Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 120x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

to Ghost
Tak tohle co uvádíš zrovna za nedotaženost nepovažuju a zdá se mi to vzhledem k příběhu a atmosféře naprosto adekvátní, v pohodě a rozhodně to do příběhu zapadá. Ono taky záleží jak moc se ponoříš do atmosféry hry. Tohle bych zrovna hře nevyčítal.

21.3.2011 15:48:23

Ghost
asi ti chybí fantasie. Ve herním mechanismu to je hod na strach, či testování strachu nebo hod na vůli, to je fuk. Ale ve hře to je zjištění zda se postava nelekla nějaké zombie, která na ni vybafla zpoza rohu.

Asi mě nikdy nepřestane udivovat, co někteří lidé od deskových her očekávají.

Beru to, že někoho nebaví atmosférické AT hry od FFG, ve kterých nejde o to kdo vyhraje, ale jak se skupina lidí pobaví a má raději počítací hráčské eura, protože mu jde o mechanismy, nenáhodné prvky, plánování, strategii, taktiku apod., ale to co některým lidem vadí a co kritizují, to vážně nechápu.

21.3.2011 15:48:52

ach jo
Lepší je nic nepsat. Cokoliv napíšu je hned špatně. AH hrajeme moc rádi a s atmo hrami od ffg nemáme problém, ale prostě tohle nám přišlo na hlavu. Mě zase nikdy nepřestane udivovat styl diskusí. Teď konktétně myslím Beholdera. Kadaver a Křen prostě řekli, že s tím nesouhlasí a hotovo. Ale ty ne musíš rýpat a urážet. A stále dokola ti opakuju čti co píšu. Pokud napíšu, že Jenny honí zombii na volném prostranství (čti zahrada v Blood ties) tak na ni asi zombie nebude bafat ne? Jako atmo a herní mechanismy je jedna věc, ale představovat si, že moje postava, která huntí zombie na zahradě se jich velice bojí je opravdu směšné.

A aby bylo jasno tak na tuhle hru jsem se moc a moc těšil a nekritizuju jen tak pro nic za nic. Ani nejsem zklamaný ani naštvaný jen mám výhrady. To je vše.

Kadaver - jo už na tom dělám jak to udělat jinak. V domě mi to neva, ale na zahradě je to divné.

21.3.2011 16:05:40

Nechtěl jsem vyvolat averzi ...
... příznivců a kritiků hry. Já jsem se třeba na rozdíl od Ghosta a Kandelábra u hry výborně bavil. Ta moje kritika je spíš takový neurčitý pocit nedotaženosti a obav o budoucnost hraní této hry. Zkusím nad tím popřemýšlet a trošku pak ty moje pocity konkretizovat.

21.3.2011 16:30:25

to Ghost
Já jsem ale neřekl, že s Tebou nesouhlasím, zrovna ten horror mi taky nepřijde úplně extra košér, ale vzhledem k jednoduchosti a jednoduché sledovatelnosti toho mechanismu mi to nevadí. Ale těším se, až vymyslíš nějaký lepší a neméně jednoduchý způsob, určitě ho pak taky zkusíme zahrát.

21.3.2011 17:50:57

Ghost
Mě zase celkem vadí tvůj styl diskuse. Čím jsem tě urazil, to by mě vážně zajímalo. Naopak ty mě stále urážíš tím, že mi podsouváš, že snad neumím číst nebo co. První to napiš pořádně a pak mě osočuj.

Napsal jsi: "Pronásleduje zombii na volném prostranství, ale kdykoliv vejde do "roomu" kde je příšera si hází na strach wtf???"

Z toho jsem pochopil, že máš něco proti horror testu.

Pak jsi to obrátil na: "Pokud napíšu, že Jenny honí zombii na volném prostranství (čti zahrada v Blood ties) tak na ni asi zombie nebude bafat ne?"

Což je docela jiná věta. A píšeš v podstatě že ti nevadí horror test v sídle, ale vadí ti venku. To jsem si teda z předešlého příspěvku nevyvodil. Navíc proč by se postava nemohla leknout venku, když je šero a ticho. Pokud vím, tak tam není nikde úplně volné prostranství bez ničeho, prostě pustina. Monsrum se může schovávat za rohem i venku. Další věc je, že horror test se provádí, jen když postava přichází do room (nikoli space) s monstrem nebo naopak. Takže se Jenny určitě nelekne pokud se pohybuje s monstrem v rámci jedné room, pokud jí monstrum uteče do jiné room (prostě dál do nedohledna), proč by se jí nemohla leknout. (Tím do tebe "nerýpu" ani tě "neurážím", jen chci naznačit, jestli jste náhodou něco neopomenuli)

Ty postavy nejsou žádní bijci z Descenta a i když je mezi nimi gangster, tak to neznamená, že se nemůže leknout nějaké ohavné stvůry, kterou by si nedokázal představit ani v tom nejhorším snu.

21.3.2011 17:55:30

beholder
ok beru, že jsem se v tom trochu zamotal a napsal jsem něco jiného než na co jsem myslel. Mrzí mě to. Nechci se fakt hádat. To co píšeš je samozřejmě správně. Já jsem prostě možná jen zklamaný, že jiní si to užívají víc než já. Asi jsem čekal příliš. Fakt doufám, že FFG se zamyslí a rozšíření s upíry vylepší i pravidla jinak budu fakt hrát podle sebe a většinu karet mýtů zdražím a dám tam Take 3 horror místo jednoho. To by se samozřejmě muselo zkusit. Ale tady si neodpustím srovnání s AH. Tam pokud neuspěju v testu strachu tak některé postavy prostě zešílí hned. Jasně, že v MoM to tak nejde ale očekával jsem, že tam nad rádoby dobrodruhy bude viset nějaký strašák.

21.3.2011 20:28:27

Ghost
ok, taky beru. peace ;)

21.3.2011 20:38:42

to Ghost
No, ono je to tak nastavené proto, že na jakékoli horror damage může Keeper reagovat Trauma kartou. Takže tou Tvou změnou snížíš počet možností hrát Trauma karty a hodně z nich Ti bude k ničemu nebo nebude sloužit úplně stejnému účelu. Například Panika je nechutná Trauma karta, která Keeperovi umožní posunout s vyšetřovatelem a díky levným Mythos kartám, které dávají Horror, ji můžeš zahrát v podstatě přesně ve chvíli, kdy potřebuješ. Když ale uděláš karty drahé, tak tuhle možnost prostě zazdíš, protože nechávat si třeba 4 threaty jen kvůli toho, abych vyšetřovatele posunul o tři pole, je podle mě dost velká zhůvěřilost.
Takže pozor na takovéhle úpravy, může se Ti podařit tu hru dost kvalitně rozbít. A stejně rozsáhlé testování, jako má FFG, asi nezmákneš, abys to všechno správně vyrovnal a pořešil. S touhle Tvou úpravou bych se opravdu hodně bál hrát a pravděpodobně by mi taky přivodila nějaký ten Horror damage :-)
EDIT: Jo, a ten strašák jsou právě Trauma karty. A že bývají opravdu hnusné.

21.3.2011 20:53:26 | Upraveno autorem (porovnej)

kadaver
Jo jasně to beru. Ale trauma karty zas takový strašák nejsou. Minule jsem zpanikařil Glorii a ta si v klidu v dalším kole vykročila zpět cestou pokosila psacím strojem zombíka a bylo. Ono by bylo asi lepší kdyby to moje přítelkyně vysvětlila sama. Pořád mi totiž říká, že si tam připadá jak na procházce já potít threat tokeny abych něco uhrál a ona je pořád klidná. :))) kdežto v AH se potí jen co uvidí nestvůru.

21.3.2011 21:34:10

horror test
Jen takový poznatek - příjde mi, že ten horror test někdo zbytečně moc řeší a hledá v něm kdo ví jakou nelogiku...ghoste já ten horror test třeba beru, že na normálního člověka vždycky bude působit nějakým způsobem nadpřirozeno...a tak i když by v mansions nějaká postava honila nějakou příšeru a snažila se ji zabít, tak to přece neznamená, že ta příšera na vyšetřovatele nebude žádným způsobem působit a zvyšovat tedy jakoby šílenství té postavy...já kdybych někde viděl zombíka a snažil se ho pak zabít, tak bych si myslel, že jsem se zbláznil a to nepočítám, když budeš pak takovýho zombíka masakrovat a všude budou lítat jeho končetiny, krev a mozek .-)))

21.3.2011 21:54:23

to Ghost
To je jasné, Panika neudělá vyšetřovateli nic... Kromě toho, co jsi ve svém příspěvku tak krásně naznačil - zdrží ho na jedno kolo. A jelikož je Mansions vlastně závodní hra (kdo dřív stihne splnit svůj objective a ještě to stihnout v limitu daném Event kartami), tak je to dost významná věc. Dokonce ještě mnohem významnější, než třeba strach ze tmy, nebo strach z lidí, i když to tak na první pohled nevypadá.
V našich hrách si zase na druhou stranu vyšetřovatelé pořád stěžují, že se jim na každém kroku něco děje a nemůžou si být ničím jistí. Určitě to bude ovlivněné počtem vyšetřovatelů, protože čím víc vyšetřovatelů hraje, tím víc má Keeper threatů a tím víc karet zahraje. Nevím, v kolika vyšetřovatelích jste to s přítelkyní hrali, ale já jsem hrál dvě hry se třemi detektivy a dvě hry se čtyřmi, a karty se tam sypaly z rukávů.
Každopádně je zajímavé, že máme s tou hrou úplně jiné zkušenosti. Někdy bychom měli zahrát spolu, to by se ukázalo, zač je toho koleno :-)

21.3.2011 22:12:52

strach
Já bych do mechanismů hry nezasahoval, dokud bych nehrál hromadu her z kterých bych zjistil, že se to prostě s tím hrát nedá. Jedna věc j,e že se ti nějaké pravidlo nelíbí, ale druhá zase to, že když nějaké pravidlo změní,š nebo odstraníš tak si hraješ s obtížností hry pro jednotlivé strany. A to nevím jestli je zrovna dobrý nápad.
Taky si vzpomente na horory, ve kterých postava stojí v místnosti, vybafne na ni zombík, začne panicky křičet a utíkat... zombík ji zažene do rohu a postava se může zbláznit jak vidí že se blíží k ní ... ale ... There is One way out ;)
Ghostův postoj k tomu mechanismu je čistě "logický" ne tématický a jako takový ho odsunuju do šuplíku.

22.3.2011 08:35:30 | Upraveno autorem (porovnej)

hmm
chtel jsem si precist prvni dojmy, protoze s koupi kvuli prebytku stale jeste ani nezahranych her v me sbirce vaham a musel jsem se prokousat zvlastnim flame. Tim nikomu nic nevycitam, provozoval jsem je taky v takove podobe a byl jsem za to jakymsi zpusobem rekneme varovan ci potrestan, nicmene koukam, ze ma absence ve flame nic nezmenila a provozuji se tu nadale. Ale ted k veci.

Taky nemam rad, kdyz hru nekdo apriori posle do kytek jen na zaklade toho, ze ceka, kdo ji konecne pomluvi a pak se toho chytne. Nerikam, ze tyhle tendence taky nemivam, ale obvykle se uz ted zastavim a rikam si, mam za potrebi psat verejne do diskuse nejake skepse, ktere nemam osobne overene? Mam za potrebi verejnymi vystoupenimi sam sebe ujistovat, ze hru nechci at uz jz jakehokoliv duvodu?. Bud me hra zajima a jdu o ni diskutovat, nebo me nezajima a desim-li se toho, ze by mohla byt dobra a ja si ji chtel koupit, tak radsi nechodim sirit skepse a pockam. Ja byl treba z pocatku skepticky k Sid Meiers Civ. ale pockal jsem si, poptal jsem se, nakonec koupil, zahral a naprosta spokojenost.

Nicmene bych zase nepranyroval kena, ktery krasne zmenil svuj postoj a hru si koupil. Proc mu to hnusit tim, ze mu budu pripominat, jak byl skeprticky a nakonec ho dotlacit k nazoru, ze mel preci jen pravdu? Tady bych byl spise pro, aby se reklo, co bylo, to bylo, nebudem to dale rozmazavat. Samozrejme kren mohl preci jen na uvod rici, beru zpet sve skepticke pripominky, hra je opravdu zabavna. Ale asi zvolil jinou neprimou formu a v chlubicim auditku napsal, ze si to koupil.

Co se tyce toho zvlastniho krenoveho pocitu ze hry, tak v tomhle ho docela chapu, protoze hry se scenari treba na me maji nekdy (ne vzdy) takovy zvlastni efekt, ze kdyz scenar dohraji, nevidim duvod jej hrat znovu. Proste uz jsem jej jednou vyhral, tak co dal? Preci jen kren nespada do hracu priznivych jakymkoliv RPG praktikam, tak se vubec nedivim, ze ma pocity smisene. Samozrejme hraci priznivi RPG, majici radi pribehy si klidne zahraji scenar znovu s tim, ze se v nem proste odehraje pribeh jinak. Nevim jak je to u Mansionu, jestli je tam scenar dalsi hrou vyrazne jinaci, nebo se opakuje v podstate porad totez. Pkud je to jako u Arkhamu, melo by to byt snad v pohode. Arkham je vlastne taky takovy jeden velky scenar.

EDIT: clovek se snazi byt smirlivy a trochu ohoblovat ostri, ktera se tu vytvorila, ale asi spatne. Takze diky za ty minusy;-)

22.3.2011 11:00:38 | Upraveno autorem (porovnej)

uvidíme
Rád bych zahrál s někým...my jsme hráli nejvíce s dvěmi postavami což je nic moc. Navíc kombinace Jenny a Glorie je smrtící. Jenny to prostě uháže a Gloria mi čumí do karet. Si c jednou za hru ale musím držet poker face protože jak je vidět že mám dobrou trauma kartu tak o ní přijdu.

22.3.2011 11:04:53

ad Ringo, MoM a obrácení na víru pravou :)
Nechci to znovu rozviřovat, ale Ringo mne nakopnul svým příspěvkem k tomu, abych ještě jednou reagoval. A doufám, že má reakce bude natolik smířlivá, že nevyvolá zase nějaké následné negativní reakce. Tak jen na vysvětlenou:

První co jsem k MoM napsal bylo, že jsem rád, že jsem nepodlehl přehnanému očekávání a že jsem si hru nekoupil. Tohle byla jen taková pocitová zmínka, kterých je tady plno ať už v kladném nebo záporném smyslu, stejně jako je tady plno poznámek typu "šlauch". Prostě byl to jen mezi řečí prohozený můj pocit a nepsal jsem nic o tom, že je hra špatná a že nestojí za nic. Načež se toho chytli jiní a začali kritizovat tuto mou poznámku a rozvířila se debata o kvalitě hry, kde diskutovali zastánci a odpůrci podobných nebo podobně vydaných her.

Na základě souvislého sledu příspěvků vyvolané diskuze jsem se zapojil a napsal, že nemíním podporovat nedokončené a neodladěné hry, čímž jsem reagoval na celou předešlou diskuzi a ne jen na negativní první report, jak mi bylo podsouváno. S odstupem času už teď lituju, že jsem na diskuzi vůbec reagoval a obhajoval svůj obecný názor na hry tohoto typu, které byly v diskuzi personifikovány hrou MoM, proti které jsem prozatím nic neměl, protože jsem ji neznal a ventiloval jsem na začátku jen můj zdrženlivý pocit k pořízení si hry.

Protože se mi hra přesto vizuelně líbila a měl jsem v Korunce zahraný jeden scénář, risknul jsem to a šel si ji koupit a jako další můj pocitový příspěvek jsem koupi hry popsal humornou formou v "chlubivém auditku". Načež se na mne opět jak v soukromé poště, tak ve veřejné diskuzi sesypala kritika a rýpavé poznámky, že bych se měl hře za své předešlé postoje omluvit. Což mne tedy zase definitivně dorazilo, protože mé úmysly byly "čisté" a od začátku jsem rozhodně nebyl nějakým plameným věrozvěstem špatnosti a odsouzenihodnosti hry Mansions of Madnes.

Takže doufám, že toto mé vysvětlení bude stačit těm, kteří doposud nepochopili, že jsem nikdy od začátku nebyl odpůrcem hry, který jakoby posléze otočil o 180 stupňů a měl by se tudíš každému na potkání omlouvat za své pomýlené názory.

Šavel byl od vzniku křesťanství tvrdým a krutým pronásledovatelem křesťanů. A když prohlédl a stal se z něj apoštol, který přijal jméno Pavel a otočil o 180 stupňů a stal se z pronásledovatele šířitelem křesťanského učení, tak ho také křesťanská obec po prvotní nedůvěře přijala s otevřenou náručí a nevyčítala mu na každém kroku jeho obrácení:). Tak mne snad vyznavači Mantions of Madness také nebudou kamenovat a někdy si doufám se mnou i tu hru zahrají :D.

22.3.2011 11:33:32 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

kren
...těm, kteří doposud nepochopily, že jsem nikdy....

ve slove "nepochopili" se pise na konci mekke i, pane uciteli :-)

22.3.2011 11:39:03

to rbx
Kdyby sis dal refresh ještě před napsáním svého příspěvku, tak by sis všiml, že jsem si to po sobě opravil sám a ne až na tvoje upozornění :).

A měl by ses mi za to omluvit :D

22.3.2011 11:42:00 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
uz jsem chtel vykriknout, mas tam hrubku! :-D Ale ne, v klidu, moc se to tu hroti. Jak jsem psal, je fajn, ze sis tu hru koupil a nevidim duvod Ti to zhnusovat pripominanim minulosti. Naopak, koukam do budoucnosti a spise bych si ji s tebou nekdy nekde zahral:-)

22.3.2011 11:43:55

to Ringo
Já tedy doufám, že to rbx nehrotil a že to myslel v legraci, stejně jak já tu požadovanou omluvu :). Hru si s tebou rád zahraju, problém je ten, že má angličtina není zrovna natolik dokonalá, abych byl schopen "keeperovat", takže se celkem těším na Mortheho překlad.

22.3.2011 11:47:02

kren
tak ma anglictina taky neni nejak hvezdna a na Arkhamu jsem si docela "vylamal zuby", takze bysme museli najit keepera:-) Budu s vami do te Korunky nekdy muset zajit.

22.3.2011 11:48:54

kritika
A hrozně by mne zajímalo za co a od koho dostal rbx za kritiku i/y dva plusy a já dva mínusy za to, že jsem si to opravil ještě před upozorněním sám. Asi dotyčný nezná význam smajlíků a vůbec nic nepochopil. No nic, tak to už na tom světě chodí :).

22.3.2011 11:53:10

to Ringo
Já jsem v Korunce celkem vzácným hostem a jdu tam víceméně tehdy, když mám něco předem domluveno. Jo a teď v neděli jsem jel pro Kadavera do Brušperku, odvezl ho k Sodovce na Morávku a tam jsme dali 4. scénář. Takže já si svého keepera vozím s sebou :D.

22.3.2011 11:55:39

rbx

kren
obcas je treba do tebe pichnout, zvlast kdyz jsem si chvili predtim precetl diskuzi o cestine a dikaritice nekde jinde :-)) To jsou souvislosti chlape! :-)
BTW: ja si plusu vazim a myslim, ze to ti plusaci pochopili naprosto perfektne :-)))

22.3.2011 11:57:34

kren
ja v Korunce nebyl jeste ani jednou, ale bracha tam chodiva. Snad me nekdy vezme sebou, sam bych se tam bal:-)

22.3.2011 12:01:53

Vybíráme z Bazaru

Válka o prsten: Karetní hra + rozšíření
Válka o prsten: Karetní hra + rozšíření
Akt. cena: 1250 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas