Battles of Westeros

xxxxxxxxxo hodnoceno 43x (Seznam vlastníků)

Battles of Westeros - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Tak jsem to poprvé pročetl a vypadá to velice slibně. Jsem zvědav jak bude fungovat manévr Flank (útok z boku na jednotku, která je Engage) a také vlastnost Stalwart. Tu může jednotka získat několika způsoby a znamená, že je odolná proti donucení k ústupu. Stalwarta může jednotka získat i tak, že má po každém boku spřátelenou jednotku. Trochu se bojím, že použití Stalwarta a zároveň snaha předejít Flankování, by mohlo vést ke statičnosti hry.
22.6.2010 23:31:31

trohat
Jasný dík trojuhleník vše vysvětluje :-)

1.12.2010 22:44:18

Nová pravidla z errat a FAQ vs. původní Battlelore/Memoir systém
Nový způsob ústupů - další věc jak se od B/M systému odlišit, hmm, proč ne.
Méně kostek pro oslabené jednotky - no dobrá ...
Dále to, že na druhý pohyb při pursue se nesmím vrátit na původní hex (FAQ) ?

Ale s tím vším by do errat měli přidat opravte si na krabici, už to není "battlelore game". Vnáší tím do těch systémů trošku zmatek, kdo si má pamatovat všechny ty výjimky, které se hrají v každé z nich jinak ... a třeba to, že se jízdou vrátím na původní hex je taktika, která se v Commands and Colors běžně používá.
A neřekl bych že tradiční způsob ústupu byla chyba v původních pravidlech, spíše tvůrci postupně docházejí k tomu, že pro BOW je přeci jen vhodnější jiný systém než pro B/M.

1.12.2010 23:54:08

trohat
Nový způsob ústupů se mi líbí. Je to dáno i tím, že struktura scénářů je taková, že je dobré moci ovlivnit směr, kterým nepřítele poženu.
Méně kostek je něco, co mne zatím moc nebaví a byla to rakce na přesílené velitele. Osobně si myslím, že na oslabenáí velitelů postačuje pravilo o koordinovaném útoku.
Pursue a původní hex se mi líbí a vadilo mi v původních opravidlech.

Jinak jsou to všechno pravdla dodatečná a nepovinná. Kdo to che hrát podle původních, tak tomu v tom nic nebrání. Čili bych na krabici nich neopravoval:-)

2.12.2010 12:21:03

Rozkazy pro velitelskou jednotku
Zdravím,
měl bych takový dotaz (asi blbý). Nikde v pravidlech jsem ale nenašel jasně zformulovanou odpověď.
Musí velitel použít jeden z rozkazů pro sebe sama (svou jednotku)? Pokud si vezmeme situaci z pravidel na str. 13. V zóně kontroly Maege Mormont jsou dvě pěší jednotky a lučištníci. Když zahraje kartu "order 2 units" a chce se sama pohnout, musí vyplýtvat jeden z rozkazů pro sebe a zahrát tudíž buď jen s lučištníky, nebo jen s jednou jednotkou pěchoty?
Díky

9.12.2010 17:07:25

Marabu
Ano. Mage velí své jednotce normálně přes kartu zahranou za cenu velitelského žetonu (command token). Druhá možnost je velet její jednotce přes order token.

9.12.2010 17:09:37

Dotaz
Co se děje když mi dojdou command tokeny? Mám si je počítat dál tedy nejsou omezeny ? :)
Za další v druhym scénaři je jeden objekt na dřevěnym mostě znamená to když ho s Horou spálim Starkové nemaj šanci obsadit všechny body a musí hrát na vybití nepřítele ? :)
Díky

9.12.2010 18:24:14

Amaroun
Když dojdou command tokeny, tak máš smůlu a už můžeš velet jen přes order tokeny:-)
To s tím mostem nevím ...

9.12.2010 18:42:12

Marvin
Já mám na mysli situaci kdy nám oboum hráčům zbyli s předešlého rounda třeba dohromady sedm command tokenu ( on 4 a já 3 ) co se děje, když už nejsou tokeny a chceme si dobrat každý 3 žetony? Jestli si můžem představit nějaký dodatečny (či dodělat) nebo je to omezeno těmi 10ti žetony :-)

9.12.2010 18:50:21

Amaroun
Tolik žetonů vám zůstat snad ani nemůže. Scénář vždy určuje kolik command tokenu hráči budou mít, zpravidla jsou to 3 nebo 4. Pokud je všechny zahrajete na velitele, tak sii žádné další neberete. Tohle je prostě limit daný scénářen. V dalším kole v rally fázi ve druhém kroku refresh commanders si vezmete zahrané žetony zpět na velitelskou podložku. Žádné další si nedobíráte a hraje se pořád s množstvím určeným scénářem.

To s tím objektem na mostě ve druhém scénáři. S Horou nic nespálíš. Protože používáš verzi the Mountain a ne the Reaver.

9.12.2010 19:27:58

vasekre
Aha sorry ... koukal jsem na špatnou horu díky...
A s těma žetonama jsem to teď pochopil díky :-D

9.12.2010 19:33:44

Amaroun
Není zač. Jestli jsi z Prahy, tak můžeme třeba někdy zahrát partičku. ;)

9.12.2010 19:34:44

vasekre
Jo jo určitě... akorát teď mi začíná zkouškový, takže mám nabito... Ale potom se určitě ozvu ;-)

9.12.2010 19:37:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Zásahy
Jenom se zeptám. Na zajmutí velitele v jednom útoku platí přehazování kostek při útoku z boku (velitel má rating 2, při prvním hodu hodím jenom jeden zásah a při přehození druhý), popřípadě hod dalších kostek navíc (např. díky Horově schopnosti), že?

11.12.2010 16:28:05

vasekre
Ano:-)

11.12.2010 23:35:40

Pár dotazů
Včera jsem na delší dobu naposledy zahrál BOW a mám pár dotazů....
Pokud má jednotka na kartě napsáno move 2 and attack ... znamená to že příkaz musim vykonávat v daném pořadí? Nemůžu to tedy zahrát - zautočít a pak se pohnout... Některé karty by ztráceli smysl jako Pursue, či velitelské.
Potom protútoky - těch může použit kolik chce že jo? Tedy nejdřív engaged jednotku a potom i na flanking jednotku.... Je otázka jestli je může používat na všechny v koordinovanym útoku? Mám pocit,že v takovém připadě mze jen na jednu
Znovu dík za pomoc.....

Edit: A karta rally all units... Já to teda vysvětluju tak, že se obnověj všechny jednotky v dohledu velitele... Připadá mi blbost, aby Lannister obnovil jednotku která je uplně na opačné straně mapy... Jaký na to máte názor vy? :-)

12.12.2010 09:40:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Amaroun
Přesně tak, hraješ to v daném pořadí, pokud velitelská karta neříká jinak. Hraní velitelských karet má přesně tyto kroky:
1. Deklarovaní na jakého velitele budeš kartu hráč.
2. Zaplacení ceny
3. Deklarování jednotek
4. pohnutí všech jednotek
5. útok všech jednotek
A žádný smysl to neztrací. Pursue X je prostě bonusový útok, který provedeš po svém útoku pokud si jednotku zahnal nebo zničiltzn. že se pohneš až o X políček a znova si zaútočíš. :) Popis jednotky a kartě je standartní pohyb a počet kostek.

Koordinovaný útok je jeden společný, tudíž bych řekl že protiútok bude taky jeden a to na velící jednotku.
A ostatní protiútoky můžeš využívat dokud je jednotka statečná nebo dokud ti přežila tudíž na svázanou jednotku i jednotku z boku. :)

Rally units - obnovení jednotek ve velitelovo ZOC, tudíž se to nevztahuje na žádnou jinou která v této zóně není.
Jediné co se vztahuje na jednotky mimo ZOC velitele je políčko taktiky, pokud neříká jinak.

12.12.2010 12:49:01 | Upraveno autorem (porovnej)

3 dotazy
1) Může Maege Mormont v rámci své commit ability zaútočit na dvě jednotky? (V případě, že sousedí se dvěmi enemy jednotkami a tu první buď zabije prvním útokem a nebo jako v mém případě ji nedodělá, ale vzhledem k tomu, že flankovala, tak není engaged a rozhodne se dál rubat jinou.)

2) Kevanova schopnost, kdy přidává sousední jednotce +2 kostky na útok. Mohl byste to někdo trochu popsat jak to hrajete? Musí být Kevanova jednotka aktivní (a tímto se bere jako že byla ordered, tudíž se zneaktivní)? A to, že to přidává adjacent attackerovi, znamená, že je to jako "coordinated attack" z errat (takže v případě, že je kevan s červenou jednotkou by se vlastně znevýhodnil) a nebo stačí, že je adjacent s útočící lannisterskou jednotkou a s cílem útoku nemusí být adjacent?

3) Marbrandova (jako outrider commander) commit ability, která umožňuje ignorovat "terrain combat restriction", nezpůsobuje engagement a neumožňuje counterattack. Lze tuto schopnost použít i na terén, kterej nemá žádný omezení pro boj? (Za účelem vyhnutí se engagementu a counterattacku.)

Díky za případné rady.

18.12.2010 15:52:14 | Upraveno autorem (porovnej)

...
moje vlsatní tipy:

1) Dle textu na kartě si myslim, že tomu nic nebrání, ale zatim jsem to nikde nedohledal.
2) Tak tohle jsem zkoumal ne geeku docela dlouho a byť úplně jednoznačnou odpověď jsem nenašel, většina se shoduje, že Kevan nemusí být adjacent s cílem útoku, ale musí mít teoretickou možnost ještě zaútočit (tedy nesměl se pohnout například tolikrát, že už by mu nezbývala možnost zaútočit).
3) Tak tady zatím netuším i když si spíš myslim, že to nejde.

A propos... při první testovací hře (sám proti sobě 1. scénář) vyvstalo nemálo nejasností :-/

19.12.2010 21:44:05

Halbard
1) Text na kartě nespecifikuje, jestli oba útoky musí vést na stejný cíl, ale jelikož první útok neplatí ústupy, tak jsem se domýšlel, že utoky jdou do jedné jednotky. Jinak jsem si toho nikdy nevšiml, ale ona tu svou schopnost může dát libovolné jednotce která je v jejím dosahu velení (2 hexy), nemusí to být ona!!

2) Hraju to úplně stejně. Pokud má možnost zaůtočit tak kostky přidá a nemusí Kevan sousedit s napadenu jednotkou. Beru to tak že prostě zařve rozkazy a zamotivuje jednotku, která chce útočit.

3) Podle mě to jde, jen je třeba blbé nepoužít schopnost naplno a je lepší nechat si ji na vhodnější příležitost.

20.12.2010 06:46:51

Lumirius
ad Maege: Máš pravdu člověče, toho jsem si taky nevšiml. Tím pádem je Maegina postava o něco silnější. Hned v tom prvním scénáři tak může tuhle schopnost dát třeba těm modrým koníkům poblíž a to už je jinačí kafe, než když 2x zaútočí zelený War Hosti.
Ale ať ten text čtu jak chci, tak si myslím, že může zaútočit postupně na 2 jednotky.

ad3) Tak samozřejmě je to nejlepší, využít schopnost na plno, ale mně se to právě včera hodně hodilo využít na pláni, jelikož jsem potřeboval se nesvázat...

20.12.2010 10:20:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Advance/Pursue
Mám malou otázku, jak to je, když dělám protiútok a zaženu bránící se jednotku zpět, můžu popojít na uvolněný hex, popř. udělat bonusový útok?
Dík

btw, vymýšlíte někdo svoje vlastní scénáře?

30.12.2010 19:35:40

Marbrand, Kevan a jiné záhady
Ahoj

Mám pár dotazů:
1) Marbrand jako Warrior of Ashemark. Jeho schopnost - znamená to, že vlastně každý útok Marbrandem je flankovaný? Protože strikně podle pravidel, položení engagement tokenu je v sekvenci 4 a samotný útok (hod kostkou) až sekvence 6. A pokud si otočí kartu a přidá si k výsledku útoku vlaječku, počítám, že může využít purse a zaútočit znovu.
2)Kevan - musí mít nutně možnost zaútočit kostkama na nepřátelskou jenotku, aby se mohl útoku vzdát a dát 2 kostky navíc sousední jednotce? Nebo stačí, když útočící jednotku podporuje řevem z přilehlého hexu ze zadu (takže mu byl dán order, ale nemá možnost si hodit útok přímo na nepřítele. Protože když se hraje na koordinované útoky, ztrácela by takhle schopnost většinu svého smyslu, pokud by nemohl podporovat útočící jednotky zezadu.

3) Když útočím melee na jednotku ukrytou v baráku, má nebo nemá cover? Protože já překlad chápu tak, že nemá (asi blbě).

4) Pokud dvě jednotky útočí koordinovaně, má jedna z nich flank? Počítám, že ne. Ale pokud už je jednotka svázana s jinou a ta jiná na ni zaútočí koordinovaně s další jednotkou, ta další jednotka by i během koordinovaného útoku měla mít flank, ne?

Díky

30.12.2010 19:36:54

Sorry
Teď jsem si všiml, že Kevana jste už řešili, sorry, dotaz beru zpět...

30.12.2010 19:40:03

Marabu
1)Ano, každý jeho útok je flank (tedy i normální útok s engagementem). Ano, může využít pursue, jelikož jednotka ustoupí.
2)Nemusí, stačí aby mu byl dán rozkaz a sousedil s jednotkou, které dává +2 kostky.
3)Pokud zaútočíš jednotkou ty, NEMÁ cover 1 (pokud to chápu dobře - pravidla: "units in building have COVER 1 unless they are engaged in combat and the engagement token shows their House symbol", tedy :"jednotka má KRYTÍ 1, pokud není svázaná v souboji a a žeton svázání má symbol jejího Domu)
4)1.- Pokud jedna z nich je svázáná, pak ne. 2.-tak docela nechápu, jak to myslíš?
Uff, snad ti to pomůže ;)

30.12.2010 19:47:28

Marabu
Ještě k té 3. odpovědi, trošku blbě jsem to formuloval, prostě, pokud zaútočíš jednotkou v budově na jinou jednotku, pak tvoje jednotka v budově ZTRÁCÍ cover, pokud někdo zaútočí na tvoji jednotku v budově, pak cover MÁŠ (v prvním případě dáš engagement žeton svého domu, v druhém připádě ho tam dá soupeř). :D

30.12.2010 19:50:31

Charitativní aukce

Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Akt. cena: 5555
Končí za: 13 hodin

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Catapult Feud Core Box (Catapult Kingdoms)
Catapult Feud Core Box (Catapult Kingdoms)
Akt. cena: 690 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas