Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Vlaada Chvátil |
Rok vydání: | 2006 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Máme za sebou první hru (výukovou) a trochu mě překvapila síla osobnosti Michelangela. Starší syn v závěrečných kolech získával drtivé množství kulturních bodů právě díky této osobnosti. Měl 6 na ukazateli spokojenosti a jestli jsme dobře pochopili text na kartičcce, přidával se u každého chrámu a divu 6 dalších kult.bodů za kolo! To mi přijde hodně silná karta.to voren
Přesně. Samozřejmě jsem myslela, že zrácí obětované jednotky. Šlo jen o upřesnění zda při úspěšné i při neúspěšné agresi.
Agrese
ale predpokladam, ze plati pravidlo jako u kolonizace, ze samotne karty a bonusy nestaci a agresor musi obetovat alespon jednu jednotku.
agrese
Samozřejmě. Síla jako taková se počítá i s karet ale obětovat může člověk jen skutečn jednotky + je možné celou armádu s její taktikou. Obránce může obětovat jen ty karty Obrana +
to ringo
agrese není kolonizace, při agresi používáš vojenskou sílu tvé civilizace, kterou máš na počítadle, a nemusíš obětovat ani jednu jednotku, paradox je ten, že nemusíš ani žásnou jednotku vlastnit, stačí efekty karet. Mechanismy kolonizace jsou jiné, tak to neplť dohromady ;)
agrese
vy mě něják pořád pletete :).
Agresi můžu zahrát i když nemám třeba žádné jednotky (jen bonusy za technologie, divy, osobnosti, budovy...) ne, za předpokladu, že nebudu nikoho obětovat (protože technologie, osobnosti atd. obětovat nelze). I když mám jednotky a vyhraju nebo prohraju agresi a měl jsem dostatečnou sílu i bez obětování (respektive rozhodl jsem se před onámením síly obránce nikoho neobětovat), tak žádné jednotky obětovat nemusím. Není tam to pravidlo jako u kolonizace, kdy člověk při výhře v nabídce síly je nucen obětovat právě tu nabídnutou sílu a minimálně jednu jednotku. Je to tak?
voren
tak jsem se nemusel rozepisovat, chápu to správně :)
agrese vs kolonizace
No možná že za tu kolonizaci zapletenou můžu já, tak to zkusím vzít ještě jednou od píky.
Agrese - při hraní agrese použiju politickou akci + počet vojenských akcí uvedených na kartě. Zvolím hráče na kterého útočím a oznámím sílu kterou útočím. Ta se rovná té síle, co mám právě na počitadle, _mohu_ ji však zvýšit obětováním jednotek. Ty se pro tuto agresi započítají dvakrát (tzn. k síle na počitadle přičtu sílu obětovaných jednotek ještě jednou, pokud obětuju komplet armádu, počítá se dvakrát i bonus za taktiku), po agresi však o obětované jednotky příjdu. Obránce potom musí dorovnat (kartami obrany, obětováním vlastních jednotek), pokud nedorovná, provede se efekt uvedený na kartě agrese.
Kolonizace - hráči postupně nabízejí sílu, kterou chtějí území kolonizovat. Zde se NEpočítá síla na počitadle. Ten, kdo nabídl nejvyšší sílu potom musí opravdu touto silou území obsadit. Musí poslat na území alespoň jednu jednotku (přichází o ni, její síla se však počítá jen jednou!), může použít karty kolonizace a přičtou se bonusy ke kolonizaci z karet (mapování). Ostatní hráči o žádné jednotky ani karty nepřicházejí.
Tak doufám že v tom nedělám ještě větší zmatek...
Voren
aha, me zmatlo to jak Sappho napsala ze ztracim obetovane jednotky a nejak se mi vybavilo, ze je asi obetovat musim. Az ted jak jsi to napsal jsem si uvedomil ze pravidla plasa neco o boetovani jednotek ktere navysuji celkovou silu:-)
tom
to napsal úplně přesně jak to má být, takhle jsem to i pochopil a tohle mi přijde docela jasné, ale měl bych taky dva dotazy, návod jsem sice přečetl už asi 6x, ale při každé hře na něco stejně zapomeneme a už se mi to kvůli dvěma pravidlům nechce zase celý číst, protože nevím kde to pravidlo je zhruba napsané.
1.: co se děje s vojenskými kartami věku I a II když se přechází do nového věku? Doberou se nebo se odstraní a dají se tam nové tzn. vždy současný věk
2.: Díky pár technologiím možná i divům ale hlavně díky dobitým územím můžu mít víc modrých a žlutých žetonů. Na hrací desce je ale vyznačeno jen pár volných políček. Otázka zní: můžu mít těch žetonků i víc? Při hře dvou hráčů jsem těch žetonků měl mnohem víc než je tam znázorněno.
díky
to Adalpo
1. Při skončení věku se balíček zbývajících nepřibraných karet nahradí balíčkem vojenských karet nového věku. Vojenské karty, které jsou již uloženy v budoucích a současných událostech zůstávají tam a čekají, až budou vyhodnoceny (nezapomeň taky na to, že při přípravě současných událostí se události z budoucích sice míchají, ale vždy se nakonec setřídí podle věku, aby se nejprve vyhodnotily ty ze starších věků).
2. Ano, můžeš mít klidne více žetonů, než se vleze na volná políčka. Prostě si je tam položíš vedle těch dostupných míst.
výměna vojenských karet a konec hry
Já bych měl v souvislosti s tím měněním balíčků karet taky takový malý dotázek. Když začínám kolo a doplním třeba věk I tak, že karty vyjdou akorát a balíček se dobere (teď mluvím o civilních kartách aby bylo jasno), tak tímto věk I definitivně skončil a na konci kola si dobírám vojenské karty již věku II nebo si ještě doberu z I.
...
ten konec hry v nadpisu nemá být, měl jsem ještě jeden dotaz, ale už jsem na něj našel odpověď :)
výměna vojenských karet
pravidla říkají, že změna věku nastává jakmile dojdou karty příslušného věku, takže se při této změně na hrací plochu okamžitě dají balíčky karet(civilní i vojenské) z následujícího věku (samozřejmě pokud se nejedná o čtvrtý věk), a staré vojenské karty se definitivně odloží do krabice. karty si dobereš už z nového balíčku, protože se nacházíš v dalším věku ;)
Voren
jasně, kdyby karty došly, tak že by ještě zbývalo místo v doplňovací řadě a muselo by se doplnit z dalšího věku, tak je to jasné. Ale s tím že karty vyjdou akorát jsem si nebyl jistý :). Ok, díky...
Predpokladam
ze kdyz je na karte udalost - kazdy narod vyprodukuje X surovin, znamena to se vsemi dusledky vcetne korupce, byt se korupce vyhodnocuje dle pravidel az na konci tahu po vytezeni surovin.
Dale predpokladam, ze jidla se to netyxka, takze po vyprodukovani X jidla nic korupcne z jidla nevracim, chapu to spravne? tyka se to jen surovin (bronz, železo atd.)?
Ringo
když nejsem zrovna na tahu a mám si vzít X surovin a dostanu se tím do korupce, tak to neřeším ne?
Beholder
jenze ziskat a vyprodukovat, to jsou dost odlisne slova.
Ringo
tak já myslím, že tím slovem vyprodukovat je myšleno to že si to přetahuješ ze svého modrého pruhu na doly aby si někdo nemyslel že si to vezmeš ze zásoby jakoby navíc. Ale nevím z pravidel to není jasné. Vždycky řešíme celou údržbu až na konci svého kola
Beholder
ja si myslel ze se korupce normalne resi i v tomto pripade, kdyz karta rekne vyprodukovat, Lucka me pak presvedcila zeje to blbost, tak jsme to hrali bez te korupce, jenze jak na potvoru padla dalsi karta, kde bylo ze si kazdy narod veme X surovin a v zavorce pod tim bylo (bez korupce). Tak sjem se vratil k puvodnimu memu nazoru, ze ta korupce se pocita. Akorat me mate to jidlo, beru si z policka modrou do jidla, ale neodecitam korupci, protoze ta by se mela pocitat az po te co budu odebirat z modreho pruhu surovinu na Zelezo. Mozna by bylo zajimavejsi, kdyby jeden pruh pribyl a suroviny a jidlo by meli proste svou kolonku zvlast a nebylo to poplantano dohromady jako nejake baliky zbozi nebo jak je to brano.
produkce/korupce
No, pokud se nepletu, tak na těch kartách, které "produkují" i mimo tah je vždy napsáno, že se potom nepočítá korupce. Pokud si přidá určitěj počet, není to vlastně "pravá" produkce a tak taky není důvod pro korupci. Ale nemám tu ani kartičky ani pravidla, tak nemůžu ověřit. Nemyslím si ale, že bychom kdy hráli korupci mimo hráčovu udržovací fázi.
Co se týká jídla a korupce, tak korupce se jednoznačně vyhodnocuje až po fázi produkce surovin. Pokud se dostanu jídlem na korupci, ještě nic neřeším, stejně tak o jídlo při korupci nikdy nepříjdu, musím vrátit suroviny. A osobně si myslím, že oddělení surovin a jídla by byl příliš brutální zásah do hry. Možnost mít beztrestně celkem 10 kostiček a mít beztrestně 5 surovin a 5 jídel je dost rozdíl, a vůbec když nad tím přemýšlím tak by to bylo potřeba celý překopat a vůbec.. :) Navíc to takhle docela dává smysl (což neznamená, že by to nemohlo dávat smysl i jinak, jen mě to prostě takhle příjde v pohodě).
Beholder - vojenské karty
když ti vyjdou karty přesně na doložení, tak to pořád znamená, že balíček karet došel, takže na prázdné místo dáš nové karty z dalšího věku ;)
produkce/korupce
tom má pravdu. Teď jsem si projel všechny vojenské karty I a II (u III to předpokládám nebude jinak). A konkrétně u I je vždy napsáno "vzít si" (takže to znamená bez korupce) a když je tam, že každý vyhodnotí znovu svou produkci, tak je tam v závorce napsáno "bez spotřeby a korupce u jídla respektice bez korupce u surovin". U II jen jedna karta takového typu a je na ní v závorce uvedeno "včetně spotřeby a korupce". Takže no problem ;)
to Ringo
Plně souhlasím s Tomem. Korupce se řeší vždy jen na konci tahu hráče, tedy pokud získáš nějaké suroviny z karty, tak se ihned korupce nevyhodnocuje.
beholder
aha, takže přece jen je možné, aby byla korupce i mimo tah..nojo, člověk se pořád učí, já měl pocit, že tam takový karty jsou, ale neuvědomuju si že bychom ji kdy zahráli...tak třeba příště.
Takze kdo ma vlastne pravdu?
ti mted nemyslim jak oze se chci nejak bit za to ze ja, ale zajima me jak to vlastne je. odle me vyprodukovast znamena se vsemi nalezitostmi, vzit s irudu a odecist korupci. vzit s iznamena proste si vzit bez toho abych resil cokoliv dalsiho.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Heaven and Ale
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 4 dny