Trolli arena 33: Arkham Horror vs Mansions of Madness

Parxel mi pripomnel, ze uz arena dlouho nebyla a navrhl mi vyse uvedeny matchup. Takze tady mate arenu v "Kristovych letech" s cislem 33.

Jak hlasovat: Do predmetu prispevku uvedte nazev hry, pro kterou hlasujete, do tela pak veskere komentare a duvody. Kazdy muze hlasovat pouze jednou! (Debata ovsem neomezena). Pokud mate pocit, ze jsou hry nesrovnatelne, pak si tento pocit nechte pro sebe, diky. Hlasy budou secteny pristi patek.
18.8.2011 07:53:27

přirovnání k Pandemicu
To je podobná argumentace, jako kdybych přirovnál porche k trabantovi, protože obě jsou auta, někam mě dovezou, mají kufr atd.

to Ringo a kren:
Ale jinak jsem rád, že vás poprvé vidím, že jste se v něčem shodli. Jen tak dál!

19.8.2011 08:59:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Pandemic vs Arkham
Arkham neni vytuneny Pandemic, ale Pandemic je ostrouhany Arkham. Koukal jsem na Geek a pokud to sedi, tak Arkham vysel 2005 (pokud pominu verzi z 80. let) a Pandemic je z roku 2008. Takze nejdriv byl Arkham a pokud pouziju Vasi uvahu, tak to nekdo potom ostrouhal a udelal z toho Pandemic.

19.8.2011 09:44:23

Parxell
prirovnani spravne, jak rikam, Arkham je na mile daleko od Pandemicu co se tyce obohaceni hry, tak jako je Porshe od Trabanta ve smyslu obohaceni auta. Ale porad jsou to veci bezici na stejnem principu.

19.8.2011 09:45:56

ad Pandemic
A nemělo by to být spíše opačně? Že Pandemic je jako Arkham, když vyšel dříve? :-)
Pro mě velká nevýhoda Pandemicu je to, že je strašně moc předvidatelný a hráči mají přesně nalajnované, co mají dělat - tím pádem nemají moc na výběr z nějakých variant. AH je v tomhle mnohem chaotičtější a mnohem více nepředvídatelný. Navíc není úplně jasné, co dělat, protože není vždycky nejlepší nápad zavírat hned všechny otevřené brány. Navíc se každé kolo děje spousta nepředvídatelných věcí, které mohou zhatit i sebelepší plány.
EDIT: Tak vidím, že Vojta už mě s myšlenkou předběhl. To mám za to, že nechávám příspěvky rozepsané tak dlouho. Jinak AH už vyšel 1987, alespoň v první verzi od Chaosia, takže má 20-ti letý náskok před Pandemicem.

19.8.2011 09:51:24 | Upraveno autorem (porovnej)

ALA Pandemic
Nikdo původně nepsal, že Pandemic je jednoduchý Arkham nebo naopak, nebo která hra z které v kterém roce byla odvozena. Beholder psal jen že je ALA Pandemic (to znamená podobnými mechanismy) a přirovnání k Pandemicu, kterého jste se tak s vervou chytili nebylo hlavní myšlenkou jeho a mého příspěvku. Hlavní myšlenkou, alespoň mou bylo, že mi AH přijde, jak psal Beholder, nudný, dlouhý a s nestálou, rychle mizející atmosférou. Hrál jsem ho jen třikrát, ale atmosféra mne nijak příliš neoslovila a z celé hry si pamatuju jen šoupaní žetonků, obracení a čtení karet. Například z poslední hry HIS, která byla začátečnická, chaotická a hodně dlouhá (a nebylo to nic jiného než šoupání žetonků a obracení karet), tak si pamatuju ostrý boj o ovládnutí Evropy a tvrdý náboženský zápas.

Nejde o srovnání mechanismů, kvality nebo komponent AH, Pandemicu nebo HIS. Jde mi o to co ta hra ve mne zanechala, jestli perfektní atmosféru, nebo jen mechanismy ovládání hry. Možná to bude znít až příliš kacířsky, ale já si raději zahraju rychlý Pandemic, pro mne napínavější, jak se nemoci rozlézají po světě. A na tajuplnou atmosféru, byť třeba s některými spornými mechanismy si nechám MoM.

I když MoM jsem hrál jen dvakrát (díky kípře Kadavere) a čekám na Morteho překlad, abych to mohl hrát doma a s přáteli.

19.8.2011 10:08:25 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Krene, ale s tím JE sis začal ty. Schválně jsem koukal na své předchozí příspěvky a nikde jsem nic podobného nenapsal. Mluvil jsem o přirovnání AH s Pandemicem.

Navíc tahle aréna je match mezi AH a MoM. Tak nezačínej ještě s HISem.

Já jsem u AH zažil super atmosféru a taky jsem zažil hry, které stály za prd viz mnou už před dlouhou dobou zmiňovaná hra na Zatroconu v Pardubicích. To bylo prostě o ničem.

A to co popisuješ to se ti může stát téměř u jakékoliv hry. Sejde se blbá skupina, pochopíš špatně pravidla a rázem máš situaci, která se ti jeví jako šoupání žetonů a nic víc. To vůbec není charakteristický rys AH. To můžu říct stejně i o MoM.

19.8.2011 10:24:01

Parxel
1) HIS jsem zmiňoval jen kvůli zanechané atmosféře, takže pokud srovnání jen MoM a AH, tak MoM má pro mne mnohem, mnohem větší atmosféru.
2) Natolik mám zkušenosti, že dokážu odhadnout jestli mne hra nudí kvůli hře samotné nebo kvůli společnosti, která se sešla.
3) Nemám rád když se chytá za slovíčka a diskutuje se o konkrétních vytržených slovíčkách a větách z kontextu celého příspěvku, než by se spíš vnímala myšlenka, kterou ten který člověk chtěl svým příspěvkem sdělit.

19.8.2011 10:35:51 | Upraveno autorem (porovnej)

to kren
Ja spis nechapu, ze pokud je Pandemic oklesteny AH, tak jak je mozne, ze je mnohem atmosferictejsi, nez AH. Pandemic jsem nehral a popravde kdyz jej vidim, tak me to ani nelaka. Uz jen pri pohledu na fotku rozehrane partie mi to pripada jako nudne soupani panacku z clovece nezlob se a jinych zetonku. Nic vic. :-)

19.8.2011 10:45:18

to Vojtech Musil
Já neřekl, že je atmosferičtější, já řekl, že je pro mne napínavější. A pokud by byl tak zdlouhavý, rozvláčný, jak AH, tak by mne nudil taky. A komponenty hru dělají jen v menší míře, takže mi ti panáčci z člověčka nevadí.

19.8.2011 10:51:35 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Nikdy jsem neříkal, že nesmíš něco zmínit. To mi nepodstrkuj. Jenom jsem chtěl, aby jsme neodbočovali od tématu arény.

A co se týká nudnosti her, tak i přesto všechno, co tady zaznělo, je to subjektivní záležitost konkrétního člověka.

A ještě připomenu to co jsem zmiňoval. AH mě v základu také tolik nebral, ale pár rozšíření hru výrazně zpestřila dle mého názoru i vylepšila. Je možné že až k MoM přibyde pár rozšíření bude to podobné, ale teď je ta hra ještě děcko, která musí trochu povyrůst.

Pak bych taky dodal, že ty hry se dívají na podobnou věc z jiného měřítka. MoM jde víc do detailu a konkrétních věcí, kdežto AH se na souboj se silami zla dívá z trochu větší perspektivy a to mě prostě sedí víc.
V MoM zažiješ třeba atmosféru starýho baráku, kde se děje něco tajemného a zlého. A podle konkrétního příběhu jde o to, jestli se zbláznil nějaký fanatik vyvraždil rodinu nebo vyvolal třeba Shgota.
V AH je pojaté jako klasický konflikt dobra zla. Zlo se snaží dostat na náš svět a získat co mu patřilo. Do toho různý heraldi, kteří prastarým pomáhají. Může se získat třeba členství v Sheldonově gangu apod. prostě je tam toho strašně moc. A to se mi na té hře prostě líbí.

Navíc AH má dle mého názoru nejlepší systém postav, které jsem v deskovách zažil. Myslím tím to přeslouvání sliderů a změnu parametrů postav. To mě prostě bere.

19.8.2011 10:55:47

krene
Neslovíčkařím, ale pokud jsem to pochopil, tak jsi narážel na mojí větu:

Tak Pandemicu má snad AH trochu daleko ne? z 18.8.2011 19:21:25

a z to pak vzešlo to tvoje JE.

19.8.2011 11:00:59

to Parxel
1) Ještě než jsi poslal svůj poslední post, tak jsem si sám uvědomil, že slovíčko "nesmím zmínit" je příliš expresivní a proto jsem ho ve svém příspěvku odmazal, aby nevyvolalo zbytečnou averzi (protože to nebylo myšleno zle). Byl jsi rychlejší a tak se ti omlouvám.

2) Celá tahle aréna je subjektivní a tak já jen vyjádřil svůj subjektivní názor, že mne hra nudí. Nic víc nic míň a nikomu neberu, že ho hra nenudí a že je pro něj atmosferická.

19.8.2011 11:03:17

ehm
AH patří do stejné verbeže kooperativek jako pandemic, forbidden island a ygdrassil. Zkrátka když ji hraji se Siaronem tak vyhraju, ale nezahraju si. Bez urážky, sigi ví jak to myslím. Je totiž ten hloupý okamžik, kdy to jeden všem řídí. Strašně záleží na hráčích. Navíc všichni spolupracujem. Fuj. Křen tu napíše něco o zážitku z HISu a hned dostane po tlamě. To bychom mohli hned smazat polovinu diskuze, protože se tu bavíte o pandemicu. Chjo s váma. Byl to příspěvek do diskuze, která se týkala i atmosféry. A jestli by u mne konkrétně AH měl vyhrát, tak jedině kvůli atmosféře. Jenomže. Nikdy jsem to nehrál se správnou partou a četl jsem asi deset povídek od HPL a nijak zmražený jsem z nich nebyl. Takže ano... za mne jsem měl chvilku dobrý pocit z atmosféry, když mi chcípal celý svět u pandemicu. Ale jinak je to pošahaný nápad s těma kooperativkama. Mám rád galacticu a space alert.

19.8.2011 11:06:24

to Parxel ad slovíčkaření
Ne vůbec ne, to mne ani nenapadlo. Nebylo to vůbec v souvislosti s tebou. Jednak to bylo myšleno obecně pro všechny diskuze tady na Trolovi, protože si myslím, že nejvíc konfliktů tady vzniká, když se opravdu nevnímá celý kontext příspěvku a jeho myšlenka, ale vytrhne se z toho část sdělení (které třeba sloužilo jen jako nepodstatné přirovnání k lepšímu pochopení myšlenky) a diskuze se začne točit kolem té jedné věty nebo slova vytržené z kontextu. Pak už nikoho nezajímá jaká byla původní myšlenka postu, ale lidi se začnou trumfovat v logických zdůvodněních točících se kolem toho nepodstatného problému (a abych byl objektivní, tak se toho mnohdy dopuštím i já).

Takže pokud budu konkrétní, tak jsem to tady zmínil kvůli tomu Pandemicu, který Beholder zmínil ve svém postu a Pandemic jako takový ve sdělené myšlence Beholderova postu byl naprosto nepodstatný (šlo jen o porovnání základních mechanismů) a taky to zmínil ve své poslední větě, kde psal o látání děr na potápějící se lodi. No a všichni se hned chytli slova Pandemic a začali diskutovat jestli Pandemic je odvozený z Arkhamu nebo Arkham z Pandemicu. Jestli je to očesaný Arkham a kdy vznikl Arkham a kdy Pandemic a jaké má která hra komponenty. Ale vždyť to v Beholderově příspěvku nebylo vůbec to podstatné co chtěl říct.

Tak to jen k těm diskuzím o slovech a větách vytržených z kontextu.

19.8.2011 11:14:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Arkham Horror
Přestože jsem již prozřel a konvertoval k sektě GMT, Arkham Horror je pro mě vrcholem atmosférických her. Beznaděj a zoufalství z příchodu Zla z krabice s hrou přímo přetéká a ještě k tomu napomáhají hody kostkou, které jsou podle mě očarované, aby na nich padaly jen dvojky a jedničky.
U Mansions of Madness mi vadí plastové figurky a znovuhratelnost mi přijde diskutabilní.
A proto: Ve jménu Shoggotha proklínám všechny pochybovače, kteří opovrhují Arkhamem! Ať vám nejdou karty, padají jedničky a shnijou herní desky! Ia Ia Cthulhu Fhtagn! :-)

19.8.2011 11:17:27

to kren
Ja to beru, pro me by zase Pandemic asi moc napinavy nebyl. :-)
Co jsem ale zvedavy, jak se vyvrbi MoM s rozsirenima. Mel jsem moznost zahrat nove print on demand rozsireni a bylo to pekne, ale nic noveho. Tak cekam, co z nich vypadne dal. Popravde bych byl radsi, kdyby vysla kniha pribehu, neco jako do Descenta Quest Compendium. Zatim to na me, ac to rikam nerad, pusobi hodne jako zdimacka. To ze zdimou je jasne a ocekaval jsem to, ale v posledni dobe se mi zda, ze to zacina prekracovat jistou hranici. Mozna i proto je AH pro me lepsi, ze kdyz si clovek tuto hru koupi, tak uz v samotnem zakladu je spousta veci. Kdezto MoM si o rozsireni jasne rika. :-)

19.8.2011 11:18:06

Arkham Horror
Skvělá kooperace.
Atmosféra.
Znovuhratelnost.

19.8.2011 11:25:26

ad Vojtěch Musil - ještě k vnímání AH a MoM
Svým postem jsi mi nahrál k vyjádření ještě jednoho mého názoru.
Abych byl objektivní, tak musím uznat že AH je hra, která je se stejným úspěchem znovuhratelná kdykoli a dovedu si představit, že se dá hrát každý týden, když někoho baví a sejde se parta lidí. U MoM o tom až tak přesvědčený nejsem a mám ji spíš jako takovou perličku, kterou bych si z přáteli zahrál jen jak se říká "jednou za uherskej salám". Prostě je to taková hra v mé sbírce her, která asi nebude vytahována příliš často (skoro vůbec), ale když už bude vytažena, ta bude stát za to.

19.8.2011 11:26:53

to kren
Rozhodne znovuhratelnost jednotlivych her je nekde uplne jinde. AH jsme byli jednu dobu schopni hrat denne a v podstate jsme uhrali 5 her za tyden. S MoM to jednoduse nejde, ale pro me osobne to neznamena, ze by ta hra nemela atmosferu nebo neco postradala. To je uz subjektivni nazor.
Jeste par pripominek. Zminoval jsi HIS, ze v tobe neco zanechal. Pro me to je zase obracene. Radsi se budu bavit 3 hodiny prumerne, nez 1 hodinu skvele a zbytek bude roztahany a cela hra se povlece 8 hodin. Co do komponentu to mam obdobne. Ja si na komponenty relativne potrpim a u me to rozhodne tvori cca 30 - 40 % hry. :-) Jsem obcas schopny neco zkousknout, ale je to pro me velka soucast. Takze zaverem bych rekl, ze jsme kazdy uplne jiny a nemuzeme se nikdy shodnout. :-)

19.8.2011 11:32:50

kren
Aha, tak tím se to vysvětluje. Zpět k tématu. Jsme v Aréně a vítěz může být jen jeden.
:)

19.8.2011 11:42:33

to Parxel
Vítěz může být jen jeden, ale předpokládám, že nikdo ani na chvíli netápal, která hra to bude... stačí se podívat na záložku Nej..., AH je ve všech pěti tabulkách do šestého místa :)

Bylo to od Syda (teda vlastně od tebe :) dost kruté postavit mu hru, která se v žádné tabulce ani neukázala... i když tady by bylo kruté postavit mu v podstatě cokoliv, protože mám pocit, že tenhle web více méně vznikl kolem Arkhamu, a pro spoustu lidí má ta hra i nostalgickou hodnotu, jako první složitější a tematičtější hra, ke které se dostali :)

19.8.2011 11:52:44 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vlaada
Myslím, že Sydovi v Arénách samotných nejde ani tak o vítěze, jako o diskuze samotné.

19.8.2011 11:55:00

ježíš marjá
Jdu brečet do kouta a zpytovat svědomí.

19.8.2011 11:57:06

Parxel
Neplač ... oni to tak nemyslí:-)

19.8.2011 11:59:38

Marvin
Já vím, ale oni to nevědí.
:)

19.8.2011 12:01:34

Vybíráme z Bazaru

Reichbusters - KS komplet + obaly
Reichbusters - KS komplet + obaly
Akt. cena: 4999 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas