Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Tak mam za sebou prvni hru, i kdyz teda diky absolutnimu neodhadu casu neukoncenou, ale jsem nadsen. Sedi tam vse, od zdroju pres budovy, technologicke stromy )technologie jsou dosti dulezite), ekonomicky rozvoj, proste parada. Naprosto smekam pred Wilsonem. Hrali jsme ve ctyrech a nejak jsme vubec nevyuzivali ekonomicke diplomacie, tedy smen, ktere hra umoznuje, ale i tak mi prisla docela interaktivni, jelikoz se i bojovalo (mimochodem bojovej system je zabavnejsi, nez bych cekal;)) Hra skutecne dost pripomina PC predlohu, takze kdo ji ma rad, tomu se bude urcite libit. Akorat nevim, jak to je s tim casem, my jsme za tri hodiny ciste hraci doby dosli tak do pulky, coz je castecne neznalosti, ale i tak si myslim, ze stihnout komplet hru za tri hodiny je docela nerealne.
21.11.2010 23:28:13

to aneken
Je to spíš takový dojem tady z diskuze. Já počítačovou Civku neznám, protože počítačové hry vůbec nehraju a nikdy jsem nehrál, takže jsem v tomto směru nepolíbený a Vlaadovi hry mám za sebou všehovšudy asi 3 partie ve dvou, takže já si nedovolím nic kritizovat (ani kritiku ne :D). Ještě tady zaznělo pokud vím nějaká nevyváženost při náhodnosti výběru jednotek armády a nemožnost to během hry změnit (zbavit se slabých jednotek).

24.11.2010 13:14:30

kren
Jj, to je to, co zminuju v minulym prispevku. Zas na druhou stranu to vnasi do hry prvek prekvapeni, kdyby byly vsechny jednotky stejne silne, tak by ty boje byly o hodne chudsi. O dost min mi vadi ruzna sila jednotek, nez to, ze si nemuzu ten jejich pool cistit a nechavat si jen ty silne. Pak bych s tim asi nemel problem.

24.11.2010 13:17:56

Kritika
Je to zatím jen první dojem a souhlasím s anekenem, že čím víc hráčů, tím líp. Na druhou stranu by neměl být problém počet budov změnit plus minus ve stejném poměru k hráčům. Náhodnost vojenských jednotek občas naštve, ale zas na druhou stranu proti tomu jde bojovat tak, že nechám armády chodit spolu a nebo jiným způsobemsi tak zvětším počet karet na ruce. Souboje nejsou do posledního stojícího muže, ale na sílu armády, takže kvantita se tady vyrovná s kvalitou. Ta kultura je hodně silná, ale klíčová podle mě není. Hra je hodně o tom nezaspat v něčem. Já zaspal v technologiích a celou hru jsem měl sice hrozně moc produkce, ale nemohl jsem skoro nic stavět, protože technologie odemykají budovy. Bez nich stavět nelze, kromě divů, figurek a jednotek. Ty vám však moc nepomůžou. Pak jsem taky doplatil na absenci třetího města. To se ukázalo jako hrozně klíčový přelom hry. Obě svá města jsem zasvěcoval umění, ale absolutně se tak odříznul od jakékoliv jiné produkce. Třetí město mi zkrátka chybělo i kvůli obchodním bodům na technologie. Nakonec hra skončila vítězstvím hráče přes mince, což jsem si myslel, že je téměř nemožné. :)

24.11.2010 13:31:06 | Upraveno autorem (porovnej)

to aneken
to je o vkusu, mně se zase tohle líbí, nutí to hráče zaměřující se na vojenskou taktiku víc přemýšlet i co se týká samotné výroby jednotek a následnému býzkumu kvůli upgrade. Jinak mi totiž přijde ten vojenský směr jako hodně přímočará záležitost, včera jsme zkusili dát se ženou první hru a musim říct, že právě ta nemožnost rušit si slabé jednotky mě uchránila ostudné porážky od nováčka, kterému jsem pravidla vysvětloval cca 20 minut :-)

24.11.2010 13:34:15

Havelock
A proc sis neudelal zavlazovani? Se dvema mestama to proti trem neutahnes. A chybka byla trochu nechat protihraci vsechny ty pristavy, ty vynalezani hodne napomahaj... Ale pri prvnich hrach se holt chyby delaji...

24.11.2010 13:37:04

ozzy
Njn, bude to o ttom se naucit je nejak efektivne odpalovat v boji, no, kdyz to nejde jinak;)

24.11.2010 13:37:39

aneken
Zavlažování jsem udělal dost pozdě a město chtěl postavit celkem daleko, kam by scouti dojeli za hrozně dlouho. Měl jsem tam armádu, takže jsem napřed vynaleznul Code of Laws kvůli republice a až pak teprve zavlažování. To už bylo dost pozdě. No a ty přístavy jsme si rozdělili tak napůl. On měl tři města, já dvě. Tomu se už těžko dá nějak zabránit, když za kolo postaví 3, navíc s Egyptem i na takových místech, kde není produkce. Druhá hra už bude o něčem jiném.

24.11.2010 13:43:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
No vsak pisu, ze v prvnich hrach se chyby delaji, ja to pisu zpetne z pohledu po sve hre;) Zrovna ta irigace mi prijde jako nutnost, holt jista treti technologie k vynalezeni (prakticky jedina, do ktere te nuti system hry), protoze s malo mestama se hraje blbe. Ja jsem se k ni taky dostal o trochu pozdeji, nez ostatni, protoze jsem moc premyslel nad mistem zalozeni druheho mesta a tim se zpomalil v researchi. A ta ztrata byla evidentni, byl jsem brzo nejmin vynalezenej ze vsech..

24.11.2010 13:50:29

hra ve dvou...
ale no tak, nemalujte čerty na zeď, já spoléhám, že to bude ve 2 stejně dobré jako Vláďova civka

24.11.2010 17:29:59

Beholder
něco vybastlíme a bude to fungovat a basta

24.11.2010 17:31:50

2 hráči
já osobně bych ve variantě pro dva vyzkoušel místo tří čtyři města, nebo okleštit markery budov, ať je se o co prát :-)

24.11.2010 20:11:23

ozzy79
4 města nemaj smysl. Je tam stejně prostoru pro jednoho jako ve hře pro 4, takže to by byla už extra klaustrofobie. Jako šlo by to, ale měl bys na každém dílu mapy jedno město a víceméně k ničemu, protože po určité době by člověk každé kolo vypadnul z ciferníku obchodních bodů. Navíc pohyb figurek by byl dost otravný. Jak jsem psal neměl by být problé stanovit počty budov podle stejného poměru jako ve 4 hráčích. Na tohle tvůrci nějak nepomysleli. A přitom suroviny se berou podle počtu hráčů. Tohle mi nějak uniká. Nicméně čerti nečerti na zdi, je to dojem z první hry. Není to konečný verdikt :)

24.11.2010 23:11:55 | Upraveno autorem (porovnej)

Hra ve čtyrtech
Tak máme za sebou první dvě hry ve čtyrech. První byla rozkoukávací, kdy nám velmi rychle docházeli strategické budovy. Nikdo se víceméně na nic nezaměřoval, teprve tak v půlce vyplynulo, že to teda někam vést musí a to již bylo pro některé jedince pozdě, byl nedostatek budov. V druhé hře se už rozhořela bitva o budovy, ale hlavně o strategická místa na mapě, je potřeba hodně dobře vybírat, už ze začátku vědět, jakým směrem se chcete vydat a podle toho i stavět města a vynalézat. Doporučuji si předem dobře nastudovat výzkum, jinak se proti jen trošku zkušenějšímu hráči nechytáte. Zatím nevím, jestli má nějaká cesta výhody či nikoliv, bylo to dost vyrovnané a vítěz to měl s odřenýma ušima, dal to díky culture event, ale kdyby došla řada na mě, tak jsem vyzkoumal kosmický let a měl po ptákách. Třetí jel na military a kolo před koncem mi s grácií zničil město, ukradnul mi létání (které jsem já sám našprtal jen kvůli tomu, že jsem byl natěšenej na cosmic flight) a tím jsem si málem naběhnul, v dalších dvou kolech by mi dojel na hlavní město a myslím, že bych neměl šanci se ubránit. Čtvrtej byl chudák víceméně do party, měl už ze začátku smůlu na mapu a druhý město postavil hodně pozdě. Pak sice zamakal a třetí postavil společně s náma, ale pak mu už chudákovi nezbylo nic jiného, než občas někoho zterorizovat (což bylo osudné vojákovi, protože na něj zahrál zrušení jednoho kulture eventu, kterej by mu dal suroviny a tím pádem výhodu... takže kol kolem... PARÁDA!

27.11.2010 19:29:48

Ad vynálezy
Naprosto souhlasím, nováček ve hře nebude mít proti lidem, kteří mají nastudované vynálezy, moc šancí. Ozzy, vítěz tedy vyhrál na kulturu, ano? Mám pocit, že se Ti hra zdá jinak vyrovnaná - stejně jako mně

27.11.2010 19:59:16

IN

Dojem
Musím říct, že mě příjemně překvapila svižnost hry. Po naučení pravidel jde vše velmi rychle a hladce. Pravda je, že mám za sebou pouze pár her ve dvou, přičemž se téměř nikdo neorientoval na válčení. Většinou na kutluru nebo vědu.

29.11.2010 10:42:58

DC

Hra ve dvou
A jaká je vlastně tedy tato hra ve dvou hráčích?? Dá se hrát? My třeba tu Chvátilovu Civku hrajeme nejraději ve dvou, o této hře reálně uvažujeme, ale mám strach, aby to ve dvou šlo. A pak se ještě trochu bojím, aby to nebylo "jen" o válčení. Můžete k tomu prosím někdo něco napsat. Předem moc děkuji.

30.11.2010 13:40:16

ve dvou
Pročti si, co se psalo dříve. Shrnutí: jde to hrát, ale hodně aspektů hry vyšumí, nebo se nevyplatí vůbec hrát. My jsme se válčení v první hře skoro vyvarovali, ale ve dvou to je moc silné. Ve více hráčích se nejde na někoho spiknout, protože jakmile někdo přijde o hlavní město, končí hra. Proto je tedy nutné nejslabšího bránit a silnému házet klacky pod nohy. Ve dvou je to jenom o přizpůsobení se tomu druhému. Proto nikdy nechci hrát v méně jak 4 hráčích.

30.11.2010 13:58:02

ve dvou
no vypadá to tak, že budeme muset zatížit šedou kůru mozkovou a vymyslet funkční pravidla pro dva, jinak si nás spousta nezahraje

30.11.2010 14:14:12

hra ve dvou
mohl by se ještě někdo, kdo hrál ve dvou podělit o své názory na hru?
zatím tu o tom píše pouze Havelock, tak nevím jestli to mám brát jako bernou minci nebo jenom ako jeden názor
na BGG hraní ve dvou u Civky nijak nezatracujou (grafy), tak nevím

30.11.2010 14:40:15

Ella
No, to je otazka jak. Ve dvou to bude takova studena valka a spirala zbrojeni. Ne teda ve forme nakupu jednotek, ale v nutnosti technologicky neztratit za tim druhym. Jak rikal Havelock, ve ctyrech se to bude vzdy nejak vyvazovat a ti ostatni si pohlidaji, aby jeden hrac druheho "nezkriplil". Ve dvou tohle odpada uplne nutne a priznejme si, konflikt je korenim Civky;)

30.11.2010 14:40:49

IN

ve dvou
My hrali zatim jen ve dvou a naopak jsme nezbrojili temer vubec. Nakonec se neobsazovali ani vesnice a zvrhlo se to v kulturne/technologické zavody.

30.11.2010 14:44:56

na BGG
je už nějaký návod na vybastlení pravidel ve dvou (koukali jsme na to s tajemnou) - mohli byste ti co již tuto hru hráli na to juknout a písnout jestli to má šanci fungovat?
PS: kouknu na to až večer, takže netuším co tam řeší

30.11.2010 14:56:46

Pro dva
http://boardgamegeek.com/thread/590047/olvenskols-2-player-variant

30.11.2010 15:10:52

IN

re: pro dva
celkem rozumne upravy. Nemel by byt problem zakomponovat.

30.11.2010 15:17:36

DC

ČAS
A časově to vychází na jak dlouho ve dvou lidech??

30.11.2010 15:37:58

Vybíráme z Bazaru

Mřížka/Podložka Carcassonne/Karak
Mřížka/Podložka Carcassonne/Karak
Akt. cena: 160 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas