Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Bill Slavicsek Mike Mearls Peter Lee |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
První dojmy
Tak jsem neodolal a rozbalil po Ravenloftu i tuto krabici. Obsah je velmi podobny Ravenloftu, ale pribylo tam par novinek jako jsou dvere mezi tily a jine. Zatim jsem nehral, takze vycet novinek rict nemuzu, ale co me zarazilo, tak je kvalita komponent. Zadne zprohybane podstavce u figurek jako maji FFG, zadne polamane ci lezici figurky, vse uplne perfektni, detailni, z tvrdeho plastu. Pak kouknu na zetony a vyseky a vse sedi skoro na milimetr presne, nikde nevidim posunuty tisk ci ujetou vysekovou formu. Tak se ptam...proc to tady jde a jinde je to k placi? Sydo tvrdi, ze v tom jsou penize. Ze Wizards je bohata firma a tak si to dokaze ohlidat. Ale proc to nedokaze FFG ci AEG?kampaň pri ohni
Tak po prvotnom očarení a deviatich hrách za 2 týždne prišiel útlm, kedy som mal pocit, že to skĺzlo do stereotypu (pozor, nie ohrateľnosti).
ALE, predvčerom sme si s manželkou zapálili v krbe oheň a rozohrali kampaň. Neuveriteľná atmosféra, vonku tma a vietor a oheň v krbe priam dokonale dokresľovali výpravu pod Ohnivou horou, ktorej vládne červený drak (najmä keď som prikladal do ohňa, mal som pocit, že na mňa dýcha samotný Ashardalon, s tým rozdielom, že ma neuškvaril, ale musel som sa vyzliecť do trenírok).
Veľmi sa tešíme na dnešné pokračovanie.
Bol som prekvapený ako to, že po zabití netvora neťaháme hneď treasure kartu, ale len token, na ktorom nemusí byť hneď item (ale len napr. 100 medených/strieborných/ zlatých/platinových alebo diamanty) spravil hru oveľa napínavejšou a oveľa viac sme sa tešili, že čo nájdeme po prehľadaní porazeného netvora. Dnes budeme za nájdené mince nakupovať v dedine vybavenie, čo robí hru ešte epickejšou, tým, že sa pripravujeme na ďalšiu výpravu. Proste tá kampaň priblížila hru ešte viac DrDu :).
acedrac
ty me teda stenkrujes. Jeste pred mesicem jsem se snazil (nastesti:-) neuspesne prodat Ravenloft, protoze to vypadalo, ze to nebudu mit s kym hrat a trochu me prepadla skepse,ze to proste neni dungeon plny pasti, hadanek, propadlist a tajnych dveri s levelovanim postav a promyslenymi boji proti nepratelum a ted jsem se dostal do faze, ze se tesim az si Ravenloft poradne zahraji a do wishlistu jsem si navic nakliknul Wrath of Ashardalon a uvazuji vazne o koupi, byt jsi me uvodnimi slovy posledniho prispevku kapku vyplasil:-)
Ringo
Tak sa mi zdá, že skrátka je treba robiť dlhšie pauzy medzi jednotlivými hrami a o to je potom zážitok lepší. A je dobré si navodiť správnu atmosféru napr. krbom s ohňom alebo hudbou.
Tak ako s DrDom v skaute, oveľa intenzívnejšie sme prežívali hru večer pri ohni v tee-pee, ako cez deň na lúke.
Pri tomto type hier by som okolnosti, za akých sa hraje, rozhodne nepodceňoval. Rozhodne tým NEchcem tvrdiť, že sa bieleho dňa to nie je dobré (samozrejme že je), ale správne prostredie to vie vypeckovať! :) A tiež čítanie atmosferických textov na kartách či napodobňovanie zvukov netvorov, nie je na zahodenie, hoc' na mňa niekedy manželka pozerala s pohľadom "koľko máš rokov, si normálny?". Ale za pár minút už syčala, keď sa blížil had, aj ona :).
Ringo
a koukal jsi na Super Dungeon Explore?
2 rbx
hmm, nekoukal, jdu kouknout:-)
oheň a hudba
Tak tento víkend sme posunuli zážitok z hrania ešte i kúsok vyššie. Popri ohni v krbe sme si pustili aj hudbu z Diabla I a II. Musím povedať, že zas o triedu iný zážitok :). Dokonca tá hudba to umocňuje ešte viac ako oheň. A musí byť večer samozrejme :).
CR + WOA
Pokud bud mít komplet, můžu například hrát scénář z WoA a komponenty (karty, hrdiny, pasti, efekty) smíchat z obou her dohromady a hrát to tak? Co to přinese oproti hraní jen jedné hry?
Sinuhet
V podstate áno, môžeš všetko zmiešať. Výsledok bude asi taký, že budeš mať všetko o trochu rozmanitejšie. Ja mám len WoA, ale chystám sa kúpiť LoD, kde bude viac hrdinov + semikooperačné a kompetitívne scenáre. Mám pocit, že CoR je taký nejmenej vyvinutejší, WoA je stred a s LoD sa už vyhrali viac. Navyše mi aj tematicky viac sedí WoA s LoD, ako s CoR.
acedrak
ok díky ... platí to i pro dlaždice? Nebo ty jsou nějak konkrétně svázány s jednou hrou? To samé úkoly - jsou svázány s danou hrou nebo se cíle hry dají plnit i na plánu z hry druhé?
