Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 80 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Days of Wonder REBEL.pl |
Autoři: | Philippe Keyaerts |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Homemade
V obrázcích se objevilo foto mé homemade verze. Jde hlavně o variabilní mapu a dřevěné žetony. Domnívám se, že se takhle jedná o lepší hru, než je originál. Všimněte si bažinného rohu, nebo obrů, kteří obsadili hory a docela rýžovali body.stepan
Nasmál jsem se :D A ty penízky vpravo dole, mám na ně nějaké mlhavé vzpomínky z dětství.
Elenistar
Ty penízky jsou opravdu nedostatkové zboží. Používám je na spoustu her.
pekna verze
Moc hezky ale za original bych nemenil, ani vlacky od DoW :)
Stepan
Hmmm... nie, toto by som nehral :)
Mám rád "pekné" hry, čo Small World je. A táto domáca konverzia ho (pre mňa) dosť kazí... Hlavne keď mi to pripomína osadníkov...
hmm
Heh ty penízky doma ještě máme. Jsou ze starý rulety :)) Určitě obdivuju pěkně odvedenou práci, ale já bych za originál určitě neměnil;)
hmmm...lepsie ako original???
sorry kamo,ale ak je tvoja homemade verzia lepsia(krajsia?) ako original,tak asi zle zacinam vidiet.dufam,ze si len zartoval.toto by bola asi posledna hra,ktoru by som si chcel vyrobit.tak nadherna grafika sa len tak nevidi.ako napisal Joe,ani nevidim nic ine,iba dietatko ktore splodil smallworld s osadnikmi.
...
Variabilní mapa je zajímavá, byť mám pocit, že zrovna u téhle hry je taková variabilita vcelku zbytečná a rozhodně to z tvé verze lepší hru nedělá.
variabilní mapa
Mě přijde variabilní mapa opravdu velice dobrá věc, na geeku ji mají vypracovanou v grafice small worldu, takže určitě doporučuji zkouknout. Jinak homemade samozřejmě nikdy nedosáhne krásy původní hry (ikdyž, nad tím lze polemizovat-ne v tomto případu), ale rozhodně to rozvíjí gameplay a to jde pořád ještě především.
Stepan
Já mám Small World moc rád a sice velice nerad, ale musím to napsat. Tahleta verze hru przní a mě se ani trochu nelíbí. Určitě to dalo spoustu práce vyrobit (a cena výroby se musela hodně blížit ceně originální hry, když se připočte práce, tak asi i převyšuje) a v podstatě nekritizuju tebe, ale tu verzi, kterou někdo navrhl a ty jsi si ji "jen" vyrobil. Já bych takový SW nechtěl ani zadarmo. Sorry za tuto ostrou kritiku, nic ve zlém...
homemade
Já se Štěpána zastanu. Pokud se to jemu líbí a přijde mu to jako přínos, tak je to OK. Je pravdou, že v tomto provedení bude mít větší vliv správně zvolená rasa, což může být problém ve více hráčích. První dva hráči si vyzobnou the best kombinace využívající lokálních nevyvážeností mapy a ostatní mají horší ztartovní pozici. Což může být i výhoda při hře s méně zkušeným hráčem, takový malý povolený doping. :)
mě
se ta myšlenka s variabilní mapou docela líbí. Problém bude v té vyváženosti mapy, jak už tu zaznělo, ale pokud se vymyslí nějaký rozumný systém, jako o poměru jednotlivých políček a maximálním množství stejných sousedních políček, tak by to mohlo jít ... a pokud to bude LÉPE hratelné a zábavnější než originál, tak to bude LEPŠÍ hra, ať si puristé říkají co chtějí :-) Protože účelem hry je bavit.
mapa
Já bych řekl, že variabilní mapa je problém jako s jakýmikoliv home rules úpravami. Může to hru vylepšovat (někdy i zachraňovat), ale taky prznit. Obligátní otázka jak moc byla hra před vydáním testována a laděna aby úprava (testována většinou jedním hráčem, nebo skupinou) nějaký princip nepoškodila.
Jinak za mě se mi tato úprava taky vizuálně nelíbí, funkčnost úpravy variabilní mapy neposoudím.
to panzer
Vizuální stránku neřeším (taky se mi nelíbí), ale jde mi o mechanismy. Samozřejmě s tím testováním máš pravdu a vždy je to otázka i u originální hry, jak moc byly různé mechanismy ověřeny. Obecně mě ale vždy pobaví důvěra v téměř "božství" autorů, kteří jsou schopni (a chtějí) pečlivě otestovat vliv na hru sebemenšího nevýznamného čísílka na té nejposlednější kartě :-)
důvěra
podle mě není ani tak v "božství" jako spíš v několik set testovacích her, kdy se zamýšlí hráči nad vhodností čísílek na nejposlednější kartě
chtěl jsem udělat edit, ale dám novej příspěvek
Ještě jsem chtěl dodat, že zrovna u Smallworldu to s tím testováním zas tak žhavý nebude, když FAQ jsou už asi třikrát delší než samotná pravidla :-)
Účel hry
Souhlasím, že účel hry je pobavit, resp. pro mě je to "katalyzátor" trávení volného času s přáteli. Aby mě hra bavila, v žádném případě není pro mě rozhodující sofistikovanost mechanismů, ale významnou roli hraje i estetická stránka (proto třeba nemám rád Friseho hry, protože se na ně nedá moc koukat). A tím je řeščeno vše.
Merlin ad FAQ: důrazně nesouhlasím. FAQ řeší často věci, které možná jsou otestované, jasně dané pravidly, ale přesto je většina hráčů hraje špatně nebo jim nerozumí nebo jsou tam řešeny zvláštní herní situace, které mohou nastat jen ve vzácných případech. Kdybych všechno tohle mělo být zapracováno do běžných pravidel, byla by příliš dlouhá a nepřehledná.
all
A vám (těm, kterým se nelíbí původní verze SW) přijde, že největší zápor na SW je to, že nemá variabilní mapu? A tato home made verze mění nudnou a špatnou hru v lepší a zábavnější?
Ad FAQ: souhlasím s PJem. Třeba Cosmic Encounter má taky dlouhé FAQ, ale v podstatě je složen z ojedinělých věcí, které mohou nastat nebo vysvětluje různé unikátní situace, které mohou nastat, když jsou ve hře různí Alieni.
ad FAQ
Ale od toho právě testování je. Pokud to skutečně VĚTŠINA lidí hraje špatně, tak to je v pravidlech špatně popsáno a opravdu tam JE něco shnilého. Pokud pravidla chápe pouze jejich autor a hlouček jeho věrných a nikdo jinej, tak stojí za pendrek.
to PJ
Takže dle tebe je lepší udělat krátká pravidla, kterým porozumí pouze nepatrná část hráčů a ostatní se mají podívat do FAQ??? :-)
FAQ
Pokud se mám k tomuto tématu vyjádřit jako běžný hráč, který hry kupuje v "hračkárně", tak přece takový hráč FAQ na internetu hledat nebude. Tedy chudák se bude s hrou prát, pokud vše není dostatečně vysvětleno již v původních pravidlech a doma si to potom hrají tak, jak se domluví.
Pokud se mám vyjádřit jako uživatel Zatrolenek, tak je jasné, že jako "pokročilý" hráč si FAQ někde dohledám, abych zjistil jak je to s nejasnostmi.
Domnívám se, že by se již v prvních sepsaných pravidlech mělo objevit co nejvíce vysvětlivek k možným herním variantám, k nimž může dojít. Tolik můj pohled.
Všeobecně nemám rád různé opravy, které vydavatelé publikují. Např. u Warhammer Invasion vůbec neřešíme nově zveřejněné texty, které na kartách mají být a tak to neřešíme vlastně ani ostatní hry. To bychom se z toho museli zbláznit.
to by mě teda zajímalo
za co dostávám ty mínusy, když jsem jen zopakoval, co napsal PJ :-)
Merlin
Protože jsi překroutil, co jsem napsal.
Víc se do diskuze pouštět nehodlám, je to ztráta času.
Homemade
Často také mívám nutkání nějaké hry upravovat, ale většinou nerad narušuji nějakou jednotnou grafiku hry. U Smallworld je mapa tak pěkná, že bych ji prostě neměnil. Ovšem jak již padlo, pokud se jim to líbí a baví je to, není co řešit :-)
Ad mínusy: Osobně je dávám na každý offtopic :-)
to PJ
Já něco překrucuju? Ty sis sám odporuješ tímhle výrokem:
"FAQ řeší často věci, které možná jsou otestované, jasně dané pravidly, ale přesto je většina hráčů hraje špatně nebo jim nerozumí."
Jak může být něco jasně dané, když to většina lidí pochopí jinak?
Ale to je fuk, nechme toho...
FAQ
FAQ je pro specifickou skupinu 3P = "protivných pravidloidních puristů". Pro mne je celkem málo podstatné, zda hrajeme na 100% podle pravidel. Jestliže nás hra baví, hrajem ji po paměti. Někdy teprve po řadě partií, když se u stolu potkám s hráčem s jiným výkladem, tak řeším kdo z nás si pravidla vykládá špatně.
V zásadě spousta drobných změn pravidel není pro hru zničující, páč ostatní ji mohou využít také.
Tento zvyk mám už z doby hraní Canasty, kde také existuje několik všeobecně používaných drobných mutací. Když jsem hrál s někým novým, tak jsem se na začátku zeptal, jak to hrají a na místě jsme se dohodli. Pak jsem si doma zas klidně hrál dle svého. No a co?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Warhammer Underworlds - Nightvault
Akt. cena: 1150 Kč
Končí za: 5 dnů