Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag |
Autoři: | Robert A. Kouba |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Pravidla
Tak jsem to poprvé pročetl a vypadá to velice slibně. Jsem zvědav jak bude fungovat manévr Flank (útok z boku na jednotku, která je Engage) a také vlastnost Stalwart. Tu může jednotka získat několika způsoby a znamená, že je odolná proti donucení k ústupu. Stalwarta může jednotka získat i tak, že má po každém boku spřátelenou jednotku. Trochu se bojím, že použití Stalwarta a zároveň snaha předejít Flankování, by mohlo vést ke statičnosti hry.Marvin
tak ono to simuluje kdy se dvě vojska zaklesnou do sebe a linie se provážou a vydávej v tomhle zmatku rozkaz aby se oddíl přesunul a zaútočl někde na druhé straně bojiště, protože tam je jich potřeba více.
Tím mě napadl další dotaz na překlad slovního spojení a to je "Parting Blow".
Lumirius
Ja bzch to dal navazat a uvolnit asi...
Lumirius
Úder na rozloučenou:-)
Ale asi spíše úder při odpoutání...
Order a Command a další špeky
obě slova významově stejná. Nenapadlo mě nic lepšího jako Command - Příkaz a Order - Rozkaz.
Bojím se ať to nedopadne jako s Dominionem zahodit a odhodit.
Engage - když tu Aneken nahodil slovo navázat, tak co by jste řekli na svázat?
Marshalling - svolání.
Rally už Vašek používá zotavení, mi by se více líbilo třeba seřazení. Tak se k tomu vyjádřete, nechci to lámat přes koleno je to překlad hlavně pro nás hráče.
Tak máme za sebou první hru
první scénář a jako Lannister mě Stark uplně rozsekal. Hlavně teda díky zkušenostem z Battleloru si soupeř hlídal, aby co nejvíce jednotek mělo Stelwart. Nechal jsem se zlakat a jízdou v prvním kole zaútočil na ty pěšáky nahoře a ti mě rozmázli.
No mám pár dotazů k pravidlům hlavně se mi nezdála jedna věc a to to, že aktivování jednotek se děje na přeskáčku mezi hráčema ale jak je to potom s útokama. Začíná hráč který má převahu a jede se všema útokama postupně? A až poté co zahraje všechny útoky jede druhý hráč se všema útokama?
Lumirius
Zahraješ kartu z rozkazem např. třem jednotkam. Aktivuješ je, pohneš s nima a pak hned útočíš. Poté hraje svůj rozkazový žeton nebo kartu soupeř. Udělá to samé a takhle se hraje dokud někdo napassne. :)
Vašku
tak to se hra dostává do zcela jiných rozměrů :-))
Střelecké jednotky
střelecké jednotky mají jinou ikonu a třidu Range (střelecká), jak se berou když utočí na jednotku na sousedním hexu. Střílí po nich pořád z luku a nebo vytáhnout krátké meče a jdou na boj zblízka (meele). Nikde jsem to nenašel a připadalo mi to logické, ale zase podle toho co píše Marvin tak jsou střelci i když jsou svázané (emngaged) s vedlejší jednotkou.
Lumirius
protože na svých kartách mají pouze ikonku útoku na dálku (Ranged) a u ní vzdálenost 1-4, vyplývá z toho, že útočí útokem na dálku i na vzdálenost 1
Trohat
no to je docela blbé teda. Takže když se střelcům někdo dostane na kobylku. Jsou svázané a nemůžou to ani soupeři oplatit, protože žeton navázání (engaged) můžou dát pouze jednotky s útokem zblízka (meele).
Lumirius
úplně nechápu jak to myslíš ... naopak je rozumné že střelci nedávají žeton navázání, protože proč nutit jinou jednotku, aby útočila na ně ? střelecké jednotky jsou obvykle v obraně slabé jejicfh síla spočívá ve střelbě kterou jim nikdo nebude oplácet
Trohat
no ja jsem myslel situaci, kdy jednotka na blízku přiběhne ke střelcům dá k nim žeton a začne je valit po hlavě. Střelci budou muset bojovat jenom s touhle jednotkou, ale nikdy nebudou moci ten žeton vyměnit za svůj symbol, aby další spřátelená jednotka mohla útočit zboku (flanking), protože jestli dobře chápu žetony navázání a útoky zboku, tak záleží co za rodový znak je na žetonu.
Engagement zeton
Lumirius: Pri utokoch zboku na rodovom znaku na zetone nezalezi. Jedina situacia, v ktorej na tomto znaku v zakladnej krabici zalezi, je boj jednotky, ktora je v budove (kvoli Cover vlastnosti budovy). Vid odpoved od dizajnera hry na BGG: http://www.boardgamegeek.com/article/5205943#5205943
Lumirius
přesně tak jak píše tirsillur
jednotka na blízku se mlátí se střelcema a klidně může dostat ránu z boku (flank) od jiné, třetí jednotky ... navíc když se ta první jednotka bude chtít oddělit tak i střelci jí můžou dát "ránu na rozloučenou" (parting blow).
Střelci se prostě sami od sebe při boji s nepřítelem neprovážou (proč by to taky dělali, když na něj dokáží vystřelit), ale když už se nepřítel prováže s nima, tak mají všechny výhody i nevýhody z toho plynoucí.
Stejně tak jako sami (když útočí) nespouštějí protiútok, ale když jsou zrovna stalwart a někdo zaútočí na blízko na ně, tak mu to klidně můžou z protiútoku zkusit oplatit.
kluci
díky teda za objasnění. Já si myslel, že jde hlavně o tu ikonku jednotky "střelecká" že se na ně nebude vztahovat, žádné pravidlo co je pro "zblízka", ale nepřipadlo mi to úplně logické.
Protiútok a schopnost Maege Mormont
Když otočím kartu velitele, můžu přes Maege Mormont spustit efekt že jedna jednotka může při rozkazu útočit dvakrát. Pokud je bránící se jednotka "statečná", může provést protiútok po každém provedeném útoku nebo útočník udělá dva útoky po sobě a potom obránce jeden protiútok (pokud není donucen ustoupit).
Lumirius
Co se týče Maegi, tak tahle otázku (nebo podobná) již padla na foru FFG a žádná jasná odpověď od designeru nebyla řečená.
další nic neřešící příspěvek
podle mě je tohle problém celých BoW - vlastnosti postav vs. pravidla nabízejí dvojí výklad u každé druhé postavy ... hmm uvidíme jestli bude někdo schopný to vyřešit :)
Pár nejasností...
a) Schopnost protiútoku (counterattack) může použít jednotka proti všem jednotkám, která na ni v daném kole zaútočí, nebo jen proti té první?
b) Má vlastnost protiútoku jen jednotka s vlastností stalwart, nebo ho lze získat i jinak?
c) Pokud v jednotce zbyla jen figurka hrdiny, tento hrdnina je obklíčen a při útoku na něj, padnou útočníkovi stejný počet vlajek (morálky), kolik činí hodnota zajetí tohoto hrdiny, je tento hrdina zajat, nebo ne?
Dík za radu.
laredo
a) Může tak odpovědět na každý útok.
b) Zatím ho má jen jen ta co je Stalwart.
c) Ano. Sečtou se všechny hity, které dostane jako následek single attack. Ovšem já osobně nevím přesně, co je single attack. Jestli jde o útok jedné jednotky a nebo o součet všech zásahů útoků jednoho tahu. Stejně je to u toughness, blokuje pouze jeden hit a ne jeden ze štítů a pěstí a jedne z vlaječek, když není kam ustoupit.
Marvine
k té odpovědi b)
já to teda pochopil tak, že jakákoliv jednotka co sousedí se dvěma přátelskýma jednotkama získá dočasně keyword Stelwart.
Ta která ho má napsaný v kartě jako třeba Maege, nemusí mít přátelské jednotky, kolem sebe.
Lumirius
Jasně, ja to jen napsal zkratkou, mělo tam být:Zatím ho má jen jen ta co má keyword Stalwart:-)
Marvin
tak to jo ja už se bál že něco hraju blbě.
Ještě jaký máte názor na věc rozlišování turn/round. Koukal jsem na diskuzi na FFG a moc jsem z toho moudrý nebyl.
Starkové mají taktiku, že další "Turn" nefunguje taktika na soupeřových Kartách velení. Je to další jeho tah (vydání rozkazu nebo zahrání Karty velení) nebo až v další "celé" kole.
Dogs of War
a jak ještě hrávate tuhle schopnost pokud jsou Psovodi svázání v boji s jinou jednotkou. Je možné poslat psy na další jednotku a přitom neporušit pravidlo se svázáním a tím nedostat "Parting blow".(jak tohle přeložit to je teda ořech, napadl mě Náhlý úder, Náhlý výpad, Prudký výpad, Prudký výpad).
Parting blow
Podle mého je jednoznačně nejvýstižnější překlad "Facka na rozloučenou".
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rising 5: Runes of Asteros
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 3 dny