Battles of Westeros

xxxxxxxxxo hodnoceno 43x (Seznam vlastníků)

Battles of Westeros - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Tak jsem to poprvé pročetl a vypadá to velice slibně. Jsem zvědav jak bude fungovat manévr Flank (útok z boku na jednotku, která je Engage) a také vlastnost Stalwart. Tu může jednotka získat několika způsoby a znamená, že je odolná proti donucení k ústupu. Stalwarta může jednotka získat i tak, že má po každém boku spřátelenou jednotku. Trochu se bojím, že použití Stalwarta a zároveň snaha předejít Flankování, by mohlo vést ke statičnosti hry.
22.6.2010 23:31:31

Marvin
Me to prijde docela logicky, dokud drzis formaci, tak neco vydrzis:) Holt budes muset utocit idealne z boku, respektive naprimo, ale zaroven si zajistit podporu z kridel. Ale uvidime, jak to bude v praxi fungovat;)

23.6.2010 09:51:01

aneken
Mně to taky příde logický a jako super koncept. Nicméně to musí být herně podpořeno něčím, co tě donutí ty formace porušit. Mám tedy obavu, aby to nevedlo ke statické hře, kdy každá jednotky co opustí formaci bude zabita.

23.6.2010 10:28:02

Zajmutí vojevůdce
Tak pokud to dobře chápu, tak se mi úplně nelíbí to zajmutí vojevůdce. Když shrnu co jsem se dočetl:
1) Jednotka stále dává stejně zásahů. Její útok tedy není ovlivněn jejími ztrátami. Toto pravidlo mi samo o sobě nevadí, protože odráží fakt, že jednotka ve středověku prostě bojovala nějakou silou bez ohledu na ztráty a pak se najednou zlomila a rozpadla (ne nutně museli všichni zahynout).
2) Vůdce je poslední figura v jednotce a může být zajat jen pokud padne tolik zásahů, kolik je jeho capture rating.

V praxi se tedy utká Lannisterská jízda bez velitele a se Starskou jízdou, které velí Robb (capture rating 3).
1 kolo: Lannisterská jízda dá soupeři dva zásahy (hází dvěma kostkama). Starkové ve stejném kole dají dva zásahy Lannisterům. Nikdo nepoužije rally. Obě jednotky odstraní dvě figurky. U Starků tak zůstane jen Robb.

2 kolo: Lví jízda teď může zasáhnou jen dvakrát a tak vlastně nemůže vyřadit (zajmout) Robba (rating 3). Vlci tak hodí zase dvěma kostkama a v pohodě eliminují protivníkovu jednotku.

Já beru, že ten velitel je silná figura a ta jednotka kolem něj bojuje lépe a tvrději, nicméně mi tam vadí to, že ta jednotka s vůdcem je obtížně zasažitelná, ale naopak útočí plnou silou. Zřejmě to půjde dohnat přes nějaké karty a bonusy, ale stejně.
Chápete to taky tak?

23.6.2010 10:41:42

Marvin
Musim na to mrknout, ale treba v CaC to je tak, ze samotnym lidrem bojovat nesmis. Tady muze lidr sam o sobe bez jednotky bojovat? To by bylo dost divny, ne?

23.6.2010 12:00:17

Marvin
Na Commander kartach nevidim zadny sily, pocet kostek a tak. Takze bych si tipl, ze sam o sobe je lama a musi utect k dalsi jednotce.

23.6.2010 12:04:09

aneken
No ona figurka velitele není ten velitel, ale jeho družina (či jak to nazvat), které přímo velí. Čili jednotka (v pojetí pravidel) se skládá z figurek a každá z nich představuje skupinu bojovníků. Figurka vůdce nahrazuje jednu z těchto figurek a je vždy ta s vlajkou a tak i ta, která zůstane z jednotky poslední.

23.6.2010 12:11:25

aneken
Máš tam symbol základní jednotky a podle ní se řídíš. Mage Mormont má kolem sebe War Host a Robb Northern Cavalry. Řídíš se dle ranku a referenční karty daného typu jednotky. Nebo se možná pletu:-)

23.6.2010 12:13:12

Marvin
Ted na to koukam. Mno v tom pripade je to docela hloupe, to se mi moc nelibi.

23.6.2010 12:13:23

aneken
Jako ten koncept je faj (vůdce se tam nefláká sám, ale s doprovodem), jen se mi nelíbí, že ta poslední figura má životy dle vůdce. Čili, pokud dáš Robba do jízdy, tak má místo 3 životů, životů 5. A pokud použiješ jeho abilitu, tak i více:-)

23.6.2010 12:17:25

Pohyb
A ještě jako nechápu to pravidlo, že hráč musí neprve ukončit pohyb se všemi jednotkami, se kterými chce pohnout a až potom zaútočit.
Pokud to má být v rámci jedné akce (zahrání karty) tak to chápu, ale jestli to má být jako v celém kole, tak je to nesmysl. Jednak si to nebudu pamatovat a jednak mají všechny jednotky možnost pohyb+útok.

24.6.2010 09:16:49

Marvin
Tohle je použito z Battlelore. Tam taky napřed aktivuješ všechny a pohneš a pak teprve útočíš.

24.6.2010 09:21:58

Marvin
To mas proto, abys dodatecne pohyby nemohl delat podle vysledku predchoziho boje. A prijde mi to rozumne, ty jednotky se prece hybou soucasne;)

24.6.2010 09:53:40

Zajetí vůdce
Tak to funguje tak, jak jsme psal. Ten vůdce je prostě tvrďák a je to tak úmyslně. Viz. dnešní článek:
"Do you want your commander’s unit on the frontline or supporting from the rear? Commanders like Gregor Clegane (with a capture rating of 4) make great frontline fighters. They can lose their entire unit and still be a formidable fighting force. However, commanders like Kevan Lannister provide great support from behind."
Uvidíme jak to bude fungovat.
Jinak teda Hora má super vlastnost a Adam taky. Myslím, že to krásně vystihuje jejich postavy. Zvláště to jak Hora obrací soupeře na útěk (pasivní abilita) a může i rozhodnout bitvu (jednorázová abilita). Fakt se těším:-)

24.6.2010 10:08:44

aneken+sappho
A jak to funguje? Já to chápu z pravidel tak, že se střídáme. Já zahraju token a nebo kartu a pak soupeř zahraje token nebo kartu. Každý může dát pass, ale pokud ho dají oba, tak skončí Command Phase. Platí to o tom pohybu pro celcelou fázi (tedy neprve pohybuju a pak útočím) a nebo jen pro jedno kolo, pro jednotky aktivované na základě karty (tedy pokud vyberu dvě jednotky, tak s nimi nejprve pohnu a pak zaútočím)?

24.6.2010 10:12:56

Vlaada

to Aneken
Chápu Marvinovu obavu, a to, že píšeš, že je to logické, ještě neznamená, že to nepovede ke statické hře - jeden z vrcholů středověkého válečnictví (doba husitská) naznačuje docela jasně, že obranná pozice je obvykle při vyrovnaných silách výrazně výhodnější, viz bitva u Lipan.

24.6.2010 10:14:23

pravidla cz?
Sappho či někdo jiný, nechystáte se náhodou na cz překlad? Nebo Aneken? Za Grants stok?

24.6.2010 10:22:09

cauly
Jsem docela zvažoval, že bych se do toho pustil, ale jsem lehce zasaturován jinými překlady, takže tenhle by byl asi až v pořadí... možná si to pak někdy v budoucnu udělám jen tak pro radost, až bude volněji.

24.6.2010 10:27:25

překlad
Já určitě ne. Hru neplánujeme koupit, takže svůj volný čas asi investujeme jinak :)

24.6.2010 10:33:21

cauly
Já se na to chystám, ale potřebuji si to nejprve párkrát zahrát, protože jinak budu psát blbosti:-)

24.6.2010 10:49:30

cauly
Aneken se snazi smolit disertaci, jinak leti ze skoly;)

24.6.2010 11:24:31

Vlaada
No otazka je, jak bude snadne formaci drzet a hrat pasivne pod palbou strelcu, utoky koni z boku a podobne. To se bude muset otestovat;)

24.6.2010 11:40:42

Release
FFG to pry do sveta pusti uz zitra! Slys me rvaaaaat!;)

24.6.2010 14:00:18

aneken
Konečně!!! Zima přichází:-)

24.6.2010 14:48:35

Aneken
Tak už aby to tu bylo. Jak to jinak vypadá? Bude nějaká ta předváděčka v Outpostu? :)

24.6.2010 18:41:25

vasekre
myslím, že s Anekenem něco vymyslíme:-)

24.6.2010 21:52:54

Vybíráme z Bazaru

Zvířátka pana Holmese
Zvířátka pana Holmese
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 14 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas