Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz k pravidlů neb jsem slepej nebo línej

1) jak je to s postavou, která má v ruce zbraň pro útok na dálku a bojuje nablízko - může k tomuto útoku použít střelnou zbraň?
2) může postava střílet přes spřátelené postavy (hrdina přes hrdiny, potvora přes potvory)?
3) dostávají hrdinové na začátek dobrodružství přesně určenou sumu peněz nebo podle scénáře?

díky za odpovědi
26.5.2009 21:54:22

otázečky
Zdarec
Měl bych taky pár otázeček ohledně Descentu.
Jedná se o ability používané za hozené surge. V FAQ je napsáno že tyto ability jsou zamýšleny jako stakující se. tzn. abilita která dává za jeden surge +1 dmg a +1 pierce dá při použití 3 surge +3 dmg a +3 pierce.
Jak je to ale s předmětem (ze základního descentu) který dá za surge pierce 2. Stackuje se to, takže za 3 surge je to pierce 6?
My se na toto téma dlouho hádali a nebyli schopni se shodnout. Faktem je, že vytáhnout pierce takto vysoko je docela brutus, na druhou stranu pokud by to bylo jen pierce 2 tak nám ten předmět přišel dost k ničemu.

Další věc - pasti použité při otevírání dvěří/truhel a spol - fungují ještě před otevřením a mají tedy možnost tomu zabránít (různé paralyzační plyny a spol.) nebo až po něm?

Když postavy přidávají za fatigue další kostky k útoku, mohou je přidat pouze jednorázově nebo i po jedné? Příklad - hodím na útok, zjistím že nedostřelím tak přidám jednu kostku, pokud pořád nedostřelím tak přidám ještě jednu atd.

To je asi vše co mě teď napadlo, za případné odpovědi předem díky.

23.11.2010 11:36:04

Trpaslik88
můžeš konkretizovat ten předmět? Je docela možné že to dá za každý surge pierce 2, ale pozor na jednu věc. Pierce se používá jen k proražení brnění, po proražení další pierce navíc propadají. Např. když má potvora brnění 2 a ty budeš mít pierce 4, tak ji sice snížíš obranu na 0, ale ty 2 pierce navíc neudělí potvoře zranění, prostě propadnou.

co se týče truhel, tak pokud oznámíš Ol že hodláš otevřít truhlu a on zahraje past na truhlu, tak se prvni vyřeší past a potom se případně (pokud to onen neštastník přežil) otevře truhla. Aspoň myslím, že to tak je, zase jsme to dlouho nehráli :)

v případě černých kostek navíc za fatigues, můžeš to dělat postupně, nemusíš naráz

23.11.2010 11:45:35

Beholder
vidim to na runu "Crystalize" ... a ano stackuje se to ... nadruhou stranu, ono to ma jen 2 kostky, takze jak psal beholder ... sice vyrusis veskery armor ale ten dmg je tam maximalne 6kovy ... sou i horsi predmety :-D

Add pasti: jedina past ktera me napada ktere zabrani otevreni je mimic (a nebo killer chest) .. ostatni sice muzou postavu co tu truhlu otevira zabit, ale stejne k otevreni dojde a poklad se rozdeli

23.11.2010 12:02:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Trpaslik88
ad1: Má-li předmět popisek "surge: +2 pierce", tak napčíklad za 3 surge, které do toho vložím, budu mít pierce +6.

ad2: Hráč se za 2 body pohybu POKUSÍ otevřít truhlu - je-li v popisu dané truhly uvedno Curse, OL si nejprve nabere threat tokeny, a může je okamžitě využít na spuštění pasti. Pokud hrdina přežije, teprve POTé se mu podařilo truhlu otevřít a získat vše, co je v ní. Pokud působením pasti zemře, mají hrdinové smolíka, nedostanou nic.

ad3: viz odpověď Beholdera

23.11.2010 12:04:47

Morthe
muzes me odkazat na stranku pravidel nebo FAQ kde je psano ze to otevirajici hrdina musi prezit ? nikde jsem nic takoveho nezaregistroval

23.11.2010 12:12:15

Siaron
Je to logický závěr (logika u Descenta, haha). Ne nikde v pravidlech ani FAQ jsem to nenašel... ale ani nikde není explicitně řečeno (nebo se mýlím, teď jsem to kontroloval jen v pravidlech?), že když hrdina zhebne, tak si hrdinové předměty stejně rozdají.
Holt hrajeme víc hardcore verzi (vlastně stejně hrajeme truhly úplně jinak, než je oficiální).

Edit: Ale způsob, jak je psáno v pravdlech o truhlách, spíš dává za pravdu tobě.

23.11.2010 12:22:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Morthe
Jako Ok, taky mame truhly Houserulovane (treba to ze se rozdeli mezi hrdiny at jsou kdekoliv se nam vubec nelibi a deli se maximalne do 4 poli (zase ale dle vyberu hrdinu), nicmene sem bych to bud netahal a nebo to explicitne zminil, ze je to vase pravidlo, at se nematou lidi :) (treba ja ted prohledal znovu cely pravidla :-D)

Jinak explicitne je to zminene prave na tom mimicovi, ze hrdinove nedostanou nic dokud ho nezarakvi

23.11.2010 12:29:08

Siaron
Mě ten tvůj výklad, přiznám se, ani nikdy nenapadl. Prostě jsem bral jako jasný, že když hrdina při otvírání zemře, tak se mu ji v podstatě ani otevřít nepodařilo.

23.11.2010 12:34:28

Morthe
Jeste jsem nasel ve FAQ dotaz, kdy muzes pouzit OL threat za curse v truhle, jestli pred nebo az po rozdeleni pokladu .. v odpovedi stoji, ze samozrejme hned, poklad se rozdeli az po vyreseni pasti (ani slovo o smrti hrdiny) pouze v pripade mimica to muze byt az o nekolik kol pozdeji .. tolik officialne .. ale houseruly tam mame asi kazdej :-D

EDIT: my to zase brali vzdycky tak (doslova) jak je psano v pravidlech .. open chest - 2 mvp ... to ze mu to bouchlo do xichtu je jeho problem, truhla je otevrena .. ostatni hamounej a po deleni koristi se podivaji jestli tomu chudakovi jeste muzou nejak pomoci :)

23.11.2010 12:35:01 | Upraveno autorem (porovnej)

díky
K tomu předmětu s piercem - jasně, vím jak funguje pierce a že proti potvorám s malým armourem není potřeba jej stackovat, ale přeci jen jsou ale některé elitní potvory nebo (především) named monstra, které mají ten armour dost znatelně naboostovaný.
Konkrétně se nám to stalo ve třetím scénáři a tam jsou poměrně brzy potvory s velkým armourem a tato runa je louskala jak nic.
Mimochodem nápis na předmětu zní "surge: Pierce 2" (a ano je to runa crystalize)

Co se truhel/dveří versus pastí týče - já mám právě taky pocit že nejprve se daný objekt otevře (není-li u pasti uvedeno jinak jako v případě mimicu) a teprve poté se aktivuje past. Každopádně jistý si tím nejsem.

Pokud jsou ty černé kostky tak jak píšete tak je to zrovna jedna z věcí kterou si ihned homerulnu, protože přidávání po jedné mi přijde jako těžký opruz.

23.11.2010 12:45:42

Trpaslik88
ad 1) v tom případě můžeš normálně stackovat

ad2) takže truhla se každopádně otevře, ať už hrdina zemře nebo ne, jak píšou pánové (vyjímka je mimic)

ad3) to už je na tobě, já v tomhle nevidím žádný problém, fatigue je "vzácná surovina", jinými slovy není ho na rozdávání a tím, že ho můžeš dávat výměnou za černé kostky postupně, můžeš ušetřit (pokud obětuješ 3 fatigues najednou a po prvním hodu zjistíš, že by ti stačilo obětovat 1 fatigue, tak je to plýtvání, které se ti může vymstít)

23.11.2010 12:53:17

super
Tak jo, mockrát díky za odpovědi.

S tím přidáváním černých kostek to ještě promyslím a asi to teda nechám jak říkáte. Je pravda, že hrdinové v naší skupině pálí fatigue většinou za pohyb a pokud by při boji museli hned určit kolik kostek si "koupí", tak by je to k tomuhle využití jen demotivovalo.

23.11.2010 13:28:17

trpaslik
kostky se vetsinou pali kdyz chybi nejakej dotuk (1-2) zivoty hnusny potvore :) lepsi dat 2 fatique, nez ji tam nechat

23.11.2010 14:55:39

fatigue
U mě ho většinou pálí za pohyb, za kostky už méně. Až moc často se stávalo, že při "doťuknutí" potfory padly samé prázdné strany...

23.11.2010 16:16:12

aradraug
tak to je ale spis o smule, vzdyt tam ta prazdna strana je jen jedna :)

23.11.2010 16:26:01

Morthe - Dzinova Lampa
Ak dovolis, vratil by som sa k dva mesiace starej debate. Ja si naopak myslim, ze ked sa na zaciatku vety hovori "You and all adjacent heroes" a neskor to ziadna ina podmienka nezmeni, tak to plati ako pre zivoty, tak pre unavu. To je teda aspon moj nazor...

3.1.2011 17:15:44

Wolfus
akorát na Silvestra jsem tohle držel tohle kartu v pařátě a přemýšlel nad tím.

zádrhel je v téhle části: "...recover 8 wounds and restore your fatigue to its maximum value." Kdyby to bylo pro všechny hráče, tak by ty all adjecent heroes boď zopakovali, nebo by tam bylo "your fatigues to their maximum values" (nebo tak nějak podobně), nenechali by to v jednotném čísle. Ale čert ví, třeba sem úplně mimo...

3.1.2011 17:44:17

Lampa
Zajímavá hádanka. Já bych řekl, že vzhledem k tomu, že po "and" není použit nový podnět např. you tak je třeba sloveso "restore" vztáhnout k podnětu na začátku věty, tedy "You and all adjacent heroes". Your by se pak mělo překládat jako vaši. Jednotné číslo u "fatigue" je podle mého jazykově možné, ale přiznávám, že jsem angličtinář amatér.

3.1.2011 18:02:46

all
no podle mě je fatigue pomnožné a v množném čísle se "s" neexistuje. I slovnik.cz mi fatigues překládá jen jako pracovní oděv v množném čísle, což nemá nic společného s únavou. Takže háček je v tom "your". Buď to znamená tvou nebo vaši :).

Moje teorie je, že obnoví jen tvou (ne tvou a všech sousedních). A kdyby měla obnovit všem, tak by tam slovo "your" nebylo vůbec. Ale taky jsem v podstatě angličtinář amatér :)

3.1.2011 18:15:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Lampa
Co ja viem, ci by to opakovali? To by znelo s prepacenim debilne.... strasne dlha veta a polovicu z nej by tvorilo 2x zopakovane "You and all adjacent heroes". Suhlasim s Chillym. A zas - nebolo by to divne, keby zdravie, (ktore je vzacnejsie) obnovil vsetkym a vydrz len mne? Ci sa fatigue pouziva aj v mnoznom cisle bohuzial neviem...

3.1.2011 18:16:29

Lampa - trochu odbočka
Fatigues existuje jako množné číslo od fatigue, ačkoliv v přeneseném smyslu znamená i nějaké to oblečení. Samozřejmě to nevím sám od sebe, ale kouknul jsem se do wiktionary. Vřele doporučuji. A zejména pro němčináře (v německé verzi jsou například všechny tvary sloves, prostě úlet).

3.1.2011 18:22:09

Lampa
Ja bych rekl ze obnovi oboji, nejdriv je definavano 'komu' a pak 'co'. Potiz se slovickem your by mohla byt namiste, ale myslim si ze by veta byla koncipovana jinak. Jinak your je v anglicke vete zcela normali viz humorny preklad plakatu co byli v Prazskem metru. Zlepsete si SVOJI anglictinu. Samozrejmne svoji v cestine nerekneme a pochybuji ze bych chteli zduraznit ze nebudu zlepsovat anglictinu souseda :). Tudiz ac to zni silne, obnovil bych hp i fatigue.

3.1.2011 18:24:30 | Upraveno autorem (porovnej)

lampa
no fatiques jako únavy není, to jsem se vás jen snažil mystifikovat ;) ... no nepodařilo se =). Ale stejně si myslím, že by ta věta byla formulována jinak, kdyby se jednalo vždy o všechny (to plkám jenom z toho důvodu, že už jsem pár karet přeložil, takže jsem už viděl všelicos)... no v každém případě es ist schwer zu sagen. Asi se bude muset někdo obětovat na psat na forum FFG... hmm což mi pžipomíná, jesli jsem to náhodou neudělal už před těma dvouma měsícema.

EDIT: Už radši mlčím, páč se mi zdá, že dneska plácám jednu blbinu za druhou =( (viz fatiques)

3.1.2011 18:24:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Vyzbroj
Ako riesite hromadenie starych veci? Musia sa zahadzovat, alebo ich za nejaky zlomok ceny predavate?

4.1.2011 18:35:46

Wolfus
nevím přesně co myslíš těmi starými věcmi, ale každopádně máš možnost prodávat věci ve městě za polovinu jejich ceny

4.1.2011 18:40:14

Charitativní aukce

Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Akt. cena: 4777
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

TROYES
TROYES
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas