Temné Znamení - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dalsi Arkham variace?!

Vypada (zatim) paradne, jen ta hraci doba me kapku zarazi...
15.6.2011 16:08:03

to acedrac
I přes svůj popis si myslím, že hra bude opravdu hodně zábavná a hodně bude záležet na rozmanitosti speciálních schopností vyšetřovatelů a karet. Jen upozorňuju, že to nebude žádná náročná záležitost, kde budeš činit šilená rozhodnutí, ale bude to hra, ke které se člověk půjde odreagovat a nechat unést daleko od problémů normálního světa... Dungeonquest anyone? ;-)

18.8.2011 17:44:36

Kadaver
No ja radšej Wrath of Ashardalon jak Dungeopquest, takže asi ani ES mi moc nebude po chuti jednoduchosťou. Zrejme si počkám na reakcie na hru od tunajších lovecraftistov - sydo,...atd., a potom sa rozhodnem.

19.8.2011 13:29:56

acedrac
Ode me ne, me ES vubec nelaka :) Ja mam svuj Lovecraft vrchol v Arkhamu :)

19.8.2011 13:43:16

sydo
A vieš, že som si aj tak myslel, že toto pôjde mimo Teba? :)
Ale nenapadol ma narýchlo nikto iný ako príklad :)

19.8.2011 13:45:32

to acedrac
Až hra v září vyjde, tak všichni uvidíme a myslím, že se místní komunita určitě pochlubí. Já se pochlubím určitě :-)

19.8.2011 14:08:36

Kadaver
To sa teším na ohlasy, hlavne hrania vo dvojici :)

19.8.2011 14:11:12

chlubení
Já už to mám taky předobjednaný a jsem moc zvědavej, jestli se mému zatím-oblíbenci podařilo i při tak primitivním mechanismu dostat do hry stejný množství atmosféry jako obvykle... Pravidla i jednotlivý proma mě nadchly.

19.8.2011 14:19:55

navrh domaci upravy
Tak jem koukal na BGG, jak to tam lidi na jednu stranu valcujou, ze ta hra postrada nejake velke rozhodovani ze strany hrace a po precteni pravidel musim bohuzel aspon zcasti souhlasit :(
Napada me (hru jsem jeste nehral, takze teoretizuju), jestli by to nespravilo nejake "house rule", treba ze hrac muze nechat rozjete dobrodruzstvi, kde splni napr. dva ukoly ze tri. Pro dalsi kolo ma pak o tolik kostek min, kolik ukolu uz splnil a dohazuje jen zbytek. Vyhoda je, ze pokud dobrovolne ukonci dobrodruzstvi predcasne, nefailne ho a nedostane postih, navic bude mit mozna do priste i vice kostek. Nevyhoda je, ze plneni mu zabere vice casu, navic by bylo takove dobrodruzstvi "zamceno" a dokoncit by ho mohl jen ten dany hrac (treba by se mohlo penalizovat i doom tokenem).
Jinou variantou by bylo to, ze v pripadne postupnych ukolu (se sipkou) by hrac pri hazeni mohl odlozit jednu, prip. vice kostek i na nasledujici ukoly jeste pred splnenim prvniho. To by mu usnadnilo jejich plneni ale zaroven snizilo moznost splnit prvni ukol, protoze by hazel mene kostkami. Samozrejme se porad uplatnuje penalizace za to, kdyz nedokonci ukol najednou. A Pokud by se mu to nepodarilo v tom kole vubec, hozene kostky na nasledujici ukoly propadaji.
Nerikam, ze takhle, jak jsem to nadhodil, je to balanced. Jen se snazim prekonat ten fakt, ze cim vic informaci o hre mam, tim vic se bojim systemu "hodim, odlozim to, cim jsem se trefil a jdu hodit zas", protoze puvodne jsem cekal od hry aspon malinko vetsi strategicke orgie. Ale mozna me ve vysledku stavajici system mile prekvapi, uvidime :)
Radostne ocekavam reakce na tenhle vyplod ;)

20.8.2011 09:46:16 | Upraveno autorem (porovnej)

to Kew
Vzhledem k tomu, že se lidé ozývají, že je hra příliš lehká, tak Tvoje úpravy by ji ještě více zjednodušily. Navíc moc nevidím, jaká významná rozhodnutí Tvé úpravy do hry vnáší. První rozhodování, jestli si dobrodružství odložit na později nebo ne, se dá poměrně jednoduše vykutit podle pravděpodobnosti. Druhou možnost úplně nechápu, protože kostky na pozdější tasky můžeš odložit až po jejich hození, tím pádem Tě neomezují v plnění prvního tasku. Hodíš na první task, vidíš, jestli ho splníš a pokud jo, tak si ještě odložíš jednu kostku do druhého tasku. Asi to myslíš jinak, ale v tom případě jsem nepochopil jak. Že bys odložil kostku ještě před hozením? Ale jaký symbol by na ní byl? To by sis ho sám nastavil? To by bylo hooooodně easy.
Jinak rozhodování určitě nebude moc významné při samotném plnění dobrodružství (tam budou přicházet do hry rozhodnutí, které karty vybavení a kouzel použiješ), ale důležitější rozhodování bude při výběru dobrodružství. Ale je pravda, že tam to bude asi poměrně přímočaré na základě schopností a vybavení hráčů.
Od hry prostě očekáváš něco jiného, než má za úkol nabídnout. Má to být jednoduchá kostková hra s atmosférou, filler mezi většími kousky. Hrací doba 120 minut je podle ohlasů dost hodně nadhodnocená a hra se údajně většinou odehraje do hodinky.

20.8.2011 10:16:58

Kadaver
S tou druhou moznosti - pokud udelam cely prvni task, ale chybi mi treba svitek a mam navic lebku, kterou potrebuju do druheho ukolu, tak si tu lebku uz odlozim na pozdeji a snazim se dohazet ten svitek.
Jasne, asi to tu hru trochu zjednodusi, bylo by to o vymysleni counterbalancu.
Ale je pravda, ze jsem puvodne od te hry cekal vic, jako i par dalsich lidi na BGG: "cestovni Arkham s hraci dobou 120 minut" :) Coz nebude, ale i presto si ji rad vyzkousim.

S tim rozhodovanim o vyberu dobrodruzstvi je to jak rikas - v podstate "na co mam". Je skoda, ze treba neni nejaka provazanost Mythos karet s kartama dobrodruzstvi (ze by te neco nutilo splnit dobrodruzstvi co nejrychleji). Nebo jsem si ji aspon nevsiml :)

20.8.2011 10:30:30

to Kew
To, co tedy popisuješ jako možnost, ve hře je a říká se tomu focusing/assisting. Když se Ti nepodaří hodit task, tak ztratíš kostku a jednu kostku si můžeš zamknout na symbolu, který jsi hodil.
Jinak, já jsem od ní taky čekal víc, ale teď už vím, na čem jsem a stále ji chci. Ne všechna očekávání jsou holt naplněna :-)
O provázanosti Mythosů s dobrodružstvíma nevím, ale možná tam budou nějaké záludné efekty, které budou něco nechutného provádět. Uvidíme, až hra vyjde.

20.8.2011 11:09:26

Kadaver
Jop, ale assist/focus se tyka jen konkretniho tasku, ktery failnes, takze v pristim hodu mas jako ulehceni moznost mit uz jednu kostku "pripravenou". Muj navrh znamenal, ze si "fokusujes" kostky do pristich tasku, ale tim si ubiras kostky na ten aktualni (samozrejme jedina moznost, kde se tohle jevi jako risk jsou postupne tasky - se sipkou, u tasku, kde nezalezi na poradi plneni by to proste bylo jen zjednoduseni jak prase :) ).

edit: Pripadne vysvetlim casem osobne, nejak se mi to porad nedari formulovat jak bych chtel, asi bych potreboval mit kostky a karty v ruce a ukazat to nazorne :)

20.8.2011 11:14:49 | Upraveno autorem (porovnej)

to Kew
A kdo říkal, že focus/assist je jen na splnění konkrétního tasku? Kostky z focusu/assistu se vyhazují až na konci kola hráče, nebo až je použiješ na splnění tasku. Tím pádem Ti nic nebrání si kostku uložit i na další task, jestli si na tom neúspěšném věříš s ostatníma kostkama.

20.8.2011 11:37:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Kadaver
Aha, tak dokonce takhle :) Jsem klasicky myslenkove vynechal cast textu a pocital jsem s tim, ze focus/assist ti pomaha jen na ten task, co zrovna plnis.
V tom pripade je muj navrh uplne zbytecny :)

20.8.2011 11:48:59

Elder
Kdybych nemiloval Lovecrafta a vše co se točí kolem Arkhamu tak bych podle ohlasů dostal až strach že je to vylepšená hra v kostky,nebýt to z tohoto postředí a od fanasy flight... velmi bych uvažoval.No snad tu hru čeká i nějaké to rozšíření s nějakýma inovacema a dodatky pravidel, které tu hru udělají třeba těžší nebo rozmanitější....to jsou má přání a sny, snad to Arkham uslyší a Prastaří je nezničí :-).

20.8.2011 14:15:45

Mormacar
jo no, skoro to z toho postupne zacina krystalizovat.. :-S

20.8.2011 14:28:54

to Kew & Mormacar
Nebojte, kluci, zahrajeme v Korunce a uvidíte, že to bude napínavá a zábavná hra i přes svou jednoduchost (nebo možná spíše díky své jednoduchosti). Bude to zákusek po Mansions, kdy vás zkušeně rozdrtí mé temné já pod svými tentaclami. Muhahahaha!

20.8.2011 15:09:06

Kadaver
jo, Mansions, ty bych taky zahral, jen zatim nebyl cas precist pravidla :) a vzhledem k tomu, ze jinde nez v Korunce se k nim nedostanu, tak na to zatim ani nespecham.
Ale ok, budu ocekavat nejkrutoprisnejsi filler sveho dosavadniho hracskeho zivota! ;)

20.8.2011 15:19:54

Kadaverovi a jeho temnému JÁ :-)
Zrovna na to myslím, tvé temné já ale nepočítá a neví, že mé je ještě temnější a takové zlo převtělené do investigatora proti kterému jsou prastaří 2 cenová skupina americatrasheru to v Korunce nerozchodí a pak Elder bude skutečně zákusek :-).

20.8.2011 17:51:18

namotavacie video
http://www.youtube.com/watch?v=krMnzY6tGWw

23.8.2011 02:18:45

to miso
Namotávací video je jako vždy velmi povedené. Návštěva muzea už nikdy nebude stejná jako dřív... Až se mi ke konci udělala husí kůže. Začínám se opravdu těšit.

23.8.2011 06:56:52

mirny OT
Motivacni video skvele...spis nez na hru me ale namlsalo na poradny cthulhufilm :)

(Cast a deadly spell sice neni spatne, ale ma az prilis stastny konec)

23.8.2011 07:45:43

...
Uz aby to bylo na trhu :)

23.8.2011 08:29:38

Kadaver
tak ja som sa práve prestal tešiť úplne. Zatiaľ to bolo mimo mňa, ale keď som videl to video, tak ma to začalo lákať do spárov prastarého mimo náš svet. Už opäť začína ten boj ako to nekúpiť a vyhnúť sa tomu:D MoM som zvládol odolať, tak snáď aj teraz...

23.8.2011 15:52:16

video
http://www.boardgamegeek.com/video/9430/elder-sign/avraw-90-elder-sign-a-quicker-more-gentle-arkham

Na tomhle fan-videu to Arkhamu znalý týpek dost chválí, říká, že v úspěšnosti je to u něj tak 50 na 50 a vůbec docela neguje všechny negativní recenze ostatních...

24.8.2011 16:03:48

Vybíráme z Bazaru

Marco Polo
Marco Polo
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 12 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas