Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy - 9.0, rly?

Tak jsme dnes nateseni vyloupali kamaradovu cerstve vonavou krabici a dali se do hry (ve ctyrech). Dojmy? (pozor, mozna male spoilery)

1) Na to, jak dlouho jsme hru (prvni scenar ~4 hod) hrali, tak prinasi strasne malo z hlediska hratelnosti. "Kombeni karet" ve finale znamena, ze pujdu bud 2 policka a zautocim +3, nebo zautocim +2 a pak pujdu 4 policka.

2) Ano, nekdy muzu jit dokonce i o 8 policek, asi tim i vpadnu nepriteli do tyla, ale k cemu to, kdyz porad zautocim +2 stejne jako zepredu?

3) Ano, muzu onech +8 policek pouzit tak, ze vsechny obehnu, prijdu k one truhle na konci dungeonu a paradne ji vylootuji. Jake je ovsem zklamani, kdyz je ona truhla prazdna a jedine, co udela je, ze ve meste prida do obchodu k nakupu za 20 penez jakysi bezvyznamny mec.

4) 20 penez za onen mec? V celem prvnim scenari nejvetsi zrout nasbiral vsehovsudy14 zlataku. Tzn ani on si ten mec nemohl koupit.

5) Chybi mi jakykoliv naznak weapon triangle (kamen/nuzky/papir). Ne, jakakoliv zbran (luk, mec,..) ma jednu utocnou silu, na obranu se ani nehazi.

6) Hra mi veeeelmi pripominala Mice & Mystics. Jen mene odsypala a nemel jsem prakticky zadny pocit vylepsovani postavy. Ano, MM neobsahuje onu "taktickou" karetni cast kombinovani karet, ale.. viz bod 1).

7) Temer nulova kooperace. Napr. ma postava ("zlodej") nema zadnou kartu, ktera by interagovala se spoluhraci. Ano, lecitel muze vylecit ostatni, ale proc, kdyz se vyleci kazdy sam odpocinkem? A vlastne kdyz me nekdo bude chtit zranit, nic se mi nestane kdyz odhodim kartu. Stejne jako tu kartu stejne odhazuji pri odpocinku.

A asi bych mohl pokracovat.. Chci verit tomu, ze se to ve scenari 2 zvrhne v takticko-rpg orgie a a tech 100+ hodin nas ceka skvela variabilni zabava. Nyni se spis bojim pokracovani repetetivni nudy, ktera prisla uz ve druhe mistnosti ze tri v prvnim scenari.

24.10.2017 23:50:43 | Upraveno autorem (porovnej)

cardinale
bojový systém je popísaný v kapitole 3b pravidiel hry. Tam žiadna taktika nie je. Pôvodne som si myslel, že to bude niečo na štýl Magic Realm, Middle-earth quest atď. Snáď ma už je rozumieť ;-)

7.7.2019 20:40:04

stOKYi
OK, už rozumiem - my proste vnímame pojmy "boj" a "taktika" úplne inak. Je zrejmé, že sa nezhodneme. :)

Bod 3.b pre mňa popisuje iba jeden ÚTOK jednej figúrky, nie celý boj, aspoň teda nie "boj" tak, ako ho vnímam ja. Málokedy zlikvidujem nepriateľa prvým útokom, ten potom zaútočí naspäť, v ďalšom kole opäť útočím ja, prípadne nahodím nejakú obranu alebo odvetu, alebo aj liečenie, a samozrejme do toho prichádzajú ďalší nepriatelia...

Pre mňa je "boj" celá táto sekvencia niekoľkých kôl, v ktorých sa obe strany postupne striedajú, kým nie sú nepriatelia eliminovaní. Až potom je "dobojované".


----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

8.7.2019 08:02:24

stOKYi

No takže pokud chceme jít do hloubky (očividně chceme) tak „bojový systém“ opravdu není popsaný v 3b, tam je pouze ÚTOK. Bojový systém je komplexní záležitost, jehož součástí je i pohyb, healing, obrana, focusování monster atd. Jedna jediná samotná část tohoto systému „útok“ je popsaná tam, kde jsi psal. To bylo zaprvé.

Zadruhé, taktičnost se opravdu nedá posuzovat jen z jednoho aspektu a to útoku. To by pak i šachy byly netaktická hra, ve které se jen figurky vyhazují v určitý čas, když je jedna v dráze druhé. Gloomhaven, stejně jako spousta dungen crawling her jsou v podstatě jen jakési „puzzles“. Potřebuješ určité množství poškození (útoků, navedení do pasty, použití překážek k poškození apod.), určité množství zdraví (karet, které negují poškození, obrany, předmětů, léčení apod.) a pohybu. To, jak a do jaké míry, toho docílíš je taktický aspekt hry.

Vtipný je, že jsem si nepřečetl ani původní komentář člověka, co založil tohle vlákno. K tomu se snad ani vyjadřovat nehodlám, protože ten opravdu musel hrát jinou hru. :-D

8.7.2019 19:34:33

Cardinalle
Vďaka za info, rozumiem tomu a súhlasím, ide len o ten „zoom“ s ktorým sa na súboj pozeráme. Som rád že sme si to vysvetlili, možno to pomôže aj niekomu inému, kto má o pojme „boj“ v RPG iné očakávania. Keďže sa jedná o RPG, tak z popisov som očakával úplne iné mechanizmy v rámci toho mikrosúboja, ktoré sú tu prezentované údajom na karte „Útok x“ + modifikátor (kocka) + ťahanou kartou monstera (kocka, ktorá vie ešte viac zarezať ako skutočná kocka :) ).
V RPG, ktorý má taktický boj, som teda očakával niečo iné. Schválne sa pýtam, či si hral nižšie zmienené hry ako Magic Realm, Middle-Earth Quest ale aj neRPG hry s prepracovanejším combat systémom. Ináč, teraz ma napadol aj World of Warcraft. Tam je to pre predstavu jasnejšie. Napr. v takom Magic Realm do súboju vstupujú typ útoku – výpad, útok zhora, zboku, veľkosť zbrane, rýchlosť bojovníka, odolnosť, kúzla, elementy a už ani nejdem pokračovať, lebo to by bolo na samotný článok :). Súboj je potom niečo ako mikrohra, kde sa už taktizuje. Dokonca aj v samotnom Descente sa jedná imho o väčšiu zábavu, kde podľa hodu kociek si útočník počíta rôzne štatistiky (range, dmg, blast atď), ktoré sa snaží prerozdeliť. A mimochodom tiež tam je pohyb, pozícovanie v dungeone, healing, response žetóny a podobné veci, čo robia hru taktickou. O taktickosti a kvalite Gloomhaven samozrejme nemám žiadnych pochýb, len v tomto smere mikrosúboju mi to príde ochudobnené. Preto môj verdikt je, že súbojový systém mi úplne nesadol a považujem ho za najnudnejšiu časť hry. Aj napriek tomu, sa teším na ďalšie partie ;)
Na druhú stranu, je to zase bohaté na úplne iné veci, ktoré sú v iných hrách slabučké.
Celý čas hovorím o Descent 1., ktorý je podľa mňa lepší ako chudobný, mechanicky na kosť ohlodaný Descent 2.

10.7.2019 10:13:55

Dojmy
Tak se přidám se svou trochou do mlýna.

Ze začátku jsme byli nadšení, ale časem to u mě trochu opadlo. Mechanika s odhazováním karet je super, stamina jak vyšitá. Výběr dvou karet a "nedomluva" co kdy a jak hrát je taky fajn. Postavy a jejich vývoj jsou hodně odlišné. Po sem super.

Bohužel po 15-20 scénářích už se to začíná tak nějak táhnout. Jen málo scénářů mi přišlo že mělo nějaký zajímavý twist. Když to srovnám třeba s Imperial Assaultem, tak mi tam chybělo víc překvapení (což pramení z toho, že není DM, možná by pomohla aplikace). Když to porovnám s IA, tak tam jsme sice věděli, že tam vždycky bude nějaký twist, ale často jsme odhadovali, že to bude otevřením něčeho, a přitom to bylo něčím jiným.

A teď k soubojům. Ty se mi zpočátku líbily hodně, a líbí se mi i teď. Bohužel opět při srovnání s možnostmi chudším IA mi tu chybí prostě ten DM. 90% času prostě jde odhadnout, jak se budou protivníci chovat. Pro mě nezapomenutelné zážitky z IA byly v tom, kdy jsme se tři hrdinové půl hodiny dohadovali co udělat, a co asi má v plánu DM, aby nás ten potom překvapil něčím, co jsme vůbec nečekali. DM si tu hru užíval a zároveň přispíval k nevyzpytatelnosti.

Rozhodně stále považuju GH za výjimečný počin svého druhu, ale už ne tak neochvějný jako ze začátku:)

10.7.2019 11:00:37

Kame
Kame

ačkoliv mi k těm 15-20 scénářům ještě pár chybí, obávám se, že i naší skupinu tohle někdy dostihne. Nesouhlasím s tím, že je tu absence DM, tedy jen z části. Určitě by se mi líbilo, kdyby čas od času byla možnost, aby si někdo zahrál partii za potvory - kdyby tahle věc byla „nějak“ zakomponovaná ve hře a mohl by, například, dostat i nějakou odměnu, kdyby hrdinům pořádně zatopil, určitě by to oživilo hru. (Naše skupina jsou z části roleplayeři, takže jde cítit i fakt, že se považujeme za žoldáky a někdy prostě rozhodneme spíše ve svůj prospěch, než ve prospěch celku, takže by nám nějaká možnost škodit za odměnu spoluhráčům určitě neuškodila). Nic méně DM v IA u nás spíše trpěl a právě kvůli faktu, který si popsal. Naše tahy byly přemýšlecí, půlhodinové a DM pak měl ten svůj za 5 minut hotový. My se bavili mezi sebou, konzultovali, přetvářeli a s ním? No co bych tak asi řekl Imperialistickému sráči :-D. Nic méně pestrost ve scénářích je opravdu nižší. Jestli v IA jsem považoval každý druhý scénář za zajímavý, tady to asi spíše bude každý 3 až 4. Ale já jsem grinder, diablovák, dokážu dělat jednu a tu samou činnost klidně i 100 hodin. :-)

12.7.2019 10:33:19

Vybíráme z Bazaru

Can't Stop
Can't Stop
Akt. cena: 305 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas