nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Tapestry: Hra o vzestupu civilizací

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Stonemaier Games
Autoři: Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Info

Zde máte malé shrnutí Live Q&A streamu s JS:

https://www.facebook.com/groups/tapestryboardgame/permalink/1243590002487739/

Albi dokonce propálilo cenu a přibližné datum vydání, ale ve světě nejsou tyto údaje zřejmě známé :)

EDIT:
Přidávám adresu, odkud se berou překlady deníku:
https://stonemaiergames.com/games/tapestry/design-diary-tapestry/

Upraveno autorem (porovnej)

8.8.2019 09:42:04

Pardubice

U nás v Pardubicích to bylo hned 1.11., asi lepší oddíl :)

Upraveno autorem (porovnej)

4.11.2019 15:14:48

Cecyl

To mas este v pohode, co mam ja povedat o albi predajniach na slovensku? Niektore veci co su dostupne cz eshopoch, k nam na slovensko ani nikdy nedorazili. A neostavalo mi nic ine ako to kupit v eshope inde.

4.11.2019 09:59:42

Albi prodejna

Já jsem v sobotu navštívil prodejnu Albi v Palladiu a hru neměli. Ani jsem se radši neptal kdy hru budou mít. Takže jedině eshop a příště už to radši nebudu naivně zkoušet. O prodejně Albi v Plzni se nemusím ani zmiňovat, tam mají novinky tak s měsíčním zpožděním.

4.11.2019 07:30:54

anupinka

Diky za info

10.9.2019 09:14:06

Vydání

Psali na fb, že 1. listopadu za 1999,-

10.9.2019 09:07:24

Nejake novinky z albi

Kdy bude na sklade ceska verze?

10.9.2019 08:58:32

kubeckam

k tomu s tou lukostreľbou...civilizačné hry nie sú historicky presné hry, a ani nimi nechceli nikdy podľa mňa byť. Skôr poskytujú hráčom určitý pohľad na alternatívny vývoj v histórii. Ja si celkom bez problémov dokážem predstaviť, že nebola vyvinutá lukostreľba a plavili by sa bojové loďky, proste by šiel vývoj iným smerom, k lodiam by sme sa dopracovali z inej strany :) Takisto si viem predstaviť, že by nebolo objavené koleso a autá by miesto kolies mali, čo ja viem, robotické nohy :)

a aby som nebol offtopic: podľa mňa sa táto hra, ako už spomínal asi jej dizajnér, naozaj bude páčiť tým, ktorí majú radi Russian Railroads (hlavne priebežný veľký nárast bodov a kombá). BTW, tam sa napokon tiež stáva (hoci to hrám len online), že ja skončím a súper má ešte 4 robotníkov a 4 mince, a teda nejakých 10 minút by v riadnej hre naživo ešte možno niečo robil a sa rozhodoval. Mal proste lepšie rozvrhnuté a ošetrené suroviny.

Upraveno autorem (porovnej)

5.9.2019 12:57:26

Zhan_Shi

Také děkuji za postřehy.

To s tím hlavním městem mi právě utkvělo v jedné z recenzí a je fajn, že i to je "validní" strategie. Byť není samospásná. V té recenzi to opravdu vyznívalo tak, že z toho jde vytřískat tak deset bodů.

Ta variabilita zní opravdu jako něco co mi třeba u nové civilizace chybí, a je fakt, že je to holt na úkor té logice...dělám X ale ještě jsem ani nevyzkoumal Y. To že se u civky očekává takováto "logická" posloupnost trochu je na úkor právě té variabilitě...teda alespoň tak to vnímám já.

Rozhodně si hru rád vyzkouším. Tohle opravdu je příklad hry, kde jen čistě podle recenzí úplně přesně netuším, jestli a jak se mi bude líbit. Jen by to opravdu mohlo být cenově lehce přívětivější, ale to nedávám jako nějaké podstatné mínus, přece jen, už jsem pořídil i mnohem dražší kousky:D

5.9.2019 12:42:44

kubeckam

Veď aj v Sidovej Civke z roku 2010 si mohol mať armádu zloženú napr. z lukostrelcov, tankov, kopijnikov a lietadiel, takže toto by nemal byť problém :)

5.9.2019 12:28:33

Zhan_Shi

Děkuji moc za odpověď.
Právě že starší Civilizaci a Through the Ages mám, takže nemám ambice hledat další náročnou a dlouhotrvající civilizační hru. A vzhledem k hodnocení, které tady zaznělo, je pro mne i více důležité, že se jedná o dobrou hru s hodně možnostmi.
Jediné, s čím se zatím trošku vnitřně peru je to, že člověk může brázdit moře bitevními loděmi, ale ještě se nenaučil střílet z luku. To mi trošku z hlediska logiky přijde trošku, řekněme zvláštní, ale holt se přes to budu muset přenést :-)

A ještě jeden dotaz - co si myslíš o hratelnosti ve dvou hráčích?

5.9.2019 12:22:13

Kame + kubeckam

Stavět hlavní město určitě je validní strategie, já jsem na to posledně dost hrál a dalo mi to určitě vyšší desíky vítězných bodů. Pochopitelně jen to na vítězství nestačí a musíš to kombinovat s ostatnímy. Já například obsadil centrální hex, dozkoumal jeden tech až do konce a měl jsem štěstí i na vhodné tapisérie. Vyhrál jsem hodně drtivě, ale bylo v tom i docela hodně náhody. Hra příjemně benefituje rozdílné hraní a tak v podstatě nejzásadnější je, odemknout si příjem surovin. Pokud to hráč ze začátku hned nerozpozná, tak jsou jeho šance o poznání menší než u hráčů, kteří se v první fázi zaměří na příjem surovin a až pak se rozkoukají, kde by mohli urvat nějaké body. Tam se rozhodně mohou nůžky otevřít, ale nemyslím si, že by hra měla tak strmou učící křivku, aby to zamezilo hraní nováčů se zkušenými. Ale to je předmětem dlouhodobějšího testování. Uvidím po více hrách.

Srovnat s novou Civkou hra jde. Obě dvě přistupují k tématu moderněji a řekněme odlehčeněji. Přesto je Nový úsvit stále o poznání více civilizační hrou, než právě Tapestry. To je to, o čem pořád mluvím. Hra JE tématem civilizační, ale už moc ne po herní stránce. V Novém úsvitu budete mít silnější pocit, že se váš národ rozvíjí a někam ho posouváte, i mapa má podle mě větší význam. Pokud bych hledal civilizační hru, volím Nový úsvit (nebo ještě lépe starou Civku, Clash of Cultures či Through the Ages).

Přesto si myslím, že obecně vzato je Tapestry lepší hra než Nový úsvit, díky své variabilitě a jednoduchosti pravidel. Tahy hráčů jsou rychlé a hra má výborné tempo. I při 2h partii vám to přijde jako velký rychlík a hned máte chuť si zahrát znova. Jednotlivé civilizace poskytují odlišný herní přístup, tapisérie také dokáží hru razantně proměnit. Pro mě je tam ještě mnohé, co objevovat a dost se na to těším.

To, že někdo může ukončit hru před ostatními, je fakt a dokáži si představit, že to může být pro určité hráče validní problém. Na druhou stranu u jiných her se mi často stává, že mě třeba v první hodině někdo zařízne tak, že absolutně nemám šance vyhrát a pořád se někde v kouktu musím plácat - často i hodiny (viz třeba TI4 či Through the Ages). To mi třeba pocitově přijde mnohem horší, než že tady dokončím hru o 20-30 minut před ostatními, ale po celou dobu jsem plnohodnotně hrál a ve hře jsou strategie, které vám umožní zisk mnoha desítek bodů v posledním tahu. Takže nikdy nevíte, kdo jak zasprintuje. Přestože v obou hrách jsem skončil dříve, než soupeři, nijak zvlášť mi to nevadilo. Jako určitě to není plus, chápu, ale taky to není deal breaker zda si hru pořídit či ne. Tedy alespoň pro mě.
___________________
Šéfredaktor Deskofobie

5.9.2019 11:03:37

Figurky

Odpovidaji grafice hry, ale osobne bych taky bral spis neco jako tohle https://i.pinimg.com/originals/05/57/eb/0557ebb2a458db615cc5a199f1a184c4.jpg (v plastu). Jinak, myslim, ze to bude jedna z her, ktere vzbuzuji rozporuplne pocity, ale clovek si k nim nakonec najde cestu a neda na ne dopustit. Uvidime

5.9.2019 10:48:29

recenzie

Mne sa páčil komentár Davida z MvM - toto je v prvom rade stolová hra (board game), a až v druhom rade je to civilizačná hra. A tak to asi bude s každou "Civkou", ktorá sa dá dohrať pod 2 hod. Do značnej miery abstraktná (podobne ako Nový úsvit), ale svižná a rýchla, s nalepenou civ. témou.

Myslím si, že plnorkvná civ. hra vždy bude trvať mnoho hodín. Čakať od krátkej civky, že to bude plnohodnotná civka, je úplný nezmysel. Tapestry má síce jednoduchšie pravidlá, takže sa dá ľahko naučiť, ale má svoju hĺbku - pripomína mi to šach, ktrý má tiež jednoduché pravidlá, ale skúsenejší hráč slabšieho súpera rozdrví.

A mne sa práve také hry páčia.

Nie je to chyba hry, že jeden hráč dokáže vyťažiť z hry viac, odohrať viac ťahov a získať viac bodov. Je to zaujímavý mechanizmus, a nemyslím si, že by ostatní hráči čakali 30 min., kým dohrajú ostatní (tí lepší). Pár minút možno, ale pol hodiny určite nie. A takisto mi nevadí, že lepší hráč má vyššie šance vyhrať - pretože tak je to všade tam, kde hra "odmeňuje" opakované hranie. A aj motivuje k opakovanému hraniu.

Takže za mňa je tam mnoho pozitív, a ja sa veľmi teším, pretože to vyzerá byť v prvom rade dobrá hra, navyše hra s civ. tematikou, s jednoduchými pravidlami a zároveň s veľkou hĺbkou.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

5.9.2019 10:47:19

Zhan_Shi

A když se hra porovná s Civilizací: Nový úsvit, tak na tom bude jak?

5.9.2019 10:06:55

aisladocz a ludomyl

Tak si zatiaľ zahráte Scythe pre jedného hráča :-)

5.9.2019 09:30:10

recenze

Tak nevím, graficky se hrou nemám zas takový problém, a když jsem jako první pustil dojmy Rahda a on začal tím, že to možná bude v jeho tom 10 of all time, tak jsem zpozorněl, ale přesto mě nedokázal úplně přesvědčit. A když jsem potom viděl těch recenzí víc (a každá vypíchla zajímavé mínusy, i když vždycky jen jeden dva), tak jsem si to tak nějak s tou hrou rozmyslel.

Navíc přesně to co píše Stady mě taky trklo, když říkali k čemu vlastně ty budovy jsou a víceméně mají spíš takový "trofejový" účel. Celá ta mini mapa se zdála prý jako strašně slabá cesta, protože nedává moc bodů, a pokud ty body končí opravdu na tolika jak píše Zhan_Shi, tak je to docela bída.

Hru bych asi bral, kdyby neměla tyhle "opulentní" stavby, které vyženou cenu nahoru, a klidně se objevila levnější varianta s žetony monumentů. Pak by se dala určitě stlačit podobně jako poslední civka.

I ten konflikt kam hru zařadit mi přijde zvláštní. Rahdo chvílemi tvrdí jak je to vlastně až parádní gateway hra pro nováčky na poli civilizací, ale zároveň myslím MvM zmínili, že ten, kdo už jen trochu ví co a jak, tak ty ostatní rozdrtí. A že je ta hra vlastně dost gamery. Tak já nevím:)

Za tu cenu asi ne (teda pokud zde zmiňovaná kolem 2000 KČ je správně). Má to některé hezké nápady, ale při srovnání s novou civkou které byla vyčítána abstrakce, je to tak nějak na podobné úrovni (ta míra abstrakce a složitosti? - tady mě klidně opravte, Tapestry jsem nehrál:D). Jen Tapestry vypadá, že je variabilnější.

Sorry za elaborát. Ale včera jsem rychle zhltnul recenze a dojmy a vyvolává to ve mě takové děsně rozporuplné pocity:)

5.9.2019 09:27:57

aisladocz

presne toto zneisťuje aj mňa... máš hru na hodinu a pol a z toho čakáš 30 minút kým druhý skončí... a čo som pozeral a čítal, tak toto dosť kritizujú skoro všetci

5.9.2019 09:27:06

Cekajici hrac


Mne se to zatim stale libi, ale jedna vec me tedy zarazila. To, ze nekdo muze skoncit driv nez ostatni a pak bude jen koukat je minimalne divne. A jestli to chapu dobre, tak ve finale to muze jeden hrac dohravat sam a ostatni si zatim asi rozehraji neco jineho :)

5.9.2019 09:23:29

Beholder

Pokud vím, tak včera.

5.9.2019 09:08:16

Zhan-Shi

Embargo na hodnoceni a dojmy bylo zruseno? :)

5.9.2019 08:52:49

Froggery

Naše poslední hra skončila v rozpětí 314, 213, 167, 123 bodů. Takže ano, remízy budou asi dost výjimečné, proto tuto jejich funkci ani nezmiňuji.
___________________
Šéfredaktor Deskofobie

5.9.2019 08:52:07

Zhan_Shi

Ještě v případě rovnosti bodů pak rozhoduje o vítězi, kdo má nejvyšší stavbu :) Ale to bude asi dost vzácný případ. Jinak doufám, že v případném rozšíření dostanou nějaký větší význam.

5.9.2019 08:09:35

Figurky

Ty malé na kartě blahobytu význam mají, protože zakrývají váš příjem. Velké figurky mají význam hlavně v tom, že zaplácnou větší území ve městě. Byť ve hře jsou i civilizace, které s budovami pracují více, například kočovníci je umísťují přímo na herní plán. I tak mi to ale přijde málo a byl bych raději, kdyby měly větší dopad na hratelnost. Vizualně se mi též moc nelíbí, ale do celkového stylu hry zapadají a ty malé jsou docela roztomilé.
___________________
Šéfredaktor Deskofobie

5.9.2019 07:57:20

Stady


No podle mne zde mají větší funkci než mají figurky v Rising sunu.

5.9.2019 05:55:17

figurky

Musim se ted smat, jak tu driv v diskuzi padlo, ze figurky v Rising Sunu nemaji moc herni funkci. Vypada to, ze ty v Tapestry jsou minimalne stejne tak na okrasu (i kdyz mne se moc nelibi).

Upraveno autorem (porovnej)

5.9.2019 00:15:22

Vybíráme z aukcí

Kraftwagen - CZ edice od 1 Kč
Kraftwagen - CZ edice od 1 Kč
Akt. cena: 430 Kč
Končí za: 10 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>