Through the Ages: Příběh civilizace

xxxxxxxxxo hodnoceno 242x (Seznam vlastníků)

Through the Ages: Příběh civilizace - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy k pravidlům

Máme za sebou první hru (výukovou) a trochu mě překvapila síla osobnosti Michelangela. Starší syn v závěrečných kolech získával drtivé množství kulturních bodů právě díky této osobnosti. Měl 6 na ukazateli spokojenosti a jestli jsme dobře pochopili text na kartičcce, přidával se u každého chrámu a divu 6 dalších kult.bodů za kolo! To mi přijde hodně silná karta.
26.9.2009 17:35:21

Tom
aha, tak tohle jsem nevedel, semo tamo z te spoustypravidel neco unikne:-)

8.10.2009 21:30:00

tom

Ringo
Jo, toho se vždycky děsím, když mám hrát něco s někým, kdo hru zná, ale naučil se ji jinde...ty situace "aha aha, tak my to hrajem celou dobu blbě" ale taky mají něco do sebe :)

Každopádně jsou podobné pravidlové konfrontace k nezaplacení, člověk kolikrát přehlíží strašný věci..

8.10.2009 22:01:55

Ako rabovanie skorumpovalo celú hru...
Pred chvíľou sme s manželkou ukončili 3,5 hodinovú partiu cívky a takýto veselý zážitok sa nám prihodil:
Tradične som jej už na začiatku vojensky utiekol, a zahral som agresiu - rabovanie - už v prvom veku. Získal som od nej suroviny a jedlo v hodnote okolo 12. Aká radosť! Avšak hneď nato som totálne zlyhal, pretože ako zmyslov zbavený a v eufórii som jej tie suroviny zhabal priamo z jej karty národa a presunul ich na svoju vlastnú kartu národa - veď na karte je niečo v zmysle "jeden ich stráca, druhý (víťaz) ich získava"... :-)
Čo som touto blbou nepozornosťou dosiahol si viete predstaviť:
1. Manželka zostala znechutená už len z titulu, že som jej vyhlásil agresiu tak skoro.
2. 2 hodiny potom hrala s poloprázdnym modrým poľom, korupcia jak vyšitá, atď
3. Ja naopak, spokojný sám so sebou, uhoľné, medené bane nadžgané rudou, potravy aj na desať vekov... :-)
Chybu som zistil tesne pred koncom hry, keď som jej opäť vyhlásil rabovanie - normálne až vtedy, keď som jej mal odobrať ďalších 8 surovín, tak až vtedy mi to došlo, že to nebude asi v súlade s pravidlami... :-)
Fakt to bol najveselší záver hry, obaja sme sa schuti zasmiali.
Najsmutnejšie pre mňa dopadlo to, že napriek takto poškodenej hre, dokázala so mnou manželka bodovo držať krok.
Cívku sa ešte dlho nenaučím hrať... :-)

9.10.2009 03:25:31

pravidla
Už to dělám tak, že odehrajeme jednu dvě hry a pravidla znovu pročteme a zbavíme se těch drobných chyb co děláme Když už člověk ví o co jde, a studuje pravidla znovu, víc si pamatuje právě takové detaily.

9.10.2009 06:38:04

svatá pravda, moje řeč, sappho
Tenhle systém je opravdu nejlepší. Při té hře, i když špatné, člověk přece jen získá představu co a jak, a potom to opětné čtení pravidel je už o něčem jiném. Přesně to se nám stalo při minulých dvou partiích plné hry cívky. První totálně pokažená, plno chyb a zapomenutých pravidel, poté následovalo opětné noční čtení pravidel a na druhý den opět nová chuť do další partie, tentokrát už bezchybné a s úplně jiným zážitkem. Lepším, samozřejmě :-)

9.10.2009 07:48:23

Tož konečně ...
... Teď mi volali s UPS, že do 10:00 dorazí se zásilkou, takže se budu pak pilně učit abych tu CIVku mohl s vámi někdy zahrát ;-).

9.10.2009 08:54:27

Síť obchodník stezek
Jak si vykládáte tuto kartu, konkrétně symboly v její spodní části (+1 modrý žetonek a +1 žlutý žetonek)? Znemaná to, že si do modrého pruhu přidám jeden modrý žeton (budu jich mít dohromady 18) a do žlutého pruhu jeden žlutý žeton (budu jich mít dohromady 26)?

9.10.2009 23:23:19

Archon
ano, tyhle symboly ti pridavaji trvalou vyhodu + 1 k clovikum a +1 k zbozi v zakladni zasobe, vezmes si + 1 cloveka a + 1 zbozi z banku a zaradis je do zlute amodre lajny na sve herni desce.

10.10.2009 00:18:44

První let do kosmu
Jak je to s touto kartou na konci hry? počítá se jen nejlepší technologie, nebo všechny vyložené v daném oboru (např. mám vyloženou technologii "železo, uhlí, a ropu", tak jestli si na konci hry můžu započítat body za všechny tři karty(asi jo, píše se "všech"), nebo jen za nejlepší to jest za ropu), ono to může být důležité (vyhodné) vykládat nižží technologie, které mi zůstaly v ruce, ikdyž už mám vyloženou vyšší. Díky za odpovědi ;-)

10.10.2009 12:25:02

První let do kosmu
oprava: ne na konci hry, ale při dostavení tohoto divu ;)

10.10.2009 12:28:20

První let do kosmu
Ano, započítávají se všechny karty. Co se týče nižších technologií, tak v ruce ti mohou zůstat jen ty z věku o jedna nižšího, než je aktuální (tzn. na začátku třetího věku stejně zahodíš všechny karty z věku I).

10.10.2009 12:33:27

První let do kosmu
Díky za odpověď to bylo rychlé. Jasný, myslel jsem při dodržení tohoto pravidla "změna věku", člověk může kalkulovat dopředu a spoléhat na štěstí, že se mu tento div podaří získat.

10.10.2009 12:40:20

to Ringo
Dík za info:)

10.10.2009 21:40:44

karty zřízení
tyto karty zůstávají vyložené, nebo se odhazují při vyložení nového zřízení? V pravidlech je, že se umístí na stávající, ale bylo to myšleno asi jen kvůli předtištěnému plánu. Zajímá mne to hlavně v souvislosti zmiňované karty "první let do kosmu", protože je až neuvěřitelné kolikrát třeba dva body rozhodují o vítěztví a předejdou zbytečným hádkám ;) co jsem se díval na fotky rozehraných her, tak mají vyloženou vždy jen jednu kartu zřízení(což mne mate), ale zase na zadní straně pravidel je napsáno u tohoto divu ....i oranžové karty zřízení..... Každopádně kdyžtak díky za reakce, jak to hrajete ;)

11.10.2009 17:33:41

david

karty zřízení
Karty zřízení se 100% odhazují - není možné mít v jednom státě dvě zřízení .-). Co se týká času, tak když znáte pravidla, tak ve dvou se hra celkem v pohodě vejde do 90 minut. Dnes jsme zrovna s manželkou hráli a rozhodla až poslední kartička události vyhodnocena na konci hry. po poslední kartičce jsme byli úplně nastejno, a poslední kartička rozhodla. Bohužel v můj neprospěch :-)

11.10.2009 18:04:34

karty zřízení
já měl spíš namysli, jestli ta stará zůstane pod nově vyloženou (a mohl si za ni jako za technologii, započítat příslušné body při daném divu), je jasný, že vždy platí ta nahoře :), ale asi se opravdu odstrňuje ze hry.

11.10.2009 18:21:52

vyhodnocení události při rovnosti
Význam vědy
Podle pořadí v přírustku vědy dostanou hráči:
(...)
(Při rovnosti se rozhodne od prvního hráče)

Znamená to, že když máme ve dvou hráčích stejný přírustek vědy, body kultury dostane ten kdo je začínající hráč?

11.10.2009 22:03:57

Udalost - dva nejsilnejsi hraci ziskaji ....
jak to resite pri hre ve dvou? My jsme se shodli na tom, ze to udelame, ze nejsilnejsi hrac ziska .......

11.10.2009 23:37:32

Ringo
Protože mám čerstvě v hlavě pravidla pokročilé hry, tak vím že to je v pravidlech napsáno :). Pro dva se to řeší jako by tam bylo napsáno (jeden) nejsilněší hráč získá...

12.10.2009 00:21:08

Beholder
aha, tak do pravidel me v tu chvili kouknout nenapadlo, tam se vetsinou konkretni karty moc neresi krome par ukazkovych prikladu.¨konkretnich znacek na kartach.

12.10.2009 06:53:49

Jinak prvek nahody v civce nekdy dokaze pekne vytocit
takhle dam politickou akci ve snaze prihrat si dva body, jenze se otocila karta nove uzemi, ktera pridava 6 bodu a ja zrovna nemel v ruce zadnou kartu koloniace a byt jsem mel silnejsi armadu, tak mi ke zkolonizovani nestacila, takze jsem prihral souperi 6 bodu:-(

12.10.2009 06:57:08

david

voren
Odstraňuje se, je úplně nahrazena kartou novou.

12.10.2009 07:39:37

jak to tedy je
s tou odměnou pro hráče co má něčeho více, když mají všichni stejně. Odměnu bere začínající hráč? (ve dvou lidech)

12.10.2009 07:59:41

Beholder
Ak sa dobre pamatam, tak ano, je to jedna z vyhod zacinajuceho hraca.

12.10.2009 09:31:29

Začínající x právě na tahu
Pokud si to dobře vybavuji, tak v případě rovnosti dostane bonus ten, v jehož kole se karta obrátila (pokud hraje více hráčů a hráče, který je na tahu, se to netýká, tak ten, kdo by byl dřív na tahu). Ten, kdo byl na tahu naposledy měl teoreticky největší šanci se svou situací něco udělat, tak je teď znevýhodněn.

12.10.2009 09:32:06

Vybíráme z Bazaru

Vymazlený Divukraj ALL In, bez Lístkovce
Vymazlený Divukraj ALL In, bez Lístkovce
Akt. cena: 7100 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas