Starcraft: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 109x (Seznam vlastníků)

Starcraft: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

SC 1v1

Zakladam nove vlakno na diskusi ciste jen o SC pro hru jeden na jednoho, jelikoz ve vlakne "herni doba" se to trochu zvrhlo a misto herni doby se zacalo resit, jestli to je hratelne ve dvou.

to Ringo:
Mas pravdu, ze muzes postavit protivzdusnou obranu, ale ta stoji 3 mineraly, coz je pomerne hodne na uvod a ted prichazi ta otazka, mam to udelat a ztratit tim vyhodu expandovani popr. nakupu budov a tim techovani na lepsi jednotky, nebo mam se zakopat? To je prave to strategicke, ale podle me se na to da lehce prohrat.
10.10.2010 20:35:56

Kadaver
no promin, ale ja se nad Vlaadovou taktikou zamyslim celou dobu, co mu oponuji. Vychazi mi z toho jedine, Vlaada obsadi dva sektory na me planete a ja mam obsdazenou druhou palnetu celou + zakladnu na prvni planete. Ve zdrojich mam vyhodu a ted si predstav, co s tou vyhodou mohu udelat v momente, kdy jsem druhym hracem, ktery je zvyhodneny, v dalsim kole ja.

Dodatek - dokonce zakladnu a sektor pod svou kontrolou, protoze z jednoho sektoru, ktery mi na domovske planete zbyde utocim zpet na svou zakladnu, kterou bych mel dobyt. to uz zalezi i na kartach.

I za predpokladu, ze by to dopadlo vsechno spatne a ja tu zakladnu projel, porad budu mit na domovske zakladne minimalne jeden sektor a zakladnu na vzdalene planete. Coz znamena, ze zatrimco souper vyhladil mou zakladnu, ja mam dalsi na dalsi planete a na treti je to nerozhodne. Porad mi unika ta prohra behem prvniho kola teda.

Jeste dam jeden edit: Rikas, zahrej si to jak popisuje Vlaada a zkus to zahrat tak, abys jeho utoku zabranil - to jsem udelal uz v pripade jeho prvni argumentace, ze by slo defakto porazit soupere v prvnim tahu. Me to teda dle jeho teorie nevychazi. Hraji prvni - build na 2. pklanete, on dava build na sve planete, ja davam move na druhe planete, on dava build na sve planete, ja davam mobilization na sve planete, on dava pohyb na me planete, ja davam build na me planete, on dava move na me planete.

Ted s ito zkus spocitat. Vychazejme z toho, zeoba mame na domovske planete 2 krystaly a dva plyny (tak nejak proste prumetrne) Ted si spocitej, co za to vsechno lze vyrobita jestli opravdu Vlaada bude mit zdroje na vylepseni tovaren na jednotky a kolikpak vylepsenych a hlavne jakych jednotek posle na me uzemi. Dale zalezi na tom, kdy Vlaada udela svuj pohyb na mou planetu, jestli bude cekat, az ja vyplytvam sve akce na druhe planete, ktere budou vypadat asi takto - move jedna jednotka, build zakladna + protiletecky modul (ktery mohu vynechat treba jen proto, abych na domovske planete vyrobil vice jednotek).

Spousta modifikatoru teto zbesile Vlaadovy akce bude zalezet take na tom, kdo a jestli vyuzije moznosti vyuziti nadlimitniho cerpani zdroju. Take mame ze startu jen dejme tomu 8 delniku. tohle vsechno podle me opomijite a je to docela silny modifikator vseho, co ktery hrac provede. A to jsme ve fazi planovani a budovani, co se stane teprve vmomente kdy nastanou konkretni bitvy a hraci porovnaji sve karty, ktere maji na rukou. Taky se dost dobre muze stat, ze se obrance minimalne ubrani a utocnik bude muset ustupovat. hodne zalezi tedy na tom, jak se utocnik odhodla riskovat. A ted mame takovou hromadu variant, ze rici druhy hrac v podstate automaticky vyhrava v prvnim kole dobytim souperovy zakladny je proste holy nesmysl.

11.10.2010 20:02:37 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada

Ringo
Pořád špatně. Fakt mě to láká ten scénář podle tebe odehrát :)

Jinak jsem počítal se třemi krystaly na základní planetě, což také není neobvyklé. Jinak všechno sedí. Kromě té možnosti terranů přesunout základnu, o které psal Laredo.

Fakt se nad tím zkus zamyslet objektivně, a ne s touhou prokázat, jak dobře ten starcraft umíš a jakej nesmysl já to píšu.

Pokud ti zničím základnu (ne terranskou), tak jsem na tom opravdu výrazně líp. Surovinovou převahu nemáš (leda bys stavěl scvčka místo jednotek, a zároveň by ta nová planeta byla lepší, než ta tvoje původní - proč jsi tedy nezačínal na ní?). Taky si já vybírám, který sektor na původní planetě ti nechám, a to až po tvém druhém stavění - to znamená, že pokud necháš jedno těžební místo nezničené, já ti můžu sebrat právě toto místo. Čili buď tu planetu zničíš, a máš jen novou (patrně horší), nebo ne, a pak to necháš mě. Kde je ta tebou zmiňovaná převaha?

Nemáš ani vojenskou převahu, spíš naopak, utrácel jsi za novou základnu, a já útočil vždy s převahou a novou základnu stavět nemusel.

11.10.2010 20:34:50

Vlaada

Ringo - diskuse
Jinak slibuju, že tohle je poslední diskuse, do které jsem se s tebou pustil. Tohle nemáme ani jeden zapotřebí.

11.10.2010 20:38:32

Vlaada
Ty porad pocitas s idealem, ze ti vyjde kazda akce, jak utok, tak volba planety ,ze budes mit dostatek zdroju atd. Scenar muze byt ruzny a hrac se pri planovani rozhoduje vselijak a ver tomu, ze kdyz na domovskou planetu protihraci placnes prvni svuj zeton akce, zachova se jinak, nez mel pubodne v planu, treba tim, ze ti blokne ty tve slavne dva buildy na tve domovske planete a necha ti je blokle tak dlouho, dokud to pujde a jsi se svou taktikou namydleny jak Bata s drevakama. Vubec nemam zapotrebi prokazovat ,jak ten Starcraft perfektne umim, to ani nahodou. Jsem objektivni a jsem si naprosto jist, ze kazdy zde zkusenejsi hrac me hned v prvni partii roznese na kopytech. S cim jsem si vsak jisty je to, ze druhy hrac nema automatickou vyhodu smest zakladnu soupoere z povrchu a tim hru vyhrat. Dle meho puvodniho scenare je to minimalne nerozhodne. Ja mam druhou planetu, ty mas svou planetu a par jednotek v sektorech me puvodni planty, o kterou se pravdepodobne po zbytek hry budeme bit. Pokud bude druha planeta horsi nez ta prvni, pochopitelne se zachovam uplne jinaka a nebudu venovat tolik energie do jejiho obsazovani a soustredim se radeji na obranu planety domovske. Jak rikam, tech promennych je opravdu prilis mnoho na to, abysme pausalne mohli rici, druhy hrac, kdy udela zakladnu tak, aby sousedila s prvnim hracem, vyhrava. Toto je nesmysl a za tim si stojim. Klidne me na zaklade toho nazyvej saskem, hraj si tady na to, ze nemam argumenty, nekteri ti tady klidne uveri v ramci viry v tvou velkou osobu, ale ja na tohle proste nehraji. Pokud mi neco na zaklade ruznych variant vychazi jako nesmysl, klidne to reknu komukoliv, jak tobe ,tak jinym z presvedceni neomylnym lidem.

11.10.2010 20:52:06

Příspěvek odporoval pravidlům diskuse a byl proto smazán.

11.10.2010 20:53:44

Příspěvek odporoval pravidlům diskuse a byl proto smazán.

11.10.2010 20:59:53

Vlaada

Ringo
No vida, že si rozumíme. Kdybys četl pozorněji, tak tohle jsem už několikrát psal, že správná obrana je blokovat akce v soupeřově základně... i tomu se dá do značné míry předcházet, když to člověk očekává, ale o tom bych se už nerad bavil... ten scénář, kterej jsem popisoval, se týkal tebou několikrát zopakované sekvence umístění žetonů, o které já jsem tvrdil, že nejspíš povede ke ztrátě tvé základny...

Takže co kdybychom to smírně ukončili? Stálo to, jako většinou, když se o něčem bavíme, neúměrně času, a mám pocit, že jsi z toho akorát uraženej a nasranej, a taky tvoje řeči o velké neomylné osobě atd. jsou zbytečné a emotivní. Ani náhodou jsem netvrdil, že jsem odborník na Starcraft, a ani si to nemyslím. Když něco přehlídnu (jako např. ten terranský přesun základny), rád to uznám.

Ale právě proto, že odborník na Starcraft nejsem, tak jsem chtěl skutečnou a věcnou odpověď na mé obavy. Nechápu, proč jsi na to reagoval zrovna ty. Kdyby se mi jí dostalo, věř, že tato diskuse by nikdy nenabyla ani zdaleka těchto rozměrů.

Už jsem ti to jednou říkal - místo psaní strašně dlouhých příspěvků si udělej občas chvilku a projdi si diskusi od začátku. Ty si jen tak zhruba pamatuješ, o čem se mluvilo, ale klidně tím argumentuješ. Osvěžím ti paměť:

Podívej se na první dva příspěvky (hned po sobě následující), kterými jsem tu debatu nastartoval:

----------------
Jen dotaz: chápu to dobře, že ve ve hře pro dva začínající hráč první pokládá žetonky i první hraje? V tom případě mi přijde, že pokud se druhému podaří zařídit, aby obě základny sousedily, tak nejspíš vyhrál... nebo ne?
----------------
... anebo možná ne... ale i tak mi přijde to pořadí akcí v prvním kole dost svázané...
----------------

Přijde ti z toho, že jsem neomylný znalec Starcraftu, který tvrdí, že dobýt soupeřovu základnu je jistota? Protože to jsou slova, která mi vkládáš do úst (klávesnice) ve svých emotivních výlevech na konci diskuse.

Ta debata pak pokračovala tím, že říkáš, že je to v pohodě, protože postavíš planetární obranu... já říkám, že to ti nepomůže, protože ji postavit nestihneš... atd. Až jsme se dostali k dané sekvenci akcí, o které jsi tvrdil, že ti základnu zachrání, a já tvrdil, že ne. A tady jsi, z nějakého nepochopitelného důvodu, začal ignorovat, co píšu, a sám přestal psát racionálně a k věci:

"cele je to vysnene coby kdyby, ja uz fakt nemam co bych k tomu rekl vice" a pokračoval jsi o fantaziích, náhodách, blbě hrajícímu protihráči atd. Fakt nechápu, "pokud nemáš co bys k tomu řekl více", proč popíšeš ještě deset patnáct řádků takovými bláboly? Samozřejmě jsem se neměl nechat vyprovokovat, a uznávám, že následující moje hodnocení tvého výstupu byla chyba...

Nicméně v další debatě jsi nakonec došel k tomu, k čemu já v průběhu, a co jsem několikrát napsal (by mě zajímalo, jestli jsi to vůbec vnímal), tedy že je potřeba blokovat akce přímo v soupeřově základně.

Čímž to prosím ukončeme, ano?

11.10.2010 21:48:30

to Ringo
EDIT: Sice jdu asi z křížkem po funuse, ale když už jsem to tu hodinu psal, tak si to do šuplíku nezaložím. Takže tady to máte :-)
Počkej, počkej, kdo tady mluvil o výhře v prvním kole, to jsem nějak nepochytil? Je jasné, že se nedá vyhrát v prvním kole, pokud jeden hráč nehraje úplně z cesty (ať už první nebo druhý). Mi se zdá, že tady jde spíše o to, že budou jednomu z hráčů způsobeny dost velké ztráty oproti hráči druhému a to jen proto, že je začínajícím hráčem. Mi se zdá, že se tady celou dobu nic jiného neřeší (alespoň já teda tak chápu Vlaadovy zprávy).
Zabrání dvou sektorů na domovské planetě prvního hráče je podle mě dost bolestivá záležitost, obzvláště, když na té planetě vlastně musíš i těžit, takže Tě to bude stát drahocenné workery.
Celé to může probíhat asi tak: Ty máš po prvním vynuceném mobilize cca 3 jednotky na startovací planetě X a 1 jednotku na planetě Y. Teď hodně záleží na rozmístění jednotek na planetě X. Pokud je máš rozptýlené po jedné na každém sektoru, tak jednoduše hned dobude svým prvním Mobilizem sektor s Tvou základnou, ale řekněme, že při tom přijde o jednu jednotku, která neustojí ten jediný skirmish. Ty si Buildem na planetě Y postavíš základnu a nějakou budovku na lepší jednotky, abys je mohl svým Buildem na počáteční planetě X poslat rovnou do vřavy. On si na své planetě zahraje Build a postaví si dvě základní jednotky a jednu vylepšující budovku. Ty zahraješ Build na planetě X a postavíš si dvě vylepšené jednotky, které pravděpodobně umístíš tak, aby v jednom sektoru byly dohromady 3 a v jednom zbyla 1 jednotka. On zahraje druhý Build a postaví si 2 vylepšené jednotky (to by mělo jakž takž vyjít jak workerově, tak resourcově, počítám, že byste měli cca 6 krystalů, 3-4 gasy a 8 workerů a řekněme, že nehrajete za Protosse, kteří jsou sakra drazí). Následuje jeho Mobilize, protože Tvůj poslední rozkaz je přiklopený. A tady záleží, jak má dobré bojové karty na ruce a jestli si troufne na Tvůj sektor se 3 jednotkami nebo ne (upozorňuju, že má na ruce 2 karty navíc z prvního souboje, ve kterém proběhl jen skirmish). Řekněme, že nemá dobré karty a že si teda zbaběle troufne jen na sektor, ve kterém je 1 jednotka. Tu asi s tou armádou v pohodě zabije a zase mu v nejhorším scénáři umře jedna jednotka. Zbylých 6 jednotek rozmístí do dvou dobytých sektorů po třech na jeden sektor. V každém sektoru je minimálně jedna lepší jednotka a zbytek základních. A Tobě nezbývá nic jiného, než to ukončit svým Mobilizem, kde můžeš se svými 4 jednotkami (3 z jednoho sektoru + 1 z vedlejší planety) zaútočit na jeden sektor se 3 jeho jednotkami. Teď má na ruce čtyři karty navíc oproti začátku, protože dvakrát útočil a v každém boji probíhal jen 1 skirmish, takže má asi i nějaké kousky, takže se hodně pravděpodobně ubrání alespoň s jednou jednotkou, a když Tobě přežijou tři, tak budeš hodně rád. Kolo tím pádem končí tak, že máš sice bázi na vedlejší planetě, ale na startovací planetě jsi přišel o dva sektory a na jednom z nich je Tvoje základna. Jsi třeba Terran a základnu sis zachránil odletem, tak jsi ve vatě, ale pořád jsou dva sektory v čudu a hlavně s nimi jsou v čudu i workeři, kteří na nich makali. Když tedy využiješ totálního depletu, tak řekněme, že jsi přišel jen o 1 workera, ale i to bolí a navíc máš depletovaný jeden zdroj na planetě X. Pokud deplete neuděláš, přicházíš cca o 2-3 workery. Au! Zbyly Ti 2-3 jednotky. Protivník má sice stále jen jednu bázi, ale zato má všechny workery a cca 4 jednotky. Protivník je na tom po prvním kole určitě lépe, ale je pravda, že Ty máš teď na ruce nějaký Event, který by Ti mohl pomoct. Přijdou Ti posily a jste na tom v podstatě stejně až na ty workery.
Pokud máš na začátku všechny jednotky soustředěné v sektoru se základnou, tak si protivník nejprve provede Build ordery na své planetě, takže musíš provést postavení základny na planetě Y + pravděpodobně postavíš protiletadlový modul + jednu budovku na lepší jednotky. Protivník svými dvěmi Buildy postaví jednu budovku a čtyři jednotky (dvě základní a dvě lepší, což by mu surovinově i workerově mělo jakž takž vyjít). Dále zahraje svůj mobilize a přiletí Ti s celou svou mocí zabrat dva prázdné sektory na planetě. Do každého z nich narve co nejvíce jednotek se tam vleze. Je na řadě Tvůj build na planetě X, kterým si postavíš 1 vylepšenou jednotku (více se Ti jich nevleze do limitu a stejně na další nemáš suroviny). Následuje protivníkův Mobilize a hurá armáda 6 jednotek z vedlejších sektorů na Tvé 4 jednotky v bázi. Řekněme, že se ubráníš a přežijou Ti 2 jednotky a jemu pozabíjíš třeba 3 (máš fakt těžkou haluz na karty a protivník má strašnou smůlu). Tím pádem Tobě zbyly 2 jednotky v bázi a 1 jednotka na vedlejší planetě. Protivníkovi zbyly 3 jednotky z toho souboje + 2 jednotky z vedlejší planety. Svým posledním mobilizem můžeš zaútočit na tu dvojičku přistěhovalců, ale dobré karty už sis vyházel, tak možná jeden přežije a Tobě asi pojde 1 jednotka. Kolo končíš se 1-2 zabranými sektory (workeři opět umírají) a zbývají Ti 2 jednotky. Protivníkovi zbyly 3-4 jednotky. Ty máš zase k dispozici jednu Eventu k dobru, ale výsledek je podobný jako v prvním případě, akorát teď jsi měl strašnou haluz :-)
A já jsem se nějak rozkecal a už musím končit, bo už drmolím. Ale jinak šachy nemám rád :-)

11.10.2010 22:13:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada
Ty mi ted podsouvas neco, co neni pravda a me nebavi neustale tomuhle oponovat. Tentokrate opravdu neni problem na mem prijmaci, protoze ja jsem ti uvedl jen jeden z moznych zpusobu, jak tomu zabranit s neustalym podotykanim, ze tech cest, moznosti vyvoje, planvoani a modifikatoru cele te tve akce je tolik, ze utok v prvnim kole na souperovu zakladnu je mirne receno prinejmensim nerozumny, pokud tedy alespon predpokladam, ze souper neni uplne hloupy. To je muj postoj od sameho pocatku. Jen jsem ti napsal - jde to napr. udelat takhle - to bylo podle tebe spatne, tak jsem napsal dalsi variantu atd. atd. Nakonec z toho tady udelas svou ctnost, ze jsi nakonec na ten zaver prisel ty a marne ses mi jej snazil vysvetlit? Promin, rad bych byl smirlivy, ale k tomuhle zpusobu jednani opravdu neumim. Nejdrive tu predkladas varianty, ktere ti postupne vyvracim a kdyz dojde na tecku, ktera by ti akci opravdu zhatila definitivne i pri macimalni snaze, tak mi napises - no vidis, a ja ti to rikal od zacatku. Tak tohl opravdu ne. Od pocatku se snazis tvrdit, ze Starraft je ve dvou doslovne "o hubu, protoze v prvnim kole jako druhy hrac v podstate likvidujes automaticky zakladnu soupere a je treba se domluvit na tom, ze takhle ser hrat nebue, aby se daly vyuzit dalsi aspekty hry". Ve zkratce toto je tvuj postoj cele tehle diskuse. Takze na nejakou hru rozumneho, ktery se to snazi urovnat a nenapadne ze me udelat truhlika, ktery tu nastartuje a hada se tu "jako obvykle" ti pro tentokrate opravdu neskocim a dalsim diskusim s tebou se opravdu budu vyhybat obloukem. Styl komunikace typu - "nemas pravdu nemas a nemas" a nakonec tu pravdu uznat zpusobem - "konecne jsi na to prisel, ja ti to to rikal od pocatku" - to byla fakt posledni tecka. A hrat ted jako, ze jsme se celou dobu bavili o necem jinem, to je taky docela ubohe. Ja se celou dobu bavil o tom, ze prvni tah - zakladny vedle sebe - druhy hrac = dobyti zakladny a defakto vitezstvi - proste neni jen tak jednoduse mozny. Ty jsi tvrdil, ze ano a pokud se ted pokousis to uhrat na to, ze jsi celou dobu resil jen jednu moji uvedenou moznou strategii na tohleto, tak je to prinejmensim na zamysleni se nad sebou. Aleto uz je na tobe samem.

11.10.2010 22:14:46

Kadaver
Cituji Vlaadu: "Co jsem se snažil říct, že ve dvou je ta dvojhra hodně o hubu. Na základě naší diskuse bych řekl, že kdybychom skutečně hráli dvouhru před touto debatou, tak by ses Ringo velmi divil, jak rychle jsi ji prohrál...."

defakto se bavime o utoku v prvnim kole na zakladnu prvniho hrace v souvislosti, zda je to mozn a zda to znamena defakto prohru danou do vinku hraci prvnimu. Opravdu se celou dobu nebavime o nicem jinem. Ale muzeme to zkusit obratit a zacit setu pretahovat ,ze tim ci onim kazdy myslel neco jinho. Proc nakonec ne, ze? Protahneme diskusi na dalsich 150 postu.

11.10.2010 22:22:58

Vlaada

Ringo
Ale to je přesně to, co píšu - prostě nedáváš pozor, co se v diskusi děje. Já několikrát během ní zopakoval, že rozebírám tu situaci při tebou zmíněných tazích... a ty teď tvrdíš, že se to "na to snažím uhrát"? Mám ti to najít, nebo to dokážeš sám? A dokážeš si i najít, jak dávno jsem psal:

"Ve skutečnosti jsem došel k tomu, že jediná obrana je blokovat moje akce na soupeřově základně."

Bylo to ještě dopoledne. Proto mi přišlo trochu legrační, že tím argumentuješ o deset hodin později se slovy "a jsi namydleny jak Bata s drevakama" :)

11.10.2010 22:43:20

Vlaada

za mě konec
Ale jestli ti Ringo tak moc vadí, že jsem to chtěl smírně ukončit, tak si tu debatuj sám. Tohle je můj poslední post k tomuto tématu, i kdybys vytáhl ty nejdrsnější nepravdy či demagogii :)

Jinak děkuji Laredovi a Kadaverovi za věcný přístup a zajímavé postřehy, především o přesunu Terranské základny, a zničení zdrojů. To byly věcné argumenty k tématu, o kterém jsme se bavili. Nemůžu zato, že Ringo se bavil celou dobu o něčem jiném :)

11.10.2010 22:44:05

Vlaada
Tak to jsi dosel na kravinu, protoze jedna z cest, jak tomu zabranit, je blokovat tvoje akce na tve zakladne, nikoliv na souperove.

A nevymlouvej se kecama, ze nedavam pozor a nedelej ze me idiota, bud tak hodny, mam te prave ted uz docela fakt dost. Ende.

Jo, a nezapomen priste pridat vice tech dekovacek, abys tim jako dokazal, jaky jsem kreten. Hlavne dekovacky tem, kteri ti take dokazi, ze nemas pravdu, urcite se jim zalibis a budou te za to poplacavat po ramenou:-D

11.10.2010 23:04:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil

rozbor
Koukam, ze prichazim uz s krizkem po funusu, protoze tu mnohe padlo, ale:
Trosku jsem z diskuse vypozoroval Ringo, ze rikas, ze utok na souperovu zakladnu v prvni kole je podle tebe kontraproduktivni. Ja si to nemyslim a ted predpokladejme situaci, kterou jsi nastinil a to, ze hrajes spise obrane. Stavis anti-aircraft defense, to te stoji 3 mineraly. Kdybys stavel zakladnu na dalsi planete, tak to mas +2, v souctu 5. Nedam za to ruku do ohne, ale pocet SCV je na uvod 7? To ti zbyva +2 jednotky, marinaci. Pokud souper bude pouze masit armadu a utocit, tak postavi 5 marinaku tusim. Zautoci na tvuj sektor bez baze, jinam nemuze. Zrusi ti jednotku a tobe hrozi, ze prijdes o SCV na danem sektoru, pokud tam nejake mas. V dalsim utoku ti zautoci na bazi nebo na dalsi jednotku. Ztraty minimalni a opet ti zabere sektor. tobe hrozi, ze prijdes o sektory a tim o tezici jednotky. Takze musis reagovat a udelat protiutok. Hra se muze zvrhnout a ty muzes o hodne prijit a tim se do dalsiho kola zbrzdit, pokud ti zbydou treba ctyri tezici jednotky. To mas na vyber, bud stavet armadu nebo tezice, ale zadny zazrak. Samozrejme muzeme uvazit, ze se souperi nepostesti a nevyhraje, potom je celkem oslaben i on a muze se mu to vymstit. Sance jsou na obou stranach, je to proste rush, aby te dostal co nejdrive. Myslim, ze to rozhodne kontraproduktivni neni, kdyz uvazim moznost ztraty zakladny nebo SCV, ktera muze hodne zpomalit.

12.10.2010 00:09:17

Vlaada

Ringo
Sakra, slíbil jsem už nereagovat, ale nedá mi to. Než něco použiješ jako argument, zjisti si kontext. Ano, 10:51 jsem napsal kravinu. Hned 10:52 jednořádkovou opravu:

(oprava)
... jediná šance je blokovat soupeřovy akce na jeho základně...

Ale ono je jednodušší to, že se někdo přepíše, použít jako argument, proč jeho úvahy jsou zcestné, že? :)

12.10.2010 00:34:06

Vlaada

Vojtech Musil
S tímto rozborem bych souhlasil, a proto jsem o tom začal. Prostě bych nechtěl být ve dvojhře v kůži prvního hráče, pokud by zkušený soupeř zkusil útok v prvním kole - jisté to není, ale první hráč riskuje mnohem víc, než druhý.

12.10.2010 00:36:58

Vojtech Musil
tech moznosti je spousta a zalezi na okolnostech. Psal jsem, zeje mozne budto zakladnu obetovat a nepostavit vzdusnou obranu ve prospech vyroby jednotek. Ale to je cele ted uz jedno. Pokud neckdo zahraje utok hned z kraje, budou to pravdepodobne obe strany a je to vabank. Nevidim na tom nic spatneho. Pokud tak nekdo chce hrat, necht tak hraje.

5 marinaku nepostavis, postavis 4. Ano, ztraty budou, ale souper nic neziska. Jestli me zpomali, to uz bude zalezet na dalsim vyvoji hry, na tom, kolik zdroju ziskam z druhe planety a spouste dalsich veci.

12.10.2010 06:26:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada
proste ses do toho trochu zaplantal a te tve jednovetne opravy nekde mezi posty, kdyz uz diskuse od toho, co jsem si od tebe v tu dobu precetl, uplynula nekam dal, jsem si fakt nevsimnul. OK, to nemeni nic na veci, ze k diskusi pristupujes docela nechutnym zpusobem s cilem dehonestovat oponenta na pitomostech, mysto aby ses drzel jadra veci, budes popotahovat za sluvka a hledat, jak z toho ven argumentaci typu - bavim se o tvych zpusobech taktiky. Zatimco se zjevne od pocatku bavime o tom, ze vyhra druheho hrace neni samozrejmosti a cest jak tomu zabranit je dle okolnosti proste dost. Nevim co dalsiho bych k tomu dale napsal.

12.10.2010 06:35:31 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vlaada
Trochu jsem nad tím přemýšlel a asi by opravdu bylo nejlepší, kdyby první hráč jako svůj poslední order položil Mobilize na startovací planetu druhého hráče. Tím by ho nejen vystrašil, ale i donutil přehodnotit celý plán, který by se mohl obrátit proti němu. Sice první hráč nemá transport na planetu druhého hráče, ale není problém si jej v buildu postavit.
Takže jako první hráč bych asi v takovém případě položil nejprve Build na prázdné planetě, pak Mobilize na té prázdné planetě (pro to, abych ji zabral a následně postavil základnu) a pak by následoval Build na mé domovské planetě. Pokud by se druhý hráč choval agresivně a hodil by mi order na mou planetu, tak bych jako poslední order položil Mobilize na jeho planetu a připlácl tak jeho ordery. Pak by si druhý hráč musel jo rozmyslet, kam dá ten svůj poslední order, protože by mu ode mě hrozila mobilizace na jeho planetu a to možná ještě před jeho stavěním, když to zahrál tím Tvým popisovaným stylem.
To se mi na Starcraftu dost líbí, že tam musíš umět i správně blafovat a už několikrát se stalo, že důmyslně promyšlené plány jednoho hráče se rozbily v okamžik, kdy mu jiný hráč položil order na jeho planetu. Najednou nevíš, jestli ten hráč blafuje, nebo má nějaký šílený plán, jak na Tebe zaútočit a musíš celý plán přehodnotit. Proto to asi hráváme tak dlouho :-)

12.10.2010 07:53:25

Tak já myslím, že by stačilo...
V prvé řadě bych rád poděkoval za ztrátu 45 minut, kterou jsem dnes ráno chtěl věnovat sepsání novinky. Místo toho jsem musel pročíst diskusi a dost jí promazat. Takže novina je opět odsunuta. :-(

V druhé řadě bych rád doporučil Ringovi, že když se do nějaké diskuse pouští, ač ji věnuje tedy dost pozornosti a nečte příspěvky halabala (mimo jiné proto jsem tu diskusi četl tak dlouho, po prvním letmém prozkoumání jsem ji chtěl celou smáznout). Každopádně příště asi touto cestou půjdu.

Takže doporučuji při příštích příspěvcích zvažovat, jestli má smysl té diskusi věnovat svůj drahocenný čas, když je z ní dost patrné, že "přijde k úhoně" díky způsobu jejího vedení ze strany některých diskutujících.

A podotýkám, že proti tomuto "vstupu" žádné argumenty nepřijímám. Tohle není diskusní příspěvěk, ale jednostranné vyjádření... Nedělám to rád, ale někdy si to situace žádá...

12.10.2010 07:53:38

Vlaada

Ringo
Oprava postnutá minutu poté, co jsem se přepsal, a čtvrt hodiny před další reakcí, je zcela ok... takže tvrdit, že v té době už diskuse někam uplynula, je přesně demagogie "s cílem dehonestovat oponenta na pitomostech, místo aby ses držel jádra věci, a popotahování za slůvka a hledání, jak z toho ven" - takže vlastně mluvíme o tvých způsobech taktiky :) Mimochodem, když jsem napsal takovou hovadinu v 10:51 a ty sis nevšiml opravy v 10:52, pročpak jsi na to nereagoval? Nejspíš proto, že jsi to vůbec nečetl nebo nad tím nepřemýšlel...

Ale hlavně, kdybys četl diskusi pořádně: že výhra druhého hráče je samozřejmostí jsem nepsal nikdy, a že to zdaleka není být tak jasné jsem uznal v originálním vlákně, a to dřív, než kdokoliv reagoval (v neděli 12:13)! Takže tvoje snaha dokázat, že to není samozřejmostí, je mířená na koho? S dovolením celou dobu předpokládám, že moje příspěvky tvrdí, co v nich píšu. Ostatní to dle jejich příspěvků evidentně pochopili. Že se jim ty snažíš vyvracet něco jiného, než co je v nich napsáno, a to přesto, že jsem tě na to opakovaně upozornil, je tvůj problém a tvoje větrné mlýny :)

Tahle diskuse je 1) o tom, že v prvním kole to může být pro prvního o hubu, pokud druhý hrozí útokem 2) o rozboru konkrétních situací, jako např. že planetární obrana ti v určitých konkrétních případech nepomůže, nebo že v tebou uvedeném případě nejspíš nebudeš mít sílu dobýt zpět základnu atd. 3) V poslední části vážně o ničem, protože to bereš strašně osobně a emocionálně a v těch okamžicích přestáváš racionálně uvažovat.

12.10.2010 08:08:18

Vlaada

Zeus
Omlouvám se za další post v diskusi, rozepsaný bohužel dřív, než jsem si přečetl tvůj příspěvek. Nebude se to opakovat :)

12.10.2010 08:17:26

Vlaada
užij si to

12.10.2010 08:17:57

Prispevek k veci
Jak pise Kadaver, tak asi presne tak bych to zahral ja... Nicmene musim za tuto diskuzi i castecne podekovat. Precist ji sice nebylo na hned, ale dala mi prilezitost se nad hrou vice zamyslet. A presto, ze jsem SC ve dvou jeste nehral, myslim ze prvni hrac (bez rozsireni) asi opravdu nema moc moznosti jak to zahrat jinak, aby minimalizoval mozne ztraty... Ale jak tu zaznelo, zalezi taky hodne na pocatecnim rozmisteni.

Nimene diky za zajimavy takticky prvek, ktery me nikdy nenapadl (rushnout timto zpusobem protihrace)... Asi jeste nemam tolik nahrano - coz je pravda :)

12.10.2010 09:26:37

ad Zeus
Vím, že jsi napsal, že žádné argumenty nepřijímáš, ale doufám, že si tuhle mou poznámku aspoň přečteš.

Napsal jsi:
"Takže doporučuji při příštích příspěvcích zvažovat, jestli má smysl té diskusi věnovat svůj drahocenný čas, když je z ní dost patrné, že "přijde k úhoně" díky způsobu jejího vedení ze strany některých diskutujících."

Jenže to je pohled člověka z venčí. Jakmile už jsi součástí a jsi vtažen do takové diskuze, tak se tvé doporučení dost těžko realizuje.

12.10.2010 09:47:17

Vybíráme z Bazaru

Unlock! Úniková dobrodružství
Unlock! Úniková dobrodružství
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas