Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
herní doba
oficialne se uvadi 180min, je to realne? zkracuje se hra nejak vyrazneji kdyz se hraje jen ve 2 hracich? nebo naopak prodluzuje se pri 6? Diky za odpovedto Ringo
Ringo má pravdu, pokud není první hráč hloupý, tak má dobře rozestavěné jednotky na základní planetě a pokud na něj druhý hráč vede útok, tak může útočit jen na jednu oblast (pravděpodobně na tu s bází). Tu asi určitě dobyde, ale báze se ničí až na konci kola, takže na této planetě může první hráč směle stavět a vhodně položeným mobilizem si zase bázi dobýt zpátky než bude zničena. Důležité je na začátku rozmístit jednotky do všech oblastí na planetě, i když bude v jedné oblasti třeba jen po jedné jednotce.
Kadaver
nehledě také na to, že na začátku těch jednotek a možností vyrobit nějaké další či lepší není tolik, aby to vyšlo na nějaký účinný soustředěný útok v prvním tahu výhodný do budoucna.
to Vojtech Musil...
Ještě upřesnění ohledně druhů vítězství v SC:
Píšeš: "Obecne, jestli jsme to hrali dobre, tak se hraje na vsechny vitezstvi a to, ktereho hrac dosahne jako prvni, tak v podstate vyhral."
Není to tak úplně pravda, neboť:
a) Hraje-li se na vyřazovací (eliminační) vítězství, ostatní typy vítězství se vůbec neberou v potaz (SVC, VPs,...). Kvůli času je vhodné, aby hráči mohli postavit základen jen omezený počet (např. jen 3).
b) V BW, hraje-li se s vůdcovskými kartami, tak pokud si hráč nevybere kartu 1. fáze, kde má uvedeno SVC své frakce, tak může vyhrát jen na VPs. V základu SC pochopitelně šlo hrát na obojí :-).
c) Co se týče porovnání rychlosti dosažení vítězství na SVC či VPs, je pravda, že je to relativní - některé SVC mohou být jednodušší (Mengsk, Kerriganová) než ostatní. U VPs zase záleží na počtu a rozmístění oblastí, které tyto poskytují. Stejně tak záleží na počtu hráčů. Tudíž těžko říct, které z těchto vítězství lze dosáhnout rychleji.
d) Koncové vítězství víceméně řeší jen to, že nemusíš/te mít patřičný počet VPs (15/20/30/40), ale klidně míň.
Vlaada
Ringo
1) Hru jsem už hrál, nesoudím jen po přečtení pravidel. A rozhodně ji nezavrhuju. Jen podotýkám, že ve dvou to může být pěkně o hubu a na spoustu pokročilých pravidel vůbec nemusí dojít.
2) Myslím, že tak jednoduché to není. Kdybych útočil v prvním kole, tak útočím dvěma pohyby. Pokud chceš mít na sousední planetě stavění a na něm pohyb, a na svojí planetě pohyb a na něm stavění, tak to můžu snadno counterovat tím, že ty svoje pohyby mám nad tím tvým posledním pohybem na domovskou planetu. Pak se budu rozhodovat podle toho, co uděláš - pokud odejdeš s víc jednotkama, jak jsi před chvílí popsal, zaútočím tak, že ti obsadím všechna políčka (pokud nejde o ty největší planety), a ty už nenazbrojíš. Než provedeš svůj návrat (který by v tvém případě musel být naspodu hromádky), já stihnu nazbrojit a posílit své jednotky na planetě. Pokud necháš slabou obranu, způsobím co největší ztráty a/nebo ti nechám sektor s malým limitem jednotek. V každém případě budu ještě dvakrát stavět, než se znovu pohnu a pak nejspíš způsobím další ztráty (abys neměl čím dobývat zpět). Neříkám, že se tomu nedá bránit, ale zase bys musel hrát trochu jinak.
3) Co jsem se snažil říct, že ve dvou je ta dvojhra hodně o hubu. Na základě naší diskuse bych řekl, že kdybychom skutečně hráli dvouhru před touto debatou, tak by ses Ringo velmi divil, jak rychle jsi ji prohrál :). Před další hrou bychom to asi takto rozebírali... a buď by nás to bavilo, tahle taktická tahanice s žetonama, nebo bychom se dohodli (nebo postavili mapu tak), že se v prvním kole napadat nebudeme, abychom si užili také ostatní aspekty hry :)
4) Opravdu jsme s tím tady offtopic, protože s herní dobou to nemá nic společného :)
Vlaada
2) No, pokud bych si nechal postavit dva tvoje žetony za sebou na své planetě nad svými žetony, pak bych musel hrát fakt megatupě. Pořád počítáš s tím, že soupeř neví, co máš v plánu. Takto můžeš počítat, když hraješ s naprostým nováčkem. Pokud mi hned ze startu položíš transport vedle mé planety, tak se podle toho taky budu chovat a tu tvou akci ti prostě neumožním, byť je hypoteticky možné, že se o ni budeš pokoušet. Je to asi jako v Šachách mat na 4 tahy. Je reálný, ale hráč, který tuto hru hraje minimálně po druhé, ti to proste neumožní.
3) absolutně nevím, z čeho jsi usoudil, že bys mě touto taktikou před touto diskusi dostal. Plánovací fáze je hodně o tom nenechat soupeře stavět žetony nad mé na vlastním území, proto je na takové planety pokládam pokud možno co nejpozději. Více než jeden žeton po sobě bys nade mě prostě nedal. Takže by ses možná spíše divil, proč ti tahle "jistota" vitězství, kterou jsi si naplánoval, nevyšla.
Vlaada
mimochodem cim chces utocit 2x a na co? Zautocis 1., dobudes zakladnu, dejme tomu (i kdyz neni jiste ze se minimalne neubranim a nebudes muset treba ustupovat). 2. dejme tomu ze zakladnu dobudes a utocis podruhe na nejaky dalsi sektor na planete. Ok, zase vyhrajes. 3. dejme tomu ze jsem hral fakt blbe a mam sve zetony az pod tebou, ok, mam tam pochopitelne build a mobilizaci - postavim jednotky, umistim v prazdnem nebo pratelskem sektoru na planete (je-li tam nejaky, jako ze asi jo, na planete s 2 sekrtory neplacnu zakladnu ze startu)), stavim a umistuji sve jednotky. Mobilizaci zpet dobyvam svou zakladnu, predpokladam docela hrave, protoze jsi utocil 2x a pravdepodobne jsi jednotky nekam presunul nebo jinak rozmelnil sve sily. A s celou touto taktikou by jsi byl v tahu, protoze by ses vycerpal na jednom hloupem utoku, zatimco ja uz bych mel zakladnu na druhe planete a cerpal bych nove zdroje do dalsich kol a mel bych naskok.
Vlaada
to Ringo
Hele, fakt jsme tu offtopic :) Vítězství samozřejmě není jisté, jen je to docela vážné riziko. A ne, nepočítám s tím, že soupeř to nečeká. Naopak, díval jsem se na to původně z opačné strany - co bych dělal, kdyby soupeř, co hraje v kole druhý, dal transport k mé planetě. A došel jsem k tomu, že vyhlídky fakt nejsou růžové.
Jinak ten druhej pohyb tam mám proto, abych přisunul síly, co jsem mezitím dvakrát stavěl na své planetě, a stačí, když je nad tím tvým pohybem (čehož dosáhnout můžu - dávám žetonky po tobě, takže na tebou tvůj pohyb dám svůj pohyb, a na tvé stavění opět svůj pohyb). Jinak - ty stavíš jen jednou, a nejspíš jsi ztratil aspoň o jednu jednotku více při útoku (pokud jsi neodešel se vším - v tom případě ale nestavíš vůbec, protože ti obsadím rovnoměrně celou planetu, a druhým pohybem přitáhnu čerstvě postavené posily na obranu základny). Já stavím dvakrát (a při druhém stavění můžu využít benefity z prvního). To mi dává dost značnou vojenskou převahu.
Nezapomeň, že dvě stavění na mé planetě a dva pohyby na tvé mi dávají fakt spoustu možností, jak reagovat na tvé tahy. Ty musíš jako první zahrát svůj pohyb, takže docela dobře vidím, do čeho jdu (kolik necháváš na planetě). Pokud bys neodešel, já si v klidu postavím. Pokud odejdeš s jednou jednotkou, necháš obsazenou nanejvýš tak základnu a jedno pole. Já se můžu rozhodnout nazbrojit, čímž ti nechám postavit tu planetary defensi, ale nazbrojit nemůžeš. Svým útokem ti sejmu všechny ostatní sektory. Ty pak postavíš, ovšem pouze na limit základny. A já ji druhým pohybem dobývám. Tvoje jediná jednotka ji zpátky vzít nedokáže. Pokud by měla tvoje základna hodně velký limit jednotek, můžu ji dobýt prvním tahem a nechat tě nazbrojit kolem. Sám si nazbrojím na své planetě. Dalším svým pohybem (který je nad tvou mobilizací), namaxuju svou obranu, s přebytkem případně sejmu tvé nové jednotky. Pokud bys odešel se vším, obsadím ti celou planetu, takže nenazbrojíš vůbec. Já pak nazbrojím dvakrát, a přesunu jednotky do obrany základny, takže nemáš šanci si ji vzít zpátky.
Btw: Nezaložíme na to fakt zvláštní vlákno? Ono to sice s herní dobou vlastně souvisí (tvrdím, že ve dvou to může být sakra krátké :), ale přesto :)
diky vsem
kteri se vyjadrili k herni dobe i tem ostatnim kteri rozpoutali divokou diskuzi na tema Starcraft. ja si z toho odnasim ze je to pomerne dlouha hra a pod 2 hodiny se dohrava jen vyjimecne a to ve 2 hracich a ze herni doba muze jit i pres 6 hodin. Dekuji vsem :)
Vlaada
vlakno tu uz je, odpovim ti tam (SC 1na1)
Vcerejsi hra
tak jsme vcera meli moznost hrat SC po dlouhe dobe ve ctyrech. Dva novacci a dva zkusenejsi hraci a i s vysvetlovanim pravidel zabrala presne 3 hodiny.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rone komplet
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 9 dnů