Ještě mi prosím tě řekni, jak jsi dělal překlad :-) Stáhnul jsem si to do počítače a načítání jednotlivých stran je v řádech desítek vteřin ... dělám něco špatně?
Sinuhed
No podľa obrázkov by sa mali dať spájať aj diely. A ciele by sa mali dať plniť aj v inej hre. Tam ide o to, že väčšinou sa zamieša medzi 8. a 12. dielom vchod do komnaty a tam býva cieľ už rôzny: vyzabíjať netvory, zničiť oltár, zachrániť dedinčanov, zobrať poklad a ujsť...
Čo sa týka prekladu:
01) budem behom týždňa uploadovať novšiu verziu s orezanými okrajmi, tak zatiaľ netlač, ak nemusíš :),
02) netuším prečo ti to načítava tak pomaly, robil som to v Adobe Illustrator a prebehol s tým cez pdf creator, aby bola veľkosť čo najmenšia t. j. do tých 5-7Mb, predtým to malo kolo 70Mb. A vrstvy som dával zlievať do jednej, aby to nevykresľovalo bo jednotlivých layeroch.
Mne to beží v pohode na Foxit Readeri. Aký máš pdf reader? Resp. skúsim tie pravidlá ešte prerobiť s tým že ich dám uložiť s Fast Web Preview. S Ai sa totiž len teraz učím robiť, veľa skúseností ešte nemám :/.
acedrak
Za překlad máš respekt, to je jasný. Ale to načítání je šílený, netuším čím to je protože u ostatních her nemám problém.
Jinak dneska mi kámoš WoA kupuje tak předpokládám zítra zkušební hru.
Sinuhet
No tak budem reuploadovať pravidlá cez víkend, zistil som ako to mám spraviť rýchlejšie :).
Ale musím na nich ešte opraviť niektoré formulácie a vyhodiť zbytočné boldy a kurzívu, lebo mám pocit, že je to miestami neprehľadné :).
acedrak
No ty tiskový znaky co v tom návodu jsou (barevný rastr a pod.) - tak mi připadá že to je verze určená k tisku, měl bys to přetransformovat do normálního pdfka na prohlížení ....
Sinuhet
Hej presne toto sa chystám opraviť, predtým som to nejak nevedel orezať resp. som to neriešil. Ale posnažím sa to doklepať cez víkend jak to má byť :).
Hra s malou dcerkou
Včera večer jsme s mojí malou osmiletou dcerkou zahráli Wrath - každý jednu postavu. Zajímavý bylo, že mě to celou dobu táhlo spíš jí připravovat pěkný dobrodružství a dělat jí spíš PJ. Hráli jsme bez encounter karet a bez surge. Na konci jsem ještě v cílové místnosti připravil Rage draka - toho velkýho ještěra, kterýho jsme těsně porazili a slavnostně tak ze stolu sebrali poklad.
Dcerka hned chtěla hrát dál, ale už bylo pozdě. Tak jen přemýšlím, že je pro začínající hráče lepší tu hru pěkně kormidlovat k těsnému vítězství, ze kterého mají nováčci parádní radost a hra je hodně baví.
Jasný je, že kdybych hrál s nějakým ostříleným gamesákem, tak by sme hráli natvrdo.
Stále víc přemýšlím nad Descentem, kde ty možnosti si zahrát DńD na plánu jsou parádní. A PJ podle složení hráčské skupiny si může svoji "tvrdost" volit tak, aby se všichni co nejvíc pobavili.
Sinuhet
No my sme práve kvôli nutnosti PJ, ktorý hraje takpovediac proti hráčom, Descent zavrhli. A hlavne tá dlhá hracia hracia doba u Descentu, tak dlho by to so mnou hrať žena nevydržala :).
A hodnotenie hry dáš, či ešte je priskoro?
acedrak
No ještě určitě 3-4 hry zahrajem, než něco napíšu nebo ohodnotím. Ještě se musím ujistit, že všechno hrajem správně a na něco nezapomínáme. Ale asi se shodnu s většinou z Vás, že ta hra má poměrně velký potenciál používat různá house rules a podobně, hra jen určuje rámec v jakým lze hrát. Ale možností k úpravám tak, aby se hráči maximálně pobavili je určitě spousta.
dojmy z dverí
Otvárate vôbec dvere v scenároch s dverami? Nám sa totiž skoro vždy stáva, že neotvoríme ani jedny dvere. Skrátka vždy ideme iným smerom ako sú dvere, aby sme sa vyhli poraneniu resp. čakaniu na otvorenie. Otvárali sme ich zatiaľ iba raz, keď bol v krypte zakmnutý Rogharov batoh (3. scenár).
Mám pocit, že tento prvok, ktorý mal hru, oproti CR, obohatiť sa nejako vytratil.
Resp. máte nejaké house rule, ako by hrdinom viac zatápali?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Scythe (EN)
Akt. cena: 1400 Kč
Končí za: 2 dny