hráči nechat opakovat všechny neúspěšné hody v testu dovednosti. Dostali jsme se až k závěrečnému boji s prastarým, kde jsme jednou tuto její schopnost využili a opakovali jsme neúspěšné hody, které vznikly i použitím stop...např. házelo se 10ti kostkama, z toho 6 neúspěchů, takže by se mělo hodit znovu šesti, ale bylo použito i 5 stop (jeden neúspěch), takže v konečným důsledku se opakovalo 10 hodů...?

11.12.2012 06:34:44

Mandy
Mandy se vždycky hodí, z toho co píšeš mi ale není jasná jedna věc: Mandy může tuto schopnost používat i ve finální bitvě (obecně může tuhle schopnost používat i v boji, fight check je speciální druh skill checku). Zároveň podle mě není důvod nepoužívat to po použití žetonů stop. JENŽE: Může to použít jen jednou za tah, tedy jednou za celé kolo finálního boje.

11.12.2012 07:57:44

? :-D
Mně teď taky není jasná jedna věc...jak to sakra myslíš? =)))

Budu víc konkrétnější:

První kolo boje s prastarým, Hasturem, pořadí Michael McGlen, Dexter Drake, Joe Diamond a Mandy.

Michael naházel dobře, měl dynamit, navíc požehnanej, takže solidní sypačka...Dexter házel snad jen dvěma kostkama, o ničem a na řadu přišel Joe, naházel zhruba tak, jak jsem popsal výše, vlastně níže a v ten moment jsme usoudili, že by mohla zasáhnout Mandy a umožnit mu zopakovat neúspěšné hody....a já se ptám: počítají se do neúspěšných hodů i ty za stopy? Až dnes jsem si uvědomil, že jsme zapomněli hrát jeho vlastnot, že za použití stopy má dva hody, takže tím pádem by při využití její ability házel ještě víckrát....myslím si, že jsme to hráli dobře, akorát mi to přijde teda dost silný, tak kvůli tomu se ujištuji.

A jinak jestli jsem teda pochopil správně tvou poznámku, tak jasný, že když pomohla v útoku detektivů, tak už jsme to nemohli použit při obraně proti prastarému a abilita se načetla zas až další kolo....to ale Michael exceloval a Hastura poslal do pekel =))

11.12.2012 08:14:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Root Mechanicke rozsireni
Root Mechanicke rozsireni
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas