Battles of Westeros

xxxxxxxxxo hodnoceno 43x (Seznam vlastníků)

Battles of Westeros - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Tak jsem to poprvé pročetl a vypadá to velice slibně. Jsem zvědav jak bude fungovat manévr Flank (útok z boku na jednotku, která je Engage) a také vlastnost Stalwart. Tu může jednotka získat několika způsoby a znamená, že je odolná proti donucení k ústupu. Stalwarta může jednotka získat i tak, že má po každém boku spřátelenou jednotku. Trochu se bojím, že použití Stalwarta a zároveň snaha předejít Flankování, by mohlo vést ke statičnosti hry.
22.6.2010 23:31:31

FAQ
Tak, na světě je první verze FAQu.
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/battles-of-westeros/minisite/support/bow-faq-lowres.pdf

29.10.2010 07:12:50

The Hammer
Proč si myslíš, že ten text podporuje tu variantu s novým házením a náběrem karet? Já to tam nevidím.

29.10.2010 09:52:32

toughness
ahoj vsem,
vcera jsme hrali prvni hru, tak jsem si dnes projel cely tento topic, abych vedel, jestli jsme neco nehrali spatne a narazil jsem na marvinovu nezodpovezenou otazku k toughness: "Stejně je to u toughness, blokuje pouze jeden hit a ne jeden ze štítů a pěstí a jedne z vlaječek, když není kam ustoupit?" a shodou okolnosit jsme to vcera hrali taky spatne, spravne je to tak, ze toughness neresi co padlo na kostce, toughness ingoruje odstraneni jedne figurky z jednotky pri jakemkoliv zasahu, takze at uz padl klasicky hit, valor nebo vlajecka, kdyz neni kam ustoupit, tak proste kdyz se odstranuji jedna a vice figurek z jednotky, tak jedna figurka se neodstrani a zustava...
(my to teda hrali ultra spatne, protoze jsme to aplikovali i na capture rating rickarda karstarka, ktery ma toughness jako vlastnost, cimz se jeho hodnota capture rating 2 zvysila na 3 a lannisteri meli okamzite co delat, aby si s nim nejak poradili :) )

jinak diky moc tirsillirovi za osvetleni barevnosti engage tokenu pri flanku, to v pravidlech neni moc vysvetleny a vubec jsme vcera netusili, proc jsou engage tokeny rozdeleny pro starky a lannistery, kdyz je vlastne jedno, jaka barva je zrovna na mape... - tim padem vlastne ani nema smysl ty tokeny prohazovat, ne? kdyz zautoci stark na lannistery, tak dokud nedojde k disengage, tak tam muze zustat ten prvni token... jestli tomu teda rozumim spravne?

29.10.2010 12:18:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Marvin
No jenom se mi to prostě zdálo slabé, proč bych passoval, když ještě můžu něco aktivovat? Co tím získám? (reakci na tah soupeře, když bych v dalším kole stejně začínal?). Navíc jsem nevěděl, co si mám představit pod pojmem "taking turns".

29.10.2010 13:12:18

bobosik
Toughness:
Funguje tak, že pokud v rámci zásahu dojde k jednomu a nebo více zásahům, tak se dle levelu toughness může určitý počet hitů ignorovat (tedy při toughness 1 se ignoruje 1 hit). Nerozlišuje se, zda k hitu došlo na základě hodu štítu stejné barvy (nebo pěsti jako žolíka) anebo jako důsledek hodu vlaječky v případě, že jednotka nemůže legálně ustoupit.

Toughness se počítá i do capture ratingu Rickarda Kastarka. Na jeho zajetí je tedy opravdu třeba 3 zásahů.

Barva engagement tokenu je důležitá. V Core setu tedy jen v případě boje v budovách, ale dále bude těchto pravidel více. Je dobré si tedy zvyknout a tokeny měnit. Jako pomůcka, kdy a jaký přidělit token, může posloužit můj diagram pro boj, který je zde mezi soubory ke stažení.

29.10.2010 13:22:48 | Upraveno autorem (porovnej)

speedy
Silné to je. Soupeř se bojí nějaké akce a chce hrát první. Proto si po Tvém passu dovolí passnout také (aby si udržel token a třeba i kartu na ruce). No a ty ho překvapíš a použiješ dejme tomu rally all a pak mu dáš po tlamě, protože už se nemůže hýbat a reagovat na tvé tahy:-)

29.10.2010 13:25:21

vasekre
Tak FAQ je maso. Mění pravidla ústupu. Řeší koordinované útoky a přidává pravidlo na stažení. Musím to ještě načíst, ale na první pohled je to odpověď na několik kritizovaných bodů pravidel:-)

29.10.2010 13:26:52

marvin
ahoj, s engage tokenama mas pravdu, s toughness asi taky :) omlouvam se, cetl jsem to znovu a jen mi tam trosku nesedi to "before any figures are removed from the target", ale vlastne i pri capture je figurka karstarka odstranena ze hry, takze ten capture rating ma asi opravdu 3 a ne 2, tim padem je karstark pomerne nadupanej, protoze v prvnim scenari neni zadna red unit a zajmout ho je tak pomerne slozity :)

29.10.2010 13:53:00 | Upraveno autorem (porovnej)

bobosik
Nicméně je tam Kevan:-)
No a také je třeba obsadit ty dvě políčka a tak někdy stačí ho jen zahnat.
A neomlouvej se, v pravidlech je to popsáno ne zcela jasně:-)

29.10.2010 22:35:03

2 jednoduché dotazy...
Je to asi zřejmě jasné, ale radši se na to zeptám:

a) Může jedna velitelská jednotka poručit jiné?

Příklad: Mám velitelskou jednotku č. 1. Dva hexy nalevo od ní je normální jednotka, dva hexy napravo od ní je velitelská jednotka č. 2. Když chci ve svém tahnu najednou pohnout tou normální jednotkou i velit. jedn. č. 2, můžu použít normální kartu "poruč 2 jednotkám"?

b) Jízda + schopnost zapálení objektu.

Pokud jízdní jednotka s touto schopnosti využije (svou) vlastnost Pursue, může jako tento 2. útok využít jako pokus o zapálení objektu, nebo ho může využít jen pro útok na jinou (normální) jednotku.

Mám za to, že odpověď na obojí je ano :-).

8.11.2010 07:28:04

Gambit karta Secret and lies...
Už se to tu o něco níž probíralo, ale nevím jestli to chápu správně.

Řekněme, že jsem Lannister a mám tuto gambit kartu otočenou lícem nahoru, teda mám "momentum". Chvíli se se soupeřem střídáme v tazích a pak já dám pass. A teď ta pointa. Jak soupeř postupně provádí svoje tahy (turns), já mu do nich můžu kdykoliv "vstoupit", otočením této gambit karty a předáním "momenta", a dál pokračovat ve svých tazích během tohoto kola.

Chápu to dobře?

8.11.2010 07:33:43

Laredo
Nejsem žádný velký odborník na pravidla, ale já bych řekl 3x ano. jak u těch dotazů, tak u gambit karty, kterou jsme tu právě řešili a shodli jsme se na tomto výkladu. My jsme si ji vysvětlovali trochu jinak, ale Marvin nás přesvědčil, že tento výklad karty je správný.

8.11.2010 08:31:24

laredo
a) Ano.

b) Nevím, ještě jsem to neřešil.

8.11.2010 09:35:24

to Marvin a Hammer
Díky za reakce.
Jsem rád, že to chápu správně :-).

8.11.2010 10:13:12

Dotaz
Ahoj,
chci se zeptat, jestli někdo nechodí sem tam zahrát Westerosy do Outpostu v Praze? Hru jsem si koupil, pravidla načetl, ale přece jen bych se rád podíval na někoho zkušenějšího, jak se to hraje. Jinak kdyby si někdo chtěl zahrát, jsem i s hrou k dispozici. Základní mechanismy znám z Memoiru 44, jinak jsem ve Westerosu nováček. Díky

17.11.2010 10:37:59

Pravidla
zdravim všechny příznivce Song of ice and fire či prostě BOW... Mám pár otázek, pokud byste byli na ně schopni odpovědět.
Command tokens
1)Pochopil jsem správně doufám, že v každém kole si beru tolik Command tokens, kolik je u každé bitvy napsáno ?
2)Můžu si nechat libovolný počet command tokenu do příštího kola?
3)Platí jedna taktika leadership karty např. If enemy morale is green or worse, then one nemy unit of your choice cannot counterattack this turn na všechny nepřátelské jednotky nebo jen v dohledu velitele(zone of control), ktery jí zahrál......
4) Je otázka k heavy armor .... Utočící jednotka dáva tolik zásahu kolik hodí barev hodnosti obranne jednotky že ano + zásahy za valor že ano ? :-) K čemu mi je potom heavy armor, když podle návodu musí utočník hodit místo zelený modrou ? a blue rank unit brani jako červená jednotka ? :-)
díky za odpovědi :-)

25.11.2010 17:33:53

Amaroun
1) Ano, u každé bitvy je napsán počet Command tokenů a ty si bereš.
2) Do dalšího kola si můžeš nechat command žetonů kolik chceš. Stačí passnout a ukončit své kolo.
3) Karty taktik hraješ na velitele který ovlivňuje pouze jednotky ve svém dosahu, tudíž bych řekl že platí pouze na jednotky v dosahu. Stejně tu schopnost použiješ na jednotky proti kterým budeš útočit, tak asi tak. :)
4) Schopnost heavy armor je obranná a dělá to, že jednotka s tímto keywordem se brání jako jednotka o barvu vyšší. Tudíž zelená jednotka má heavy armor, a brání se jako modrá, tzn. soupeř musí hodit modré zásahy a zelené se nepočítají. Modrá se brání jako červená a červená ignoruje valor hody. Ústupy se počítají stále.

25.11.2010 18:19:20

Díky útok-(dodatek)
Díky moc .... Znamená to že když mám modrou jednotku ( teď už bez heavy armor) a soupeř hodí 3 kostkama (utočí jednotkou) .... hodí zelenou , červenou a modrou.. projde tedy modrá a červená a zelená jako nejmíň hodnotná barva ne ? :-)


EDIT:Aha ne už jsem si prohlídl hrací kostu a zjistil že zelená má 3 stěny, modrá dvě a červená jednu ... takěe už chápu, že pravděpodobnost uspěšného útoku se sníží pokud modrá braní jako červená a utočník musí hodit na zásah červený....

25.11.2010 18:41:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Amaroun a vasekre
1) Počet je dán pro každou bitvu dle scénáře. každé kolo se tento počet obnoví.
2) Nemusíš je šetřit, obnoví se každé kolo.
3) Myslím, že toto pravidla neřeší, ale já myslím, že ta jednotka nemusí být v ZOC velitele, to by použití karty limitovalo.
4) jak napsal Vašek. nezapomeň, že kostky jsou osmistěnné a ne šestistěnné. Pravděpodobnost zásahu se tedy liší. je to tedy jinak než v BL.

25.11.2010 18:46:06

Volitelná pravidla z Errat a FAQ
Minulý víkend jsme zkoušeli hrát se všema volitelnýma pravidlama v rámci oficiálních FAQ a Errat a musím říct že hra je mnohem taktičtější a hlavně realističtější.

Koordinované útoky - vynikající věc, tohle mi chybělo hlavně kvůli toho, že můžeš pomocí karty velení aktivovat více jednotek v dosahu velení daného velitele a často se stalo, že jednotky se přesunuly k nepříteli a ten po prvním útoku byl donusen ustoupit, mphl jsi se zbylýma naapáchat více škod, ale nepřítel už byl mimo dosah. Taky se zvýšila pravděpodobnost zajmutí některých velitelů.

Ústup - často se mi stalo že jsem s osamocenou jednotkou zaútočil na týl nepřítele, ale když na ní pak nepřítel zaútočil a hodil několik ústuoů, rozbila se o hradbu nepřátel i když měla kolem sebe plno místa ale na dvou hexech ve směru k mé straně desky bylo plno. Nová verze ústupu je mnohem lepší, že "musíš" primárně ustoupit na hex proti směru útoku a pokud nemůžeš, tak na jeden z vedlejších pokud jsou volné.

Aktivace jednotky pomocí odhození karty velení - občas se hodí, protože máš třeba už méně velitelů a nevyužiješ všechny karty - za hru jsme použil asi 2x.

Stáhnutí se (Withdrawals) - na tuhle možnost jsem při hře zapomína, přitom by se tahle možnost docela hodila neboť v mých řadách nadělal "Hora" mnohdy pěknou paseku.

Snížení síly oslabené jednotky - tohle pravidlo mi také chybělo, protože původní pravidla dělaly z některých hrdinů opravdové supermany. Třeba Rickard Karstark nebo již zmiňovaný Hora už teď tolik neprudili. Mínus jedna bojová kostka šla poznat.

26.11.2010 06:38:59

Lumirius
Směr ústupu je jednoznačně pozitivní věc. Spíše je to oprava chyby původních pravidel. 10/10

Koordinavané útoky jsou skvělá úprava. Je to krok směrem k realističnosti a skvěle eliminuje sílu některých velitelů s ratingem 3 a více. Osobně mi to přesílení vadilo jen u Robba Starka, protože byl jízda a všude a nesmrtelný. U Kastraka jsme to dokázal řešit a Hoře jsem utekl, protože většinou nejela. Bral jsme velitele jako fakt, ale beru i námitky ostatních a této úpravě tleskám. 10/10

Aktivace pomocí odhození karty velení je kosmetická úprava. my to hráli tak, že jsme používali karty s textem "aktivuj dvě jednotky stejné úrovně", nebo "aktivuj dvě jednotky stejného typu" i pro jednu jednotku. Nové pravidlo to tedy rozšířilo i na kartu Rally All:-) na druhou stranu je toto omezeno tím, že musíš použít velitele (umístit command token). 8/10

Stáhnutí se. Hmmm. Tohle musíme ještě více otestovat. Je to pravidlo, které doplňuje koordinované útoky. R. A. Kouba opakovaně psal, že útěk jednotky (vlaječka), který zabrání koordinovanému útoku podle starých pravidel, je logickou reakcí jednotky na to, že čelí přesile. Proto tedy dal i možnost, aby jednotka mohla uniknout koordinovanému útoku podle nových pravidel. Cenou je ztráta morálky a deaktivace jednotky. To je myslím v pořádku. Jen je třeba jasně stanovit, jak se ztráta morálky počítá, když je sousedních více než jedna jednotka. Zda se bere jednotka s nejvyšším a nebo nejnižším rankem. 7/10 (9/10 v kombinaci s koordinovaným útokem)

Snížení síly oslabené jednotky. Chápu, že má snížit kritizovanou sílu některých velitelů. Nicméně, tady jsem si nejméně jist, zda se mi to pravidlo líbí. Podle původního konceptu figurky na ploše nezobrazují počet vojáků v jednotce, ale její soudržnost. Z pohledu středověkého válčení to dává smysl, protože jednotky ve středověku bojovala a pak se rozpadly, spíše, než byla zničena do posledního muže (tedy vojáci se rozutekli a nezemřeli). Vím, že nevypadá dobře, když jeden pěšák útočí plnou silou kostek, ale na druhou stranu, nové pravidlo velice omezuje zelené jednotky. Po dvou zásazích, jsou tyto jednotky (s jednou kostkou) už jen obtížně použitelné. Musím to ještě více otestovat, ale pro Lannistera v prvním scénáři je to dost opruz:-) 6/10 (zatím)

26.11.2010 08:11:02 | Upraveno autorem (porovnej)

vasekre
ahoj, chtel jsem se zeptat ohledne:
2) Do dalšího kola si můžeš nechat command žetonů kolik chceš. Stačí passnout a ukončit své kolo.
nevim proc (vecer kouknu do pravidel) ale mel jsem pocit, ze do dalsiho kola si muzes nechat vzdy jen jeden command token a jednu leadership kartu? nejsem si uplne jisty, ale zase mi prijde, ze bych si tohle pravidlo nevymyslel a hrajeme to tak automaticky... :)

a co se tyce hodu kostkou na dobirani zetonu, tak vzdy hazime poctem, co je uveden u popisu scenare, takze pokud si nechame 1 zeton z minula, tak stejne hazime plnym poctem kostek,...

ale samozrejme jsem se mohl prekouknout a je to jinak

26.11.2010 15:22:09 | Upraveno autorem (porovnej)

bobosik
To o čem ty mluvíš jsou order tokeny. Těch se to týká a je to tak jak říkáš, tudíž jeden order token a jedna karta do dalšího kola. Pomocí těchto žetonů dáváš rozkazy jednotlivým jednotkám a pomocí command tokenů hraješ velitelské karty. :) Command tokeny jsou důležité na určování začínajícího hráče v dalším kole.

26.11.2010 15:49:24

Pravidla
Zdravim tak mám několik otázek na vás :-)
1) Dokáže Lukostřelecká ( na dálku) jednotka zahnat protivníka hodem vlajky nebo se tento výsledek ignoruje?
2)Kdy vždy je prostřední jednotka Stalwart ? Pouze pokud jsou jednotky přímo vedle sebe, anebo i pokud je jedna vystrčená dopředu ( jaký jsou tedy možný kombinace, aby jedniotka byla stalwart )
3)slovíčko Adjacent (vedlejší) se myslí všechny sousedení jednotky, nebo jen boční ?
díky moc za případné odpovědi :-)

1.12.2010 22:18:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Amaroun
1.) Při útoku na dálku se ústupy počítají stejně jako při útoku na blízko

Prohodím pořadí aby to dávalo smysl:
3.) Vedlejší je jednotka na kterémkoliv ze šesti sousedních hexů
2.) Jakékoliv dvě vedlejší (adjacent) jednotky ... tj. je možné postavit tři jednotky do hexů které tvoří trojúhelník a všechny tři budou stalwart

1.12.2010 22:35:07

Charitativní aukce

Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Akt. cena: 5555
Končí za: 1 hodina

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač: Starý svět (CZ)
Zaklínač: Starý svět (CZ)
Akt. cena: 1800 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas