Space Empires: 4X

xxxxxxxxxo hodnoceno 44x (Seznam vlastníků)

Space Empires: 4X - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Jim Krohn
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

pravidla

Ahoj,
rád bych se zeptal - v pravidlech je napsáno, že hráč může zrušit kdykoli kteroukoli jednotku, aby za ní nemusel platit údržbu (nebo uvolnil místo pro nové, modernější jednotky). Jak je to ale se Space Yards a hlavně s Base? Je to tak, že je taky můžu libovolně rušit a stavět jinde, nebo jsou to natolik speciální stavby, že jakmile je postavím, prostě jsou u dané planety a konec?
Díky.
17.10.2011 10:55:12

2v2
domnivam se, ze staci znicit jednu domovskou planetu druheho tymu. aspon takhle jsme to nekolikrat hrali

2.4.2012 09:07:40

scénáře
Snažím se proniknout do tajů téhle hry a chci se zeptat jestli dobře chápu přípravu scénáře, na začátku mám mít 3 kolonizační lodě, 1 těžební, 4 vesmírné doky a 3 průzkumníky a lodě můžu umístit ve svém domovském systému, znamená to, že můžu rozhodit lodě po celém systému, kde mám neodhalené žetony domovského systému a nebo musí být na hexu s hlavní kolonií, díky za odpověď.

4.4.2012 12:19:47

to dakeyros
musia byt vsetky priamo na hexe s tvojim domovskym svetom.

inak toto je v pravidlach casto metuce. pisu ze jeden hex predstavuje jeden system, ale ako Home System niekedy oznacuju aj vsetkych tych 26 hexov okolo domovskeho systemu.

4.4.2012 14:31:44

to Gaspar
Díky, teď už je mě to jasnější :-D

4.4.2012 14:36:28

Pravidla
Ahoj, rád bych si vyjasnil několik nejasností.

Obchodní síť: Pohyb o 1 hex navíc platí i pro těžaře a kolonisty?

D-Machine: Lze na ně narafičit miny? Můžou prochátet warppointy? Vidí maskované
fregaty?

Fregty: Zamaskovaná fregata zaútočí na seskupení bez detektorů - zůstává po celý
průběh boje maskovaná nebo se po prvním výstřelu odmaskuje?

Díky.

7.6.2012 00:12:21

Timofejic
-ano. Obchodna siet pridava uplne kazdej lodi +1 do pohybu (dokonca aj inej obchodnej lodi)
-D-Machine je imunna voci minam, maskovaniu, fighterom... a nema na nu vplyv ziadny teren (ani blackhole, warppointy a pod...)
-Teraz celkom nevim co myslis slovom odmaskovat. Pokial super nema skenery fregaty sa nemusia ani ucastnit boja, ked sa rozhodnu bojovat tak sa samozrejme zetonky otocia a superovi sa ukazu, ale pokial teda super nema skener (na dostatocnej urovni) ostavaju "maskovane" v tom zmysle, ze mozu ustupit z boja este pred vystrelom, maju vyssiu iniciativu (triedu) a +1 v provom kole do utoku....
snad si to pochopil :)

7.6.2012 08:39:13

Pravidla
Obchodní síť a D-M sem pochopil, díky.

U fregat mi jde o toto - seskupení 2R zaútočí na seskupení 2BC, ustupovat nebudou, využijou třídu A a vystřelí. Dojde řada na BC, můžou tyto pálit na R, když je nevidí
nebo jim nezbyde než ustoupit a počkat na DD se skenerama?

8.6.2012 09:40:57

Timofejič
BC (i jine tridy) mohou uocit normalne (kdyz jsi cloak a zaroven strilis tak se da velice jednoduse odhadnout tva pozive :) a viz startrek, maskovana lod nemohla zaroven utocit).

Navic dane bonusy maji jen v prvnim kole utoky, v dalsich kolech uz maji normalni hodnoty (coz ve vetsine pripadu znamena ze pokud nedecimujes v prnim kole souperovy flotilu tak te v nasledujich kole proplesknou).

8.6.2012 10:02:09

to Timofejic
Ano BC mozu aj bez skeneru palit po fregatach. Pokial uz fregaty vstupili do bitvy a palia da sa po nich samozrejme strielat.... (maju vsak triedu A a v prvom kole bonus do utoku +1)

8.6.2012 10:02:27

Gaspar, Falco
Nejasnosti vyjasněny, díky.

8.6.2012 16:44:30

Rozdělování seskupení
Dobrý den,

měl bych dotazy ohledně seskupení:

1. např. je možné ve „fázi pohybu“ seskupení SC-1 (x5) přerozdělit na hexu do seskupení SC-1 (3x), SC-2 (1x), SC-3 (1x) a zahájit s každým seskupením zvlášť pohyb? Seskupení je stejného druhu a technologie.
2. např. je možné ve „fázi pohybu“ seskupení viz bod 1. SC-1 (3x), SC-2 (1x), SC-3 (1x), které se nachází na společném hexu (ať už na začátku nebo konci pohybu) sloučit do seskupení SC-1 (5x)? Seskupení je stejného druhu a technologie.

Děkuji za odpověď.

21.6.2012 12:18:01

to kaltwind
pokial mas na to volne zetony tak mozes zoskupenia akokolvek delit (aj spajat) dokonca aj pocas bitvy

21.6.2012 12:37:38

Pohyb, Útok na planetu, Produkce jednotek
Ahoj, po včerejší hře s přítelkyní, která je velký špekulant a razí teorii, že co není v pravidlech, není zakázáno, se nám stalo následující :)

Hráč A je začínající, pohne se tak, že zaútočí - skončí na hexu B hráče (tudíž musí zastavit), B hráč je na tahu jako druhý a s hexu "uletí" a tudíž se vyhne boji. Je to pravidlo 4.3 - zde je ale napsáno, že "units must stop all movement when entering a hex containing enemy units that have a combat capability... Přítelkyně argumentuje tím, že ona (jako 2. hráč v pořadí) NENÍ "entering unit" a že může tudíž "utéct" z hexu a vyhnout se tak boji. Já jsem opačného názoru, protože pak by bylo vlastně výhodnější být až druhým hráčem v pořadí a pouze by tak hráč reagovat na pohyby prvního hráče a neustále se vyhýbal boji. Nikde jsem v pravidlech nenašel, že by se to nesmělo...

Smí tedy druhý hráč v pořadí "utéct" z hexu, kde už jsou dvě nepřátelské lodě (po tahu prvního hráče)? Nebo prostě 2. hráč v pořadí ztrácí možnost pohybu napadené jednotky a čeká až na boj v další fázi?

Děkuji za odpověď.

22.7.2012 12:41:58

predek
2. hráč utéct nestihne, protože tah jede:

1. hráč se hýbe
1. hrác bojuje
1. hráč objevuje (otáčí neprozkoumané countery)

a až pak jede 2. hráč se sekvencí Pohyb-Boj-Objevy a tak dále, a tak dále

22.7.2012 13:17:30

wolfhound
Moc díky... Ty jo, měli jsme trošku mezeru v pravidlech :) My jeli vždycky tak, že všichni hráči jeli pohyb, pak všichni boj, pak všichni objev. Vzniklo to nejspíš spontánně - v důsledku hraní první fáze hry, kdy se pouze objevuje a staví - hráli jsme to simultánně (je to i doporučeno v návodu) a to nám pak vydrželo i po zbytek hry, což nemělo :)

Mimo jiné to znamená o dost boje navíc :) To mě těší...

22.7.2012 14:18:52

Nejasnosti v pravidlách
Ahojte. Obraciam sa na Vás o pomoc, mám niekoľko nejasností v pravidlách.

1. Útok na kolóniu. Ktosi tu písal ,že na kolóniu môžu vystreliť len lode ktoré ešte nestrielali. V českom preklade pravidiel sa o tom ale nič nepíše. Píše sa len : každá loď môže na kolóniu vystreliť len raz. Teda neviem ako to hráte. V tom kole, v ktorom dorazíte súpera vystrelia na kolóniu len tie lode ktoré v tom kole ešte nestrielali, alebo KAŽDÁ loď vystrelí raz???

2. Bojové krytie. V pravidlách sa spomínajú dva druhy bojového krytia, teraz neviem či je možné navzájom ich kombinovať ,a ak áno tak za akých podmienok. Príklad:
Mám viac lodí ako súper, preto sa rozhodnem kryť dve slabé bojové lode. A keďže mám rovnaký počet bojových lodí ako súper, kryjem aj všetky nebojové lode. Do toho počtu bojových lodí sa počítajú aj tie dve slabé bojové lode ktoré som sa rozhodol kryť???

3. Ústup. Citát z pravidiel: Předtím, než provedete hody kostkou pro vyhodnocení střelby,dejte kryté lodě stranou. Nemohou střílet, ani na ně nemůže být
stříleno. Mohou ustoupit, ale pouze pokud jsou na řadě s palbou
(viz. 5.9).
Memôžu strielať ,ale môžu ustúpiť keď sú na rade s palbou. Nejak tomu nerozumiem. Keď nemôžu strielať kedy sú teda na rade s palbou???

25.9.2012 22:24:25

to springb
1. my sme to hrali tak, ze sme vyriesili boj a ked ostali nepriatelske lode nad koloniou same tak si kazda mohla vystrelit. Tak som to pochopil z pravidiel. Vo FAQ som nic ohladne tohto nenasiel.

2. Podla aktualnych pravidiel, ktore mas v krabici, su nebojove lode automaticky kryte pokial su s nimi ucastne boja aj nejake bojove lode... nemozu ale ustupovat. V pripade ze ostanu same su automaticky eliminovane. Takze ked mas moznost kryt nejake lode kryjes bojove ak sa ti to hodi. Moze skludne kryt aj nejaky zraneny kriznik a predist tak jeho uplnemu zniceniu.

3. mozu byt na rade s palbou podla svojej triedy. ale nemozu palit. Mozu vsak ustupit a ich ustup je kryty. Nebojove lode nemaju triedu takze nemozu ani ustupovat z boja, lebo su prilis pomale... ako som spominal vyssie.

26.9.2012 01:20:05

Koniec hry
Zdravim, len mala otazocka. Jak je to s koncom hry, ked nenastane do 20 kola? Hra sa dalej?

28.2.2019 16:58:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Zeton poctu
Zdravim, asi sa uz nieco podobneho riesilo, len jak je to u vesmirnych dokov? Na zaciatku hry umiestnim na domovsky svet 4 vesmirne doky. Takze nie 4 zetony s nazornenym vesmirneho doku, ale len jeden SY plus zeton poctu cislo 4. Tak ? Dalej v pravidlach je pisane, ze pre vesmirne doky nie je limit pre pocet na jednej planete. Tomu jak chapat? Nie je to limitovane zetonom poctu, ktorych je len 6? …. Vdaka za odpovede, som to hral asi trocha blbo :-(

2.3.2019 10:16:09

Vybíráme z Bazaru

Warhammer Underworlds - Beastgrave
Warhammer Underworlds - Beastgrave
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas