Through the Ages: Příběh civilizace

xxxxxxxxxo hodnoceno 242x (Seznam vlastníků)

Through the Ages: Příběh civilizace - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy k pravidlům

Máme za sebou první hru (výukovou) a trochu mě překvapila síla osobnosti Michelangela. Starší syn v závěrečných kolech získával drtivé množství kulturních bodů právě díky této osobnosti. Měl 6 na ukazateli spokojenosti a jestli jsme dobře pochopili text na kartičcce, přidával se u každého chrámu a divu 6 dalších kult.bodů za kolo! To mi přijde hodně silná karta.
26.9.2009 17:35:21

tom

remiza
Tak tak, při remíze je na tom lépe ten, kdo bude na tahu dříve (nebo jehož tah právě probíhá), ve dvou hráčích tedy vždy aktivní hráč. Což samozřejmě nemusí být začínající hrát (ten s tím žetonkem).

12.10.2009 09:39:52

Vlad, tom
aha to je dobré vědět. Ale naše situace se týkala karty z III věku, která sloužila jako jedna ze 4 karet u závěrečného hodnocení v pokročilé hře. A na konci hry jsme měli stejně přírustek vědy, takže 10 bodů kultury dostane začínající hráč a ten druhý nedostane nic, je to tak?

12.10.2009 10:48:13

To Beholder
Ano, je to tak. V tom závěrečném hodnocení je v takovýchto případech zvýhodněn začínající hráč.

12.10.2009 11:20:38

:-(
teda dnesni partie TTA pokrocile veze dopadla tak ,ze ja objevoval jak divy, stavel armadu, protoze na konci se hodnotila prave armada. Mel jsem v ostatnich hodnoticich prvcich vseho vice, pres to jsem prohral. Manzelce stacilo i 0 vojaku k tomu, aby nahrabala v poslednich trech tazich o jeden jediny bodik sily vice (8) oproti mym sedmi ktere jsem mel poctive na vojacich, aby z toho vytezila 10 bodu kultury a preskocila me o 4 body kultury avyhrala. Sedlo by mi vice, kdyby v pravidlech bylo neco jako ze aby hrac mohl tezit silu treba z karet jako Transkontinentalni zeleznice, musi mit alespon jednu vojenskou jednotku.

12.10.2009 22:17:17

jidlo
plati u jidla totez co u dolu? Ze vylepsena tachnologie farmy produkuje lepsi jidlo, ktere uzivi vice lidi a je ale charakterizovano stale jednou kostkou, ale o hodnote napr. 2? Tim padem nedavm dve kostky a neurychluji proces korupce i v pripade jidla?

12.10.2009 23:27:02

tom

jídlo
ano, platí to stejně jako u dolů. žlutá kostička na šlechtitelství => modrá kostička na šlechtitelství = 2 jídla.

12.10.2009 23:49:27

To Ringo
Nevýhoda zkrácených her - zahrajte si plnou hru.

13.10.2009 07:11:43

a jeste takovy dotaz
byt pravidla hovori podle me jasne, manzelce se porad nezda, ze k budovam vylepsenych technologii se nepricitaji vyhody z nizsich pater. Tedy treba chram na A ma jeden smajlik, na I ma dva smajliky. Chapu dobre ze budova postavena, popripade vylepseni budovy z A na I znamena, ze na I beru dva vyobrazene smajliky a ne 3 spolecne se smajlikem ze stupne A, pokud tam zadna dalsi budova nestoji? Proste jde jen o technologii na jake je postavena popripade vylepsena jedna konkretni budova, ne o jakesi patra vylepseni, kdy budova na vyssich stupnich shrabne i bonusy z nizsich pater. Priklad v pravidlech napr. u Alchymie mi prijde docela jasny. Beru proste za kazdou kosticku jen to, co ukazuje spodni pruh na karte dane technologie.

K tomu se vaze jeste jedna vec - jedno vyhodnocovani rika, ze ziskam bod kultury za kazdy stupen postavene mestske budovy. Kazdy stupen zde opet znamena v podstate kazdou kosticku umistenou na jakemkoliv stupni technologie? Neplati treba budova postavena na druhem stupni za 2, ze?

13.10.2009 07:18:33

Kolouch
jj, chystame se na plnou verzi, ale jeste jednu partii dame radsi Pokrocilou s tim, ze si jeste jednou prectu komplet pravidla:-) Odkryvanim ruznych karet se nam vzdy objevi nejaka drobna nejasnost.

13.10.2009 07:19:41

Agrese
a dalsi otazecka:-) Ztraci neco hrac, ktery vede agresi a souper se mu ubrani?

13.10.2009 07:20:21

tom

2ringo
vylepšené budovy nezahrnují bonusy jejich nižších úrovní. železo produkuje dvě suroviny a ne tři, stejně tak to platí i u budov. na které kartě je žlutá kostka, ta platí, ostatní ne.

ad body za každý stupeň..tady raději budu z ticha protože nemám pravidla a nějak se mi to mlátí. tak abych nemátl zbytečně.

hráč, který vede neúspěšnou agresi, ztratí politickou akci a na kartě agrese uvedený počet vojenských akcí. jinak nic.

13.10.2009 08:44:33

body za budovy
Tady je to trochu složitější. Pokud je v pravidlech uvedeno "budovy", "stupeň budovy", atd., platí, že se počet (např. šťastných značek) násobí počtem budov - tzn. 0 až X, v závislosti na počtu žlutých tokenů. Pokud je tam uvedeno "stupeň technologie", bere se jen stupeň karty.

Výhody z nižších stupňů se nesčítají a navíc, pokud máš na kartě st. zřízení max. počet městských budov např. 2, tak tento limit je platný na všechny budovy jednoho typu, tzn. nelze mít 2 budovy na filozofii a jednu další na počítačích. Často se na to ze začátku zapomíná.

13.10.2009 08:53:50

Kolouch
a sakra, tak koukam ze jsem mel vcera vyhrat, vubec jsem si neuvedomil, ze manzelka ma na chramech rozlozene mezi tremi stupnemi tri budovy, takze si pocitala jednak bod kultury navic a jeste k tomu dalsi za smajlika, protoze mela Michelangela...

13.10.2009 09:16:05

takze
trochu problematicke do dalsich partii vidim to, ze nejen ze se clovek musi soustredit na to aby sam hral kazde pravidlo spravne, ale pro jistotu jeste kontrolovat soupere:-)

13.10.2009 09:19:45

Ber to
z té lepší stránky - taky jsi to mohl učit 3 lidi a ne jen jednoho :-)
Ale věř mi, že jakmile se to naučíte, dá se ve dvou v pohodě stihnout kompletní za 1:15 (vyzkoušeno z kolegou) - jeden hraje, druhý vyhodnocuje, sviští to jako blázen.

Jinak ještě připomínka. Ve dvou a ve čtyřech hra probíhá zhruba stejně rychle, ale ve třech je výrazně rychlejší, míň se toho stihne.

13.10.2009 09:28:00

tom

2ringo
No, my to zatím hrajem tak, že ten co je zrovna na tahu nahlas říká co dělá a proč (tedy ne že jako "teď si stavím jízdu protože mám na ruce super agresi" ale "tady si zvednu vojenskou sílu o 4 protože mám +2 za jednotku a další +2 za taktiku" :))..a vždycky ho alespoň někdo sleduje (kontrola + si to i sám zopakuje). Těch věcí na co myslet je prostě docela dost a sám jsem zvědavej, jestli se to někdy zautomatizuje. Každopádně tohle asi není řešení pro hru dvou hráčů..

13.10.2009 09:30:26

Neúspěšná agrese
Při neúspěšné agresi tedy útočící hráč ani neztrácí jednotky, které se rozhodl "obětovat"?

13.10.2009 09:44:28

tom

obětování
no obětované jednotky beru jako obětované, takže ztracené každopádně. ale asi se hodí to pro jistotu dodat, je pravda, že v tom je docela rozdíl třeba oproti kolonizaci. tedy se omlouvám za nekompletní "radu" :/

13.10.2009 09:48:29

Eyron
kdyz se kolonizuje, tak pravidla rrikaji, ze bonusy a karty samotne ke kolonizaci nestaci a uspesny kolonizator musi obetovat alespon jednu svou jednotku a odstranit ji z pole armady a dat ji do zluteho pole.

Me spise u te Agrese zajimalo, jestli neco ztracim nebo si jen tak reknu ,delam agresi, aha, jsi nakonec silnejsi, tak nic. Tedy krome promarneni politicke akce a jedne vojenske akce.

13.10.2009 10:48:18

Agrese
Agrese je pro útočníka nejvýhodnější, protože nemůže prohrát a kromě té politické akce a ztracení jedné (či dvou) voj. akcí jej opravdu nic nestojí.
Ve chvíli, kdy je hráč nejsilnější, prostě může terorizovat všechny okolo a nic se mu nemůže stát (pokud tedy má karty agresí).

13.10.2009 11:41:06

Agrese
to Kolouch: až na to, že při úspěšné agresi ztratí i jednotky, samozřejmě pokud nějaké obětoval, takže pokud nahlásí velký útok a obránce nebude blbej a spočítá si, kolik vojáků by vlastně tou agresí ztratil, nemusí sám obětovat nikoho a příště mu to i vrátit. Takže té terorizace moc nebude.

13.10.2009 14:34:17

tom

adalpo
no to samozřejmě záleží na rozdílu v síle. Když budu mít o 2 víc, tak toho moc terorizovat nemůžu, to dá rozum :) Ale pokud jsem schopen aniž bych jednotky obětoval soupeře donutit k obětování jeho vlastních..

13.10.2009 14:49:40

agrese
U agrese ztrácí útočník jednoty ať již je úspěšná nebo ne. V pravidlech to je potom jasné z toho modrého Tipu.

14.10.2009 17:03:28

Sappho
no jo fakt, mas pravdu

14.10.2009 17:33:30

agrese-upřesnění
útočník i obránce ztrácí jednotky, ale jen ty, které obětovali, to je, že si za ně obětované jednotky(můžou se obětovat i celé armády za dvojnásobek)započítávají dvojnásobnou sílu. V tipu je popsána situace, že obránce může obětovat až druhý, takže se může rozhodnout, jestli jednotky ztratí obětováním a kolik a zda vůbec(stačí mu dorovnat), nebo raději prohraje agresi. Obětování není povinné, ale taktické rozhodnutí hráčů, za účelem momentální zvednutí síly, byť za cenu ztráty dané jednotky/armády ;)

15.10.2009 08:24:28

Charitativní aukce

Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Akt. cena: 820
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Set Chronicles of Drunagor: Age of Darkness
Set Chronicles of Drunagor: Age of Darkness
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas