Starcraft: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 109x (Seznam vlastníků)

Starcraft: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

herní doba

oficialne se uvadi 180min, je to realne? zkracuje se hra nejak vyrazneji kdyz se hraje jen ve 2 hracich? nebo naopak prodluzuje se pri 6? Diky za odpoved
8.10.2010 10:55:06

to cSf. Loser
To hodně záleží na tom, s jakou herní skupinou hraješ. Slyšel jsem tady lidi, kteří tvrdili, že ho mají zahraný za 2-3 hodiny, u nás se většinou se vším všudy hrajeme tak 4-5 hodin (jsme kapečku pomalejší).
S různým počtem hráčů se bude herní doba podle mě dost měnit (opět záleží na hráčích). V naší skupince to tak odhaduju na 1 hodinu na hráče. Ve dvou jsme to nikdy nehráli, takže ten odhad platí pro hru 4-6 hráčů.

8.10.2010 11:47:53

to cSf. Loser...
Souhlasím s Kadaverem ohledně faktu: co hráč, to hodina navíc.

Dále musíš ještě rozlišovat typ hry, tedy přibližný počet kol, na který se hraje. U SVC (spec. vítězství), nebo VPs (vítězné body), či vyřazovací varianty - příp. to celé ještě kombinované (možnou) hrou v týmu, můžeš dostat dost rozdílné výsledky. Od nějakých 6-7 kol až po X kol :-).

(Časově) nejdelší bude (týmová) vyřazovačka, nejrychlejší je varianta s SVC, střed tvoří varianta s VPs - alespoň dle mých zkušeností :-)

8.10.2010 12:22:41

ve dvou
nekdy mame hotovo i za hodinu a pul i s rozkladanim a uklidem. Je to svizna hra. Nekdy to odsypa fakt rychle.

8.10.2010 14:32:14

Cas a pocet hracu
Na uvod. Podle me to je ve dvou dost nehratelne a nudne. Plati a uz to tu nekdo v jinem vlakne psal, ze kdo zautoci jako prvni, tak v podstate vyhral. Krom toho hra ztraci na napeti, protoze vis, kdo na tebe zautoci, coz ve vicero lidech odpada, tam ti kudlu do zad muze zabodnout kdokoli.
Co se casu tyce, tak nevim, co myslis laredo tim, ze zalezi na vitezne variante. Jestli oni hraji jen na nektery druh vitezstvi.... Obecne, jestli jsme to hrali dobre, tak se hraje na vsechny vitezstvi a to, ktereho hrac dosahne jako prvni, tak v podstate vyhral. Takze se muze stat, ze nekdo nasbira 15 (20) bodu a vyhraje a nemusite se vubec dostat do treti faze hry, kde se teprve da vyhrat na SVC. Takze imo varianta SVC rozhodne neni nejrychlejsi. Nejtezsi a nejdelsi je vyhrat na zniceni vsech souperu, podle me je temer nerealna a dost zalezi na stylu hrani soupere. Pokud jsou hraci pasivni, tak se muze hra vlect, pri agresi se hra muze rychle zvratit a skoncit za chvilku. Z vlastni zkusenosti vim, ze nam hra pri 4 hracich trvala cca 3 - 4 hod. Nutne taky pocitat s tim, ze hraci ovladaji pravidla. V podstate kdyz clovek vi, co ma delat, tak jedno kolo pokladani zetonu muze trvat i 3 minuty. Horsi to je v okamziku vyhodnocovani zetonu, ktere muze trvat i 15 minut a vice, pokud dojde na souboj.

8.10.2010 19:02:29

Vojtech Musil
tak ja zase musim oponovat. Diky hernimu planu, ktery se prizpusobuje poctu hracu povazuji Starcraft za vybornou strategii s budovanim zakladen, obsazovanim prostoru a valcenim a to i pro dva hrace. A ze zvitezi ten, kdo zautoci prvni, to je samozrejme nesmysl a nevidim jediny duvod, proc by tomu tak melo byt.

8.10.2010 19:29:54

Ringo
Pro dva hrace se plan sestavuje ze ctyr planet celkove. Mas pravdu, ze je variabilnejsi, ale ten plan je "maly". Neni tam tolik moznosti a prekvapeni. To ze kdo zautoci prvni, tak "vyhral" je podle me pravda a nekdo to tu i potvrdil, ze hraje se zenou snad a velmi casto to tak dopadne a to z duvodu prevahy utocnika (podle pravidel muze utocnik zautocit s az dvemi jednotkami navic, nez je maximalni povoleny pocet na planete). Pokud se mu utok vydari, tak souper ztrati zakladnu, tezici jednotky a sektory se surovinami. To vse v dalsim kole zpusobi, ze nema cim produkovat a za co produkovat. Ve vicero hracich to ale tak uplne neplati, protoze kdyz nekdo zautoci, tak se odkryje a riskuje, ze si na nem zase nekdo v dalsim kole smlsne a je to vice takticke.

8.10.2010 22:14:40

Vojtech Musil
ve dvou je to proste ciste duel s rovnymi sancemi (pokud jeste vyrovnate planety tim, ze nelosujete, ale kazdy si vezme tak, aby to bylo vyrovnane a stejnou rasu, tak je to vylozene o stretu schopnosti dvou hracu). Hra mozna postrada variabilitu v moznosti obsadit vice sektoru a poprat se o ne, popripade ztraci na jiste nejistote, ze nekdo nekomu bodne onu kudlu do zad, na druhou stranu ziskava v tom, ze si dva hraci skutecne mohou zmerit sve vlastni sily a schopnosti utkat se v boji a umet spravne kombinovat jednotky s kartami.

Vitezstvi prvniho utocnika je dle meho nazoru jen a jen o neschopnosti obrance se branit. Proc prijit o zakladnu, kdyz prvni, co clovek udela je, ze postavi leteckou obranu a vysadek muze probehnout jen v sektoru, kde zakladna neni? My hrali ve dvou uz x krat a ze by utocnik vzdy vyhral se nam opravdu nestava, je to tak pul na pul. Naopak se utocnikovi casto stane, ze rozdrti sve sily o obranu a branici se souper udela protiutok do prazdnych souperovych sektoru. Je to taky hodne o tom planovani, schopnosti blokovat souperi jeho akce, predvidat, dat si budovani do oblasti, kde ocekavam souperuv utok a pod.

9.10.2010 11:20:17

Ringo
Asi se neshodneme. Ja osobne vidim potencial a zabavu ve vicero lidech nez jen ve dvou. Otazka ale znela, jaka je casova narocnost, takze shrnuto a podtrzeno:

Cim vice lidi, tim hur a hra trva dele. Pokud budou hrat dva, tak je mozne hru dohrat odhadem za 1,5 hod, pokud oba znaji pravidla a nekouka se kazdych pet minut do navodu, co delat, kdyz nastala tato a onahle situace.
A dulezite je jeste zminit, ze casova narocnost se odviji od druhu planet, ktere si hraci vylosuji. Pokud si vylosuji planety kde bude malo viteznych bodu, hra se podle me protahne, jelikoz se da zvitezit na SVC az ve treti casti hry nebo zniceni soupere.

9.10.2010 17:03:36

Vojtech Musil
vsak ja netvrdím, že je to ve dvou nejlepší. V čem se neshodneme je to, co tvrdíš - tedy že je hra ve dvou nehratelná a nudná. Podle mě je hra ve dvou hratelná velmi dobře a rovněž je velmi zábavná. Tim jsem nikde neřekl, že ve dvou je to nejlepší.

9.10.2010 17:24:38

hrací doba
no moje zkušenost je vlastně dost shodná s Vojtovou. při čtyřech lidech máme nejkratší hraní, asi 2h (bez přípravy). naše boje s zvrhli v souboje dvojic, tak že se na nikoho nečekalo a hráli jsme v podstatě všichni bez nejmenší pauzy. Ale normálně ve čtyřech je to tak na 3,5 - 4h. v šesti jsme zatím +- na 7h.
Způsob vítězství se dá uvažovat v rozšíření, kde se to dá kombinovat, v základu je to v podstatě stejný a na vybití to moc nejde. Chystáme se na bitvu kdy každý bude mít 3 planety na set up a nebude se hrát na body, viz Brood War. počítáme tak 8+h, ale ještě musíme najít ten čas :-)

No a ve dvou SC, kromě scénáře z BW nehraju, na to mám lepší hry, ale hratelné to v podstatě je.

10.10.2010 11:04:38

herní doba
První hru ve čtyřech jsme zahráli za 2,5 hodiny vč. koukání do pravidel, od té doby většinou kolem 2h, ale spíš méně. V šesti to paradoxně nebylo o moc delší, protože se boje dají řešit souběžně a na naplánování rozkazů je pevný čas (přesýpačky). Ale možná to bude tím, že jsme ve skupině neměli moc často úplné herní nováčky.

10.10.2010 11:48:02

Vlaada

Mecenáš trolíků

hra pro dva
Jen dotaz: chápu to dobře, že ve ve hře pro dva začínající hráč první pokládá žetonky i první hraje? V tom případě mi přijde, že pokud se druhému podaří zařídit, aby obě základny sousedily, tak nejspíš vyhrál... nebo ne?

10.10.2010 12:06:30

Vlaada

Mecenáš trolíků

Vlaada
... anebo možná ne... ale i tak mi přijde to pořadí akcí v prvním kole dost svázané...

10.10.2010 12:13:38

Vlaada
myslím, že tak jednoznačné to není. začínající hráč první dává první (:-))žeton, ale ty (žetony) se vyhodnocují obráceně tj. od shora, takže druhý může vyhodnocovat první, zablokuje-li všechni možnosti prvnímu. ten má samozřejmě nějaké kompenzace, ale to je v pravidlech a velká výhoda to, akutně, není.

10.10.2010 13:22:28

P.S.
ale ve dvou jsem hrál jen jednou scénárko z dodatku

10.10.2010 13:23:24

Dansemacabre
ono je to rychlé, ale často se stane, že na jednoho hráče zaútočí dva i více lidí, kteří by mohli vyhodnocovat kdyby neútočili. boj přemýšlivým jedincům zabere +- 10min. po boji je v podstatě nejvíce bojující nejvíc ve štresu protože díky bojům nemá promyšlené rozkazy a jelikož je přemýšlivý tak mu to zabere dalších 10min.
takový člověk pak partii zdrží nejméně o půl hoďky, byť díky mechanismu této skvělé hry se nikdo vyloženě nenudí

10.10.2010 13:29:17

Vlaada
tohle se opravdu nestava. Predpokladam, ze normalne teda hrac hraje tak, ze jeden z prvnich kroku je letecka obrana a tedy znemozneni vysadku soupere primo na uzemi zakladny.

10.10.2010 15:30:34

Vlaada

to Ringo
Kdybys začínal a byli bychom vedle sebe, zaútočil bys v prvním kole?

10.10.2010 15:35:05

hra ve dvou
ostatní tu hru ve dvou dost zpochybňují, ale já za sebe teda musím říci, že Starcraft se stal jednou z mých nejoblíbenějších her pro dva. Paradoxně spolecně s Railroad Tycoonem, o kterém mnozí píší, že je ve dvou nemožný. Tyhle dvě hry postupně vystrnadily u nás takové ty pure hry pro jen a čistě 2 hráče, protože abych pravdu řekl, tak právě ty hry, určené čistě pro dva, mi přijdou jako kdyby oseknuté už v základu, jen a by byly pro dva. Ale to je jen takový můj pocit. Samozřejmě existuje určitě spoustu vynikajících her, které jsou pro dva jen prostě proto, že proti sobe hrají dvě strany - Hannibal, Blood Bowl, Space Hulk a pod. Ale to je jen takový prostě názor či spíše pocit bokem, mimo téma, tak se toho moc nechytejte:-)

10.10.2010 15:37:42

to Vlaada
Jo, to, o čem mluvíš, je celkově problém, že se může stát, že jako druhý hráč klidně můžeš připlácnout protihráči jeho build svým mobilizem a tím pádem v pohodě postavit jednotky na své planetě a naběhnout na soupeře. Tenhle problém je ale poměrně slušně vyřešen v rozšíření, kde je možné zahrát Defend order a zakopat si základnu ještě předtím, než tam bude schopen protihráč naběhnout. A proti Defendu se hodně blbě bojuje.

10.10.2010 15:57:43

Vlaada

Kadaver
Okay, beru na vědomí, že rozšíření to řeší... což tedy znamená, že to nejspíš problém byl. Přesně to bych totiž protihráči jako druhý hráč udělal... a základ nedává moc šancí se tomu bránit.

10.10.2010 17:30:31

Kadaver
a tobe se to nekdy stalo? Nam jeste nikdy. Protoze tim, ze si das transport mezi planetu svou a souperovou se vlastne hned do startu pripravujes o kolonizaci druhe planety, kterou pokladas a tim padem zmensujes sance ziskat nove zdroje. Pokud by se ti attack na souperovou zakladnu hned v prvnim kole povedl, souper stejne bude mit zakladnu na druhe kolonizovane planete a o nejakem vitezstvi nemuze tedy byt rec. A zaroven - vzhledem k tomu, ze budovani umoznuje vylepsit zakladnu, at uz tu akci provadis kdekoliv, nezabranis nijak souperovi, aby postavil vzdusnou obranu. To bys musel mu zaplacnout akci na vice mistech jako posledni, coz neni realne.

10.10.2010 18:18:35

Vlaada
podle me to neni mozne ani v zakladu, pokud prvni hrac nehraje vylozene hloupe a pocinani soupere, ktery pri umistovani transportu umisti transport hned k planete, kde ma prvni hrac zakladnu, neprohledne. Pokud s touto cvariantou pocita, neni problem akci build na vzdalene planete umoznit jako prvnimu stavbu protivzdusne obrany.

10.10.2010 18:21:16

Vlaada

Ringo
Citace z českého překladu: "hráč musí mít na aktivní planetě buď spřátelenou základnu, nebo spřátelenou jednotku, aby si mohl koupit vylepšení základen." Není tedy možné udělat to prvním tahem. A pokud prvním tahem odejdeš z domovské planety, je tu možnost dobýt ti základnu v prvním tahu...

Nicméně je to v tomto vláknu off-topic, tak to buď nechme být, nebo přenesme do jiného vlákna nebo do SZ.

10.10.2010 19:31:28

Vlaada
to neni v rozporu s tim co rikam, prvni tak obvykle vypada takto - polozeni zetonu budovani na novou planetu, nasledne polozeni zetonu pohybu na tuto planetu, nejake zetony naskladas na svou planetu se zakladnou, rekneme rovnez budovani. a ted by souper musel zacit blokovat, coz asi nebude, protoze misto planovani co zablokovat bude planovat spise nejak ucinne nez spekulativne. Je velmi nepravdepodobne, ze bude souper blokovat zetony na planete, na kterou nema dosah, coz obvykle druha planeta soupere mimo dosah je. Provadeni akci vypada nasledne takto - hrac odhali svuj presun pohybu na prazdne planete a presune tam jednotky. Nasledujici tah odhaluje zeton budovani na teto planete a jelikoz je jiz splnena podminka, ze tam hrac musi mit alespon spratelenou jednotku, muze zacit vylepsovat zqakladnu o onen protiletecky modul. Samozrejme se muze stat, ze souper bude mitjeste pred tim vsim svuj zeton presunu u souperovy zakladny a zakladnu napadne hned v onom prvnim kole, nez se dostanes k budovani toho modulu. Ale jelikoz s tim diky souperova transportu u sve planety pocitas, mas pod jeho zetony naplanovan pohyb a po te budovani - v realu to znamena, ze po souperove prepadeni zakladny ty budujes - jednotky a rozmistujes je na prazdne sektory na planete a zetonem pohybu presouvas jednotky - tim padem dobyvas zakladnu nazpet. Pokudamozrejem nad tim hrac nepremysli, tak to neudela a prohraje, ale to uz nepozornosti hrace.

Mimochodem na dedukci, jak lze hru vyhrat, zalozene jen na precteni pravidel je krasne videt, ze precteni pravidel samotnych bez ozkouseni hry primo nevypovida nic o 1. zabavnosti hry a za 2. nic o realne aplikaci kompletniho mechanismu. Proto ja osobne si nikdy nevybiram hru dle prectenych pravidel.

10.10.2010 21:32:23

Vybíráme z Bazaru

This War of Mine
This War of Mine
Akt. cena: 1199 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas