World of Warcraft: Desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 249x (Seznam vlastníků)

World of Warcraft: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
PS-Games
Autoři: Eric M. Lang
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

prvni letmy dojem po uceni se pravidel

tak jsme rozlozili Warcraft a zacli se to ucit a vypada to na pekny masakr. Prvni co me mile prekvapilo, za hraci vlastne hraji kooperativne za jednu ze dvou stran a zaroven proti sobe proti druhe strane. Takze je to hra jakoby na tymy ktere jedou proti sobe. Druhe mile prekvapeni je, ze to je idealni hra pro dva hrace, protoze ve dvou kazdy ovlada dve postavy. Treti mile prekvapeni je docela na deskovku komplexni skill system postavy a vyvoj jejich urovni. A ctvrtym milym prekvapenim je, ze nahoda v podobe kostek je o tom, ze na zaklade svych skillu, schopnosti, predmetu, zbrani atd. si proste vypocitas, kolika kostkami si hodis na utok a ten hod je jeste strukturovan do hodu kostkami o trech barvach. Takze lze jit krasne nahode naproti azvysit pravdepodobnost sveho uspechu. Paradni jsou karty, kazda strana ma otoceno stabilne nekolik karet ukolu, ktere jsou pekne popsany jako questy a postupne je plni, lze se ve skupinei domluvit a spolecne jit udolat nejakeho tezsiho bosse. Krome toho se jeste otaci i karta udalosti, ktera plati globalne pro obe strany. Proste me to hodne prekvapilo. Necekal jsem v tom az takovou propracovanost. To ani nezminuji system treningu, obchodovani ve mestech a pod.
Dalsi konkretni dojmy se mi snad podari posbirat zitra, kdy se, da-li cas, do toho poradne ponorime.
8.1.2010 23:00:03

to Ringo
No vidíš, o co jsi doteď přicházel :-)

A co nějaké dojmu z kvality překladu (máš, předpokládám, českou verzi)?

9.1.2010 10:17:25

Merlin
preklad pravidel - myslim ze je v poradku, na par preklepu jsem sice narazil, ale nic tragickeho. Akorat me pobavil vyraz "koukni" misto podivej se:-) Karty jsemnemel jestemoznsot projit vsechny, z tech co jsemprosel jsemzadnyproblem nenasel, takze preklad ok.

9.1.2010 10:33:20

to Ringo
Díky za info, to rád slyším.

9.1.2010 10:39:20

souboje
se souboji jsem maximalne spokojen a tak nejak si predstavuji miru nahody danou kostkama, kterou lze pekne ovlivnit tim, jake skilly postavy ucite, jakou jim navlecete zbroj a jake zbrane date do ruky. Spousta skillu ma modifikatory hodu, zbrane pridavaji kostky do utoku, zbroj do obrany. Kostky se deli na modre - zraneni, obranne - zelene do zbroje a obranne-zasahove - cervene. Vyhodnoti se uspesne hody a na zaklade nich se pak dle poctu uspesne hozenych kostek umisti zetony zasahu a zetony obrany do soubojoveho schematu. Na zaklade toho se spocita uspech pripadneho utoku na dalku, kdyz je neuspesny a potvora nebyla zabita ,tak se vyhodnocuje obrana postavy na zaklade poctu zetonu v obrane, ktera je konfrontovana s utocnou silou potvory a pak se vyhodnoti zraneni potvory na zaklade presunu zasahovych zetonu z obrany k zasahovym zetonum zraneni. Zakladem kazdeho utoku je urceni poctu kostek ktryma se bude hazet a to na zaklade vsech modifikatoru, skillu a vybavy na karte postavy. to vse muz hrac ovlivnit na zaklade toho se rozhodnout do jak obtizneho souboje pujde. Podle me ideal. Zatim tedy maximalni spokojenost.

9.1.2010 23:11:33

kostky
mimochodem mnohde se setkavam s jakousi predsudkovou averzi, ktera tvrdi zeu WoW se clovek ukouli kostkamaa hazi se tam na kdejakou blbost. to je zasadni omyl, kostkama se hazi jen pri soubojich. Pohyb je v teto hre naprosto svobodny, proste se postavami muzete v jedne akci pohnout o 1 - 2 pole kamkoliv (zakazano je pouze prekracovat cernou hranici ktera oddeluje napr. neprostupne hory). Mozna lidi mate ten pocet kostek,ale ten je urcen opravdu jen k jednomu koulniti vybranymi kostkami na souboj.

9.1.2010 23:14:14

První hra
Tak jsme to dneska zkouleli poprvé v Korunce (ještě jednou díky Caulymu, že propůjčil svou vlastní kopii hry, která ještě neměla ani vylámané žetonky) a mohu říct, že to není špatné. Zařadil bych to mezi to nejlepší, co jsem měl možnost ve fantasy RPG hrách hrát. Ve stručnosti:
+ pěkně udělané souboje
+ týmová hra, kde je důležité spolupracovat, protože sám jsem s trolím čorkou opravdu skoro nic nezabil
+ zajímavé a propracované vylepšování postavy
+ není to tak pomalé, jak jsem četl a čekal (hráli jsme ve 4 hráčích, v 6 bych to ale rozhodně nehrál)

- jednotvárné nezajímavé questy (jdi a zabij potvoru, toť vše)
- malý vliv na tým protihráčů, malá interakce
- modré potvory a nulová odměna za jejich zabití
- poměrně malý výběr Power a Talentů (u Talentů to až tak nebolí, u Powers poměrně dost)
- hrdinové stejného povolání na opačných stranách mají stejné karty dovedností (aneb elfí šermířka má stejně dovednosti jako orčí válečník, i když ve skutečnosti bojují úplně jinak)
- v podstatě nulový vliv Overlorda na hru

Většinu těchhle záporů ale řeší první rozšíření, takže na tomto místě slibuji, že jestli vyjde v češtině, tak si tuto hru pořídím i s ním. Do té doby si ale nechám zajít chuť a anglickou verzi pořizovat nebudu, protože tato hra by už delší prostoje nesnesla.
A nakonec ještě zjištění... Kdyby se spojily ty nejlepší mechanismy s WoW:tBG a WoW:tAG, tak by z toho byla podle mě nádherná hra. Do tBG bych přidal discovery tokeny a další možnosti interakce (třeba přes nějaké taktické karty, které by hráči drželi skrytě na ruce), rozmanité questy a odlišnosti jednotlivých postav (třeba právě pomocí těch taktických karet). Mno, nezbývá mi, než vzhlížet k A Song of Ice and Fire a modlit se, ať kluci z FFG vykutí něco moc dobrého. Ingredience by byly, jen to krásně smíchat dohromady a podávat horké.

24.3.2010 23:23:04

Kadaver
jsem rad ze prevazuje pozitivni dojem. Beholder vcera taky mluvil vesmes pozitivne, i kdyz nejake bezvyznamne hnidy najit musel, i kdyz jednu vytku jsem nepochopil. Rikal ze ma trochu obavy z replayability. Trochu nechapu, proc by tahle hra mela byt znovuhratelna mene nez jakakoliv jina.

Co se tyce minusu ktere jsi uvedl - 1. jednotvarne questy - pravda, klidne se muzes vykaslat na text na karte a jen jit zabit potvoru a zhrabnout expy co jsou napsane na karte. Ale pokud si text na karte opravdu prectes pro doplneni atmosfery, tak je to vetsinou klasika - tamhle ten kraj suzuji tyhle potvory, tady oho farmare prepadla tady ta potvora atd. Docela nemam predstavu jak by to slo udelat jinak. Myslim ze tak to funguje u vsech takovych deskovych RPG.

2. maly vliv protihracu, mala interakce - tohle vylozene vyplyva z prvne zahrane hry a spise jakysi vzajemny odstup, aby clovek nahodou neudelal chybu. Ale postavy proti sobe normalne mohou bojovat a pokud Overlord prvni nedorazi do cilove lokace do 30 kol, tak nastane velmi zajimavy PvP souboj.
3. modre potvory - je to tak, expy za ne nejsou a jsou spise jakousi nechtenou prekazkou. Ale zase kdyby za ne expy byly, tak se mi zda ze vyvoj postav poroste raketovym tempem a velmi zahy narazi na level cap.

4. maly vyber talentu - tohle vyresi rozsireni, my jsme zatim v tomhle smeru vsechny moznosti nevycerpali, takze mi prijde ze jich je tak akorat, nejak jsem nemel pocit ze by mi chybelo.

5. Stejne karty dovednosti - v zajmu vyvazeni jsou stejne, ale pravda, lepsi dojem by udelalo, kdyby postavy mely odlisnosti.

6. nulovy vliv overlorda - proc nulovy, nejen ze prochazi krajinou na zaklade otacenych eventu, kdy se musi posunout o nekolik poli smerem k cilove lokaci a muze tak blokovat cestu, popripade jej nekdo muze vyzvat k souboji, ale jakmile dorazi do te lokace, nastava defakto konec hry a nekdo z hracu musi overlorda zabit. Ja bych oznacil jeho vliv za zasadni, posouvali jste s nim vubec? V podstate je to final boss, hrac se ma snazit co nejrychleji urvat co nejvice expu, aby v pripade, ze by k tomu doslo, overlorda porazil.

25.3.2010 07:18:48

to kadaver..
Jenom bych připojil pár postřehů, které tady možná nezazněly:

a) Je fakt, že bez rozšíření (obou) může být hra docela ořezaná (co se týče možností rozvoje postav). Sám jsem ji takto nikdy nehrál :-o, takže nemohu posoudit.

První rozšíření přidává odměny za modré úkoly, druhou polovinu talentů a schopností + karty osudu, které vylepší "image" vybraného Overlorda.

Druhé přidá nový herní plán, další tužší potvory i dungeony (podzemní několikapatrové lokace) i drsnější Overlordy.

b) Malý výběr talentů i dovedností (po zahrnutí rozšíření) bych vůbec neřešil. Časem zjistíš, že některé talenty i schopnosti jsou více vhodné a některé skoro na nic. Pak si některé oblíbíš a ty budeš používat pravidelně.

c) Stejné karty dovedností - kvůli zachování rovnováhy u daného typu postavy. Rozdíly (u téže postavy různé frakce) jsou kromě schopnosti rasy víceméně jen kosmetické (tj. jen ve vybavených předmětech).

Přesto i zde můžeš najít logický rozpor. Např. postava může mít vybaveny 2 zbraně (dual wield), štít a ještě střelnou zbraň a přitom je stihne všechny během kola boje použít :-o (a ení přitom pětiruká).

Ale můžu ti říct, že válečníka můžeš postavit díky dodaným talentům i schopnostem různě. Ať už elfku orientovanou na tuhou obranu (tj mraky zelených kostek), nebo na "attritionového" orka,
který se vůbec nemusí trefit, ale hodnota attrition nepřítele spolehlivě zabije.

Styl zaměření postavy záleží i na tom, proti kterému Overlordu jdeš a s kým. Když půjdeš proti Illidanovi s "attritionovým" orkem válečníkem, tak ti bude nadupaná hodnota attrition dvě věci (ale to je extrém), třebaže ve zbytku hry ji opravdu využiješ.

d) Boje PvP mi nepřijde nijak zvlášť efektivní. I když vyhraješ, tak si max. můžeš vzít jednu věc z báglu soupeře. Kromě závěrečného PvP boje nebo možné snahy uspět v nějaké válce mi uniká význam (možná v PC hře je to jinak).

e) Nulový vliv Overlorda. Pokud ti přijde jeden Overlord málo, zkus si přidat dalšího (další). Nechci ti nic vnucovat, ale zkus si někdy zahrát Apokalypsu (herní variantu WoWka), která je tu ke stažení. Myslím, že výsledný dojem z ní ti posune mínění o WoWku o třídu výš - ale jsou k tomu třeba obě rozšíření.

f) Lokalizace rozšíření do CS. Skončím spíše pesimisticky. Neočekávám, že by BF lokalizovali (mohli lokalizovat) i obě WoW rozšíření do CS. Pokud nemáš problémy s EN, kup si je v originále - a nebudeš litovat :-).

Tahle hra potenciál rozhodně má, ale rozšíření jsou pro to nutností (stejně jako dostatečně velký herní prostor :-)).

25.3.2010 07:54:41

laredo - PvP
tak ty PvP, kdyz nepocitam v zaveru, jsou spise tak na postenkrovani soupere, nebo treba nejake oslabeni soupere.

25.3.2010 08:13:37

WoW:Bg x Runewars
uvažuju na kterou z těchto her mám házet penízky do prasátka, prosím poraďte

25.3.2010 08:19:31

Ella
podle me jednoznacne do WoW:tbg

25.3.2010 08:24:50

Ringo
a hrál jsi už obě (koukám, že je obě vlastníš)?

25.3.2010 08:39:39

Ella - oprava
sorry, je brzy rano, nedocetl jsem slovo Runewars az do konce a myslel jsem, ze je to Runebound:-) Takze oprava. Jdi do obojiho:-) Obe hry jsou uplne jine. Spise zalezi na tom, co vyhledavas, jestli spise strategii a nebo potulovani postavicek po svete a vylepsovani jejich vlastnosti.

25.3.2010 08:47:28

to Ringo & Laredo
Takže nejprve to Ringo:
1) Za nejednotvárnost questů bych považoval přidání questů typu:
- zajdi někam, dones tam něco, za to něco dostaneš, po cestě tě může něco přepadnout (mám veledůležitý dopis pro barona Joudu a nutně ho potřebuji doručit, v jeho baronství však právě hrozí občanská válka...)
- na podobný princip, ale eskorta nějakého člověka a musíš ho ochraňovat, může ti ho po cestě něco sežrat apod.
- zabij nějakého protihráčova hrdinu
- potřebujeme zvěda - pronásleduj protihráčova hrdinu několik kol nebo jdi prozkoumat Overlordovo doupě
- vydej se do lesa elfů a vyjednej s nimi příměří (tady už by bylo třeba ale nějak zavést i jiné dovednosti než bojové)
- potřebujeme experimentální krysu, protože v poslední době se nám zdají teleporty nějaké nestabilní - několikrát použij flight path nebo něco podobného
- epičtější questy na několik kroků a ve kterých se můžeš třeba rozhodnout z více možností, kterýma se vydáš
A spousta dalších a dalších. V normálních RPG se jenom nebojuje, tam se i něco dělá. A opravdu questy "na farmáře zaútočil Murloc, jdi ho zabít", nebo "město je sužováno Gnoly, jdi je zabít" mi nepřijdou moc nápadité.
2) Sorry, ale závěrečné PvP mi nepřijde jako dostatečná interakce mezi hráči (5 minut interakce z 3 hodin hry). Normální PvP ve hře je na houby, protože z toho nic není, kromě nějaké věci z batohu, která bude stejně na nic. Expy za to nejsou a to je to jediné, co se počítá. A jiná interakce nehrozí, příjemné zpestření jsou sice třeba nějaké války nebo eventy, které poštvávají hráče na sebe, ale zdá se mi, že snad ani nemá cenu je plnit, protože ty odměny jsou celkem dost malé oproti questům. Chtělo by to prostě nějakým šikovným mechanismem umožnit, aby se dalo protivníkům prasit (hraní karet, pokládání nepříjemných žetonů, apod.). Jo, hnusné prasení byla Eventa, že každá strana pohne se dvěma skupinama modrých potvor až o dvě pole, ale v kolika hrách se tahle eventa vyskytne?
3) V Shadow of War vyřešeno. Za zabití jakékoli nestvůry bych očekával alespoň nějakou zkušenost, když už neměla žádné věci. V základní hře za to nedostaneš nic, ani dobrý pocit, protože tě většinou modrá potvora pěkně dorasuje.
4) Vyřešeno v Shadow of War. Opravdu výběr ze tří/dvou Power na level není dostatečný a zkoušet všechny možnosti určitě nebudu, protože to nemá cenu. Mysím že tady měl Beholder oprávněné obavy z ohrání, protože si z takového malého počtu Powers budeš každou hru se stejnou postavou kupovat ty stejné a ten krásný efekt tvorby postavy se zredukuje z "Mám prachy, co bych si tak pořídil za schopnost? Asi budu chvilku vybírat, tak jeďte vy." na "Mám prachy? Super, hned si koupím Dual Wield. Nemám prachy? Jdu splnit quest a pak si koupím Dual Wield."
5) Vyváženost mohli udělat i při odlišnostech u postav. A výmluvy typy můžeš si pokaždé udělat jinou postavu podle toho, co sis vybral neberu. To by ta hra musela mnohem více podporovat RP a nebýt závodní.
6) Nulovým vlivem Overlorda je myšleno, že tam jen tak stojí, možná se občas pohne, ale to je všechno. Proboha, vždyť je to temný pán a má určitě zhoubný vliv alespoň na celý region, když už ne na celý svět. Kel'Thuzad je nekromant, proč tam sakra nekouzlí nějaké nemrtváky nebo nepokryje celou zemi prokletím? Proč nepromlouvá k hrdinům ve spánku a nestraší je nočními můrami? Ne, on tam prostě jenom stojí a čeká, až ho někdo přijde rozsekat. Konec. Tomu říkám temný pán na baterky. Jinak vyřešeno v Shadow of War pomocí Destiny karet.

to Laredo: Shadow of War je prostě nutnost, bez toho je ta hra hodně ořezaná. Burning Crusade už se mi ale nelíbí, podle mě zbytečně prodlužuje už tak dlouhou hru, nepřináší nové dovednosti (kromě těch na 6.level, které se nedají hrát bez přídavné desky, aneb WTF?). Dungeony jsou na první pohled dost divné a ten jejich princip se mi na první pohled taky nelíbí. Celé DVĚ nové postavy a ještě navíc ze stejných povolání jako jsou v základu? Tomuhle neříkám rozšíření. Více potvor a více Overlordů? Konečně něco nice, ale určitě ne dostatečné, abych si ho pořídil. A to je všechno? Ne, děkuji.
Bohužel s rozšířením v češtině to vidím taky pesimisticky, ale hru v angličtině si nepořídím po včerejší zkušenosti s počtem textu na kartách. Já sice s angličtinou nemám problém a čtu ji už jako češtinu, ale pár lidí z naší herní skupinky není tak zběhlých jako já a hru by to zbytečně zdržovalo několikanásobnými dotazy na překlad. A tohle už ta hra nesnese. Podobné je to u Androida, takže vím moc dobře, o čem mluvím. Kdyby byl Android česky, tak plyne mnohem lépe.

25.3.2010 09:21:53

to Ella
Já doporučuji spíše Runewars. Hrál jsem obě a RW se mi líbí víc, i když i proti němu mám připomínky (viz diskuze u hry). Každopádně je pravda, že ty dvě hry jsou dost odlišné. RW je spíše o vedení armád, kde hrdinové jsou jenom takový bonbónek na chuť (ale velmi důležitý bonbónek). WoW je jenom o hrdinech, kde si je vymazluješ od začátku a do konce, ale v principu je to vlastně závodní hra o tom, kdo splní rychleji více questů a rychleji se nabušit.

25.3.2010 09:25:03

taky se přidám s postřehy
asi se budu v něčem opakovat.

Svět WoW z online pc verze neznám a ani nechci poznat a z toho důvodu mě tato hra nechávala a stále nechává chladným, takže z mapy kde jsou oblasti ze hry a hrdinů ze hry se na zadek neposadím :), takže jsem si tuto hru zahrál rád z toho důvodu abych mohl porovnat s Proroctvím a Runeboundem (Talisman je přece jen trochu jiná kategorie, to do toho míchat nechci).

Každopádně jsem už jaksi zavřel vrátka před všemi "RPG" deskovkami tohoto typu, protože všechny mají jedno společné. Nulový příběh a questy na stejno brdo + zdlouhavost. Ač jsem nikdy nehrál dračí doupě, tak vím jakým způsobem se hraje a co se týče příběhu, který vymýšlí nějaký schopný PJ, tak je to úplně jiná liga a s PC hrami, které mají rovněž příběh, rozhovory NPC a různé video sekvence se to taky nedá moc srovnávat.

Ale k věci...WoW:tBG je pro mě rozhodně nejlepší z trojice WoW, Runebound a Proroctví, to uznávám a když si odmyslím ty zelenáče z hordy a podivné barevné zakrslíky ze světa WoW a zeměřím se čistě jen na hratelnost a mechanismy, tak musím konstatovat: není to vůbec špatné :)

plusy:

+ možnost namodifikovat si postavu podle sebe (i když ty síly a talenty po 10 kusech je opravdu nic moc a po 2,3 hrách si člověk najde ty svoje oblíbené a bude je už používat v každé hře)

+ nemožnost vzít si jakoukoli zbran a jakékoli brnění, takže např. kouzelnická postava se nebude moct ohánět s warhammerem a ani není schopná obléct plátovou zbroj a naopak podsaditý trpaslík se moc neporadí s tenkou kouzelnickou hůlčičkou a nenasouká se do kouzelnické r´oby :)

+ celkový mechanismus souboje se mi velmi zamlouval

+ kooperace postav (přizvání k souboji, dělění zkušeností)

mínusy

- přišlo mi, že jsme docela dlouho čekali na tah, ale možná byla horda jen trochu zpomalená :D. Ve dvou to musí taky celkem dlouho trvat než si jeden hráč napočítá své kostky pro obě postavy a rozmyslí si co bude dělat.

- questy na stejno brdo. Flavor text mě nějak neuchvátil, běžná rpg rutina a klišé.

- zbytečné zdržování s modrými potvorami, za které není ani jeden hloupý expík

- stálé počítání kostek, bonusů a opravných hodů

Celkově převládal po (nedokončené) hře pozitivní pocit, ale nevyvedlo mě to z pocitu, že ty "RPG" deskovky jsou všechny na stejno brdo a nízkou replayabilitu shledávám u všech.

25.3.2010 09:32:25

Kadaver
ok, akorat teda ale zasadne odlisny pohled mam na Overlorda - vzdyt to je vsehcno jeho zvule co se deje v tom svete - mnozeni potvor, suzovani kraju potvorami a podobne. Nevim jaky vliv by mel jeste jako takovy na hru mit. Ty asi nejak ocekavas vliv primo toho jeho zetonu, aby tam snad razoval po mape a drtil hrace, ale to fakt nevim jak by sis to cele pak predstavoval.

Co se tyce questu - ano, taky me napadlo ze by mohly byt donaseci questy, ale zase uznej, pujdes plnit quest, kdy budes nekolik kol putovat po mape? Ta hra je preci jen omezena na kola aby se z ni nestalo neco jako tahly Runebound. Jeji mechanismus spociva proste v soubojich, nasbirani zkusenosti an to, abys porazil spoluhrace nebo Overlorda. Kdyby to bylo casove neomezene, tak ok, muzeme se babrat v questech typu odnes - prines, eskortuj a pod. Ale pak pocitej s 12 hodinovou umornou parbou, od ktere spousta hracu odejde drive nez hra skonci.

25.3.2010 09:35:41

to Beholder & Ringo
To Beholder: Jaaaak zpomalená! Já Ti asi vypráším kožich! Jen počkej příště u Androida a obrň se trpělivostí :-)
to Ringo: Overlord - Vůbec jsem nemyslel, že by štrádoval po mapě a dělal neplechu kam přijde, ať si tam stojí, když je tam doma. Je mi jasné, že je to myšleno celé tak, že právě díky Overlorda po světě chodí nelidské stvůry (i když ve světě WoWka jsem si jistý, že by tam ty stvůry chodily i bez Overlorda). Měl jsem na mysli nějaké speciální události, které jsou konkrétní pro nějakého Overlorda. Příklad s Kel'Thuzadem jsem už dal, takže kdyby byl třeba ve hře Nefarian, tak by ty události byly jiné - Nef asi nebude strašit hrdiny ve snech, nebude na ně čarovat nějaká prokletí na dálku, ale budou kvůli němu vznikat nějaké drakobijecké výpravy, které třeba po cestě budou drancovat vesnice a krást věci z Merchant decku, apod. Prostě každý Overlord je jiný a má jiný vliv na svět, dějou se kvůli němu jiné věci, které mají vliv i na hrdiny.

25.3.2010 09:48:34

Kadaver
Podle me vliv Overlorda je proste v sireni toho zla po svete a to co popisujes delaji prece ty event karty, ktere nejak ovlivni globalne deni na mape + nektere karty urci Overlordovi pohyb - on do toho sveho domova teprve jde, a jakmile tam dojde, tak je nutno se s nim utkat. Je to proste zaverecny boss. Jeho uloha mi sedi, je to proste jako v klasickem RPG, prvne se probijis lehcimi potvorami, pak tezsimi, pak nejtezsimi a pak prijde boss.

25.3.2010 09:52:10

to Ringo
Eeee, co jsi to hrál za RPG? To musely být hodně velké vykopávky. Zrovna hraju třeba Final Fantasy 4 na DSku a i tam boss má neustálý vliv na příběh a ne jen takový, že proti tobě jenom posílá potvory - občas se s ním setkáš, nebo s nějakým jeho pohůnkem, ten ti promluví do duše, pak jsou z toho postavy úplně rozbité, protože jim řekl něco, co vůbec netušily, a hledají odpovědi. Kámoši se obracejí proti tobě, protože mají jiné představy o řešení situací (třeba kvůli toho, že jim ten boss něco nakecal), národy dělají věci, aby zabránili tomu zlu (samozřejmě jim nějaký pohůnek bosse nakecá něco jiného a poštve je proti jinému národu, který by pro něho mohl být hrozbou), a tak dále a tak dále. To není jak v Diablu, že Diablo si sedí v peklíčku a jenom vyvolává potvory, přes které se musíš probíjet a nemá vůbec žádný jiný vliv na ten svět, ani na hrdiny. Takhle přesně to ve WoWku je.
Ale dosti už této diskuze, nebo zase bude muset Beholder skrolovat přes své imaginární RSS :-D

25.3.2010 10:04:15

to Kadaver
Vliv Overlorda zachycuje několik málo Event karet (Kel Thuzad) a povětšinou dotyčné Destiny karty. U Overlordů z Burning crusade je to reprezentováno procházením jejich dungeonu.

Jinak z PC klasických RPG her jsem hrál víceméně jen Baldur's Gate 2, ale ta se mi fakt líbila. "Overlord" Irenicus byl správný padouch a hon na něj nebyl vůbec jednoduchý, třebaže boj s ním nebyl až zas tak hrozný.

I když mám za to, že chování RPG her na počítači (interakce s cizími postavami, další vlivy okolního prostředí, apod.) se jen obtížně nasimuluje pro deskovku - vždy je nutný nějaký kompromis. Třeba i v tom, že questy jsou tu výhradně vybíjecí (zabíjecí) a "přímé" působení daného Overlorda je omezeno na několik destiny karet.

25.3.2010 10:43:27

to Laredo
Tak o Baldur's Gate rozhodně není třeba pochybovat. To je skvost, který se jen těžko překonává.
Jinak ty Destiny karty se mi právě líbí, tak nějak jsem si představoval přímý vliv každého jednoho Overlorda na hru. Bohužel v základu nejsou a rozšíření jsem zatím nehrál.

25.3.2010 11:40:31

Kadaver
co jsem hrla za vykopavky? Jednak mam rad stare dungeony, z izometrickych RPG jich mam rad na PC jen par, jinak jsem zatizen na japan RPG na NES, SNES, PS1, PS2, NDS a jedno RPG na Segu Megadrive. RPG na PC pro me zemrely v roce 97 vynikajicim Albionem, pak uz neprislo nic co by me vylozene bavilo, sice jsem dohral BG1, IWD, Arcanum, Fallout 1, ale proste nic moc. Diablo na me nevytahuj, to nepovazuji za RPG. Kdyby te zajimalo co jsem vse dohral:

Champions of Krynn, Death Knights of Krynn, Dungeon Master 1, 2(nezabil jsem bosse), Black Crypt, , Dungeons of Avalon 1 (nezabil jsem bosse), Eye Of the Beholder 1, 2, 3, Ishar 1, 2, 3, Wizardry 7, Might and Magic 3, 4, 6, Ultima Underworld 1, 2, Ravenloft, Stone Prophet, Stonekeep, Lands of Lore, Betrayal at Krondor, Amberstar, Ambermoon, Albion, Dark Sun 1, Ultima 7, Final Fantasy 3, 4, 5, 6, 7 ,8, 9, Dragon Quest 1, 4, 5, 6, 8, Star Ocean 2, Tales of Phantasia, Phantasy Star 4, Breath of Fire 1, 3, 4, Suikoden 1, 2(nezabil jsem bosse),Parasite Eve 1...a vsadim se ze jsem na neco urcite zapomel. A k tem vykopavkam, mam je radsi nez nove hry, takze me jeste ceka Realms of Arkania trilogie, Pool of Radiance, Curse of Azure Bonds, Secrets of a Silver Blade, Pool of Darkness, Dark Queen of Krynn, Gateway of Savage Empire, Treasure of Savage Empire, novejsi na PS2 FF 10, 10-2, Strar Ocean 3, Suikoden 4, 5, Shadow Hearts 2, 3, na PS1 jeste Xenogears, zase na PS2 Xenosaga 2, na NDS Suikoden Tierkreis a remaky DQ 4, 5, FF 3, 4...sakra mam to ale jeste prace:-) Ale takove nejake nove DAO a pod. me nechava zcela chladnym, stejne jako Baldurs Gate 2, IWD 2 a pod.

25.3.2010 13:39:28

Kadaver
ty bys chtel na desce BG2, ja vim ze je to nerealne, tak jsem smireny alespon s tim, ze si zahraji na desce jen neco jako Might and Magic 3:-)

25.3.2010 13:40:33

to Ringo
Jojo, máme trochu jiný vkus, což je v naprostém pořádku, ale i tak mě zařáží, že se v RPG hře spokojíš s výrokem: nejprve zabíjím slabé potvory, potom silnější a nakonec bosse. Já hraju RPG kvůli postavám, jejich příběhům, pocitům a obecně celému krásně vykreslenému světu, kde je většinou všechno velmi dobře promyšlené. Ty boje jsou pro mě až na zadnějších příčkách, i když špatně udělané souboje můžou potopit sebelepší příběh. A to, že Overlord prostě jenom spawnuje potvory a čeká, až ho někdo přijde vymlátit je opravdu představa z těch pradávných Dungeon Masterů, Eye of the Beholderů, Pool of Radianců a podobných dungeon crawlů. Já popravdě moc dungeon crawly za RPG nepovažuju, protože tam chybí ten Role-Playing aspekt. Když hraju za nějakou postavu, tam chci i ovlivňovat její chování a reakce nejen v souboji ale hlavně v jednání s okolním světem. Proto mám taky raději modernější RPG a spíše západní. JRPG jsem nějak zatím nepropadl a i když jsem v poslední době na DSku hrál Chrono Trigger a Final Fantasy 4, tak jako jedny z nejlepších JRPG je považuju za straaaašně lineární a poměrně nezáživné. Samozřejmě moderní JRPGs na tom můžou být jinak, ale nějak jsem je neměl možnost hrát (teda kromě The World Ends With You, což bych taky za RPG nepovažoval).

25.3.2010 13:55:46

Vybíráme z Bazaru

Louis XIV od 1,-Kč (počeštěné)
Louis XIV od 1,-Kč (počeštěné)
Akt. cena: 2 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas