Small World - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 80 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Days of Wonder
REBEL.pl
Autoři: Philippe Keyaerts
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Homemade

V obrázcích se objevilo foto mé homemade verze. Jde hlavně o variabilní mapu a dřevěné žetony. Domnívám se, že se takhle jedná o lepší hru, než je originál. Všimněte si bažinného rohu, nebo obrů, kteří obsadili hory a docela rýžovali body.
5.1.2011 20:29:57

stepan
Nasmál jsem se :D A ty penízky vpravo dole, mám na ně nějaké mlhavé vzpomínky z dětství.

5.1.2011 20:33:26

Elenistar
Ty penízky jsou opravdu nedostatkové zboží. Používám je na spoustu her.

5.1.2011 20:40:54

pekna verze
Moc hezky ale za original bych nemenil, ani vlacky od DoW :)

5.1.2011 20:55:56

Joe

Stepan
Hmmm... nie, toto by som nehral :)
Mám rád "pekné" hry, čo Small World je. A táto domáca konverzia ho (pre mňa) dosť kazí... Hlavne keď mi to pripomína osadníkov...

5.1.2011 22:47:23

hmm
Heh ty penízky doma ještě máme. Jsou ze starý rulety :)) Určitě obdivuju pěkně odvedenou práci, ale já bych za originál určitě neměnil;)

5.1.2011 23:16:08

hmmm...lepsie ako original???
sorry kamo,ale ak je tvoja homemade verzia lepsia(krajsia?) ako original,tak asi zle zacinam vidiet.dufam,ze si len zartoval.toto by bola asi posledna hra,ktoru by som si chcel vyrobit.tak nadherna grafika sa len tak nevidi.ako napisal Joe,ani nevidim nic ine,iba dietatko ktore splodil smallworld s osadnikmi.

5.1.2011 23:42:19

...
Variabilní mapa je zajímavá, byť mám pocit, že zrovna u téhle hry je taková variabilita vcelku zbytečná a rozhodně to z tvé verze lepší hru nedělá.

5.1.2011 23:58:22

variabilní mapa
Mě přijde variabilní mapa opravdu velice dobrá věc, na geeku ji mají vypracovanou v grafice small worldu, takže určitě doporučuji zkouknout. Jinak homemade samozřejmě nikdy nedosáhne krásy původní hry (ikdyž, nad tím lze polemizovat-ne v tomto případu), ale rozhodně to rozvíjí gameplay a to jde pořád ještě především.

6.1.2011 00:53:49

Stepan
Já mám Small World moc rád a sice velice nerad, ale musím to napsat. Tahleta verze hru przní a mě se ani trochu nelíbí. Určitě to dalo spoustu práce vyrobit (a cena výroby se musela hodně blížit ceně originální hry, když se připočte práce, tak asi i převyšuje) a v podstatě nekritizuju tebe, ale tu verzi, kterou někdo navrhl a ty jsi si ji "jen" vyrobil. Já bych takový SW nechtěl ani zadarmo. Sorry za tuto ostrou kritiku, nic ve zlém...

6.1.2011 00:59:49

homemade
Já se Štěpána zastanu. Pokud se to jemu líbí a přijde mu to jako přínos, tak je to OK. Je pravdou, že v tomto provedení bude mít větší vliv správně zvolená rasa, což může být problém ve více hráčích. První dva hráči si vyzobnou the best kombinace využívající lokálních nevyvážeností mapy a ostatní mají horší ztartovní pozici. Což může být i výhoda při hře s méně zkušeným hráčem, takový malý povolený doping. :)

6.1.2011 07:03:54


se ta myšlenka s variabilní mapou docela líbí. Problém bude v té vyváženosti mapy, jak už tu zaznělo, ale pokud se vymyslí nějaký rozumný systém, jako o poměru jednotlivých políček a maximálním množství stejných sousedních políček, tak by to mohlo jít ... a pokud to bude LÉPE hratelné a zábavnější než originál, tak to bude LEPŠÍ hra, ať si puristé říkají co chtějí :-) Protože účelem hry je bavit.

6.1.2011 08:41:05

mapa
Já bych řekl, že variabilní mapa je problém jako s jakýmikoliv home rules úpravami. Může to hru vylepšovat (někdy i zachraňovat), ale taky prznit. Obligátní otázka jak moc byla hra před vydáním testována a laděna aby úprava (testována většinou jedním hráčem, nebo skupinou) nějaký princip nepoškodila.
Jinak za mě se mi tato úprava taky vizuálně nelíbí, funkčnost úpravy variabilní mapy neposoudím.

6.1.2011 08:50:58 | Upraveno autorem (porovnej)

to panzer
Vizuální stránku neřeším (taky se mi nelíbí), ale jde mi o mechanismy. Samozřejmě s tím testováním máš pravdu a vždy je to otázka i u originální hry, jak moc byly různé mechanismy ověřeny. Obecně mě ale vždy pobaví důvěra v téměř "božství" autorů, kteří jsou schopni (a chtějí) pečlivě otestovat vliv na hru sebemenšího nevýznamného čísílka na té nejposlednější kartě :-)

6.1.2011 09:24:45

důvěra
podle mě není ani tak v "božství" jako spíš v několik set testovacích her, kdy se zamýšlí hráči nad vhodností čísílek na nejposlednější kartě

6.1.2011 09:27:35

chtěl jsem udělat edit, ale dám novej příspěvek
Ještě jsem chtěl dodat, že zrovna u Smallworldu to s tím testováním zas tak žhavý nebude, když FAQ jsou už asi třikrát delší než samotná pravidla :-)

6.1.2011 09:28:54

PJ

Účel hry
Souhlasím, že účel hry je pobavit, resp. pro mě je to "katalyzátor" trávení volného času s přáteli. Aby mě hra bavila, v žádném případě není pro mě rozhodující sofistikovanost mechanismů, ale významnou roli hraje i estetická stránka (proto třeba nemám rád Friseho hry, protože se na ně nedá moc koukat). A tím je řeščeno vše.

Merlin ad FAQ: důrazně nesouhlasím. FAQ řeší často věci, které možná jsou otestované, jasně dané pravidly, ale přesto je většina hráčů hraje špatně nebo jim nerozumí nebo jsou tam řešeny zvláštní herní situace, které mohou nastat jen ve vzácných případech. Kdybych všechno tohle mělo být zapracováno do běžných pravidel, byla by příliš dlouhá a nepřehledná.

6.1.2011 10:11:18

all
A vám (těm, kterým se nelíbí původní verze SW) přijde, že největší zápor na SW je to, že nemá variabilní mapu? A tato home made verze mění nudnou a špatnou hru v lepší a zábavnější?

Ad FAQ: souhlasím s PJem. Třeba Cosmic Encounter má taky dlouhé FAQ, ale v podstatě je složen z ojedinělých věcí, které mohou nastat nebo vysvětluje různé unikátní situace, které mohou nastat, když jsou ve hře různí Alieni.

6.1.2011 10:24:00 | Upraveno autorem (porovnej)

ad FAQ
Ale od toho právě testování je. Pokud to skutečně VĚTŠINA lidí hraje špatně, tak to je v pravidlech špatně popsáno a opravdu tam JE něco shnilého. Pokud pravidla chápe pouze jejich autor a hlouček jeho věrných a nikdo jinej, tak stojí za pendrek.

6.1.2011 10:25:46

to PJ
Takže dle tebe je lepší udělat krátká pravidla, kterým porozumí pouze nepatrná část hráčů a ostatní se mají podívat do FAQ??? :-)

6.1.2011 10:26:40

FAQ
Pokud se mám k tomuto tématu vyjádřit jako běžný hráč, který hry kupuje v "hračkárně", tak přece takový hráč FAQ na internetu hledat nebude. Tedy chudák se bude s hrou prát, pokud vše není dostatečně vysvětleno již v původních pravidlech a doma si to potom hrají tak, jak se domluví.

Pokud se mám vyjádřit jako uživatel Zatrolenek, tak je jasné, že jako "pokročilý" hráč si FAQ někde dohledám, abych zjistil jak je to s nejasnostmi.
Domnívám se, že by se již v prvních sepsaných pravidlech mělo objevit co nejvíce vysvětlivek k možným herním variantám, k nimž může dojít. Tolik můj pohled.

Všeobecně nemám rád různé opravy, které vydavatelé publikují. Např. u Warhammer Invasion vůbec neřešíme nově zveřejněné texty, které na kartách mají být a tak to neřešíme vlastně ani ostatní hry. To bychom se z toho museli zbláznit.

6.1.2011 11:13:08

to by mě teda zajímalo
za co dostávám ty mínusy, když jsem jen zopakoval, co napsal PJ :-)

6.1.2011 12:40:27

PJ

Merlin
Protože jsi překroutil, co jsem napsal.
Víc se do diskuze pouštět nehodlám, je to ztráta času.

6.1.2011 13:12:14

Homemade
Často také mívám nutkání nějaké hry upravovat, ale většinou nerad narušuji nějakou jednotnou grafiku hry. U Smallworld je mapa tak pěkná, že bych ji prostě neměnil. Ovšem jak již padlo, pokud se jim to líbí a baví je to, není co řešit :-)

Ad mínusy: Osobně je dávám na každý offtopic :-)

6.1.2011 13:31:29

to PJ
Já něco překrucuju? Ty sis sám odporuješ tímhle výrokem:

"FAQ řeší často věci, které možná jsou otestované, jasně dané pravidly, ale přesto je většina hráčů hraje špatně nebo jim nerozumí."

Jak může být něco jasně dané, když to většina lidí pochopí jinak?

Ale to je fuk, nechme toho...

6.1.2011 13:41:11

FAQ
FAQ je pro specifickou skupinu 3P = "protivných pravidloidních puristů". Pro mne je celkem málo podstatné, zda hrajeme na 100% podle pravidel. Jestliže nás hra baví, hrajem ji po paměti. Někdy teprve po řadě partií, když se u stolu potkám s hráčem s jiným výkladem, tak řeším kdo z nás si pravidla vykládá špatně.

V zásadě spousta drobných změn pravidel není pro hru zničující, páč ostatní ji mohou využít také.

Tento zvyk mám už z doby hraní Canasty, kde také existuje několik všeobecně používaných drobných mutací. Když jsem hrál s někým novým, tak jsem se na začátku zeptal, jak to hrají a na místě jsme se dohodli. Pak jsem si doma zas klidně hrál dle svého. No a co?

6.1.2011 14:03:58

Vybíráme z Bazaru

Warhammer Underworlds - Nightvault
Warhammer Underworlds - Nightvault
Akt. cena: 1150 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas