World of Warcraft: Desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 252x (Seznam vlastníků)

World of Warcraft: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
PS-Games
Autoři: Eric M. Lang
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

prvni letmy dojem po uceni se pravidel

tak jsme rozlozili Warcraft a zacli se to ucit a vypada to na pekny masakr. Prvni co me mile prekvapilo, za hraci vlastne hraji kooperativne za jednu ze dvou stran a zaroven proti sobe proti druhe strane. Takze je to hra jakoby na tymy ktere jedou proti sobe. Druhe mile prekvapeni je, ze to je idealni hra pro dva hrace, protoze ve dvou kazdy ovlada dve postavy. Treti mile prekvapeni je docela na deskovku komplexni skill system postavy a vyvoj jejich urovni. A ctvrtym milym prekvapenim je, ze nahoda v podobe kostek je o tom, ze na zaklade svych skillu, schopnosti, predmetu, zbrani atd. si proste vypocitas, kolika kostkami si hodis na utok a ten hod je jeste strukturovan do hodu kostkami o trech barvach. Takze lze jit krasne nahode naproti azvysit pravdepodobnost sveho uspechu. Paradni jsou karty, kazda strana ma otoceno stabilne nekolik karet ukolu, ktere jsou pekne popsany jako questy a postupne je plni, lze se ve skupinei domluvit a spolecne jit udolat nejakeho tezsiho bosse. Krome toho se jeste otaci i karta udalosti, ktera plati globalne pro obe strany. Proste me to hodne prekvapilo. Necekal jsem v tom az takovou propracovanost. To ani nezminuji system treningu, obchodovani ve mestech a pod.
Dalsi konkretni dojmy se mi snad podari posbirat zitra, kdy se, da-li cas, do toho poradne ponorime.
8.1.2010 23:00:03

Kadaver - Pool of Radiance
Tak pozor! Pool of Radiance NENI dungeon crawler typu DM či EOB. Nedávno jsem ho dohral (ten z roku 88) a těch rpg pvků tam je spousta! Hondě situací a úkolů můžeš řešit vícero způsoby a má to dopad na hru samotnou.

25.3.2010 14:07:51

Kadaver
ja jsem k moznosti ovlivnovat svet a chovani postavy v PC RPG znacne skepticky, stejne jako v pripade rozsahlych ci nekonecne rozsahlych svetu. Obvykle jde o naskriptovane iluze. Takze mam radsi tu linearni, ale o to do hloubky propracovanejsi dejovou linku ktere jsou v japan RPG. A kdyz ma mchut na svobodu, dam si Amberstar, ktery jsem nedavno prave dohral. To co jsem jmenoval nejsou ani zdaleka vse dungeon crawlery. Ultima 7 je podle me z tech izo RPG nejdal, vcetne Baldursu a vsech tech modernich dnesnich her. Ovlivnovani chovani postavy tim, ze odpovidam bud zpusobem A, B, B , B, C , A nebo priste zkusim B, B, C ,A ,B, B a hra dle predprogramovaneho scriptu na me vybafne bud A, B nebo C, to jaksi za ovlivnovani nepovazuji, stejne to ovlivnis jen jednou a dalsi vlivy ti budou utajeny, pokud nebudes hrat tu hru znova a nezvolis jine odpovedi.

25.3.2010 14:14:23

Kadaver
a jeste k tomu smireni se - ja se nepotrebuji s nicim smirovat, chtel jsem na deskovce neco kde budu bojovat, levelovat a pak porazim zaverecneho bosse. Mohl bych chtit treba i vice, ale vim ze jakekoliv dalsi zesloziteni te hry by z toho udelalo uz neco, co neni casove realne a mozna byto ani nebylo zabavne.

25.3.2010 14:15:33

RPG
Ono vůbec přenesení RPG na PC nebo něco podobného je diskutabilní. Vždy se jedná o dost ořezané RPG, jednou více, jindy ještě více. Spíše se to podobá digitálním gamebookům. Existují sice výjimečné RPG servery, ale to zdaleka není masová záležitost a fungují absolutně jinak. RPG je o hraní charakteru postavy a ne jen o plnění nějakých úkolů, výběru z několika možností nebo pátrání po něčem. To by RPG mohla být jakákoliv hra, kde se ovládá nějaká postava, bytost apod.
Stejně tak to platí pro převedení RPG na desku, čímž nechci říct, že by WOW nemohl být dobrý on-line nebo jako deskovka.

25.3.2010 14:16:14

to Richmond
Tak to se omlouvám, hrál jsem jenom ten remake a ten jsem nedohrál, protože mě to přestalo uprostřed toho rozlehlého dungeonu bavit. Takže jsem považoval celou hru za takovou, teď mě mrzí, že jsem nepokračoval dál. Ale co už, přišel jsem už o tolik příležitostí, o kterých jsem ani nevěděl, ale život jde dál :-)

25.3.2010 14:20:15

Droll
RPG je vzdy kompromis a stezejni je vyvoj postavy, souboje, ktere by nemely nalehat na zrucnostni charakteristiky hrace samotneho, ale mely by promitat bojove charakteristiky postavy kterou hrac trenuje a co se tyce postavy - japan RPG jde linearni cestou, kdy clovek hraje postavy, ale tak nejak predehrane, ale zato s opravdu silnymi pribehy, minulosti a pod. PC RPG spise pred hrace postavi figurku s nejakymi atributy a ted tou figurkou pohybuj, cvic ji a navazuj rozhovory, ktere budou otevirat cestu dale. Ale jak u vychodnich tak zapadnich RPG lze najit vyjimky, ktere velmi sikovne dokazi tu hru charakteru alespon simulovat.

25.3.2010 14:23:04

Kadaver
otazkou je jestli se u toho noveho Pool of Radiance da mluvit jako o remaku PoR z roku 1988, podle me jsou to uplne odlisne hry.

25.3.2010 14:23:55

Pool of Radiance
Ano, to jsou 2 hry ze stejneho prostredi, neni to remake. Koneckonců na začátku v intru té novější hry jsou obrázky z předchozích dílů (Pool of Radiance, Curse of Azure Bounds a další).

25.3.2010 14:30:02

interakce
prave jsme rozehrali dalsi partii, a me nadseni nejen ze neopadlo, ale jeste narostlo. Clovek uz vi co a jak, neboji se riskovat a co se tyce te interakce, tak mezi hraci je motivovana rovnez kartami udalosti, ktere napr. vyhodnoti jednu postav z kazde strany nejakym mnozstvim zkusenosti a hrac z druhe strany, ktery tuto postavu porazi ty zkusenosti ziska. Podle me spoustu prvotnich zaporu ktere by se nasly odstrani opakovane hrani anachazeni novych moznosti a variant. Co se tyce bossu, tak taky zalezi na tom ktereho si hraci vylosuji, kazdy boss se chova jinak, jeden putuje krajinou, druhy se skryva...

1.4.2010 18:54:19

to Ringo
Jo, přesně tuhle Eventu jsme taky v té hře přibrali a pak ještě jednu, která umožní oběma stranám posunout dvěmi modrými stvůrami. Ale v hrubém balíčku event se tyhle karty prostě ztratí a vyskytnou se jen občas. Mi ve hře chybí přímo nějaký mechanismus, který interakci podporuje. Ano, je tam PvP a ano, je úplně k ničemu, protože za zabití hrdiny nedostaneš expy (jediná výjimka je právě ta ojedinělá Event).

1.4.2010 19:27:26

Kadaver
tak ano, ta hra je ladena kooperativne spise s tim ,ze spolu souperi dva tymy. Interakce mezi obema tymy je asi takova, jako u Through The Ages, da se skodit, ale neni to nezbytne nutne.

1.4.2010 19:39:00

otazka
aku verziu si si ringo kupil cesku lokalizaciu alebo anglicku ??

1.4.2010 19:52:09

Fistandantilus
ceskou

1.4.2010 20:56:17

Vybíráme z Bazaru

Pharaon
Pharaon
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas