Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Bill Slavicsek Mike Mearls Peter Lee |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
První dojmy
Tak jsem neodolal a rozbalil po Ravenloftu i tuto krabici. Obsah je velmi podobny Ravenloftu, ale pribylo tam par novinek jako jsou dvere mezi tily a jine. Zatim jsem nehral, takze vycet novinek rict nemuzu, ale co me zarazilo, tak je kvalita komponent. Zadne zprohybane podstavce u figurek jako maji FFG, zadne polamane ci lezici figurky, vse uplne perfektni, detailni, z tvrdeho plastu. Pak kouknu na zetony a vyseky a vse sedi skoro na milimetr presne, nikde nevidim posunuty tisk ci ujetou vysekovou formu. Tak se ptam...proc to tady jde a jinde je to k placi? Sydo tvrdi, ze v tom jsou penize. Ze Wizards je bohata firma a tak si to dokaze ohlidat. Ale proc to nedokaze FFG ci AEG?Ach jo...
tak tohle je parada. Tam bych se chtel jednou domalovat. Mam ale pocit ze neco je strikane airbrushem.
http://community.wizards.com/go/thread/view/75882/27242181/Wrath_of_Ashardalon_-_all_painted!
dojizdim pomalu maleho draka a Legion Devily a vrham se na hady.
Ach jo...
"fakt hustý" je to opravdu moc pěkné,aby se jeden bál s tím vůbec hrát:-))
uf
tak to je ultimatni :-) jak by rekl Falco.
prvni dojmy
tak jsme vcera absolvovali prvni hru a hned v 5 hracich, dost jsme se ztraceli v pravidlech ale nakonec jsme se schodli na nejakem spolecnem vykladu, moje dojmy jsou zatim rozpacite, nejspise zpusobene temi pravidly a diky tomu vetsimi prostoji a tim ze jsme hrali jen 2. scenar
Loser
uf, v peti to musi byt hrozne maso. Podle me jsou idealni 2-3. Ale pravidla jsou celkem jednoducha, muzeme klidne dat na Hradisti. Tam je nutno si uvedomit, ze hodne zalezi na rozhodovani hrace, hlavne v umistovani potvor pri jejich priblizovani smerem k hrdinum.
rbx
jasne ja to tam beru takzke klidne dame, jo jo byl to docela mazec no tech karet bylo docela dost. pravidla jednoduche jsou to jo ale spis formulace treba nekterych pasti. ale rikam hrali jsme v 5, poprve a navic jednoduchy scenar takze uz se tesim az dam hru v mene hracich :)) urcite me to od hrani neodradilo to vubec ne :)
Ashardalon u nás doma
Tak po prvej hre (ktorá síce trvala 4,5 hodiny) sme sa kráľovsky bavili (narozdiel od MeQ). Vynárali sa mi spomienky z čias, keď sme v skaute hrávali DrD. Som veľmi rád, že som nesiahol po Descente, kde stojí overlord proti hrdinom, lebo to sme si už vyskúšali v MeQ a nevyhovovalo nám to. To to je však iné a úplne nám to s manželkou sedí. Neviem sa dočkať ďalšej hry a hlavne toho množstva otázok ohľadom pravidiel, ktoré som síce prekladal, ale je dosť vecí, ktorým celkom nerozumiem. Zážitok z hry nám o to však nepokazilo.
Ešte poznámka k prevedeniu hry. Graficky rozhodne iný štýl ako FFG, ale zato kvalita figúrok a kariet sa nedá porovnať! A pravdupovediac si tú strohú grafiku začínam zamilovávať. Jediné čo mi zatiaľ vadilo, sú žetóny pascí, kedy ukladáme na hrací plán bohapustý text bez nejakej ilustrácie alebo aspoň farebnej pojednávky.
DnD
Koukam, ze deskovky zalozene na DnD maji docela uspech. Vim, ze se to tu zrovna moc netlaci, ale co zkusit koupit jako zaklad Dungeons and Dragons Starter Set a strihnout si nejake vlastni dobrodruzstvi. Za malo penez celkem dost muziky...
SHaitan
Môžeš to popísať nejak bližšie?
po 3 hrách
My máme za sebou 3. hru, ale stále sme na 3 hodinách. Čo však nevadí, lebo sa neskutočne bavíme. Ako je to u vás s hracím časom?
acedrac
Vetsinou 2 hodiny. Posledne jsme hrali utek z dungeonu a dostali nas parchanti. To jak se dostavaj monstra do hry skrz ten portal na vstupni dlazdici je peklo. Mam dojem, ze Ashardalon ma silnejsi potvory nez Ravenloft a Ravenloft ma malinko rozmanitejsi adventury.
acedrac
Dungeons and Dragons - rpg hra na hrdiny. Jeden hrac mastruje hru (pripravi dobrodruzstvi, vypravi pribeh atd.), ostatni hraji za postavy. Omezeni je pouze na fantazii a ne na hraci desce. Pro nekoho je to velka vyhoda, pro jineho nevyhoda :) Btw taky to vydavaji Wizardi...
SHaitan
Ó, tak klasický DrD sme hrávali roky v skaute, ale práve kvôli časovej náročnosti sme prestali. WoA mi to ale zatiaľ uspokojivo nahrádza, aj keď s PJom je to iné samozrejme.
Ale rpg si zahráme radšej kooperačne. 1vs.1 nás napríklad v MeQ prestalo baviť.
acedrac
My jsme se ve skautu ucili vazat uzly a morseovku :))
Lino22
Veď aj my, ale pre DrD sme boli ochotní narúbať ako malí krpci 2-3 stromy, aby oheň vydržal do neskorej noci a v tee-pee sme potom zas rúbali .. príšery v jaskyniach :).
Vždy som hral barbara válečníka a vo WoA mám najradšej Vistru. Mám rád keď robím tank vpredu a kúzelníci spoza mňa púšťajú čary :).
porovnani s Ravenloftem
je to v necem jine nez Ravenloft? Pribylo tam vice nejakycgh RPG prvku v oblasti napr. vyvoje postavy nebo je leveling na stejnem principu skok o jeden level zavisly silne na nahode? Jak ctu ty nadsene ohlasy, tak uvazuji, ze prekousnu zklamani nad Level Upe v Ravenloftu, ktere me silne rozladilo a dam Ravenloftu jeste sanci, coz by ale pak znamenalo poridit si i tohleto at to mam komplet:-)
Ringo
Leveling je úplně stejný, co se RPG prvků týče, přibyly tam stálé předměty, kterými si postavu poměrně dost vylepšíš, takže se nejedná už jen o jednorázové bonusy jako v Ravenloftu. Jinak je to až na přidání dveří asi úplně stejné, mě to teda baví fest...:)
Zluda
jake bys dal hodnoceni Ashaedalonu a jake Ravenloftu?
Ringo
Asi bych to viděl +/- stejně, mírně vyhrává WoA(řekněme Ravenloft: 8/10, WoA: 8,2/10), Ravenloft se mi líbí o něco víc prostředím, WoA zase těmi předměty a i ty dveře jsou fajn. Upřímně, jestli se ti nelíbil Ravenloft, tak WoA se ti líbit asi taky nebude.
WoA kontra R
Ja mam pocit, ze WoA ma zajimavejsi potvory a lepsi poklady a zminene dvere. R ma lepsi Adventury (nektery nejsou jen "dojdi nekam a tam to vytluc") a malinko lakavejsi postavy. A Strahada Trachtu:).
EDIT: Safra ja se opakuju, pardon :))
Zluda
ono to ani neni tak o tom ze by se mi Ravenloft nelibil, nemam ho tak nahrany, abych to mohl soudit. Uvazoval jsem ze jej prodam, protoze jej nemam moc s kym hrat a druhy duvod byl, ze jsm si potreboval najit duvod, proc to prodat a nema mi toho byt lito, a tim duvodem je level up, ktery je tam takovy podivny, mozna zbytecny a ja se na nej nejak asi mylne upnul. Takze si ten Ravenloft radeji necham, dam mu sanci a soustredim se na plneni ukolu a ne na snahu nalevelovat postavu:-) Jak ctu ty herni reporty tady, tak me to zase zacalo lakat:-)
Ringo
Tak já WoA hraju jen jako solitér, buď s jedním nebo dvěma hrdiny, podle nálady, a nemá takhle chybu, takže tu absenci spoluhráčů bych neviděl jako překážku;) leveling bych si taky představoval vymakanější, ale tahle hra je přece jen o něčem jiném- je to rychle rozložené, rychle zahrané a náramně si to užiju...
Zluda
ja mam trochu problem hrat deskovky soliterne, protoze se priznam, ze si radeji pustim nejaky dungeon na PC, ktery je preci jen vice komplexnejsi a nejde jen to to pobijeni potvor nebo snahu dostat se k jednem schodum. Kdyz uz neco hraji na stole, tak toho spoluhrace mit musim. A zahrat si dungeon ve vice hracich, to zni hodne dobre, to zase nezaziji na PC. Mam to holt tak nejak rozdelene, kdyz solo, tak PC, kdyz spoluhraci, tak deskovka:-) A i kdyz se pri zmince o PC hre mnozi deskovkari otresou hnusem, tak necht prominou, ale ja na desce proste nevidim zatim dungeon, kde vyleveluji postavu na level 10, kde potkavam silnejsi a silnejsi monstra, kvuli kterym leveluji, kde narazim na pasti ktere zrucne odhali muj zlodej, zamcene dvere, ktere otevre muj zlodej nebo mag, dungeony, kde po peclivem prozkoumani najdu packu, ktera otevre dvere do tajne chodby, dungeon, kde nachazim tajne predmety v ukrytych truhlach....proto je pro me spoluhrac tou pridanou hodnotou, kvuli ktere s izahraji Ravenloft na desce a ozelim vsechno tohle. Kdybych to mel ozelet jako solo hrac, tak to asi ne, to mi prijde vhod ta PC hra:-)
Ringo
souhlas, tohle ti deskovka oproti PC hře určitě nedá( do dneška moc rád vzpomínám na Baldurs Gate 2, která je pro mě nepřekonatelná), ale stejně být tebou tak bych tomu solitéru u Ravenloftu nebo WoA dal šanci, má to prostě něco v sobě, něco co nedokážu přesně definovat, ale dokáže mě to u hry udržet a pekelně mě to baví. Možná to napětí, co bude za dalším rohem, jaká příšera na mě vybafne a co najdu za poklad, tohle to má s PC RPG určitě společné.
Edit: a půjdu ještě o kousek dál: Napětí ze hry je i v solitér deskovce možná větší, v PC hře před důležitým rozhodnutím udělám "save" a když něco nevyjde, jen naloaduju pozici, to samé když se nepodaří souboj atd. Ve WoA pokud udělám chybu, přecením síly apod. tak končím. O to je hra napínavější.
zluda
jasan, presvedcil jsi me, dam tomu jeste sanci. Jinak me teda BG2 moc nebralo, jsem odchovan kobkarinami jako je Dungeon Master, Eye of the Beholder, Black Crypt, Might and Magicy, Wizardry, Ultima Underworld, Stonekeep, Stone Prophet a take Ravenloft Strahds Possession.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Citrusy - insert
Akt. cena: 49 Kč
Končí za: 7 dnů