Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz k pravidlů neb jsem slepej nebo línej

1) jak je to s postavou, která má v ruce zbraň pro útok na dálku a bojuje nablízko - může k tomuto útoku použít střelnou zbraň?
2) může postava střílet přes spřátelené postavy (hrdina přes hrdiny, potvora přes potvory)?
3) dostávají hrdinové na začátek dobrodružství přesně určenou sumu peněz nebo podle scénáře?

díky za odpovědi
26.5.2009 21:54:22

Beholder
Sice už trošku spamujem, ale...:-) Nejdřív uvidím jak se popasuje s tandemem Jace a Mordrog. Zatím mám za sebou skoro půlku dungeonu, plnej kotel životů i Conquest tokenů (15), červenou Nagu jsem zatentočkoval prvnim bleskem než se stihla nadechnout, a cejtím se možná až příliš jistej v kramflecích ... A to to babica mastí věru schopně, bestie, ale bílá nebo červená, chcípe jí to jak na běžícím pásu...

21.1.2011 18:59:13

Polylux1
no jestli ty náhodou necheatuješ :))

21.1.2011 19:30:34

potfory
Ono cílem většiny potfor je zbrzdit hrdiny. Když při tom nějakého zraní, je to jen dobře. Na zabíjení hrdinů je ideální mít dva a více červených beastmenů, kteří podpoří ostatní potfory. Ideálně taky beastmeny nebo sorcerery. Mimochodem, super je vyčarovat hejno koboldů, během dvou kol jich jde dostat na herní plán fakt dost. Hodně zbrzdí a kousnutí za jednu červenou kostku (+ případně nějaké černé za swarm) dokáže zabolet. A nejdrsnější potvora je červený ferrox - jeho schopnost leech je ultimátní...nicméně kobold i ferrox jsou z well of darkness.
Spawnovat třeba hellhoundy je ztráta času a zdrojů, neudělají celkem nic a blbě se s nimi manipuluje...

21.1.2011 20:17:12

Beholder
Dva dny v kuse jsem studoval taktický rady na fórech BGG a FFG, tak to musí bejt někde vidět:-) Nejvíc mě potěšil borec, kterej svůj příspěvek uváděl větou "jsem takovej životní lůzr, že celý dny jen sedím doma a přemejšlím nad Descentem":-) Ale cheaty... Wilson pro hru dvou hráčů údajně doporučuje o omezení nasazování potvor (na každou oblast jen jedna spawn karta), což jsem, vzpomínam si, zavedl a asi to má trochu vliv (i když hlavní je pelášit furt dopředu a už je mi jedno, jestli za mnou zůstaly dvě potvory nebo pět)... Ale možná se pletu. Zkusíme to zrušit a uvidíme rozdíl...

21.1.2011 20:21:10

půl akce a "vyčkávání"
Ahojte. S Altar of Despair přišlo do mého Descentího světa drobné zmatení...

Doteď jsem "ready" akci prováděl tak, že jsem rovnou zvolil žeton (např. střeh), ten vmrštil k figurce lícem nahoru, provedl pohyb či jeden útok, zkombinoval to s fatigue žetony a fertig.

Teď s úpravou pravidel a "prolonged" akcema se mi to zkomplikovalo. Chápu to správně, že mám na začátku svého kola určit a zahlásit co všechno budu dělat, např. "prolonged akci a koncentraci"?

Pokud zní otázka zmateně, odráží přesně zmatenost, ve které se momentálně potácím:-)

Díky za radu

25.2.2011 17:26:57

Polylux
Nejlepší je asi na prolonged akce nehrát... ;)
Je to zbytečně matoucí.

25.2.2011 17:39:04

Elissa
No, to mě nenapadlo. V tom prvním questu kde jsem na to teď narazil, by to šlo vynechat v pohodě, ale nevím, jestli to v dalších bude obdobné... ...pokoumu, dík za inspiraci

25.2.2011 17:48:07

Pravidla
Ahoj. Včera jsme dali první hru základního Descentu a máme pár nejastností v pravidlech. Jestli by byl někdo tak laskavý a vysvětlil mi pár věcí, na které jsme nepřišli.

1) Existje nějake rozdělení armor proti magii a fyzickým útokům?
2) Funguje ve hře Friendly fire? Třeba Flame strike od maga, kdyz hodí a zasahne spolu s ním i svého spojence. Připadně breath od Flame Hounda, který vydechne a cestou narazí i na spojenécké potvory
3) Nerozumím jak funguje vlastnost potvory "Undying"
4) Když jako OL zahraju past Spiked pit.... hrdina, co se propadne, pokračuje v tahu nebo tím to pro něj končí? Dá se zaútočit na hrdinu v propadlu - přímo nebo zasáhne ho breath od psa či draka? Jde ho tam uvěznit? Třeba, že si na to místo stoupnu s drakem?
5) Použité heal a vitality potiony.... discardujou se nebo vrací do shopu?
6) karta OL Dark charm - tuto kartu chapu tak, že mu OL přikáže čím a na co zaútočit? Když má třeba skill s dvojtým útokem i to mu můžu nakázat?
7) Item Cloak of the Mist. V popisu je, že na každou Wound si hodí kostkami moci a když padne blesk, tak útok vykryl. Platí to i když je zasažený burning nebo aktivuje past(propadlo, dveře)?
8) Rune witch ma pasivní vlastnost, že aktivuje portály v dosahu 6 políček. Platí to i za roh? Tedy, že kdyz se jakýmkoliv způsobem přiblíží k portálu na 6 polí tak ho aktivuje nebo ho musí ona, či někdo z družiny, v tu dobu fyzicky vidět?
9) Kdyz potvora dostane burning ... hazí si pro ní OL kosktou moci nebo s tím nic nenadělá a on časem prostě uhoří?
10) Kouzlo Flame strike ma v základu zásah 2 pole..je to myšleno jako zasažené pole a všechny okolo do vzálenosti dvou polí? To se mi zdá příliš velký radius
Předem díky

8.5.2011 14:30:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Calis
Nemám moc čas tak jen narychlo...

1) jo, ale vždycky je to na konkrétní kartě nebo efektu napsaný...
2) jo
3) když by umřela, hodí si OL power kostkou. Pokud padne "blesk", je zpět s plným kýblem životů.
4) pokud tam není přímo napsaný že jeho kolo končí tak pokračuje, co vím tak breath ho zasáhne, Drakem na to pole nesmíš
5) vracej do shopu
6) je tam tuším "jeden" útok, takže zrovna tahle schopnost, že může ve svém kole útočit jednou navíc, se neaplikuje. Jinak může použít všechny schopnosti přímo posilující či jinak ovlivňující ten útok... Většinou je to prostě poprava:-)
7) Pokud tam je, že ignoruje armor a sama karta zbroje nebo štítu to nedementuje, tak to použít nemůžeš
8) i za roh
9) hází
10) jo. všechny zlatý poklady jsou silný:-)

8.5.2011 15:27:05

Dotaz na pravidla
Tak jsme opet usedli k Descentu v peti a zahrali dalsi partii. Posledne jsem v prvnim scenari jako OL nemel temer sanci a hraci prosli quest jako nuz maslem. Nyni byla situace obdobna az od jiste doby, kdy se hraci dostali ke zlatemu pokladu a v ten okamzik jsem jiz nemel sanci. Behem hry jsme ale narazili na nasledujici:

1. Dostava postava, ktera vlastni skill udelujici Command, rovnez bonus z teto karty nebo jej dava pouze spoluhracum (a jak to je u cerveneho beastmana)?

2. Familiari Mata a Kata:
Mohou sbirat runove klice/penize?
Mohou otevirat poklady? (na 99% si myslim, ze ne)
Mohou aktivovat Glyphy?

Kdyz umre hrdina, vraci se familiari do mesta?
Kdy se hybou? V pravidlech je specifikovan pouze Skye, ale o pohybu ostatnich tam nic neni a pritom zrovna u Skye by bylo logicke, kdyby se hybal hned.

3. Jak je udelen stun a web? Poison je dan poctem dmg, ktere hrac dostane, ale pocet stunu a web tokenu jsem nenasel nejak specifikovany. Mam to chapat teda tak, ze kdyz da potvora 3 dmg, tak hrac dostane stejne jen jeden stun/web?

4. Spiked pit
V pravidlech se pise, ze pokud nejaky hrdina spadne do diry, tak ztraci automaticky jeden zivot. Jak se toto pravidlo aplikuje na pasti jako je Spiked Pit?
Podle me se ztrata aplikuje pouze na pripad, kdy je nekde dira a pomoci knockbacku hrdinu nekdo soupne do diry. Ale neni uplne obvykla situace, tak me to mate, jestli to plati i u pasti, ze jeden dmg je vzdy automaticky a na zbytek se hazi kostkou.

5. Utok + pohyb
Kdyz hrac zvoli battle akci, muze udelat utok, za fatigue token se pohnout a provest druhy utok? To same plati i pro Knight skill, ktery rika, ze hrac dostane polovinu pohybu a da si 3 utoky. Muze pouzivat mezi jednotlivymi utoky fatigue tokeny, aby se premistil?

6. Jak je to s poklady, ktere se umistuji na herni plan? U questu je vzdy soupis, co ktery poklad dela, ale nektere poklady na planu ani nejsou. Treba v questu 2 je 2x stribrny a 2x zlaty, ale v popisku pod planem jsou vsechny tri. Jak se rozhodnu, ktery popisek pro ktery poklad vyhodnotit? (podle victory pointu?)

Diky :-)

17.7.2011 00:37:21

pravidla
1) Dostane, velí i sám sobě (pravidla, str. 20) - ať už je to hrdina nebo beastman.

2)
a) hrajeme to tak, že ano, asi je to řešené ve FAQ, ale to se mi nechce hledat
b) ne, otevírání truhly není vzetí a nesení předmětu
c) ne, to mohou jen hrdinové
d) nechávámě je v podzemí
e) hýbou se po pohybu svého majitele (pravidla, str. 14, třetí odrážka ve služebnících)

3) Pokud dostane hrdina od potfory (první pavouk) alespoň jedno zranění (tedy dostane jedno a více zranění), dostane jeden žeton. Pokud je napaden a zraněn další potforou (druhý pavouk), dostane další žeton...

4) Pokud na hrdinu sešleš past, hrdina si háže na únik a případn dostane zranění (pokud neunikne). Nic nedostává "automaticky" - jako kdyby tam v tu chvíli jáma nebyla. Pokud leží na herní ploše jáma (která tam může být od začátku nebo mohla vzniknout pomocí dříve zahrané pasti) a hrdina je do ní sražen, dostane ono automatické zranění.

5) Ano, může, je to jedna ze základních taktik.

6) při stavění oblasti vezmeš náhodně truhličku příslušné barvy, a bez toho, abys věděl, jaké je pod ní číslo, položíš ji na herní plán. Když ji hrdinové otevřou, podíváte se na číslo truhličky, hrdinové dostanou příslušné poklady (mrkni do popisu questu na dané číslo truhličky) a truhličku zahodíš (už se v questu neobjeví). Pokud jsou v questu použité jen dvě truhličky ze tří, jedna truhlička bude nepoužitá. Ty ale dopředu nevíš která, proto je v questu popis všech tří.

17.7.2011 10:15:02

to aradrauq
Diky za odpovedi.

Jeste drobny dotaz na Mata + Kata. V pravidlech je primo psane sbirani items a predavani. Takze teoreticky mohou brat od hrdinu zbrane/runy atp. a nest je jinym hrdinum, protoze to jsou itemy. Dale je v pravidlech vcetne potions, takze to plati i na flasky. Ale jak to je s treasuer tokeny, penezi atp. jsem moc nepochopil. (uvidim, co napisi ostatni jeste)

A co se truhel tyce, tak me matla jina vec a asi jsem se spatne vyjadril. U questu je ten soupis pro vsechny druhy pokladu (copper, silver i gold), ale samotny quest obsahoval pouze silver a gold poklady, coz me zarazi, proc je tam tedy soupis vsech. :-/

Jinak jeste jednou diky za odpovedi. :-)

17.7.2011 11:17:00 | Upraveno autorem (porovnej)

pravidla
Mata a Kata - striktně podle pravidel by asi peníze a tresasure sbírat nemohly, my hrajeme že ano (hrdinové občas potřebují i drobnou výhodu)

K těm questům - jsi si jistý, že dáváš správné truhličky? Já tady nemám s sebou quest guide, ale nedáváš tam místo jedoho copper gold truhličku?
A poklady dostanou opravdu všichni ihned, bez ohledu na to, kde jsou (takže poklad dostane i hrdina ve městě) a dokonc si je můžou hned zadarmo "nasadit". A pokud je v popisu napsané, že dostanou 2 bronzové poklady, dostane 2 bronzové každý hrdina. Je to síla, ale v pozdějších questech by jinak neměli šanci.

17.7.2011 11:26:02

to aradrauq
Vypada to, ze familiari jsou o dohode. Dik :-)

Jinak co se pokladu tyce, tak pokud neni quest guide erratovany, tak je to divne, protoze ja mam v guidu soupis 3x copper, 3x silver a 2x gold poklad, ale na planu je pouze silver a gold. A takhle to je u vsech scenaru. Je mozne, ze u toho druheho scenare je chyba.

Jinak co se obtiznosti tyce, tak k tomu mam dost vyhrady. Hrali jsme druhy quest zakladni hry. Sestavil jsem prvni mistnost, umistil monstra a hraci se rozmistil a potom zacalo kolo. Ani jedno monsrum v mistnosti nezustalo zive a to meli vsici jen zakladni vybaveni. Je pravdou, ze s postupem casu jsem mohl vyhrat a zabit jednoho hrdinu, ale abychom si hru uzili, tak jsem tak neudelal. Hraci otevreli poklad a pak uz jsem nemel absolutne sanci a vsechny monstra mi kostili na jednu az dve rany max, aniz bych se k nim nejak priblizil a ohrozil je. Ty predmety ze stribrnych a zvlaste pak zlatych pokladu jsou presilene. Abys byl v obraze, tak skilly, ktere vlastnili hraci byly nasledujici:

Rapid Fire + Skilled + Leadership - kolo vypadalo tak, ze postava dalo pohyb, utok, rest. S Rapid Fire dala tri utoky, vsechno vykropila a restem si obnovila fatigue do dalsiho kola.

Enduring + Knight + Willpower tusim - toto bylo jiz o poznani slabsi, ale ty opet postava, ktera umela dat za kolo tri utoky, coz na borce vetsiho kalibru bylo rovnez smrtici.

Blessing + Wild Talent + Mata and Kata - opoznani slabsi postava, pouze 8 zivotu, ale Mata a Kata pobihali po mate a sbirali klice, takze postavy nemuseli k monstrum, a sebrali v pohode runovy klic, cimz se vyhnuli stredu s obrem.

Unmovable + Tough + neco - Dalsi postava, ktera s battlem mela 3 utoky a za fatigue se mohla jeste navic pohnout.

At mi nikdo netvrdi potom, ze ta hra je velky problem pro hrdiny, kdyz ma kazdy x utoku za kolo. :-) Byla to moje blbost, ze jsem je nechal, ale ukoncit hru po odhaleni prvni mistnosti mi prislo jako dost nuda. Ale potom po obdrzeni pokladu se hra zvrtla a jiz jsem nemel sanci. Utok jednoho hrace dokonce sebral hlavnimu obrovi 10 zivotu. Coz je smrt za dve kola. V tom vidim problem balancu hry.

17.7.2011 11:46:09 | Upraveno autorem (porovnej)

questy
Pokud máš i v dalších questech na mapě jen zlaté a stříbrné truhličky, tak si pleteš bronzovou a zlatou :-)
Až se dostanu večer domů, mrknu na quest guide a zkusím ti napsat, jaké truhličky jsou kde v druhém questu.

A co se týče obtížnosti, tak hodně záleží na konkrétním questu a počtu hráčů. První dva v plném počtu hráčů nemá OL téměř možnost vyhrát (pokud hráči neudělají nějakou zásadní chybu nebo nemají extrémní smůlu na kostky). Další questy jsou o něčem jiném...občas nemají šanci hrdinové. Kdesi na BGG k tomu byl moc hezký rozbor.

17.7.2011 12:37:47

questy podruhé
Tak konečně jsem se dostal ke Quest guide a měl jsi pravdu - v druhám questu jsou jen stříbrné a zlaté truhličky - erratováno to, pokud vím, nebylo. V ostatních questech jsou ale použité bronzové, stříbrné i zlaté truhličky (s výjimkou questu 7 - tam jsou jen bronzové a zlatá)
A díval jsem se do FAQ - když zemře hrdina, jeho familiar zůstane v dungeonu a hrdinův hráč s ním může normálně hýbat. A dle FAQ familiaři nesmí ani používat teleporty a skákat přes jámy :-/

18.7.2011 06:59:09

to aradrauq
A ja uz si myslel, ze jsem blbec. :-) Me to prave matlo, kdyz tam ten poklad neni, proc ho zminuji.
Ty FAQ o familiarech jsem cetl. Diky za potvrzeni. :-)
Umis pripadne rict, pro kolik hracu jsou jednotlive questy vhodne? Diky :-)

18.7.2011 08:02:56

počet hráčů
Ouu, to fakt nevím.
První dva questy jsou prý ideální ve třech. Další nevím.

18.7.2011 08:58:20

Undying - nesmrtelnost
U popisu zvláštní schopnosti "Undying" je napsána věta: "Nesmrtelná figurka musí
zůstat mrtvá v tom případě, když je jí v okamžiku jejího zabití zabráno její místo."

Jak jí mám rozumět? A kdy můžu tohoto využít, aby se nesmrtelná nestvůra nemohla pokusit znovu uzdravit ...

14.9.2011 11:20:59

Jumbo
Promiň hloupou otázku, to je někde v pravidlech?

14.9.2011 11:35:39

pro Tangrama
Ano.
V pravidlech od uživatele Morthe na straně 21.

http://www.zatrolene-hry.cz/soubory/19/descent-journeys-in-the-dark-pravidla-cz.pdf

14.9.2011 11:40:16

undying
Tohle je přebráno z oficiálního FAQu a zapracováno do pravidel. Nejspíše někdy taková situace nastat může, ale přiznám se, že mě nenapadá způsob, jak byk tomu mohlo dojít. nepočítám-li situaci, že na kostlivce spadne balvan (a tím zabere jeho políčko).

14.9.2011 11:48:19

pro Morthe
No me treba napadlo, ze hrdina zabije carodeje a ve svem tahu se jeste pohne na jeho aktualni pozici. Takze se carodej nemuze znovu uzdravit.....

Takhle to pravidlo nebylo mysleno?

14.9.2011 11:51:46

Morthe
Škoda, že tam nemáš poznámku, kde ve faq to je (strana atd.) .. prošel sem originál faq ale nikde jsem zmínku o Undying nenašel. A podle originál pravidel tam taková věta vůbec není ... respektive překlad by měl asi znít jinak.
Myslím, že taková situace nastat nemůže a že pravidla říkají něco jiného.
Asi by to chtělo prověřit.

14.9.2011 12:05:52

Undying
Obávám se, že je to jen špatný překlad. V originál pravidlech je totiž napsané: "An Undying figure must stay dead in order for effect that take place when it is "killed" to actually occur."
Není tam nic se zabíráním místa, překlad té věty má znít: "Aby se uplatnily efekty, vztahující se ke smrti nesmrtelné figurky, musí tato figurka zůstat mrtvá."

14.9.2011 12:15:49

Vybíráme z Bazaru

Ptačí říše
Ptačí říše
Akt. cena: 490 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas