Trolli arena 33: Arkham Horror vs Mansions of Madness

Parxel mi pripomnel, ze uz arena dlouho nebyla a navrhl mi vyse uvedeny matchup. Takze tady mate arenu v "Kristovych letech" s cislem 33.

Jak hlasovat: Do predmetu prispevku uvedte nazev hry, pro kterou hlasujete, do tela pak veskere komentare a duvody. Kazdy muze hlasovat pouze jednou! (Debata ovsem neomezena). Pokud mate pocit, ze jsou hry nesrovnatelne, pak si tento pocit nechte pro sebe, diky. Hlasy budou secteny pristi patek.
18.8.2011 07:53:27

Arkham Horror
Protože je to pro mě ničím nenahraditelný, skvělý herní zážitek, který nikdy neodmítnu okusit :-) Můžu si mít chuť zahrát "něco jako MoM" a moje choutky uspokojit třeba Descentem nebo Doomem, ale nemůžu si zahrát "něco jako Arkham", protože žádný adekvátní substitut neexistuje.
Jediné, v čem je asi MoM lepší, je grafika a celková estetika herních desek. AH by si z mého pohledu zasloužil hezčí a tématičtější ztvárnění městečka.

18.8.2011 12:28:46

Parxel
Co se stalo s MoM? Nějak tady propadá. Když vzpomenu na ta vzplanutí emocí, na to nadšení, na všechny ty obhajoby a slovní půtky, ve kterých se nikdo nesměl ani křivě podívat na toho boha, natož vyslovit jakoukoliv pochybnost, tak teď tady vidím, jak MoM klesá hluboko ke dnu a čtu slova jako: NUDA, filler, netestovali ... Parxele, jestli se nepletu, Ty jsi to už dokonce prodal ... co se stalo s bohem? Proč jste ho všichni opustili? Proč jste ho nechali padnout? :)

18.8.2011 12:36:14

Tangram
Já ti nevím, ale mě nepřijde, že by MoM byla NUDA! Ale jak u jiných deskových her tak i tady záleží, s kým to hraješ.. :)Možná proto to někomu nepřijde fajn.. Ale jinak si myslím že MoM je fakt pěkná hra.

Jinak moje poznámka, že to netestovali, bylo spíš rejpnutí na původní diskusi..:))

18.8.2011 12:42:51

Arkham Horor
Prostě srdcovka ... první AT co jsem hrál a hraju rád do dnes:), zatím nemám nutkání si pořizovat MoM což je u mě div :D

18.8.2011 12:43:09

Tangram
Se.. na bohy.

18.8.2011 12:45:43

Parxel
Jojo.. tohle je klasika.!! Pak přijde Kraken a všichni se modlí a já a bych pak vše zachraňoval.. :D

18.8.2011 12:52:56

to Tangram
Pro mě je to stále bůh, ale Arkham je prabůh :-)

18.8.2011 13:04:37

SSZGSA
:)

Už toho dneska nechám. Jsem si potřeboval trochu rejpnout.

18.8.2011 13:06:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Tangram
Ono to neni MoM, ale spis Arkhamem. Co se mu v Arene postavi, to je smeteno :)

18.8.2011 13:17:14

MoM
Jelikož mne na rozdíl od Arkhamu bavilo :)

18.8.2011 13:19:02

sydo
No já sem si chtěl taky do Parxela jenom tak lehce rýpnout :). O nic nejde :).

Mě teď spíš štve, že sem si před týdnem nechal vykoupit staryho WotRa ... a dokonce dvakrát :(. Ale to je jiná diskuze, takže sorry za offtopic :).

18.8.2011 13:26:18

IN

MoM
AH je slaby a nudny, bez uzavreneho pribehu.

18.8.2011 13:44:21

Tangram
Pochopil jsem a patří mi to. :)

18.8.2011 13:44:49

Parxel
Všechno dobry :). Navíc dnes v téhle aréně jsme na stejné lodi, tak jsem to bral spíš jako takové poplácání bratra ve zbrani po ramenou :).

18.8.2011 13:52:59

to Tangram
S MoM se nestalo nic a hra je to rozhodne kvalitni, ale pro me osobne to je proste srdcovka a jak to tak ctu, tak nejsem sam. :-)

18.8.2011 14:26:01

AH

18.8.2011 15:23:51

Mansions of Madness
důvody:

- hutnější atmosféra, která se nerozplývá všude kolem až nakonec zmizí, jako v AH, ale zůstává po celou hru v domě (tedy na stole mezi hráči)

- má to příběh. AH žádný příběh nemá, je to jen kooperativka alá pandemic v lovecraftovském světě

- není to až takový dice fest

Abych to shrnul, tak mě příjde AH nudný, dlouhý a s nestálou, rychle mizející atmosférou. Nejsem nějaký extra milovník kooperativek (jsou ale výjimky), ale tyhle kooperativky typu - "látání stále objevujících se děr v lodi, kterými teče voda" :) fakt nemusím.

18.8.2011 16:10:29

MoM
Aspoň to není úplná kooperativka...

18.8.2011 16:24:46

Arkham Horror
Ač nejde o kdovíjakou pecku, tak jí vlastním a nehodlám prodat. Mansions of Madness určitě pořizovat nebudu, nenašel jsem žádnou přidanou hodnotu, kterou by mě hra oslovila.

18.8.2011 17:28:05

Beholder
Tak Pandemicu má snad AH trochu daleko ne?

Mě na MoM nesedělo několik věcí:

Za keepera: neviděl jsem moc způsob jak hru hrát tak, abych hráče moc nemastil a přitom to nebylo vidět. Na základce a na středí jsme hrál DrD a tohle jsem řešil mnohokrát. Nastavit dobrodružství, tak abych hráče trochu zmáčknul, ale ne moc.
V MoM je to takové hodně hrubé. Buď si hráči dělají co chtějí nebo je pěkně vyždímáš. Mě u toho prostě chybí to je třeba u MEQu. Sauron dává hráčům pořádně zabrat, ale sám má co dělat, aby všechno stihnul. Prostě pořád takový balanc kdo z koho. To mi MoM prostě chybí.

Za hráče: chybí mi tam ten deduktivní prvek. Kdy ze stop vyvozuješ, co se stalo atd. To jsem od té hry opravdu očekával a v tomhle mě MoM opravdu zklamalo.

18.8.2011 19:21:25

to Parxel
Ze stop nevyvozuješ, co se stalo, ze stop se dozvídáš, co se stalo. Musím ale říct, že stopy u některých scénářů jsou dost nejasné a není z nich úplně na první pohled vidět, kam jít dál. Jako Keeper jsem u některých z nich prostě nechápal, jak mají dospět k tomu, že je to v té a té místnosti. A to jsem tu místnost znal :-)

18.8.2011 22:13:03

Kadaver
Však to je to říkám. To je to co mi tam prostě chybí.

19.8.2011 07:19:28

To Parxel ad Pandemic
Protože to tady Beholder řekl naplno a přesně, tak se s ním musím ztotožnit. Sám jsem měl z AH podobný pocit a taky mne napadl Pandemic. Nechtěl jsem to ale tady zmiňovat aby mne Lovecraftovi služebníci neukamenovali. Beholder to napsal úplně přesně, takže není k tomu co dodat - nudný, dlouhý a pro Parxela: Beholder neřekl, že JE to Pandemic, ale že je to hra ALA Pandemic, což tedy je. MoM, ať už má jakékoli mouchy mi přijde mnohem atmosferičtější.

19.8.2011 08:28:13

ad Pandemic
mam AH hodne rad, ale taky musim rici, ze je to nadherne vytuneny a pribehem a atmosferou opredeny Pandemic. Nevim jestli jsem tohle vlastneuz nekde v nejakem nazoru nenapsal nekdy pred rokem, kdy jsem AH zahral poprve. Me totiz jako Pandemic prijdou vsechny kooperativky. Proste se z nejakych mist neco roji a ukolem hracu je likvidovat co se roji a jeste nejlepe zavirat mista odkud se to roji. Pandemic mi prijde jako takovy naprosty zaklad. Jako by se z nejake kooperativky odbouraly vsechny prvky pribehu, atmosfery a mame z toho Pandemic. AH to posouva o velky kus dale, protoze tam je jakysi soubojovy system s vecmi, ktere se roji a k uzamceni bany vede trnita cesta pres spoustu hororovych prihod a udalosti. Coz je fajn.

19.8.2011 08:47:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Vyborne panove
Takhle nejak si ty areny predstavuji.

19.8.2011 08:53:55

Vybíráme z Bazaru

Divukraj Perlava
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas