Zaklínač: Starý svět

xxxxxxxxoo hodnoceno 211x (Seznam vlastníků)

Zaklínač: Starý svět - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Łukasz Woźniak
Rok vydání: 2022
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Díky moc za rady. Nakonec všechny problémy dělala aplikace v mobilu. Je nějaká šance, že ještě dostanu toho Eredina, když se mi to povedlo backnout až ve 2 ráno? :D

26.5.2021 07:58:35

@lookyn Předpokládal bych, že “first day” se počítá jako 24h od začátku kampaně, jinak by to moc nedávalo smysl, kdyby “first day” měl jenom 9 hodin... Předpokládám, že to upřesní dnes v nějakém dalším updatu. Co jsem viděl nějaké komentáře, tak dnešek do 15:00 se stále dle názoru backerů pokládá za “first day”.

--------------------------------------
"Feet first into hell" - ODST motto

26.5.2021 08:09:22

Určitě stihl, dokud nepřijde update s tím, že first day bonus je done a mají ho pouze backeři s číslem XXX a nižším, tak jsi v cajku.

26.5.2021 09:03:20

@Ellenar Právě že naopak. Ta cena je hodně dobrá když se navíc stále odemykají nové figurky přes strech goals a dokonce v tom monster packu bude i další zaklínač školy Mantikory včetně jeho karet a hrací desky. Zatím to vychází na 20 figurek včetně toho nového zaklínače. K porovnání třeba takovej monster pack k Tainted Grail se u nás prodává za 1599,-…

26.5.2021 09:23:19

OT:

@CzechWin a co mi zbýva, když 19 se přesunulo na Discord. Ale myslím, že tady žádná kontrola nebude potřeba :+).

26.5.2021 09:31:32

@Ellenar Ano, rozdíl mezi standard a deluxe je na první pohled docela pálka, o tom žádná. Na druhou stranu ty figurky vypadají opravdu pěkně a detailně zpracované, takže mě ta cena zas tak neuráží a jdu stoprocentně do deluxe verze. Hlavní výhoda je, že oproti žetonům na herním plánu budou o dost lépe vidět.

Je pravda, že krom miniatur je aktuálně deluxe edice taková “chudá” oproti jiným kampaním. Na druhou stranu už jsem viděl i dost kampaní, kde “deluxe” verze byla čistě jenom o miniaturách místo žetonů s příplatkem +20-50 USD a nebylo tam ani o fous obsahu navíc. Tady máme alespoň navíc plastové žetony zaklínačských škol a uvidíme jestli přijdou s nějakým dalším obsahem.

Navíc když se podívám třeba na sadu figurek k The Thing: Board Game, tak cena dodatečných figurek k retail verzi vychází na 1178,- a základní hra stojí 1300,-. A to tam těch figurek je mnohem méně.

Kdybych si měl kupovat za 4000,- retail deluxe verzi, kde bude navíc jenom těch základních 15 miniatur, a žádné SG, tak to už bych si hodně rozmyslel… U KS edice, kde je ještě o něco obsahu navíc mi to nepřijde tak hrozné.

--------------------------------------
"Feet first into hell" - ODST motto

26.5.2021 09:34:47 | Upraveno autorem (porovnej)

@michaelnae Figurky Zaklinacu jsou myslim i ve standardu. Deluxe pridava figurky jen pro monstra. Cenove to vychazi trochu hur nez figurky TG v kampani a jejich min, ale TG byl uz pred nejakou dobou. 

26.5.2021 09:49:03

@UmmA Ano. Figurky základních zaklínačů jsou ve standart verzi. Bonusový zaklínač Mantikory není součástí základní hry a je v Monesters trails expanzi. 

26.5.2021 09:54:50

@Bedikk : Počky, ony neexkluzivní SG nebudou automaticky v ceně každého retailu? To někde psali? Já myslel, že tohle platí jenom pro Wild Hunt (není SG exclusive, ale v retailu se musí koupit zvlášť).

26.5.2021 09:57:34

@TwomblyCZ Když nepočítám bonusového zaklínače mantikory tak to zatím vychází na 19 figurek příšer. Ne 15. :) 

26.5.2021 09:59:00

@michaelnae Počítal jsem jenom ty, co budou pravděpodobně v retail edici, tj. jenom těch základních 15 příšer, ne ty co jsou jako stretch goals nebo v rozšíření Wild Hunt.

@BigBobek Nikde to zatím oznámené není ale já bych to bral jako standardní politiku KS kampaně. Obvykle žádné stretch goals nejsou součástí retail edice a všechno se to musí koupit extra viz. například figurky k The Thing: Board Game, taky to vydává Blackfire a i když figurky byly součástí core boxu v KS kampani, tak v retailu samozřejmě nejsou a musí se dokoupit extra. Viděl bych to tak, že další příšery budou taky jako add-on, stejně jako Wild Hunt.

Ale je samozřejmě možné, že se v tomhle případě pletu, což by bylo jenom příjemné překvapení.

--------------------------------------
"Feet first into hell" - ODST motto

26.5.2021 10:01:19 | Upraveno autorem (porovnej)

DD

Standart edice bude mit figurky vsech zaklinacu, vc. toho ze Skoly manticory.

Dale bude mit standart edice figurky Eredina (stojiciho a na koni pokud jste 1st day backer) a figurku Nithrala. Toto je soucasi Wild Hunt expanze, kterou backeri (std i deluxe) dostavaji zdarma v retailu si ji budes muset koupit samostatne.

Kdyz se na to podivate, tak zatim v expanzich nejsou figurky, ktere by byly deluxe only. Je to podle mne z toho duvodu, ze do retailu pak nechteji delat 2 verze expanzi - s a bez figurek. V retailu budou urcite 2 verze zakladu (standart a deluxe) a pak podle mne jedna verze od vsech expanzi (aktualne Wild Hunt a Monster trail, ceka se, ze se jeste minimalne objevi expanze s carodejkama), ktere si budete muset koupit zvlast.

KS exclusive je aktualne pouze Eredin na koni. Vsechny figurky co se zatim odemykaji jako SGs budou soucasti retail deluxe edice.

26.5.2021 10:07:49 | Upraveno autorem (porovnej)

@TwomblyCZ Jo jo. Ten počet jsem psal jako reakci na cenu deluxe verze KS, kde tyhle všechny figurky právě budou. Wild Hunt Expanzi jsem ani nepočítal. To by byly ještě minimálně další 2 figurky + 1 za day one bonus. :)  

26.5.2021 10:09:14

@BigBobek Wild Hunt a Monster Trail budou na 100 % prodávány separátně v retailu. Co se týče dalších SG věcí neoznačených jako expanze, tam se to zatím neví. Osobně bych s tím nepočítal, ale zase je možné, že tahle kampaň bude jiná. Budou se vyrábět lokalizované verze a rozdělovat základní krabici v CZ s bonusy a v CZ bez bonusů do retailu se možná nebude. Asi uvidíme až se v Polsku probudí. Zatím to vypadá, že tam mají fakt dlouhou noc a už jsou zase pozadu půl míče se SG. 

---
Time Slug Studio

26.5.2021 10:50:04

Máme tam další stretch goals. Mimo jiné upgrade hracích kostek a další pěknou figurku do deluxe verze. :) Takže deluxe již má 20 figurek. 

26.5.2021 12:48:15

Tak autoři potvrdili, že bude nějaký placený addon s dalším obsahem (mj. čarodějky). Sběratelé zapláčí ;-)

Když počítám figurky jen pro deluxe edici, není jich náhodou už 22 ? (15 základ + 7 SG)

Jinak nevím jak to bude s těmi krabicemi - základní má mít 1 vrstvu s insertem, deluxe má mít 2 vrstvy - znamená to, že tam bude samostatná krabice s figurkami (což by odpovídalo tomu že to bude možné v retailu dokoupit), nebo ta deluxe bude nějaká větší krabice kde bude ve spodní vrstvě vše ze základní a v horní vrstvě figurky ?

26.5.2021 13:06:17 | Upraveno autorem (porovnej)

@MikeDundee Oni o těch dalších ženských charakterech velmi opatrně mluvili už před kampaní. Taky na BGG bylo obligátní progresivistické woke auditko, kde určitá sorta lidí kňourala o oblíbené diverzifikaci a genderismu - samozřejmě to bylo těžce promazávané moderátory, jak se objevil “nesprávný” názor. Zjednodušeně, jakto, že zaklínači jsou jen chlapi, a ještě hůř, jakto, že ve hře jsou jen bílí. Že to není správné a že diverzita a bla bla. Že se v loru knih, her, původního Sapkowského prostředí nějací ženští zaklínači nevyskytovali/neexistovali (o ženských školách mluvil jen původní polský seriál, což drtivá většina těch lidiček ani netuší, že něco takového existuje), nevadí, nezajímá. Že z původních povídek snad jediná zmínka o nyní tak populárních POC se dá s hodně přivřenýma očima aplikovat na jednu povídku se Zerrikánkami, kde ani není zmínka o jejich nějaké barvě pleti, jen, že mají výrazné tetování a jinou hrdelní mluvu, to dotyčné progresivisty nezajímá. V jednom DLC pro W3 /na níž se autor knih nepodílel/ jsou leda kupci z Ofiru /co vypadají jak Arabové, pokud se nepletu/, v knize se pak pouze velmi okrajově mluví o Zerrikánii, Hakklandu, kde jsou bílí koně s černými pruhy a to je vše, to je prostě jedno. Diversita a POC prostě MUSS sein.

Nejspíš to berou ze zcela zmršeného Netflix seriálu s černýma dryádama, černým elfem, černou Fringillou atd atd, okej, je to na motivy a amíci to tam prostě dostat musí. a plus celé to prostředí na západ od nás.

Jenže tahle deskovka naštěstí ještě vychází z reálií knih a her a nějakého prostředí severních říší, kde žijí Nordlingové, což jsou prostě bílý seveřani. Bohužel nikdo nemá koule na to jim říct, když se ti to nelíbí, tak to nekupuj a je to, ale přestaň kňučet a kvílet, že není po tvojem.

Já fakt doufám, že ta hra bude maximálně respektovat lore a v Polsku naštěstí ještě nejsou natolik zblblý.
No nic. Zpátky k addonu.

Tvůrci by byli sami proti sobě, kdyby tam nějaký ty ženský chary nepřidali, aspoň, že nepodlehli kňourání a dají jich část jako mágy a nezmrší celý lore - i když to tedy s původním motivem hry…"který zaklínač bude nejznámější, ten vyhraje"…nemá už nic společného. 

Ale hromada lidí si ten addon koupí, tak proč by ty prachy nezvedli z ulice. Byli by sami proti sobě a kvíkalům elegantně zavřou ústa.

 

26.5.2021 13:54:44

@Fleder Nesmíme zapomínat že hru částečně také tvoří CDPR a nad vším mají odborný dohled takže není šance že by tam vznikly nějaké nesmysly jako na Netflixu. 

26.5.2021 14:01:50

@Fleder Jo, ať žije politická korektnost a hlavně genderová a etnická vyváženost… Bohužel když lidem člověk řekne, že něco prostě nejde, jelikož zasazení Zaklínače je prostě do východoevropského fantasy středověku, ve kterém byli prostě všichni bílí, že v té době práva a postavení žen jaksi nikoho nezajímaly a že někoho jiné barvy pleti člověk potkal maximálně tak v podobě občasného kupce nebo dobyvačných hord, tak je hned nařčen z rasismu/sexismu/volně doplňte další kacířství…. A to že žádná žena nikdy nepodstoupila zkoušky trav a nestala se tak zaklínačkou (taky kdo by ženu chtěl něčemu takovému vystavit…) bohužel tihle křiklouni odmítají chápat. A to ještě nutno říct, že Zaklínač je vzhledem k postavení a vlivu lóže čarodějek dost pokrokový, co se týče požadavku na skupinu “strong, independent women”…

Netflix seriál bych tu ani nezmiňoval, to je škoda slov a to by bylo na dlouhou samostatnou diskuzi…

Já jsem rád, že se autoři snaží držet universa tak jak je a tyhle výmysly zatím ignorují. Ono to bude tím že je to v režii Poláků (kdyby to dělala US firma, tak všichni víme, jak by to dopadlo).

Čarodějky mě jako addon neuráží, vyhoví to tak všem stranám a je to dostatečně kánonové (i když ruku na srdce, kolik čarodějek vám v Zaklínači vyráží do lesa honit monstra, od toho si najímají zaklínače).

Mě každopádně třeba neuráží ani orientální vzhled toho zaklínače ze školy Mantichory. Obecně tak nějak z kánonu vyplývá, že Zerrikánie, Harkland a další říše za pouští Korath jsou ekvivalentem orientálních národů ze středověku.

@MikeDundee Boužel zatím o větší krabici nikde nepadlo ani slovo, tak uvidíme v dalších updatech.

--------------------------------------
"Feet first into hell" - ODST motto

26.5.2021 14:13:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Začal bych počítat s brzkou nabídkou “all in” pledge, který se cenově dost zvedne o další volitelné add-ony (umíněné v update #8). Bylo to tak u obou předchozích her Go On Board na KS.

26.5.2021 14:36:37

@TwomblyCZ @michaelnae  Přesně v to, co píšete doufám. Prostě jen nechci zprasenou hru ala seriál z dílny Netflixu, co jsem nedokoukal ani na druhý pokus. 

Jen jsem trochu reagoval vzhledem k tomu tlaku, co na BGG na tvůrce šel..a jsem rád, že se tím zatím dali ovlivnit zcela minimálně.

A ta hra zatím fakt vypadá dobře, i ty výtky mi přijde mají celkem snahu korigovat - ty souboje s monstry zjevně dojdou nějaké změny a úpravy /ostatně je tam i ten addon/ a díky polské kampani se dosype hromada dalších questů, takže opakování stejných setkání snad tolik hrozit nebude.

 

Jen poslední drobný povzdech. Je jenom celkem pro mě směšný, že se i v Zaklínači řeší sexismus /jak píšeš, přesně Strong Independent Women, pardon “person” /, barva pleti = že tam nejsou černoši - ne lidi různých barev pleti, to je diskriminace takových Inuitů ( i když těm se taky už musí říkat jinak) atd, ale že to prostředí je vlastně samo o sobě rasistické jako takové /a hodně historicky přiměřené skutečným reáliím, pogromům atd/, takže se v knihách i hrách vyvražďují elfové a trpaslíci, jsou zavíraní do ghett atd,  to je zjevně v pohodě. 

Ale to je asi podobné západní pokrytectví, jakože se v něčem nedej bože nesmí vyskytovat odhalená ženská koza, ale useknutí hlavy třeba nějakému dítěti je vlastně celkem OK věc…

 

26.5.2021 14:38:09

A poslední SG se ztraceným koněm je opravdu velice pěkný vtípek vývojářů z CDP, jestli si jednak vzpomenete na quest s Klepnou v W3 :-) a neustálými stesky, kam ten všivej kůň zase zmizel..

26.5.2021 14:50:26

@Fleder Ano, Zaklínač je celkově takový reálný obraz lidské společnosti. Jsou tam různé národnostní skupiny lidí, elfové, dryády, trpaslíci…. A Nilfgaard se dobyvačně rube se Severním královstvím, vypalují se vesnice, vraždí se civilisti…. Do toho lidi jsou xenofobní a rubou v pogromech jak elfy, tak trpaslíky… Elfové už nechtějí být utlačovaní a tak prostřednictvím vlastních komand rubou na potkání všechny seveřany, jedno jestli voják nebo civilista a jedou si vlastní politiku v Dol Blathana. Do toho lóže většinou skrze postel ovládá politiku říší, jak se jim zrovna hodí. Ve městech jsou ožralové, bordely, většina panovníků má levobočky, uzavírají se incestní sňatky atd. atd.

Nevím, proč má někdo potřebu z toho dělat nějakou politicky korektní pohádku, když svět zaklínače je prostě syrová forma fantasy světa ala středověk se vším všudy a vraždí, š**á a intrikuje se tam o sto šest… :D

Ale aby to nebyl totální OT příspěvek, tak Klepna na střeše mě jako nový SG fakt pobavila :) Sice si nějak nedovedu přestavit, jakou to bude mít použitelnost na herním plánu ale uvidíme, dokonce to má nadpis vlastního rozšíření “The Lost Mount”.

--------------------------------------
"Feet first into hell" - ODST motto

26.5.2021 14:59:59 | Upraveno autorem (porovnej)

DD

Tak kazdej ma nejakou potrebu, kazdopadne rikat tady, ze veci jsou nejak tesane do kamene je celkem mimo misu. Sam Sapkowski rekl, ze jeho dilo je classic and canonical fantasy a kazdy, kdo ten svet pouzije si ho muze upravit k obrazu svemu, protoze je to fantasy a tak to tak proste mohlo byt.

https://freegametips.com/netflixs-witcher-sapkowski-disrupts-racist-criticism/

Nevim proc tu ma potrebu to nekdo resit. Autor to udela podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi a bud si tu hru poridite nebo ne :)) .. 

 

 

26.5.2021 15:19:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Přibyly ve FAQ odpovědi na pár otázek, co jsme tu rozebírali:

  • Miniatury příšer budou pouze jako součást Deluxe verze hry a nebudou prodávány jako samostatný produkt.
  • Rozšíření, která jsou nyní zdarma jako SG v KS kampani budou později nabídnuta jako add-on k retail verzím hry.
  • Figurku Eredina dostanou zdarma všichni backeři s číslem 20806 a nižším.

Z toho mi vychází, že by tedy miniatury odemčené v rámci stretch goals, co nespadnou do některého z rozšíření měly být součástí retailové Deluxe edice, což je dobrá zpráva pro ty, co si chtějí na hru počkat v retailu.

 

@DD Tak Sapkowski si může prakticky říkat co chce ale Witcher lore už je totálně mimo jeho ruce od doby, co prodal práva CDPR. A pod CDPR už je nastavení toho univerza prostě zavedené do toho “slovanského stylu”. Samozřejmě si to každý nový tvůrce může udělat jak chce, viz. Netflix ale taky může čekat, že se to velké skupině diváků nebude líbit (a že taky nelíbilo). My si tu akorát nadáváme na tlaky na vydavatele o přehnanou korektnost, naopak tu jasně bylo řečeno, že se nám líbí, jak k tomu zatím vydavatel ve spolupráci s CDPR přistupuje ;-)

--------------------------------------
"Feet first into hell" - ODST motto

26.5.2021 15:50:50

Vybíráme z Bazaru

Gloomhaven: Lví chřtán - Strážkyně prázdnoty
Gloomhaven: Lví chřtán - Strážkyně prázdnoty
Akt. cena: 145 Kč
Končí za: 15 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas