Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 2500 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | REXhry Lucky Duck Games Red Raven Games |
Autoři: | Ryan Laukat |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Bude mě bavit, když...?
Ahoj,
jestli je diskuze nevhodná, tak se omlouvám, ale nedá mi to spát.
Je šance, že mě budou bavit Spící bohové, když mě neoslovilo #Cestou necestou a #Above and Below ?
Jede autor na stejné vlně (co se týče jakési atmosféry / principů) nebo se jedná úplně o jiný šálek kávy?
Na Spících bozích se mi líbí, že je to kooperační, nicméně mám přece jen trochu obavy - u těch dvou her se mi líbily světy, grafika, ale hry samotné mi přišly nemastné, neslané.
Děkuji za postřeh
Mozna napiste presneji,co se vam na Cestou necestou / Above and Below nelibilo.
@Zuuuzan Cestou necestou sme hrali a tiež nám to prišlo nemastné neslané a počul som to od viacerých ľudí. My sme zahrali jeden pár scenárový (3?) príbeh s dvomi postavami a nevideli sme dôvod prečo hrať teraz s inými postavami. Tá kompetivita nám tam vôbec nesedela. Aj to splašené behanie medzi mestom a hernou mapou.
Napriek tomu máme predobjednanú hru Spící bohové. Práve preto, že grafika sa nám páčila a potenciál v príbehoch bol. Silná stránka je tu práve príbeh, kooperativita, voľný svet, nie príliš prekombinované pravidlá. Najviac ma na hru nalomila Anet, kde rozprávala svoje dojmy zo Želivy.
Ta šance tu určitě je, jelikož jsou to diametrálně odlišné hry. Pravidlově složitější než Cestou necestou.
Spící bohové jsou dobrodružná hra s opravdu otevřeným světem. To znamená:
Také je to více solo hra než koop - ve více hráčích má každý přidělené svoje postavy (ty jsou v každé hře stejné), spolupráce s postavou jiného hráče stojí nějaké zdroje, ale jinak to funguje jako solo. Nicméně ve více hráčích se dost zjednodušší obsluha, postupem ve hře člověk získává mnoho předmětů a úkolů, není úplně jednoduché to všechno držet v hlavě.
Mě hra bavila, svět mi přišel skvěle vytvořený a příhody zajímavé. Soubojový systém akorát komplexní - jedinou nevýhodu je, že člověk postupně sklouzne k osvědčeným postupům.
@UmmA docela bych nesouhlasil s tím, že jsou Spící bohové pravidlově náročnější. Upřímně mi přišli v některých ohledech mnohem jednoznačnější, než #Cestou necestou. Jen je toho v bozích o trochu víc věcí a je třeba počítat s tím, že může být člověk zahlcený.
Taky bych nesouhlasil, že je to víc solo než koop. Na nějaký úplně základní praktický rovině možná. Během her mi ale přišlo super, že se právě všechno prožívá společně jako posádka. Rozhovory nad tím, kam budete příběh ubírat a dilemata, kdo kdy investuje svoje zdroje, aby se zapojil do kola ostatních, jsou věci, o který člověk solo přijde. Je to kooperativní v tom duchu, že to hráče nutí spolu rozebírat další kroky a diskutovat nad postupem.
Osobně mi naroubování příběhu u Cestou necestou přišlo umělý a hra bez něj jako trochu suchý (byť krásný) euro. Spící bohové jsou fakt výhradně o zážitku z procházení jednotlivýma příběhama. Takže pokud tě @Zuuuzan baví spíš, když hra stojí na propracovaných mechanismech, tak ty u Spících bohů moc nenajdeš. Některý (třeba souboj) jsou zajímavý, ale nic co by vyloženě vyčnívalo.
@Zuuuzan - Myslím, že by tě/vás mohli Spící bohové bavit i přesto, že Above and Below and Near and Far ne.
Já sem u Above and Below, Near and Far vždy měl pocit, že nefunguje propojení příběhové a herní části, když člověk hrál na body, nedělal příběhové věci nebo jen minimálně a naopak, když jsem prozkoumával příběhovou část, nefungovalo to bodově. Tím, že jsou SG kooperativní, tohle odpadá.
Hra jako taková je mix exploration and resource managementu. Hráči musí udržovat loď v chodu a posádku v kondici, což obnáší sbírání zdrojů a občasnou návštěvu přístavu, jinak je to hlavně o příběhové složce. Je to trochu náročnější na místo a časem i orientaci, zejména ve chvíli kdy máte hromadu karet s keywordama na které vás odkazuje storybook. Ale i tak je to za mě dobrá hra a na rozdíl o výše jmenovaných jsem si ji nechal a plánuju jí dohrát.
@Slouha Myslím si, že Umma tím víc solo myslel hlavně mechanickou stránku věci. Ano taky jsem si skvěle užil hru vedvou, kdy jsme mohli příběhy sdílet a elaborovat nad strategií a tak, ale mechanicky se mezi hrou jednoho a více hráčů nic prakticky nemění…spíš naopak, vehře dvou hráčů díky tomu že musíš za některé akce platit, aby jsi mohl využít posádku/věci druhého hráče tě vlastně hra více hráčů malilinko omezuje. Nicméně co se té kooperace týče je to sólo, kde ve více hráčích prostě jen rozhodíš posádku mezi více lidí.
Jinak taky preferuju Spící Bohy před Cestou Necestou, kde mi přišlo že ta příběhová a “výherní” složka se tak nějak úplně nedoplňovaly. Tady si hlavně užívám to objevování a malé příběhy a dobrodružství mnohem víc.
@Kame já tomu rozumím, jak to bylo míněno. Jen si myslím, že právě hraní ve více lidech dost pomáhá tomu survival/dobrodrůžo duchu hry a navozuje zajímavý situace, který mi prostě přijde smysluplnější zažívat sdíleně (mnohem víc než v podobných “čtecích” hrách jako #Lands of Galzyr nebo #Sherlock Holmes Consulting Detective), než sám nad stolem zabarikádovaným herníma součástkama. Solo je to vlastně jako takovej přehlcenej gamebook. Jinak souhlasím, že mechanicky je to téměř stejný, s jednou vrstvou, která dělá hru mírně těžší, navíc.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Duchové ostrova + insert + křídla a plameny
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 5 dnů