Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Bill Slavicsek Mike Mearls Peter Lee |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
První dojmy
Tak jsem neodolal a rozbalil po Ravenloftu i tuto krabici. Obsah je velmi podobny Ravenloftu, ale pribylo tam par novinek jako jsou dvere mezi tily a jine. Zatim jsem nehral, takze vycet novinek rict nemuzu, ale co me zarazilo, tak je kvalita komponent. Zadne zprohybane podstavce u figurek jako maji FFG, zadne polamane ci lezici figurky, vse uplne perfektni, detailni, z tvrdeho plastu. Pak kouknu na zetony a vyseky a vse sedi skoro na milimetr presne, nikde nevidim posunuty tisk ci ujetou vysekovou formu. Tak se ptam...proc to tady jde a jinde je to k placi? Sydo tvrdi, ze v tom jsou penize. Ze Wizards je bohata firma a tak si to dokaze ohlidat. Ale proc to nedokaze FFG ci AEG?rbx
Vzdyt jsou to ty same figurky z D&D CMG, jen maji na bejskach nove nazvy a logo hry a nejsou nabarvene. Nemyslel jsem to jako stiznost nebo reklamaci. Vzdyt je stacilo jen narovnat v horke vode. Myslel jsem ze tento tip jak je narovnat mozna nekomu pomuze. Jen jsem reagoval na tu vyssi kvalitu. Podle mne je uplne stejna. Figurky jsou z uplne stejne gumove hmoty. To ze nejsou namalovane beru jako plus. A jak jsem psal z hry mam velkou radost.
ad kvalita kartonů v ravenloftu
Tos měl, Radku, asi fakt štěstí, já mám spoustu žetonů z původního ravenloftu vytištěnejch dost šejdrem ... a ten největší drak mi přišel taky lehce pomuchlanej ... kvalita je u všeho stejná (čínská = mizerná), holt někdo má štěstí a někdo ne ... Když to srovnám s figurkama od Games Workshop, tak je to úplně jiná liga!
rbx
Kámoš si to u vás hodlá koupit - mohl bych se zeptat jak fungujou dveře, proč jsou ceny na předmětech a jestli tam jsou další změny oproti Ravenloftu?
Lino
jeste jsem to nehral, ale dvere funguji dle pravidel takto:
1. je to optional rule
2. pokud si vytahnes tile s otevrenymi dvermi, tak das na dvere zeton zavrenych dveri.
3. hrdina, ktery je na poli sousedicim s dvermi, se je muze pokusit otevrit, coz udela tak, ze zeton zavrenych dveri otoci a tm zjisti, o jaky typ dveri se jedna
4. jsou tri typy dveri:
a. odemcene - nic se nestane a hrdina dvere otevre
b. dvere s pasti - kazdy hrdina na polich sousedicich s dvermi dostane 1 damage. Dvere jsou pote otevreny.
c. zamcene - hrdina se muze misto utoku pokusit dvere odemnknout hodem kostkou. Pri hodu 10 a vyssi se dvere odemknou.
Lino
co se tyce cen predmetu, tak to se pouziva v kampani, coz je v Adventure booku to posledni 13. dobrodruzstvi a vzdy mezi jednotlivymi dobrodruzstvimi si muzou hrdinove nakoupit z Treasure decku neco z hornich 3 predmetu za penize, ktere obdrzeli v prubehu boju.
V tomto a v nekolika dalsich dobrodruzstvich se vyuziva tzv. Chambers, coz je vlastne jakysi dungeon v dungeonu. Jsou to zvlastni tily zamichane v hlavnim baliku a kdyz si ho vytahnes, normalne ho prilozis, ale zaroven k nemu prilozis jeste tile z chamber decku. Pokud je to Large Chamber tile, tak ten prostor jeste zvetsis prilozenim dalsich dvou tilu na oba konce tohoto Large Chamber tilu. Pote co to takto hezky rozestavis, tak si vezmes Chamber kartu, ktera ti urcuje podminky vitezstvi. Vetsinou je to o porazeni konkretniho Villaina ci skupiny potvor, ale nekdy je to zachrana vesnicana ci neco jineho.
rbx
Vyborny! Diky moc za obsahly vysvetleni. Zda se to bejt jeste lepsi nez Ravenloft.
...
A existuje uz nejaka navaznost na Ravenloft? Tedy je Ashardalonu obsazeno neco co by pocitalo s vlastnictvim Ravenloftu?
Ravenlof + Wrath
No jeste pred tim nez Wrath vysel tak se psalo ze budou scenare pro kombinaci obou techto her. Jaka je skutecnost netusim, Wrath si teprve pujdu vyzvednout.
IN
Nic takoveho tam neni. Zadny spolecny scenar. Samozrejme muzes pouzit priserky, hrdiny, Treasures a vlastne cokoliv z obou her. U treasures uz je pravido ze tahas ten prvni poklad pro hridinu na zacatku hry, dokud nevytahnes item, pokud spojis oba decky. Snad vyjdou spolecne scenare na webu Wizards, jak slibovali. Zase jsou tam veci na vic jako 2 kampane v Adventure Booku.
scenare
No ze budou primo ve hre scenare bych asi necekal, protoze Wrath neni prezentovano jako rozsireni k Ravenloftu. Ale spis ze Wizards neco uverejni na svych strankach. Nebo kdyz ani to ne tak tu stale mame BGG, kde komunita zverejnila spoustu zajimavych scenaru pro Ravenloft, takze si myslim ze se objevi i pro Wrath a nasledne kombinaci obojiho.
dojmy
se Sydo zajimal, jak se to hraje, tak jsme to rozlozili, zahrali a dostali totalne na prdel. Ja jsem se svym Paladinem skonal v koutku tretiho tilu obklopen potvorami a Sydo se plahocil o tile vedle po jednom vzkriseni pres healing surge. Takova Legion Devil je nechutarna, protoze posadi na plan hned tri potvory s 11+ a orci lucistnik, ktery vypada jak uruk-hai zasahuje pres dva tily a dava automaticky jedno zraneni v pripade, ze se netrefi.
Takze jsme skoncili sedlaci u chlumce... Jo a hrali jsme treti scenar, kde jsme meli v jedne slepe chodbe vyzvednout batoh s nejakym cennym zarizenim.
Jo a dvere jsou super, nemeli jsme vubec cas je otevirat takze se nam z toho stala takova dlouha chodba, ve ktere pak radil ten lucistnik jak cerna ruka.
...
Jen jsem se tam nezminil, ze na me jednou spadla klec a podruhe se na nas vyrinul proud lavy a zaplavil navic oba sousedni tily a brala kazde kolo 1 zivot. Fakt jsme nevedeli, kam driv skocit. O zadnem kempovani, jak tu nekdo zminoval, nemohla byt ani rec :-)
rbx
takze celkove dojmy pozitivni jo?
Loser
at ti to rekne Sydo, ja uz jsem moc zaujaty, protoze se mi to proste moc libi.
Ashardalon
Kurna, vubec se mi to podle fotek nelibilo a sel jsem do Descentu (zatim ve znameni BEZBREHEHO nadseni!!), ale po téhle agitce kurna vaham:-) Hlavne se tesim az sem hodis slibene fotky...
Jinak se jeste vratim ke srovnani FFG a Wizards. Jsem si celkem jistej, ze to neni o penezich.
A) ohnuti figurky po mem soudu zalezi nejvic na zpusobu a dobe skladovani, pripadne prepravy. Kdyz si vzpomenu na problemy s figurkama z Cyclades, ja si je dovez z kramu ve Francii, kde Matagot sidli a figurky byly luxusni! Cili pokud jsem nemel extremni stesti, tak to vazne musi byt zpusobene na trase Francie - svět. Navic ted jsem zrovna rozdelal po delsi dobe krabici MEQ a nektery figurky (dobre, hlavne meciky) byly ohnuty jen z toho, jak tam lezely tech poslednich par tydnu, kdy parim jenom Descenta:-)
B) zakaznicky servis u FFG posila ochotne nahradni dily kvuli kazdymu prdu. Pokud by se vazne dalo dosahnout vyssima investicema do vyroby spolehlivejsiho vysledku, zakonite by se jim to melo vyplatit spis, nez posilat stovky, nerkuli tisice balicku do celyho sveta, ne?
edit: nebo se mejlim, je fakt, ze tu technologii a finance s ni spojene nemam nikterak v maliku. Na to jsou tu povolanejsi. Laicky mi to prinde jak jsem napsal vyse...
rbx
Ty jo tak to bude dilema. Me se libi Castle Ravenloft hlavne tematem a modelama, ale jak tak vtu tvoje ohlasy tak je asi Wrath of Ashardalon o trochu propracovanejsi (ale zase se me u nej vubec nelibej modely-obzvlast to litajici oko)
Jsou u Wrath of Ashardalon a Castle Ravenloft stejny karty udalosti aby se zabranilo kempeni ? Nekde sem cetl ze Wrath of Ashardalon hlavne dostal novy karty, ze poklady jsou ted hlavne zbrane a s tou lavou se me to dost libi :)
jeste pockam az vyjde trochu vic infa na wizard.com nejsou zkoro zadny fotky,bonus dungeony o WOA
BTW je ohlaseny kdy ma vyjit dalsi deskovka ze sveta DnD ?
to rbx
Asi je to pozde, ale ja hral od Wizardu SW miniatury (vazne paradni hra) a s temi modely to nebyla zadna slava. Ze zacatku byly vazne krasne, ale potom sla kvalita rapidne dolu :-(
dojmy
Moje dojmy jsou extra pozitivní - je to svižná a napínavá rubačka, i když spíš potvory rubou do nás :) Překvapuje mě, jak je to jednoduché a zároveň to má tu správnou atmosféru dungeon crawleru. U mě rozhodně příjemné překvapení, jsem zvědav, jak zítra dopadne naše rozehraná hra.
mouka
kempeni? No, ja nevim, zase tolik her za sebou nemam, ale v Ravenloftu me honili jak nadmutou kozu a tady to nebylo jine. Ted jsme kousek pred objevenim finalni kobky a po podzemi se nam prohani asi 6 potvor a nevime kam driv. Snazime se zdrhat, ale treba orc lucistnici, co zasahuji pres 2 tily minimalne za jedna, tak ti se proste likvidovat musi, protoze se pred nimi zdrha hrozne blbe.
Taky to hodne obzvlastnuji dvere, protoze diky nim vznikaji spise delsi chodby s odbockami. Na jejich otevirani totiz neni moc cas.
mouka
Jestli je to jako v Ravenloftu, pak kempeni nebrat. Encountery jsou horsi nez monstra. jestli teda spravne chapu termin kempeni.
Spojeny scenar
Na BGG se objevil scenar vyuzivajici komponenty Ravenloftu a Wrathu. Jeste jsem to nehral.
http://www.boardgamegeek.com/thread/626195/ninjadorgs-kobold-wars-adventure-for-castle-ravenl
http://www.boardgamegeek.com/image/935673/dungeons-dragons-wrath-of-ashardalon-board-game
Ktomu kempeni. Myslel jem to tak, ze Ravenloft nas hnal porad dopredu. Wrath nas drzel v mistnosti dele. Proste tam na nas skocila sposta priserek vygenerovanych pres sentry priserky, ktere exploruji a generuji posily.
ataribaby
ad kempeni: jo, to je pravda. Ale podle me je to spis souhra okolnosti, coz se nam take stalo. Kobold si privolal posilu, protoze je to ubozak, pak prisla dlouha chodba s dalsi potvorou, Devil Legion jsou tri potvory naraz a razem je zahusteno. Opravdu me to spis prislo jako shoda nahod, nez nejaky pravidelny jev. Nemam ale nahrano tolik.
rbx
Jojo urcite to je o nahode. Jak se dungeon vygeneruje. To je na tom super. Jak prvni Diablo na PC, kde se kazdou hru podzemi vygenerovalo. Myslim ze Wizardi trefili do cerneho. Za 40 -60 minut je odehran paradni dungeon hack & slash, uklidis do krabice a manzelka muze dat na stul obed :) Dotaz, jak hrajete velka monstra? pres 2 a 3 policka? My to hrajeme tak, ze se nemuzou dostat do uzsiho koridoru a hrdinove je muhou zablokovat. Take kdyz pokladate tile jako vysledek Encounteru nebo sentry akce, a ma cernou sipku, tahate dalsi encounter? Monstry nedavame kdyz je tile vysledek sentry akce. Sentry si ho tam da sam.
ataribaby
s velkymi monstry jsme jeste neprisli do styku. A co se tyce sentry akce s cernou sipkou, tak tam jsme to tahali, i kdyz se nam to moc nechtelo. Taky jsme meli spor, jestli na konci druheho scenare, kdy se objevi ta slepa chodba s mistnosti s batohem, tak jestli se maji kazdy tah tahat dva encountery, nebo jestli staci ten jeden, ktery prikazuji pravidla.
rbx
Takovych situaci, ktere pravidla neresi, jsme meli dost. Proste si to nak urcime a pak to tak hrajem. No stress. Pravidla bereme jako takovy framework a uzivame si to. Hra by mela hlavne bavit a ne stress z hledani vsech situaci v pravidlech. Ten scenar s batohem brzo dame. Takze kdo najde situaci ktera se v pravidle neresi, klidne pouzijte zdravy rozum a proste si urcete reseni samy a vesele hrajte dal. Hre to neuskodi, ba naopak.
Edit: na nekerych kartach je ze mas po danem tilu tahat jen priserku. To nahrava tomu ze encouter se taha vzdy kdyz das tile s cernou sipkou a ne jen u tech co da hrac sam v exploration fazi, takze si mysli ze jste to hrali spravne kdyz jste tahali.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nevyzpytatelní
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů