Na křídlech: Opeřená Oceánie

xxxxxxxxxo hodnoceno 164x (Seznam vlastníků)

Na křídlech: Opeřená Oceánie - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Na křídlech
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 70 min
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Elizabeth Hargrave
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nové herní desky


A do třetice: jaký je váš názor na nové hrací desky? Nepřijdou Vám zbytečné? Mohlo se pořešit obyčejnými nálepkami na původní desku, i by me to bavilo si to takhle vylepšit. Byla jsem celá natesena, že prijdou s něčím novým a tohle mě zklamalo, to bych uz víc ocenila pěkný holdery na vajíčka...
10.10.2020 03:44:51

Jahman
No Karel a Mindok mají svůj přístup k překladům, mě to většinou moc nevyhovuje, ale chápu snahu toho co nejvíce vysvětlit a přiblížit, bohužel se v tom někdy ztratí jiné podstatné věci.

14.12.2020 22:21:02

Jahman
Píšeš, ako by stále padali na všetkých kockách, len nektare a to každým hodom kociek :) .

Nerikam na vsech, ale je to jednoducha matematika - nektar uvidis s pravdepodobnosti 1/3 na 1 kostce neb je na 2 stranach ze 6. Pravdepodobnost, ze Ti pri hodu 5 kostkami padne alespon 1 nektar je 87%. Pricemz nejpravdepodobnejsi jsou scenare s 1 nebo 2 nektary - oboji ma skoro 33%, i scenar, ze Ti padnou 3 nektary je pravdepodobnejsi 16.5% nez ze Ti nepadne zadny nektar =13.2%.

To neni pocit, to je matematika a ta se neda osulit. Takze vicemene pokud jdes na prehoz, tak dostanes s velkou pravdepodobnosti alespon 1 nektar 87% nebo 2 nektary 54%. Tzn. pokud si beres z krmitka 2 a vice potravy, tak bys byl uplny tydyt, kdyby sis nevzal nektar. To snad jedine, ze bys jel na potravu v poslednim tahu. Takze souhlasim s tim, ze ten pocit je jiny ze hry. Otazka je jestli lepsi.

Dalsi veci je, ze pokud budou vydavat dalsi rozsireni, tak nejspis navazou na nutnost mit komponenty z tohoto rozsireni a pokud toto rozsireni v CR neprorazi - tzn. bude se prodavat tak, ze bude dalsi dotisk, tak zadne dalsi rozsireni nebude. Coz za me je skoda.

14.12.2020 22:50:19

p_lichnovsky
No podle mě se tu prodává Na křídlech velmi dobře a nevidím důvod aby to nedopadlo jako Scythe nebo Mars, co se rozšíření týče a nebylo to komplet. Navíc se mi nezdá, že by další rozšíření vyžadovala tohle, SM Games snad vždy šly cestou nezávislých rozšíření.
A co se týče nektaru, zas ne vždy potřebuješ nektar, jasně hodí se, ale zas taky budeš třeba potřebovat aktivovat nějaké schopnosti za zdroj a tam už ho jako žolík nelze použít, takže zas je to situační záležitost a záleží jaký máš engine a na co hraješ.
A ještě jedna věc, lidi si stěžovali že v posledním kole se hodně hraje na vejce, tady s nektarem se zvyšuje šance, že bude výhodnější, pokud sis nebudoval nějaký vaječný engine, zkoušet hrát i v posledním kole ptáky a nabrat bonusové body za utracený nektar, pro mě to prostě dělá hru zajímavější.

14.12.2020 22:58:12 | Upraveno autorem (porovnej)

2JAHMAN
to bude tym, ze sa tolko sustredis na vlastne posty, ze si zabudol, o com bol ten POVODNY.
A moja reakcia bola na ten, tvoje som necital

15.12.2020 00:38:05

Froggery
Nevyplývá mi z pravidel, že když nektarem nahradím jiný druh potravy, že ho nesmím odložit na desku. Naopak, je to v pravidlech doporučeno (str. 3). Jedinou výjimkou tu je, že potravu nenahrazuji dvěma žetony nektaru, patrně aby tento efekt, nebyl přesílený. Vycházím z Českého překladu pravidel.

Pravidla: Spotřebujete-li nektar při vyložení karty ptáka, provádění určité
akce nebo efektu karty, odložte ho na příslušné odkládací pole ve sloupci legendy v příslušné řadě (biotopu) své voliéry – při vyložení karty ptáka do té řady, kam jste kartu vyložili, při provádění efektu karty do té řady, kde daná karta leží, stejně tak při provádění akce vyznačené na určitém poli voliéry. Není dovoleno žeton potravy jiného druhu nahradit dvěma nektary, abyste si je takto mohli odložit na odkládací pole voliéry  – sám nektar už žolíkovým zdrojem je a jeden nektar jako náhrada žetonu jiného druhu stačí. Nicméně, budete-li to potřebovat, můžete za odhození dvou libovolných „standardních“ žetonů potravy získat a spotřebovat 1 žeton nektaru.

15.12.2020 05:50:46

Rukavička
Jde o tu poslední větu :
Nicméně, budete-li to potřebovat, můžete za odhození dvou libovolných „standardních“ žetonů potravy získat a spotřebovat 1 žeton nektaru.

V eng pravidlech je : you spend nectar as part of a bird’s food cost (nectar costs paid with an**** = are not placed on the “spent nectar” space. The nectar never enters your supply.)

****zde jsou v pravidlech ikony.
Prostě když nahradíš nektar dvouma žetony jiné potravy ,nemůžeš nektar spotřebovat.

15.12.2020 05:57:59

Bastacka
Díky moc. Už rozumím, jak to bylo myšleno. Četl jsem moc rychle a pochopil Froggeryho nesprávně...

15.12.2020 06:08:42

Nektar za 2 standardní jídla
Ta poslední věta v českých pravidlech je hodně nešťastná (tzn. špatná). Anglická pravidla jsou ohledně nektaru krásně přehledná v bodech a "crystal clear" - někdy méně je více :-) Řešil jsem to na oficiálním FBC ke hře (Wingspan board game) přímo s vydavatelem a ten potvrdil, že pokud na úhradu na nektaru použiješ 2 standardní jídla, tak takový nektar NEJDE ne desku hráče, protože si tento nektar nikdy nezískal.

Včera jsme hráli hru ve 4. Připravil jsem balík karet jen z Ocenánie + Evropa a tato kombinace je hodně zábavná. Odpadla častá frustrace z chybějícího jídla v krmítku. Nově můžete i přehazovat. Hned na druhém sloupci berete 2 kostky. Oceánie hodně podporuje interakci mezi hráči, takže často můžete potravu vzít soupeři nebo berete všichni. Můžete se tak soustředit na efekty a jejich kombinaci, v podstatě vyložíte "co chcete". Po nektaru jdou všichni, to je pravda. Ale zase tak často nám nepadal a když, tak ho samozřejmě vyluxoval soupeř před tebou :-)

Biotop louka má méně vajec, dost tím opadla taktika "sázení vajec" ve 4. kole. Vlastně jsem měl pocit, že jsme pro vejce chodili jen z nutnosti pro vyložení dalších ptáků. Líbí se mi karetní biotop, berete více karet, a ty nevhodné můžete proměnit za vejce.

Bodové zisky na konci hry výrazně pokročili a naše skupinka se tím dost vyrovnala (což je další +, protože jinak už to se mnou nechtěli moc hrát :-) )

15.12.2020 08:22:56 | Upraveno autorem (porovnej)

nektar
Dodám za sebe (díky, Andreji, za upozornění na toto vlákno):
Lokalizace vznikala na přelomu června a července. Při překladu jsme vycházeli z originálu pravidel aktuálního v té době, a to v pdf souboru WS_OE_Rulebook_r3. Tam se na str. 2 psalo mj. toto: "Some birds have nectar as a food cost. The normal rule that you can spend any 2 food tokens as if they are any 1 food token also applies to nectar (you may gain nectar this way)."
Nikde dál nebylo nic o tom, že takovýto nektar nevstupuje do osobní zásoby hráčů a nemá se odkládat na pole spotřebovaného nektaru. Naopak to budilo dojem, že se autor pravidel snaží říct to, co jsme napsali do českých pravidel. Zdálo se to (a dosud se zdá) jasné.
Nevím, na jaká anglická pravidla odkazuje Froggery nebo další přispěvatelé, od té doby jsem přestal sledovat vývoj originálu. Nemohu vyloučit, že SM dodatečně toto pravidlo upravili v nějakých následných verzích.
Je také dobře možné, že proto je teď v nějaké nové verzi nějaká informace, která v českém překladu starší verze chybí. Jahmane, píšeš, že něco v české verzi chybí. Co?
Nemohu samozřejmě vyloučit ani to, že jsme to pochopili špatně nebo udělali nějakou chybu. Úplně přesně si všechny detaily, úskalí i změny, které jsme ve struktuře pravidel provedli my, už nepamatuji.
V každém případě jsme se jako vždy snažili o konzistenci s předchozími našimi texty k této hře (základní hra i rozšíření Evropa), zároveň se snažíme o konzistenci všech našich pravidel obecně. Proto se nedržíme předloh doslova. Nemám ovšem nikomu za zlé, že se mu to nelíbí.
EDIT: To ale zjevně není tato situace. KONEC EDITU.
Na druhou stranu by mě zajímalo, zda je tento malý detail pro hru opravdu zásadní. Bez zkušenosti z hraní se mi to jeví jako skoro lepší, takové rovnostářské. Pokud je nektar silnější, zvyšuje nerovnováhu, když ho má k dispozici jen někdo, protože má větší štěstí při hodu kostkami. Tímto způsobem se k němu lze dostat i alternativně. A pokud je nektar slabší, nikdo ho tímto způsobem získávat nebude.
Obecně platí, že toto není turnajová hra, vyvážená na setiny miligramů. Porce náhody je tu velká a nevyváženost mechanik a karet také. Podle mého názoru je hlavní předností hry pozitivní téma a nádherné grafické zpracování. Cílem hry je pak zejména rodinná pohoda a možnost, že i méně vyspělý hráč někdy porazí vyspělejšího právě díky náhodě. Jde skutečně spíš o hlavolam, jak si s tím, co dostanu, poradím sám, soupeřem je vlastně hlavně každý sám sobě.
Tolik můj názor. Přeji příjemnou zábavu a doufám, že jsme vám to našimi chybami nezkazili příliš.

Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok

15.12.2020 08:23:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Nektar za 2 standardní jídla
Karet ptáků, kteří ke svému vyložení potřebují nektar, je nějaká dvacítka. Pokud budete hrát jen s kartami Oceánie (95 karet) a ve dvou, dovedu si představit, že rozdíl takto získaného a spotřebovaného nektaru může být na konci hry rozhodující. Pokud ale budete hrát Oceánii společně s dalšími balíčky (základ, Evropa), nebude to nejspíš zásadní. Což mi potvrdil i Jamey ze SM.

15.12.2020 08:35:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Zdenda
Ano. Doufejme, že množina hráčů hrajících pouze s kartami Oceánie a pouze ve dvou bude prakticky prázdná :-). Změny předlohy po uzávěrce pochopitelně múžeme reflektovat těžko.
Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok

15.12.2020 08:49:45

pravidla a naketar
Řekl bych, že to dávání nektaru za 2 suroviny má minimální rozdíl.

Nějak nechápu lidi co hru nemají a spekulují jak nektar rozbíjí hru bla bla bla. Zahraj si hru a uvidíš jak to rozbíjí hru.

Naopak celá Oceánie neskutečně hře pomohla. Odpadnul pomalý začátek, kdy se čeká na ty správné suroviny, protože beru jen jednu kostku.

Vzumm

15.12.2020 08:59:54

Gimlon
Přijde mi normální se zeptat, jak je to s nektarem a očekávám, že ti kdo toto rozšíření už měli možnost hrát se vyjádří. Od toho tu ta diskuze asi bude? Osobně cítím víc vášní na straně těch, kdo se snaží nektar „obhajovat“ - viz. tvoje bla, bla, bla ...

Nezaznamenal jsem tady (kromě tvého postu), že by někdo mluvil o tom, že nektar rozbíjí hru. Bavíme se o tom, jak hru ovlivňuje.

15.12.2020 09:29:00

Karel
No v českých pravidlách chýba toto: you spend nectar as part of a bird's food cost (nectar costs paid with an not placed on the "spent nectar" space. The nectar never enters your supply)!!!
Že proste ten nektár do zásoby nepôjde, keď ho nahradiš dvoma standartnymi potravami. Lebo si ho ani nemal v zásobe.

Froggery vychádza z týchto pravidiel, strana 3, hore:

https://www.dropbox.com/sh/f2tekc23yvb27w3/AAA9VyMC7zA5pSez7Syvs9mGa/Wingspan/Oceania%20Expansion?dl=0&preview=WS_OE_Rulebook_r8.pdf&subfolder_nav_tracking=1

Inak áno, nie je to turnajová hra, preto sme nevylúčili krkavca :))), ale keď niekto bude mať plný biotopy lesa, a získavať viac kociek potravy, a nebude mu padať nektár, potravu ktorá by mu za normálnych okolností ostala nevyužitá (nechce klásť vajíčka, alebo má len jedného vtáka v biotope pole) , takto môže tu potravu premieňať na body, pri Eng pravidlách nemôže. Keď do toho zapojíme úpravy bodovaní kariet ukolov a ešte aj toto, tak už je tých odchyliek dosť nie? Preto som chcel vedieť kde je "pravda". :)

15.12.2020 12:10:55 | Upraveno autorem (porovnej)

Jahman
Ok, tak jsem rád, že už pravdu známe, s tímto jsme těžko mohli něco dělat. Není to rozdíl čj vers. aj, ale aj verze nevím kolik oproti aj verzi 3 z června.

Na hru to ovšem podle všeho nemá prakticky žádný vliv, takže můžeš být celkem v klidu.
Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok

15.12.2020 12:30:18 | Upraveno autorem (porovnej)

karel
No ked uz teraz viem, ze sa taky nektar neodklada do zasoby, tak naozaj to na hru nema ziadny vplyv, lebo to tak budeme hrat a vieme, ze je to spravne. Islo o to, aby sme zistili ako to teda je. Nik nezazlieva tebe ani mindoku, ze to je v cz pravidlach inak, ked ste mali aj ine podklady, ako su teraz finalne pravidla v eng.

15.12.2020 13:13:03 | Upraveno autorem (porovnej)

jahman
Nektar vzor listopad ne, nektar vzor červen ano. Bůhví, co bude s nektarem vzor leden.

Tak či onak, je to fakt jedno, hledat tady "pravdu" a objektivní "správnost" je trošku iluze, je to spíš věc osobního vkusu.
Určitě neuděláš chybu, když si to vyzkoušíš a budeš se držet toho, co ti bude víc vyhovovat.

Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok

15.12.2020 13:33:13

Náhrada
Mě se ten nový výklad zdá i logičtější s ohledem na pravidla k základní hře, kde se píše o náhradě a ne o výměně. Při náhradě se ti nektar nedostane ani do ruky, takže ho nemůžeš spotřebovat.

15.12.2020 13:46:01

karel
Hele mě přijde zbytečný tady plácat o tom jak se to zas změní a jak to nic neovlivní, může být, ale já jako zákazník bych měl rád hru tak jak je autory zamýšlená, a to že se to změnilo třeba měsíc předtím než šla hra do tisku je blbý, ale asi to nějaký smysl má. Mě by přišlo mnohem příhodnější napsat něco ve smyslu, ano došlo tam ke změně, nemohli jsme s tím nic udělat, na web vystavíme verzi pravidel, která to zohledňuje a v dotisku to bude pořešeno.

15.12.2020 14:07:40

Získávání nektaru při zaplacení 2 "běžných" potravin
Ano, podle všeho tam došlo ke změně (v naší verzi pravidel k překladu opravdu přesně u tohoto odstavce zaznělo "you *can* gain nectar this way"), nemohli jsme s tím nic udělat, na web vystavíme verzi pravidel, která to zohledňuje, na úpravu (prvního) dotisku už je bohužel pozdě.

17.12.2020 10:34:33

meysha
Palec hore, díky.

17.12.2020 12:04:38

Froggery
Díky. Možná to ještě nějak do toho dotisku propašovat půjde, uvidíme.
To by člověk nevěřil, jakej adrenalin je lokalizace hry o ptácích....

18.12.2020 01:26:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy
Po prvním hře ve dvou hráčích musím říct, že se nám toto rozšíření moc líbí. S nektarem nebyl žádný problém, ve hře to funguje výborně. Jsou za to nějaké body, ale ve dvou to nedělalo žádný extrémní rozdíl. Pořád bylo nutné pro efekty karet brát i jinou potravu. První dojmy jsou, že toto rozšíření posouvá Křídla správným směrem..

Dodatek: Karty v obalech se už nevejdou do těch plastových „pořadačů“. Část karet musíme skladovat zvlášť od ostatních..

20.12.2020 19:22:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Desky a karticky

Coffee niki- souhlasim stebou samolepky by to vyresily a HLAVNĚ ty původní desky byli o DOST hezčí.
Ty nové jsou tak nejak tmavy a nelíbí se. Jeste jednu vitku bych mel ke kartickam a textu na nich. Proč je to psane tak strašně malim a nevyraznym fontem!!!! v ang. jazyce je to tučně a přečte to kdokoli, to jsou mé 2. výtky.
Jinak tuhle hru mam moc rád a je super, že ji Mindok lokalizoval

29.12.2020 12:34:11

Rozměry nových desek
Prosím o info, jestli mají nové desky stejné rozměry jako ty původní, poradí někdo?
Diky

1.1.2021 20:09:54

Vybíráme z Bazaru

Únikovka: Loupež v Benátkách
Únikovka: Loupež v Benátkách
Akt. cena: 127 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas