Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy - 9.0, rly?

Tak jsme dnes nateseni vyloupali kamaradovu cerstve vonavou krabici a dali se do hry (ve ctyrech). Dojmy? (pozor, mozna male spoilery)

1) Na to, jak dlouho jsme hru (prvni scenar ~4 hod) hrali, tak prinasi strasne malo z hlediska hratelnosti. "Kombeni karet" ve finale znamena, ze pujdu bud 2 policka a zautocim +3, nebo zautocim +2 a pak pujdu 4 policka.

2) Ano, nekdy muzu jit dokonce i o 8 policek, asi tim i vpadnu nepriteli do tyla, ale k cemu to, kdyz porad zautocim +2 stejne jako zepredu?

3) Ano, muzu onech +8 policek pouzit tak, ze vsechny obehnu, prijdu k one truhle na konci dungeonu a paradne ji vylootuji. Jake je ovsem zklamani, kdyz je ona truhla prazdna a jedine, co udela je, ze ve meste prida do obchodu k nakupu za 20 penez jakysi bezvyznamny mec.

4) 20 penez za onen mec? V celem prvnim scenari nejvetsi zrout nasbiral vsehovsudy14 zlataku. Tzn ani on si ten mec nemohl koupit.

5) Chybi mi jakykoliv naznak weapon triangle (kamen/nuzky/papir). Ne, jakakoliv zbran (luk, mec,..) ma jednu utocnou silu, na obranu se ani nehazi.

6) Hra mi veeeelmi pripominala Mice & Mystics. Jen mene odsypala a nemel jsem prakticky zadny pocit vylepsovani postavy. Ano, MM neobsahuje onu "taktickou" karetni cast kombinovani karet, ale.. viz bod 1).

7) Temer nulova kooperace. Napr. ma postava ("zlodej") nema zadnou kartu, ktera by interagovala se spoluhraci. Ano, lecitel muze vylecit ostatni, ale proc, kdyz se vyleci kazdy sam odpocinkem? A vlastne kdyz me nekdo bude chtit zranit, nic se mi nestane kdyz odhodim kartu. Stejne jako tu kartu stejne odhazuji pri odpocinku.

A asi bych mohl pokracovat.. Chci verit tomu, ze se to ve scenari 2 zvrhne v takticko-rpg orgie a a tech 100+ hodin nas ceka skvela variabilni zabava. Nyni se spis bojim pokracovani repetetivni nudy, ktera prisla uz ve druhe mistnosti ze tri v prvnim scenari.

24.10.2017 23:50:43 | Upraveno autorem (porovnej)

pěkné srovnání z BGG (utfg :D)
It really depends on what you want.

- Mage Knight can be played solo, cooperatively, or competitively. Gloomhaven is pure coop, and the solo mode has one player controlling 2-4 characters.
- Gloomhaven shines as a campaign game, Mage Knight has single sessions.
- Gloomhaven has preset scenarios, Mage Knight has a random map each game.
- Gloomhaven has more characters that also differ more. Mage Knight's core gameplay offers more options.
- Both are very complex, long amd fiddly. Gloomhaven takes more time to setup and put away, Mage Knight has a longer playtime and more complex rules.
- Gloomhaven works great for 2-4 players, with 3 probably being the best; I wouldn't play Mage Knight with more than 2(takes too long).

I rate both games a 10 and would say: If you like full coop and have a group of 2-4 players who are ready to invest a lot of time, get Gloomhaven. If you want the option to play competitively, get Mage Knight.

If you are looking for a solo game, Mage Knight is the better game if you enjoy character progression during a game. If you enjoy a campaign with an evolving storyline and long-term character progression, get Gloomhaven instead.

28.8.2018 21:28:19

Srovnání
Mage knight patří mezi mé nejoblíbenější hry, takové rpg hry to já můžu a dneska mi přijde Gloomhaven, tak pak taky přidám srovnání.

30.8.2018 08:53:12

DC

Dandy

Ja MK miluji a tak rad uvitam srovnani. Pokud to bude mit podobnou atmosferu a napeti tak budu nadsen.

30.8.2018 10:03:20

GH
to som zvedavy aj ja, pretoze som par dni pred tym tajomnym titulkom z Albi (mozny cesky Gloomhaven) zacal vazne uvazovat o zhanani EN verzie.. aj ked popravde, radsej by som mal EN verziu.. do ceskej ma presvedci jedine ovela priatelskejsia cenovka

30.8.2018 10:07:35

GH
Ahoj, chtěl bych se zeptat těch co hru vlastní a už ji hráli. Gloomhaven je čistý dungeon crawl? V rámci jakéhokoli world eventu se vždy dostanete do dungeonu? Nebo jsou tam i nějaké prvky že se třeba bojuje v lese, popř. na nějaké planině atd.. Pokud ne, není to procházení dungeonů po čase repetetivní resp. nepřestane to po čase bavit?

26.10.2018 12:57:54

ano a ne
čistě jen dungeony to nejsou, může to být třeba vesnice s chatrčemi, ale pořád se používají stejné desky podzemí. Repetetivní nám to vůbec nepřišlo, jde totiž o příběh a sám se rozhoduješ kam půjdeš dál. Asi jako původní Dračí Doupě (pravidla pro začátečníky), kde jsi také pouze procházel jednotlivé jeskyně.

26.10.2018 14:29:10

rob.milicka
Je to dungeon crawler, ale ty scénáře jsou všech typů od velkých ploch (náhorní plošina, ledová pláň), přes les až po jeskyně, budovy, tunely. Nicméně omezením velikosti herní plochy je mechanizmus odhazování karet (každá postava až na jednu má konečný počet tahů přes který se nejde dostat) a tudíž mapa scénáře se většinou skládá z 1-5 dílků, vyjímečně je jich více, ale tam zase většinou nemusíš procházet/zkoumat celou.
Osobně se mi zatím nestalo, že bych byl nějak znuděný opakujícím se prostředím a to máme odehráno cca 50 scénářů.

26.10.2018 14:31:48

znovuhrateľnosť
Možno už opakovaná otázka, ale neviem, s legacy hrami nemám skúsenosť, ale ako to je s znovuhrateľnosťou? Do akej miery sa poškodzuje hra?

Pýtam sa preto, že aj tie desiatky scenárov nám môže byť málo a hlavne, máme 2-3 herné skupiny..

26.10.2018 14:37:10

Re:
Děkuji moc totalpan a Aldarann za odpovědi. To je přesně to co jsem chtěl, aby ten příběh nebyl vázaný jen na dungeony ale aby tam byla různá prostředí. Kdybych měl každé herní sezení pocitově trávit v dungeonu, asi by mne to tolik nebavilo. To že se opakují herní dílky mi nevadí ale každou hru v dungeonu bych asi nepřekousl. Taky by mě zaujalo kdyby třeba byl scénář kde by se v dungeonu vůbec nebojovalo a našli bysme tam nějakou postavu, která nějak prováže příběh, ale předpokládám že tady se asi bude bojovat vždy.

26.10.2018 15:01:57

Legacy a příběh
Ahoj všem,
Gloomhaven je legacy jen ve smyslu toho, že si jednotlivé prvky postupně odemykáte. Jsou tam samolepky úspěchů a odemčených scénářů, a poté samolepky, kterými si vylepslšujete schopnosti. Ale každý scénář lze hrát samostatně a opakovaně. Hra obsahuje i mechanismus náhodně generovaných scénářů a těch příběhových je přes sto, takže o znovuhratelnost fakt není potřeba se bát.

Co se týče scénářů, kde by se nebojovalo, tak ty tam nejsou. Úkoly se však ve scénářích různí a často docela dost.

David Rozsíval,
Albi Česká republika a.s.

26.10.2018 15:43:07

Rob.milicka a stOKYi
rob.milicka
Jeden scénář v GH je v podstatě arénový souboj hrdinů a monster v aréně, která je obvykle (ale ne nutně) objevována postupně.
Vždy je to: 1) mission briefing, 2) boj na herním plánu a následný 3) debrief s odměnami. Tyto scénáře jsou řetězeny za sebou po dějové linii, která v podstatě určuje jejich pořadí (některé odemyká, některé zamyká atd.) s tím, že hráč má možnost volby "co udělá dřív". Mezi scénáři se pak odehrává veškerý management postav a road a city eventy, které dotvářejí atmosféru. Pokud jsi čekal nějaký otevřený svět, scénáře bez boje nebo interakce s NPC, to tady nedostaneš, jinak je ale GH opravdu super.

stOKYi
GH je z hlediska obsahu opravdu gigantická hra. Troufnu si odhadnout, že z celkových 95 scénářů jich na jeden průchod můžeš dát až cca 80-85. My máme docela rádi přiměřené výzvy, takže hrajeme na střední/těžkou obtížnost a skoro žádný scénář není pod 2 hodiny některé se protáhnou nebo je i opakujeme. Když k tomu připočtu zbylý čas strávený ve hře - levelování, city + road eventy (pozor neplést se setupem, ten nepočítám), tak odhaduju, že my budeme mít herní čas na jedno projití někde kolem 250 hodin. To odhaduji jako člověk, který je cca v polovině kampaně. To je naprosto mimo srovnání s běžnou herní produkcí. Takže já bych se vůbec nebál, že Vám to nevydrží. Hraní ve více herních skupinách je trochu problematické. Nutí tě to při setupu udržovat hru (postavy, zásobu předmětů v obchodech, personal questy) v "resetovaném" stavu, což výrazně prodlouží přípravu i balení hry. To je podle mě mnohem větší problém, než celý Legacy systém. Nicméně opravdu vhodné jsou generované scénáře, jak píše Dejf.

26.10.2018 17:22:06

stokyi
I kdyby to nebylo znovuhratelné, vem si poměr cena/výkon. Vezmeme-li v úvahu že tedy lze odehrát asi 80 scénářů, tak ti jeden scénář vyjde cca na 1,70€ (cca 40 CZK). U kolika her lze tohle říct... Nevím jak ostatní, ale pro mě hry asi po 10-20 partiích ztrácí sex appeal a už je považuju za vyčerpané. Při dnešních cenách za hry okolo 2000 CZK to pak vychází na 100-200 CZK (4-8€) za partii. Nechci porovnávat hry s rohlíkama, ale je to pro mě spotřební zboží. A ten rozdíl mezi oběma příklady mluví za sebe. :)

Navíc pokud je vám několik desítek scénářů málo, teď vychází rozšíření s dalšíma dvaceti.

26.10.2018 17:45:15 | Upraveno autorem (porovnej)

to all
vďaka všetkým za radu. Ako tak pozerám, ohrania sa báť nemusíme, čo mi robí problém, je asi hranie s dvomi partiami súčasne.. Napr. s jednou sme na 20. scenáry a z druhou partiou chceme rozohrať hru od znovu, tu už asi problém ako tak čítam trochu bude. Teda ak som to dobre pochopil :)

Ináč o pomer cena výkon strach nemám, väčšinou hry ohrávame do špiku kosti, ešte stále hrávame staršie klasiky (Runewars, Chaos in the old world atď). Z toho počtu scenárov a kampane čo má GH, to bude asi podobne.

PS: dá sa hra celá restnúť napr. v polke a začať ju hrať od znovu?? Napr. odlepiť tie samolepky?

26.10.2018 21:31:42 | Upraveno autorem (porovnej)

reset
Jasně, dá se, ale ty samolepky už nebudou lepit, nebo aspoň ne tolik. Existují znovunalepovací (vinylové) nálepky právě k tomu určené.

26.10.2018 22:52:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Appka
Spousta věcí se dá řešit appkou, včetně více herních skupin. Nejsou pak potřeba nálepky, není potřeba míchat karty eventů, měnit nabídku předmětů a podobně. Appka si všechno pamatuje, je přehledná a intuitivní.

Jediná potíž je u vylepšování karet. I tohle si appka pamatuje, ale praktičtější je to mít přímo na kartě, což ale při více herních skupinách nemusí být úplně ono... I to se ale dá :)

27.10.2018 07:56:24

mapa a samplepky
tuším že na BBG se dá stáhnout mapa a samolepky, ty jsem si vytisknul (mapa je slepená ze 4x A4), samolepky pak vystříhnu a normálně lepím lepidlem - tuto druhou mapu používám pro druhou skupinu.

27.10.2018 08:51:47

Totalpan
A nebo je tam jen campaign tracker v podobe tabulky misto mapy. Ostatne k cemu ta mapa vlastne je nez na okrasu...

27.10.2018 13:15:07

to Havelock

ano přesně je spíš na okrasu, ale pokud ji máš vytisknutou můžeš ji klidně připíchnout na nástěnku kromě lepení objevených lokací tam můžeš píchat špendlíky, praporky a různý značky a vypadá to prostě super a není tě líto že ji tím vlastně poškozuješ

27.10.2018 19:21:08

Hype
Mně příjde Gloomhaven jako hrozný hype. Nvm co označit tomu to nejbližší... Descent? Přijde mi o hodně zájímavější a nezávyslejší na záměru autora (znamená prostě si můžeš vymyslet vlastní dobrodružství). Taky je to rychleji sestavené a odehrané.

30.6.2019 11:40:58

taktický boj
Už som viac krát počul o vyzdvihnutí taktického boja v hre, ale ja mám pocit, že to nie je nič taktickejší ako napr. hodenie kockou v descente, len namiesto kocky sa ťahá karta. Kým som si to nezahral, čakal som niečo na štýl Forbidden Stars, Middle-earth quest, alebo Cry Havoc..

PS: ten boj nevadí kvôli, stále je to celkom sranda, i keď nie tak ako napr. práve v tom descente - darmo, kocky sú kocky :)

6.7.2019 13:41:56

Ale pánové,
, hráli jste to vůbec? Nebo jste si prohlídli video-recenzi jedním okem a šli na zatrolenky napsat názor. Nic ve zlém, ale u her typu Descent a IA jsem strávil, no panečku, tak 200+ hodin. Oproti tomu u Gloomhavenu jsem zatím jen v plenkách (30+) a dost těžko by se mi vracelo k tak „primitivnímu“ systému, jako má výše zmiňovaná dvojice. Když opomenu deckbuilding nebo spíše bych řekl „techování“ na určité scénáře, propracovanost boje je opravdu jednou z největších devíz gloomhavenu. Hraní kolem iniciativ monster, výběr karet v závislosti na lehké domluvě se spoluhráči a pak doladění situace na základě jejich akce, prostě paráda. Vždycky je něco, co vás může zaseknout. Překvapivá karta od monster(zejména healy, obrany, odvety), netrefení se do posloupnosti iniciativ, špatná karta z balíčku boj. modifikátorů… jenže, je to pořád to „něco“ kolem čeho můžete hrát, upravovat, vylepšovat. A k tomu „rychleji sestavené a odehrané“ – záleží na člověku, co dělá set-up a záleží na skupině, se kterou hraješ. V tom opravdu není žádná paušalizace. Jakýkoliv scénář mám do 10 minut rozložený a připravený a scénáře jsou od 90 do 180 min. v naší skupině. Inu, asi se shodneme, že se neshodneme :-)

6.7.2019 15:06:02

Francooaa
Hra to je dobrá (ale podľa mňa nie najlepšia v histórií ako to je na BGG), baví ma viac ako descent a už sa teším na ďalšie hranie, som zvedavý čo prinesie a ako sa bude vyvíjať moja postava, ale povedať, že boj je taktický je zavádzanie, kvôli tomu som mal od fightovania s príšerami úplne iné očakávania.

PS: ja som porovnával boj Descentu 1ed,

6.7.2019 20:17:03

stOKYi
Tak neviem, buď hráš inú hru, alebo inak vnímame pojem "taktický". :) Pre mňa taktickejší než Gloomhaven je už len "boj" v šachu.

Descent je od Gloomhavenu na svetelné roky ďaleko. Cry Havoc je síce fajn, ale do taktickosti GH má tiež veľmi ďaleko. Ako písal Francooaa, tieto hry sú oproti GH fakt "primitívne" (nie v zlom zmysle slova). Takže ak máš pocit, že niekto "zavádza", keď hovorí, že GH je taktický... tak potom asi naozaj vnímame tento pojem úplne inak. :)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

6.7.2019 21:23:45

kardinale
chvilu pockam, mozno ti docvakne a pochopis :) nikde som nepisal ze GH nieje takticka hra.

6.7.2019 21:47:23 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Tvoj príspevok tesne pod mojím:
"...ale povedať, že boj je taktický, je zavádzanie..."

Neviem teda, či to chápem správne, ale ja by som povedal, že z tej vety vyplýva, že si nemyslíš, že je to taktická hra... :)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

6.7.2019 22:17:20

Vybíráme z Bazaru

Settlers: Zrod impéria - Atlantida CZ + obaly
Settlers: Zrod impéria - Atlantida CZ + obaly
Akt. cena: 1999 Kč
Končí za: 12 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas