Legendy Dávnozemě

xxxxxxxxxo hodnoceno 76x (Seznam vlastníků)

Legendy Dávnozemě - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Breaking Games
Autoři: Luke Laurie
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Mince jako žolík

Ahoj,

chtěl bych se jen ujistit, že chápu správně pravidla, která říkají, že karta je také zdroj a také říkají, že mince je žolík, který jde použít jako jakýkoliv zdroj.

Znamená to, že kdykoliv mohu získat jakýkoliv zdroj, mohu si vybrat i minci?

Dále pokud stoupnu na políčko ruiny Magická věž, které mi dá 3 karty a 1 kartu musím odhodit, tak mohu místo toho odhodit minci?

14.10.2023 15:27:00 | Upraveno autorem (porovnej)

@Conan70 Ano, karta je také zdroj a tudíž lze kartou platit. Ovšem to ale není žolík jako zlato, takže nelze s ní zaplatit místo jiného konkrétního zdroje.

Ano, když máš získat libovolný zdroj, můžeš si vybrat i minci nebo právě i kartu magie.

U odhození mince místo karty jsem si ještě pro šel pravidla a teoreticky by to možné bylo. Původně mě ta možnost nenapadla. Jen mě mate popis co je přímo u věže mágů že se má zahodit karta z ruky.

14.10.2023 15:41:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlastně kdekoliv je karta truhlice (libovolný zdroj) lze zaplatit kartou, nebo naopak kartu třeba získat. 

Edit: pardon, symbol truhlice nikoliv karta

14.10.2023 15:48:34 | Upraveno autorem (porovnej)

@Creatides Chápu, že nemohu odhodit libovolný zdroj. To ani nechci. Ale musím přeci odhodit kartu. A proč mince nejde v tomto případě použít žolíkově? Vždyť přeci se tam píše, že mince může KDYKOLIV nahradit JAKÝKOLIV zdroj. Proč v tomto případě ne? Jako nehádám se, jen si myslím, že kdyby pravidla byla brána explicitně, tak to jde.

14.10.2023 15:49:15

@vladimir48 ALe na zisk karty se neptám, ten je jasný. Já řeším zisk mince a jeho žolíkové využití…

14.10.2023 15:50:35

@Conan70 Ten zisk karet myslíš pole ruiny Magická věž?

14.10.2023 15:52:56

@Conan70 Příspěvek jsem upravil, ještě jsem si prošel pravidla. A máš asi pravdu. Jen mě zmátl ten popis toho konkrétního dílku.

14.10.2023 15:53:18

@vladimir48  Ano, myslím že se baví o ruině Věž mágů.

14.10.2023 15:54:24

@vladimir48 Ano, tento dílek jsem myslel. A pardon, že jsem ho hned v úvodu otázky nepojmenoval. Chápu, že tím vznikly zmatky.

14.10.2023 15:55:58

14.10.2023 15:56:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak tohle pole říká, že mohu odhodit dva libovolné zdroje (symbol truhlice, takže můžu odhodit třeba dvě karty magie) poté si doberu tři karty a jednu odhodím Je tam nakreslený, že musím odhodit konkrétně kartu magie. 

14.10.2023 15:56:43

@Creatides Ano, tento dílek myslím. Pardon, že jsem to hned nenapsal a tím vznikl zmatek. Mě to právě původně také nenapadlo. Teď tady po lahvi vína u filmu najednou mi do mozku vystřelila tahle myšlenka, vůbec nevím proč. :D A prostě jsem se hned musel jít zeptat, jak to je. I proto se nechci hádat. Je mi jasné, že mi v mém stavu může něco unikat. Jen si říkám, že pokud to tak je, tak je to nové wow pro další hru. :D Já ten dílek docela ignoroval, ale tohle by ho v mém tieru dílků docela nakoplo. :D

14.10.2023 16:00:07

@Conan70 To je naprosto v pořádku, nikdo se nehádá. Právě naopak. Bez toho aniž by ses na to zeptal by mě to nenapadlo. A je dobré přijít na to jak to správně hrát.

 

@vladimir48 Ano, je tam přímo karta a v pravidlech je u popisu té věže přímo uvedeno, že se má zahodit karta z ruky. Na druhou stranu je i v pravidlech uvedeno u zlaté mince že se dá kdykoliv použít místo jakéhokoliv zdroje. A karta je taky zdroj.

14.10.2023 16:05:57

@Creatides Jo to máš pravdu, v tom případě teda teď nechápu co se řeší. Jestli  řešíme ten dílek, tak tam musím po dobrání karet odhodit kartu magie, nic jinýho. 

14.10.2023 16:17:00

@vladimir48 No řeším to, jestli místo zdroje - karta mohu žolíkově odhodit zdroj - minci. Přeci když si kupuji kartu. která stojí 3 kladívka, tak také mohu zaplatit 3 mince. Předpokládám, že v boji místo mečů také mohu používat mince - a doufám, že mám pravdu, protože toto jsem už ve 2 hrách dělal.

14.10.2023 20:22:54 | Upraveno autorem (porovnej)

@Conan70 Jasně, tak by to mělo být.

14.10.2023 21:13:58

Zlato lze požít jako náhrada zdroje v případě nákladů při nákupu! Jinak ne. Takže když nějaký efekt odkazuje na odhození konkrétního zdroje nelze jej nahradit zlatem. Takže ani v případě Magická věž..

viz : 

https://boardgamegeek.com/thread/2575354/article/36686071?fbclid=IwAR0IlqvvBxRFrtTrLuE7PBYXjCQZeX5mRuEeuON_XCigTzkIZGqqRzbMsB4#36686071

14.10.2023 23:27:03

@GeneralX Aha, takže je to jak jsem si to myslel původně. No ale z českých pravidel to teda nevyplývá. Tam je pouze napsané "Zlatou minci můžete využít místo kteréhokoliv jiného zdroje." Takže ne jen při nákupu, ale kdykoliv…

14.10.2023 23:51:05

@GeneralX A jak je to s těmi meči? Pokud jsem si to z toho tvého odkazu přeložil správně, tak meč ale jde nahradit mincí v boji. Ale moje angličtina není nic extra, tak se radši ještě zeptám.

15.10.2023 07:31:36

@Conan70 Mince za meč by neměl být problém. Je to přece placení…

15.10.2023 09:21:43

@Conan70  přesně tak místo meče můžeš zaplatit mincemi protože je to platba. Jde o to pochopit ten rozdíl. Některé efekty frakcí (třeba Trpaslíci z Kamenožlebu a vlastnost u válečníka - Napadení) a úkoly odkazují na odhození nebo vlastnictví konkrétních zdrojů neumožňují je nahradit mincemi).

15.10.2023 12:14:55 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Panovník
Panovník
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas