Příprava zásadnějších úprav Bazaru - "výzkum názorů"

Jak jsem slíbil jinde, připravuji větší změnu bazaru (mimo jiné proto, aby bylo možné hodnotit kupce i prodávající, jak s nimi probíhalo jednání).

Jaké změny mám zatím v hlavě a na jaké bych rád znal váš názor (ten pros9m strukturujte dle bodů):

1) Poptávkobé inzeráty: Nejsem si moc jist efektivitou poptávkových inzerátů (když jste si ho zadali, dostali jste nějakou nabídku?), takže bych je kvůli zjednodušení zrušil. Místo nich bych vytvořil "hlídače", kterého by si každý mohl nastavit a který by pak hlídal určitý seznam her. Když by se hra ze seznamu objevila v bazaru, poslala by se zpráva majiteli "hlídače".

2) Inzeráty obecně: Co si myslíte o jejich zrušení a místo toho zavedení systému z Ebay/Aukro "Kup teď"?

3) Větší tlak na odpovědnost prodávajících. Pokud prodávám i jinde, prodávám na ZH pouze formou "Kup teď" a pokud hru prodám jinde, stáhnu ihned inzerát ze ZH. A když prodávám i jinde neprodávám na ZH formou aukce (protože rušit aukce, když už někdo přihodí je IMHO nefér).

4) U všech inzerátů (tedy aukce i Kup teď) by si prodávající mohl nastavit délku trvání (asi v nějakých rozumných mantinelech - třeba 3 dny, 7 dní, 14 dní).

5) Hodnocení kupující/prodávající. Tak, že než ohodnotí obě strany, tak není veřejné (tedy nečekám na hodnocení protistrany a až pak hodnotím s tím, jak hodnotil on/ona). Tyto informace jsou samozřejmě dostupné pak všem.

6) Omezení účasti v aukcích? Přemýšlím i o možnosti, že by si prodávající mohl nastavit, že se aukcí smí účastnit pouze lidé s nějakým hodnocením z bazaru + možná i s hlavními body (ať trochu eliminujeme chování toho, že v bazaru má člověk záporný kredit, tak si založí nový účet).

7) Obrázky prodávaného zboží. Přemýšlím, jak to vymyslet, aby prodávající k inzerátu mohl nahrát pár obrázků skutečného stavu hry.

!!! Svůj názor prosím strukturujte dle bodů výše !!!
3.3.2012 07:42:33

zeus
když to nepujde obema zpusoby, tak nema cenu zavadet "kup ted", bo to bude bazar :)

11.3.2012 13:33:24

sydo..
Mno na první pohled možná... Na druhý přijdeš na to, žr Kup teď při koupi hned skryje inzerát a bude se celkově víc chovat jako aukce (včetně plánovaného hodnocení "protistrany").

11.3.2012 16:31:17

Zeus
To nejak nechapu, pri kup ted inzerat proste zmizi a ten, kdo kliknul na kup ted, je proste kupec dane veci bez vyjimek, ne?

Nebo narazis na moznost, ze by bylo mozo dat vyvolavacku do aukce a zaroven Kup ted s pevnou cenou u jednoho inzeratu?

11.3.2012 17:56:39

Zeus
Taky vůbec nechápu co tím myslíte. Přesně jak píše Ringo - prostě když někdo dá kup teď, tak to okamžitě kupuje za cenu uveřej%něnou pro "kup teď". Samozřejmě to předpokládá klasicky nabídku 2 cen jedna minimální pro příhozy a druhá pro nabídku kup teď.

Nic složitého v tom nevidím.

11.3.2012 18:06:15

kren, Ringo
Já si právě myslím, že Zeus se ptá na to, jestli by nestačilo, kdyby si prodejce mohl vybrat, jestli chce inzerovat JEN jako aukci nebo JEN jako Kup teď. A Sydo říká, že by to tím pádem bylo jako doteď.
Takhle jsem to pochopila já, ale nevim.

11.3.2012 18:33:42

ad Kup teď
Výhody aukce s možností "kup teď" tady už jednou Ringo vysvětloval, tak si to může Zeus najít.

11.3.2012 18:43:47

Asi jsem to jen nějak zamotal...
Jasně, že pokud někdo dá Kup teď, tak je konec, inzerát se skryje... to jak jsem psal, že se to bude chovat podobně jako aukce jsem myslel na ty věci "kolem". Jako informace pro prodejce a kupujícího poslaná soukromou zprávou (jak to teď funguje u aukcí) a v budoucnu i vzájemné hodnocení prodejce a kupujícího (až bude, jako že nad tím už přemýšlím)...

A inzeráty jako dnes by zanikly (teď je to "hloupý inzerát", který někdo vystaví a ostatní mu pak posílají reakce něčím jako emailem a prodávající to může časem stáhnout případně prodloužit).

11.3.2012 18:45:46

zeus
Jak by se to ale chovalo... když, bych nechtěl uvádět cenu. Mám pocit, že se tady často objevuje jev, že je u inzerátu cena "0". I já občas tam něco vlepím, ale cenu uvedu nulu. Bud proto, že netuším, kolik bych za něco chtěl.. a nebo, že nevím, kolik bych za něco dal. Takže to je jenom taková poznámka k zamyšlení

11.3.2012 19:08:56

Elenistar
tak to risknes a das aukci s vyvolavaci cenou "0" :-D

11.3.2012 19:18:39

ad cena nula
No mě osobně cena nula celkem irituje. Když něco prodávám, nebo když něco chci, tak přece vím kolik je pro mne jeeště přiměřená cena a kolik už ne, tak to tam klidně můžu napsat. Na takové inzeráty mám vždycky nutkání odepsat s nějakou absurdní cenou.

11.3.2012 19:19:32

kren
nemohu s tebou tak uplne souhlasit :-) kdyz prodavam, je to jasne, bud vim, kolik za to chci, nebo to dam do aukce, ale kdyz kupuji, tak u nekterych kousku vazne nemam poneti, kolik to muze stat... a davat hned maximum, kolik jsem ochoten za to dat, by z obchodniho hlediska taky nemelo logiku

11.3.2012 19:27:48

ad cena nula
tak tady musim souhlasit s Krenem, byt je tohle silne individualni, mam stejne pocity jako kren. Cena nula pro me znamena nula. Samozrejme vim, ze nabizejici hru nechce darovat, ale abych dotycnemu psal - hele, beru za 500, co ty na to, to mi prislo vzdycky tak trochu mimo muj obzor uvah, stejne jako je mimo muj obzor uvah (nic proti, nemyslim to nijak zle) handlovani smerem dolu u aukci s pevne stanovenou cenou ci vyvolavaci cenou :-)

Takze inzeraty s cenou nula tak nejak ignoruji. ale jak rikam, je to individualni, nekdo to muze citit uplne jinak.

11.3.2012 19:32:14

Prodej / nákup
Abychom co nejrychleji zavedli vzájemné hodnocení prodávajícího a kupujícího, tak dočasně zmizí poptávkové inzeráty...

Současné inzeráty totiž přejdou na Kup teď (postupně), takže nově bude možné vystavovat inzerát formou "aukce" nebo "kup teď". S tím, že v obou případech bude povinná cena (určitě budete vědět, jak se bude chovat v tom kterém případě :-).

Nicméně časem je chci vrátit, jen ještě přemýšlím o formě...

11.3.2012 19:38:53

ringoušek a křeník
Tak tak, je to individuální. Mně osobně nevadí to handlování. Troška smlouvání. Je to taková hra. Chápu, že jste zvyklí z dnešního světa na čárové kódy a cenovky. Prostě ta nula je tam místo kalsické poznámky - cena dohodou

11.3.2012 19:39:25

ozzy 11.3.2012 19:27:48
cili prihazovaci aukce se odehraje pres mail mezi dvemi osobami. Proc nejit do aukce verejne? Ja jsem vzdycky z takoveho mailovani nervozni, protoze se mi stalo, ze se ozvali 3 lidi a ja si rikal, sakra, proc jsem to nedal na prihoz, at se tam o to pobiji sami.

Mam vzit nejvyssi nabidku nebo toho, kdo byl prvni? Co kdyz ten prvni si to do tydne rozmysli? (uz se mi take stalo). Dokonce se mi stalo, ze jsem hru poslal cloveku, ktery byl prvni, byt prisly zaroven i dalsi nabidky a tak jsem proste preferoval prvniho a dopadlo to tak, ze nezaplatil a po mesici a pul (duverive jsem mu odeslal hru hned dalsi den po te, co koupil a necekal jsem na platbu) mi hru poslal zpet a bohuzel ne uplne v tom stavu, v jakem jsem mu ji posilal.

Navic mailove handlovani stylem - hele, tady tenhle mi nabizi uz tolik, jdes vyse? - mi prijde trochu pod uroven. Takze podle me je to taklhe uplne spatne a melo by se jit pruhlednejsim systemem jako je kup ted nebo prihoz. Vidim to proste opet cernobile, holt uz jsem takovy;-)

11.3.2012 19:39:55 | Upraveno autorem (porovnej)

cena nula
priznam se ze u prodejniho inzeratu me to stve, mam pocit ze prodavajici chce mit co nejvice nabidek a vybere tu kde se vyhandluje na nejlepsi protoze nema odvahu strelit nejakou rozumnou cenu hned

11.3.2012 19:40:47

Elenistar
ne, to vubec neni o kodech jednicek a nul, to je o tom, ze ja osobne s tim mam velmi spatne zkusenosti, viz nize co jsem psal Ozzymu.

11.3.2012 19:41:36

to Elenistar
Tak cena dohodou taky ignoruju strejně jako Ringo. Pokud se někdo vyžívá v několikrát oboustranném smlouvání když nabídnu 50, tak ten dotyčný mi řekne, že je to málo a já nabídnu 60 a on mi řekne, že to je taky ještě málo, tak na to bych se mohl vyprdnout - na to nemám čas ani náladu ani není mé hobby smlouvání. Chci koupit (prodat) za tolik a za tolik - ber nebo ne - cena je stanovená.

11.3.2012 19:44:18

ad Ringo
Naprosto souhlasím - přesně perfektně zdůvodněno - moje řeč.

11.3.2012 19:45:43

to Zeus
Nějak jsem nepochopil, jak píšeš BUĎ aukce NEBO kup teď. Vždyť kup teď je přece součástí aukce!!! Kupující má buď možnost přihodit NEBO má možnost koupit hned. Nějak jsem tě nepochopil.

11.3.2012 19:47:06

kren
Osobně zatím nemám špatné zkušenosti se zdejším bazarem. Ani jsem s nikým dlouhosáhle nesmlouval. Prostě si myslím, že inzerát typu "nabízím Y za X, ale netuším jak veliké x by mohlo být", tady má místo. Ale patrně jsem jeden z mála a drtivá většina to vnímá jako vy dva. (A přeji vám, že jste se konečně na něčem shodli :) )

11.3.2012 19:47:06

kren
myslim že Zeus ma na mysli, ze udělá bud Kup Teď a nebo přihazovací aukci, že nechce jít i do kombinované verze Kup teď i přihazování v jednom inzerátu.

11.3.2012 19:52:08

Aukce a Kup teď, jak to pro začátek bude
I přes hafo vykřičníků, co použil Křen, bude alespoň z počátku při vystavování inzerátu nutné zvolit, zda chce prodávající vystavit inzerát jako aukci nebo jako Kup teď. Oboje současně zatím možné nebude (čistě z důvodů komplexity, respektive snahy snížit ji a tím to uvést dřív v život).

11.3.2012 19:52:19

aha ...
... pak jsem ale nepochopil jaký je to rozdíl mezi stavem, který je teď. Dyť ve výsledku je to to samé jak inzerát k prodeji. Asi jsem nějaký zabržděný a nějak tomu nerozumím.

11.3.2012 21:08:55

kren
"Obyčejné inzeráty" budou převedeny na "Kup teď" prodej. Rozdíl bude v tom, že teď posíláš prodejci zprávu, že bys to rád koupil, prodejce ti po čase odepíše, že teda jo, a pokud si vzpomene/chce tak inzerát stáhne. Mezitím mu případně chodí nabídky od dalších lidí.
Teď prostě zmáčkneš "Koupit", inzerát zmizí z nabídky, obchod je tím uzavřen a nikdo další nemá šanci na inzerát reagovat.
Aspoň tak jsem to z Diovy zprávy pochopil já.

11.3.2012 21:30:37

Vybíráme z Bazaru

Unbroken
Unbroken
Akt. cena: 530 Kč
Končí za: 3 hodiny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas