Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag |
Autoři: | Robert A. Kouba |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Pravidla
Tak jsem to poprvé pročetl a vypadá to velice slibně. Jsem zvědav jak bude fungovat manévr Flank (útok z boku na jednotku, která je Engage) a také vlastnost Stalwart. Tu může jednotka získat několika způsoby a znamená, že je odolná proti donucení k ústupu. Stalwarta může jednotka získat i tak, že má po každém boku spřátelenou jednotku. Trochu se bojím, že použití Stalwarta a zároveň snaha předejít Flankování, by mohlo vést ke statičnosti hry.Ecan
Pursue/advance - Po protiútoku tyto možnosti nemáš. Ty jsou pouze při útoku.
vasekre
Smalljon má přímo Pursue jako abilitu při counterattacku, to je asi jediná vyjímka....
Výhled z kopce, žeton obrany,...
Rád bych si upřesnil následující nejasnosti:
a) Výhled střeleckých jednotek, které jsou na kopci (hill):
Vidí tyto střelecké jednotky i jednotky které se nachází za budovou, lesem, či jiným kopcem? Asi by neměly, ale...
b) Použití defend tokenu (rozšíření WotN):
Pokud ho použiju k získání protiútoku probíhajícího zároveň se soupeřovým útokem, mohu si ještě při jeho útoku započíst bonusy tohoto žetonu (tj. stalwart a heavy armor)? Nebo mohu použít jen jedno: tj. buď současný protiútok nebo bonusy? Mám za to, že ho mohu použít pro obojí...
Kopce
jediný efekt kopce ohledně výhledu je ten, že lučištníkům na kopci nebrání ve výhledu další jednotky.
Taktika
Jak je to s políčkem taktiky u karet velení? V pravidlech je napsáno, že taktika ovlivňuje jednotky v ZOC velitele ale někde jsem četl že na celém bojišti. Spíš bych ale řekl, že to bude podle pravidel.
Taktika
Fakt se to vztahuje jen na dosah velení velitele? Ja ji teda vždycky hrával aji na jiné jednotky, i když obvykle to nemá cenu, protože se taktika často vztahuje na aktivovanou jednotku.
ad taktika...
Ono je to víceméně jedno, protože taktický efekt stejně využiješ jen u jednotek aktivovaných danou vůdcovskou kartou či u nepřátelských jednotek, na které tvoje jednotky útočí (neboť platí jen v daném (tvém) tahu).
aktualizovaný FAQ
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1928
Faq
Beze změn že? Jen dali pravidlo o ústupu jako errato původního pravidla.
Lumirius
Téměř beze změn, jenom to trochu uspořádádali a přesně to, jak jsi napsal. Navíc tam dali jenom jednu věc s Greatjonem.
Opět aktualizovaný FAQ
A tentokrát je červeně označených věcí více. :)
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1931
Opravy
Abych řekl pravdu, tak mě ty opravy neskutečně točí. Hlavně teda chyby na kartách a v bojových plánech, kdy tam buď něco chybí nebo přebývá nebo to tam nemá vůbec být. Nechápu jak to mohli takhle odfláknout.
vasekre
Technická: ten odkaz máš na lords of the river, ne na faq.
halbarad
Díky, opraveno. ;)
vasekre
Hele zahrneš i FAQ do překladu? :-)
Amaroun
Nejspíš ano. ;)
Jinak počítám, že tak do dvou týdnů bych to mohl mít hotové. Teď jsem se trochu zasekl kvůli škole, ale zbývají mi dodělat asi 4 stránky textu a pak to ještě zkontrolovat.
vasekre
Díky :-)
Zajmutí velitele
jak to hrajete?
Dám příklad koordinovaným útokem hráč napadne plnou jednotku Rickarda Karstarka. Dá mu 5 zranění. Bude velitel zajmut? Přelivá se zranění z tohoto útoku dále do něho? (1 zranění absorbuje Odolnost, 2 zranění jdou do jízdy a další 2 dorovnaji jeho Capture rating).
Lumirius
Ano, ostatní zranění jdou do velitele. To znamená že ho takto zajmeš. ;)
Viz FAQ:
Q. If a commander’s unit is dealt enough damage to
remove any figures plus the remaining commander,
is the commander captured?
A. Yes.
Vašek
super tak jsme to hráli dobře, včera jsme s Raiusem hrali Šeptající les, napsal jsem sáhodlouhý report, který se mi při kopírovaní smazal. A podruhé už to psát nebudu, trvalo mi to 30 minut :-(
Lumirius
..tak to je škoda.
report
jsem nakonec sepsal znova.
Dogs of War
Jak hrajete, pokud kennelmasteři použijí dogs of war např. z lesa? Uplatňujete terénní modifikátor? Tedy hodíte typ útoku a poté hodí max dvě kostky?
Já bych to hrál (kvůli logice věci) bez omezení, tedy pokud hodím na typ útoku červenou, zaútočím čtyřma. Přijde mi to příběhovější, útok z lesa a do lesa je logicky nižší pro lučištníky (střílení mezi větvemi), pěchotu (nemůžou držet formaci) i jízdu (nemůžou nabrat rychlost ani držet formaci). Naproti tomu při vypuštění psů z a dolesa nevidím důvod, proč by měli kousat méně :-)
Hledal jsem na FFG a BGG, ale nenašel jsem jednoznačnou odpověď, oficiální asi neexistuje, nebo se pletu?
Dogs of War
Při útoku z lesa pejsky nijak neomezujeme.
Při útoku do lesa anebo do kopců ano.
Bereme to tak, že se v lese a kopcích jednotky lépe kryjí, případně vylezou na stromy ap.
Withdrawals
Chci se zeptat, jak řešíte při ústupu (Withdrawal - nepovinné pravidlo z errat) advance, resp. pursue? Může jednotka, před kterou soupeř ustoupil, postoupit na jeho pole (advance), případně ho i napadnout (pursue)?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Akt. cena: 5555
Končí za: 18 hodin
Warhammer Underworlds - Nightvault
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 3 dny