Ghost Stories: White Moon

xxxxxxxxxo hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Ghost Stories: White Moon - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Ghost Stories
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Repos Production
Autoři: Antoine Bauza
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

zkušenosti

White Moon máme od vánoc.

V případě rozšíření není nejhorší Wu-feng, ale ti požírači (Devourer). Když se nastřádají v nevhodné kombinaci, je to dost drsné. Škola Kung-Fu, která nahrazuje borce s lampióny, je hodně účinná a tudíž oblíbená.

Asi 10x jsme to hráli ve třech na obtížnost Normal (3Qi, portál uprostřed). A dopřála jsem si pár večerů v solitéru, vždy tak 3-4 hry - v solitéru je to docela rychlovka:-)

Hrála jsem buď Normal s portálem náhodně mimo střed nebo Hell s portálem uprostřed. Používala jsem žlutého mnicha se schopností přibrat si v každém kole žeton.

Hru obrovsky ovlivní, jestli je portál na části vesnice, která je jinak málo používána. Pokud se musím rozhodovat, zda provést člena rodiny portálem nebo využít pomoc vesničana, hra je mnohem složitější.Když je portál v části vesnice, kterou moc nepoužívám, je to mnohem jednodušší. U solitéru je taky hodně důležité, který vesničan sídlí uprostřed, kam chodím často pro power tokens.

U rozšíření stoupá význam té vlastnosti zeleného mnicha, jak se háže kostkou prokletí podruhé - často je totiž žádoucí kostkou házet a uvést do chodu Su Ling.

Paradoxně se mi zdá výrazně těžší Normal s portálem na kraji než Hell s portálem uprostřed.

Mám pocit, že po zkušenostech v solitéru to moc nebudu schopna hrát s ostatními, protože zkušenosti hrajou dost velkou roli a budu jim do toho hodně kecat.

Jinak mám lehce "etický" problém se členy rodin - mnohdy se totiž vyplatí obětovat nedůležité členy (ty, co jsou sami a přibírají sebou na hřbitov tao token) a vyloženě je podhodit požíračům, aby se aktivovala Su-Ling.


7.2.2010 10:22:32

to Sodovka
Včera jsme hráli s rozšířením poprvé a celá hra byla hodně zoufalá, nevěděli jsme co dřív. Navíc byli ve hře dva noví hráči, kteří GS nehráli a neprozřetelně jsem do toho přidal i rozšíření, že ho vyzkoušíme. Ti dva nevěděli, která bije, a to standardní zoufalství bylo ještě prohloubeno staráním se o vesničany.
Hráli jsme Initiate hru (nebo jak se jmenuje ta lehká varianta se 4 Qi) kvůli novým hráčům a vydrželi jsme zoufale až do příchodu Wu Fenga, kterého jsme ale nedokázali porazit a prohráli na smrt všech taoistů (plné desky duchů nás stáhly o všechno zbylé Qi). A právě narozdíl od Tebe považujeme taoisty, kteří sebou berou tao tokeny, za nejhorší možnou variantu. Ztracené tao tokeny už se nikdy nevrátí do hry a není možné je vůbec používat, což nás pěkně zařízlo jak při hře, tak u Wu Fenga, který byl zrovna černý a černé tao tokeny jsme neměli. Jak ho pak zabít? Ani Meč nepomohl. A co se týče Su Ling, tak tou jsme za celou hru pohli asi 3x, protože nakonec zakempila před černým haunterem, kterého prostě nešlo zabít bez černých tao a bez Qi potřebného na Sorcerer's Hut.
Jak zabíjíš duchy té barvy, od které nemáš vůbec tao tokeny?

7.2.2010 10:53:37

PJ

Zajímavé, zajímavé...
Tohle rozšířená jsem si objednal, zatím jsem jen letmo řelétl anglická pravidla... trochu mám strach, aby se to nepřeplácalo, ale některé novoty se mi moc líbí.
Jinak co se týče problému, který popisuje Sodovka (tj. nahromadění duchů ve špatném pořadí), třeba by pomohla Strážní Věž (a taoisty přejmenujeme na jehovisty :o))):
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/ghost-stories-the-guardhouse-expansion-1044/

7.2.2010 11:03:50

to PJ, to Kadaver
to PJ: Strážní věž už mám objednanou u Ládinka:-) Jo, varianty "strážné věže" jsou oblíbené u hodně kooperativek - co mě napadá, tak u Pandemie a Stínů nad Kamelotem je tady karta umožňující přerovnání.

to Kadaver: mi se právě zdá, že v solitéru se hra mění +/- v šachy, uvažuju strašně na hodně tahu dopředu. V solitéru je to jednodušší než ve skupině.

Když hraju s tím zeleným, co neháže kostkou prokletí, tak Tao víceméně žetony neztrácím - kostkou prokletí za sebe většinou vůbec neházím - pokud je to můj tah, spálím power token a použiju vlastnost zeleného (no curse), pokud by byla kostka proklent na deskách nehrajících mnichů, likviduju je školou kungfu (neplatí curse ani rewards!!!) nebo holt obětuju čhi a zlikviduju ducha pomocí vesničana, který nevím, jak se jmenuje.

Když hraju se zeleným (re-roll) mnichem a pokud není za ducha odměna, tak většinou vůbec nebojuji před tím, ale jdu na školu kung-fu. Ještě se mi osvědčilo na zabíjení duchů, na které nemám tokeny, ten přesunovač (pohni duchem, pohni mnichem) - nabodnu ducha na Budhu a zároveň sebe posunu doprostřed, kde vezmu power tokeny.

Jinak doporučuji pročíst diskusi na boardgamesgeeku, protože jsem ze začátku byla zmatená z prchání, strašení atd. Když je portál uprostřed, velmi pomůže to nahánění vesničanů dovnitř na portál. A když portál není uprostřed, vždycky zachránim toho člena rodiny, který je uprostřed, tím se uvolní místo pro jednoho, kterého tam nažene první strašič.

Pravidla jsem si přečetla ve třech jazykových verzích (ano, platí, co jazyková mutace, to jiná hra). Prostudovala jsem errata a diskuse, takže to snad hraju dobře.


7.2.2010 11:26:49

to Sodovka
Ta škola Kung-Fu není jen tak, v jednom hráči to možná půjde, ale za exorcismus duchů, kteří nejsou barvy Tvého taoisty musíš platit Power token. Ve více hráčích je to celkem fuška ulítat a ještě myslet na Kung-Fu. Ledaže by všichni stáli na Kung-Fu škole a pořád dokola vymítali své duchy, to by možná šlo (problém je nahromadění duchů jedné barvy).
Mě ale zajímalo, jak si poradíš třeba se silnými černými duchy (případně s Wu Fengem), když Ti při hře zemře vesničan, který odstraňuje všechny černé tao tokeny ze hry. To se pak nedá nijak zabít. Ducha jde za Qi, i když v pokročilé hře toho Qi fakt moc není, ale co s tím Wu Fengem? Leda tak nahaluzit nějaké Moon Stony a to se nám taky nedařilo.

7.2.2010 12:20:45

do Sodovka
Mě to taky zajíma, já byl s manželkou ti 2, co to hráli poprvé. Hned v prvním kole jsem přišli o černé tao žetony a chvíli na to o žluté tao žetony. Bylo s podivem, že jsem vydrželi tak dlouho.

7.2.2010 19:57:27

černé tokeny
A jak jste přišli o Tao žetony?

Šli na hřbitov ti dva s černými a jeden se žlutým? Na tři duchy jsou zpravidla 2 dobré skutky, někdy jenom jeden, když nasadíš ducha, který aktivuje dalšího, ale ten zase málokdy požírá.

No, může být sice smůla, že hned vytáhneš požírače nebo rychlého chodce, ale ten by neměl zlikvidovat všechno. Rychlý chodec je problém, ale na toho bych klidně obětovala čhi, protože zlikviduje najednou všechny tři vesničany a jde to do kytek.A obětovala bych i Jin-jang na akci navíc.

Navíc rozhoduješ, kam tu kartu položíš, když dáš chodce, nažene ti jednoho vystrašeného na portál (pokud je uprostřed), tím se ti uvolní místo z dílu, ze kterého odešel, a další hráč si může dát chodce tak, aby z jeho dílku se třemi lidmi přešel na ten se dvěmi. Na portálu můžeš mít max. 3 a na začátku tam nic není, takže si tam vhodně zvolenými kartami můžeš vesničany nahnat.

To Kadaver: který vesničan odstraňuje všechny černé tao tokeny??? Takový tam není. Jsou tam 2 členové rodiny Miao, takže maximálně 2 černé. Furt 2 zbývají, když se ti podaří nechat je oba zabít - takže s měsíčním kamenem docela slušná šance - když přijdeš o 2 černé a máš tam Wu-Fenga s 4 černými, tak to pořád jde, ovšem chce to aspoň jeden měsíční krystal - jeden na circle of prayers, pokud hraje můj oblíbený žlutý, vezme si černý, pokud hraje zelený neutrální nebo háže kostkou zelený, má o jednu více, což zvyšuje šance, no a 1/3 šance, že hodíš bílou nebo černou.

Používáte jin jang žetony? Ale jinak doporučuju zkusit solitér, přijde mi to jednodušší.

7.2.2010 21:05:50

to Sodovka
Ach tak, tak to všechno vysvětluje. V té rychlosti jsem to přečetl tak, že ten mrtvý vesničan sebou bere všechny tao tokeny jedné barvy a ne jen jeden... V tom případě bychom to vyhráli :-)

7.2.2010 21:24:08

to Kadaver
V tom případě chápu, že pro vás obtížno "zasvěcení" představovala vlastně takové menší peklo:-)

7.2.2010 21:27:21

Takze
Takze jestli jsem to pochopil, tak rozsireni ma cenu si kupovat ...

20.5.2010 16:23:36

to Jumbo

ano

20.5.2010 20:21:55

první dojmy
Včera jsme dali první hru s rozšířením na obtížnost normal a byl to totální kolotoč. Vůbec jsme nevěděli, kde nám hlava stojí. Vesničané pobíhali po vesnici jak slepice v kurníku a v tom zmatku, jsme úplně zapoměli používat Jin a Jang symboly. Prostě takové vesnické peklíčko, ale jinak dojmy z rozšíření fakt dobrý. Nejhorší mi přišel ten začátek, protože na plánu bylo moc lidí a neměli kam utíkat. Hodně jsme využívali toho, že když duch vyleká vesničany, tak je nažene na portál a pak jsme je s modrým mnichem odváděli do bezpečí.

27.8.2010 07:54:01

vyhrál to už někdo ?
Hrajeme GS už přes rok a základní hru vyhráváme, ale s rozšířením jsme to
ještě nikdy nevyhráli / jsme velmi zkušení hráči/.
Bavil jsem se z několika lidmi z jiných hráčských skupin a v podstatě to samé.
Většinou se nám během prvních pár kol stane to, že příjde do hry duch, který nasadí rovnou dalšího ducha, ten rovnou obrátí vesnici, vesničané tím hned zemřou, čímž spustí
2-3 negativní efekty - z nichž je většinou alespoň jeden nový duch atd.
Pak už jen steží stíháme vymítat /aby plné desky nebrali hráčům životy/ a na nějaké vyvádění vesničanů, "nabrnkávání si Tao žetonů" nebo stavění mystické bariéry není čas. A padne li párkrát špatně kostka je "fínis" /snažíme se automaticky spoléhat na kostky co nejmíň/
Tak nevím jestli jsme něco nepřehlédli v pravidlech, ale to řetězení negativních událostí je většinou totální zaříznutí

24.10.2010 13:48:49

číňan
My jsme to také zatím nevyhráli, ale hráli jsme rozšíření pouze 2-3 krát na obtížnost Normal, takže těžko soudit. Nicméně podle Sodovky soudím, že to dohratelné je.

Jinak dneska jsem poprvé zdolal základní hru na obtížnost Nightmare.

24.10.2010 14:27:37

to čínan
My jsme to vyhráli 1x ze 2 her, přičemž tu druhou jsme měli vyhrát taky, kdybych si dobře přečetl vlastnost jednoho vesničana a nezařízl nás tím :-)

24.10.2010 20:19:15

Dotaz
Ahoj. Máme doma GS a na nejlehčí obtížnost (4Qi) nám to dává docela zabrat. Úspěšnost bych řekl tak 50%. Má pro nás cenu kupovat tohle rozšíření? Nebude to ještě těžší?

12.12.2016 17:07:21

titus
50 procentní úspěšnost? Tak to blahopřeju, z mojí zkušenosti je to tak 20% :D

Obtížnost s rozšířením se nezvyšuje, je to dobře vybalancované - musíš sice zachraňovat vesničany a vypořádávat se s rodinnými kletbami, ale na druhoou stranu artefakty jsou hodně silný a bílá paní ti taky hodně pomůže. A pak se dá provádět rituál. Takže rozhodně doporučuju.

12.12.2016 20:11:19

Yedle
Tak my hráli zatím jen 4 hry a 2x jsme vyhráli, mohlo jít jen o štěstí. Při té poslední hře rozhodl o vítězství a prohře hod kostkou. A vyšlo to :) Myslím, že jsme měli všichni už jen 1Qi a plné desky duchů, takže by jsme postupně umírali ve fázi braní karty. Jelikož nemáme základní hru ještě tolik v malíčku, tak mám strach, aby to nedělalo hru těžší, nebo aby tam nepřibylo více možností a neměli jsme v tom zmatek úplně. Ale co takhle koukám, tak to vypadá zajímavě.

12.12.2016 20:25:46

Doporučuju
Titus: Já si myslím, že s rozšířením je hra malinko lehčí a určitě variabilnější a zábavnější.. bez rozšíření už bych to nehrál..

12.12.2016 21:19:37

Vybíráme z Bazaru

Verona
Verona
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas