Successors (3rd Edition)

xxxxxxxxxo hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Successors (3rd Edition) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 300 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: John B. Firer
Mark Simonitch
Richard H. Berg
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

O hře

Jak se vám tahle hra vlastně líbí?

Mě se totiž líbí a to dost. Jediná věc, která mi byla nepříjemná byl systém soubojů (jak tu již někde bylo řečeno - vítěz ztrácí jednu jednotku, poražený vše). K tomu navíc je ve hře velmi obtížné získávat nové jednotky a na padlé se čeká opravdu dlouho. Frustrace a pocit beznaděje z prohraného souboje je vždycky veliká. Pro člověka může taková prohra znamenat zásadní zvrat a minimalizovat jeho šanci na vítěztví. To bylo to, co mi na hře vždycky tak nějak překáželo...

Sám jsem si to vysvětloval tím, že hra vlastně nezačíná konfliktem, ale spíš pomalým vystrkováním růžků jednotlivých generálů...

A jednoho dne jsem na talk.consimworld.com narazil na odpověď na tuto věc od samotného pana Berga a neskutečně mě zahřálo na srdci :) Celý příspěvěk sem kopíruji v angličtině. V uvozovkách je otázka, dále potom odpověď.

"We have now played 3 games of S. Combat system together with very few available reinforcements tends to discourage risk taking and battles in general, so gameplay can get a little overcautios, and frankly a bit dull sometimes. If you take a risk and lose a significant battle, you are efectively out of game or at least cannot win."

The caution you are expressing is a built-in design mechanic. The actual diadochial participants had the same caution and, despite some rather large armies, full-scale battle was unusual. To restrict stacking would be to put an unnatural (and ahistorical) limit on the size of armies. (This was one of the mechanics much discussed during playtesting).

And we had at least onbe play where the fellow who was in the lead lost two major battles in one turn but, because he had managed to garrison much around him, survived, returned and fell just short of winning the game. Yes, if you do the same in the next to last turn, you've got a problem. However, the interesting combo of Caution plus Seize the Day style of play is what we were aiming at.

RHB
12.1.2011 16:23:16

KungPao
Nemohl by jsi to pro nas neanglictinare prelozit. Prosim ....

12.1.2011 16:29:58

Berg
Je bůh! Žádné pravidlo není jen tak a vše má své historické opodstatnění. Nesložíme se mu na sochu z moduritu u nás v kanclu? :)

12.1.2011 16:42:57

hrubý překlad
"Hráli jsme 3 hry Successors. Soubojový systém spolu s nízkým počtem posil má obecně sklon odrazovat hráče od nebezpečí ztrát z bitev, takže se hra může stát trochu příliš opatrnou a upřímně občas trochu i hloupou (dull = těžkopádnou atd.). Pokud riskujete a prohrajete významnou bitvu, jste v podstatě mimo hru nebo alespoň nemůžete vyhrát"

Odpověď

Riziko, které popisuješ je do hry zabudovaný mechanismus. Skuteční "diadochi participants" čelili stejné obezřetnosti a navzdory některým velkým armádám byly rozsáhlé bitvy neobvyklé. Abychom omezili stacking (hromadění jednotek), byl vytvořen nepřirozený (a nehistorický) limit na velikost armád. (toto byl jeden z mechanismů, o kterém se během testování velmi diskutovalo)

Následuje příklad hry, ve které hráč prohrál dvě velké bitvy a přesto dokázal udržet území a vyhrát.

12.1.2011 16:57:08 | Upraveno autorem (porovnej)

ad Berg
Dnes jsem pročítal battlebook k Men of Iron, v jedné z bitev mají Crossbowmani -2 DRM na souboj, protože ten den pršelo a navlhly jim jejich dřevěné kuše :)) Nikdy v životě už to nezapomenu :D

12.1.2011 17:12:41

Successors
Tak jsme to dnes poprve vyzkouseli a je to fakt dobre. S kandelabrem jsme to prirovnali k Pax-lite;). Chybi tomu ta ekonomicka stranka a boje se mi libi o dost mene plus karty maji daleko vetsi vliv na hru, ale stejne je to porad velmi dobra hra...

12.2.2011 16:13:56

pěkně
Stručné a výstižné. O téhle hře pořád uvažuji kvůli rozumné hrací době. A pořád mě odrazují ty souboje. Teď alespoň vím, že mají určitou historickou věrnost.

13.2.2011 08:00:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Parxel
Já jsem nehrál Pax Romana, tak nemůžu vzájemně posuzovat, ale mě ty bitvy tady přijdou naprosto normální, rychlé, přehledné a prostě v pohodě. Nic co by kazilo tuhle skvělo hru. Naproti tomu třeba Hanibal má bitvy skutečně příšerné, které jenom prodlužují beztak zbytečně dlohou a nudnou hru.
Osobně můžu hru jenom doporučit.

13.2.2011 10:52:48

Tangram
To je otázka do pranice jestli je Hanibal nudný nebo ne. Mě se třeba líbí a vzhledem k tomu, že je to hra pro dva hráče, tak v těch soujích nevidím takový problém a navíc poskytují mnohem větší variabilitu výseldku bitvy.

Po Successors pokukuji hlavně proto, že je to rozumné jak zhlediska počtu hráčů, tak z hlediska doby.

13.2.2011 13:16:47

souboje
já bych řekl, že problém těch soubojů není v tom, že by byly špatné, ale že ty v paxu jsou geniální :) čili souboje mi nevadily a ve hře fungují, ale víme, jak by to šlo udělat ještě líp. jinak hra se mi líbí hrozně moc. i když jsem ošklivě prohrál, tak to bylo napínavé až do konce, šance se měnily, každý mohl v určitém okamžiku vyhrát. a to provázání s historií je parádní, atmosféra geniální. pokud není čas na pax, jsou successors pro mě volbou číslo dva.

13.2.2011 20:05:54

Tangram
Ja si nemyslim, ze by byly boje nejak spatne, ale ty v paxu mi prijdou daleko zabavnejsi;) Jak rikal kandelabr az genialni;)

13.2.2011 23:04:42

aneken
No tak snad na dalším Zatroconu vyzkouším :).

14.2.2011 07:34:30

jak mi chlapci popisovali
tak souboje u Pax se mi také víc líbí...

Successors byly úžasní a docela rychlí, taky jsme končili na začátku 3 kola, ale málem již na konci druhého jsme měli nového krále, legitimita byla na 17, nakonec jsem ani nevím jak vyhrál, obhájil si malou asii a poslední dva bodíky přišli za armenii, kterou opustil na konci druhého kola modrý...opravdu skvělý zážitek...A jen upozorním, že pokud by si mě chlapci pohlídali a tak by jsme uhráli všechna kola, tak se pod 7 hodinek nedostanem...opravdu to není rychlovka

14.2.2011 08:33:03

ocasek
Nestraš mě s tím časem. :)

Dyť to má uvedenou herní dobu 2 hoďky.

14.2.2011 08:49:41

no no no
hrál jsem 4 krát a pokaždé s někým novým...první hra byla má nejdelší asi tak 11 hodin...haha prý light Pax... pouze 4 kola a pak už jsem nemohli...
teď to bylo tak 5 hodin - dvě kola ...
hraji i přes Vassal a tam už máme 4 + měsíce...

domnívám se, že i profíci mají potíž odehrát 3 hodinky, a to jen pokud si nepohlídají jeden druhého a končí se dřív díky Legitimitě, nebo VP za oblasti...na kolo ve čtyřech byl počítal hodinku...ono to spíš vypadá, že těch 180 min je na hráče...

14.2.2011 08:59:29

ocasek
Tak to se má představa takové rychlejší a kratší bojové hry. Rychle rozplývá, ale někdy bych si to rád zkusil.

14.2.2011 09:02:05

čas
jako řekl bych, že se zkušenými hráči se hra může zrychlit docela dost.
Hlavně myslím, že tahle hra by se neměla hrát úplně primárně jako válečná, ale spíš area control, boostovat si armády a pak ve vhodný okamžik provést zásadní souboj. Já šel po bitkách po hlavě a dost se mi to nevyplatilo :)

14.2.2011 09:13:41

čas
No je to takový wargame filler, což v překladu znamená 4 hodinky minimálně :)

14.2.2011 09:19:54

nicméně
je to skvělá hra a rozhodně se těším na další partii. Je to taková ta hra, na kterou člověk myslí i několik dní po odehrání a přemýšlí, co kde mohl udělat jinak a to je pro mě vždy znak kvality. A komponenty jsou moc pěkné (až na tu krpu se stojánky, jsou tam jen tři barvy, měly by být čtyři pro větší přehlednost, ale je to drobnost). Podle mého skvělý způsob jak proniknout ke GMT hrám :)

14.2.2011 10:07:23

to co jsem hledal před léty
tu konečně je...tutorial pro Successors

http://www.youtube.com/watch?v=qgo41QKA7bY&feature=feedlik

6.4.2011 08:19:31

dojmy
Tak první hra za námi a musím říct, že je to vážně pecka. Hru jsme úspěšně dohráli posledním tahem druhého kola, ale bylo to sakra napínavé a ani v poslední chvíli nebylo nic jisté.

17.4.2011 19:41:06 | Upraveno autorem (porovnej)

sjone
Hru jsi úspěšně dohrál ty :D nechápu, jak se nám mohlo nepodařit tě zastavit :) sjone totiž pohřbil Alexandra v Pelle a vyhrál s 20 LP...

17.4.2011 20:53:49

KungPao
Jooo, tak to je maso! Já si vždycky říkal, že dovézt kárku je skoro nemožné a hele ho! Bravo Sjone!

17.4.2011 21:34:56

Sjone
Gratuluji.. to slyším poprvé.. :) Rád bych to viděl..

17.4.2011 23:18:11

sydo
Musím říct, že celá ta hra pro mě byla zatracená klika. Samotné rozestavení, vývoj i karty. Lucka v základním rozestavení ovládala Egypt a Makedonii a to jí do začátku vybavilo statusem uzurpátora. Což pro mě, úvodního držitele Alexandrova těla, bylo klíčové a navíc jsem začínal se spoustou legitimity. Lucka šla hned ze začátku hodně po bodech a tak zabírala jedno území za druhým. Trošku jsme jí museli brzdit, ale zas jsem se jí snažil držet v pozici hrozby a hlavně jí nepřipravit o status uzurpátora. Jedna hrozba ale na převoz těla stačit nemohla, tak jsem ještě Honzovi nechal mnohabodový Babylon prázdný a ten samozřejmě nabídku vřele přijal a hned tu byl další adept na vítězství. On to teda ani nebyl tak moc plán, ale prostě jsem nestíhal tlačit káru a k tomu se ještě starat o Babylon. Nejnevděčnější roli měl asi KungPao, který nestíhal skákat od jednoho k druhému, aby nás brzdil. K jeho škodě nebyla Lucka s Honzou blízko sebe, aby se mohli přetahovat sami a on by si hlídal mě. Takhle jsem byl jen jednou napaden před Hellespontine, ale KungPaovi sloni tvrdili, že dnes bojovat nebudou, a pak jsem musel ještě řešit dvě (vlastně tři s independent army) bitvy v Makedonii. S sebou jsem měl dvě armády obou generálů spolu s Silver Shieldy a Royal Makedoňany. Přesto musím říct, že hned dalším tahem by vyhrál Honza, protože měl v tu chvíli 22 bodů (bylo mi sakra horko) a ještě pár kol předtím Lucka snad 21 (uzurpátora měla od začátku kola).

Takže super hra napínavá až do konce, a kdyby se mi to nepovedlo dotlačit, tak bych už neměl prakticky šanci se nějak vrátit do hry, přišel bych téměř o vše. Všem zúčastněným díky za super odpoledne.

17.4.2011 23:27:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Sjone
Graguluju ... podle všeho parádní partie :) ... Successors jsou skvělá hra na vytváření atmosféry ... vždycky je to zážitek :).

18.4.2011 07:38:36

Vybíráme z Bazaru

Hra o trůny: Napříč sedmi královstvími
Hra o trůny: Napříč sedmi královstvími
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas