Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
Dotazy
Rád bych se zeptal na správný výklad karty AI. Jde o číslo 3/35. Píše se v ní - "If 1 or more Locust is within 2 movement of you: Each Locust moves 2 areas toward you. If then in your area, it attacks you." A jde mi o to zda si to správně vykládám, že všechny potvory do vzdálenosti 2 polí ode mě se ke mě pohnou a pak zaútočí. Nebo to je tak, že se pohybují jen a pouze potvory, které jsou ode mě 2 pole a následně na mě tyto zaútočí?Locust
Zdar
1)vie mi niekto povedat ci aj Lokusti maju nejaky dostrel alebo mozu utocit na COG len v ramci jedneho pola na ktorom sa nachadza Locust aj COG.
2) ako je to myslene pri prieskume "Exploring the Map" strana 22 v pravidlach? Ci sa cela mapa aj Locustami postavi naraz alebo sa mapa postupne odkryva?
snouwy
1) Dostrel maji oficialne nekonecnej
2) Level mapy odkryje cely najednou. Jen v Roadblocks se stavi dlazdice po dlazdici ... ale to je na te misi napsano ..
Lino22
1) teda pri kazdom utoku Locustov treba vyhodnotit Line-of-Sight ci je mozna strelba?
2) dik som si myslel
snouwy
Jo, jasne. LOS funguje u vsech, vzdycky - i v Belly of the Beast, v Troice - tam muzes utocit se sesti kostkama, ale musi tam bejt LOS (errato).
to Lino22
Kde jsi vyčetl, že Troika může střílet na LOS? Podle karty může Troika střílet jen na mapový tile, na kterém je umístěna a ani v oficiálním FAQ jsem nevyčetl, že by tam byla nějaká změna. A LOS na tom tilu myslím nemá vliv, protože tam není žádná zeď, jen vyvýšení.
Kadaver
To bych musel dohledat. Kazdopadne jak rikas je to fuk, tam je LOS vsude.
Lino22
tak ak tomu rozumiem spravne pokial mi to dovoluje LOS moze Locust strielat na COGa kludne aj na vzdialenost 20 poli, Locust bez zbrane moze potom utocit iba v ramci spolocneho pola s COGom?
snouwy
Ano, klidne ze vzdalenosti 400 poli. Proste Lokusti se zbranemi maji pro jednoduchost nekonecnou range.
to Snouwy
Vždycky se doslova řiď Locust Activation kartou, kterou zrovna otočíš. Některé karty říkají, že např. všichni Droni v dosahu 2 od nejbližšího COGa, kteří na něj mají LoS na něj útočí a všichni Droni ve větších vzdálenostech se hýbají. Tím je vlastně efektivně omezen jejich dostřel, ale jen na této konkrétní kartě. Pak samozřejmě existují karty, které říkají jen, že pokud třeba Boomer má LoS na nějakého COGa, tak po něm střílí a je jedno z jaké dálky.
Jediná omezení pro Locusty jsou tedy přímo zmíněné na kartách. Pokud tam není omezení, tak mají Locusti nekonečný dostřel.
EDIT: Ve hře taky nejsou nijak specificky odlišeni Locusti se zbraní a bez zbraně. Tyhle typy jsou odlišeni výhradně svými aktivačními kartami, kde všichni Locusti, kteří tématicky nemají zbraně, mají na všech kartách omezení, že útočí jen pokud jsou ve stejné oblasti jako nějaký COG.
Příprava levelu / nedostatek locustů
Ahoj, včera jsme zkoušeli hrát ve třech úvodní level Emeregence. A již při přípravě levelu nám došli wretches. Jak v tomto případě postupovat? Vím že v pravidlech je uvedeno, že pokud se má spawnovat obludka a není, tak spawnout nejsilnější možnou. Platí toto i pro přípravu hry? Já jen že jsme tam pak měli 3 boomery místo jednoho a bylo to tuhé.Tak trochu si říkám zda neděláme něco špatně, že by snad při navrhování těch misí na to mohli myslet...
Beavis
Nezapomen, ze jsou tam vsechny diry zapeceteny az na tu posledni. Pri priprave by vam dojit nemeli. Behem hry, kdyz dojde urcitej Locust tak se misto nej nasadi o level silnejsi Locust (viz. A, B, C na karte mise).
to Lino22 & BeavisCZ
to Lino22: V prvním scénáři sice jsou zapečetěny všechny emergence díry, ale zapečetí se až po setupu. To znamená, že na začátku hry se opravdu právoplatně objeví Locusti na všech dírách na plánu.
to BeavisCZ: První scénář jsem hrál několikrát, ale nepamatuju se, že by ve třech hráčích bylo málo Locustů některého z typů už v setupu. Ve čtyřech tam myslím jeden chyběl a byl nahrazen masérovitějším, ale ve třech to se mi zdá vycházelo. Bohužel teď nemám hru u sebe, ale večer se Ti podívám, jak to tam vychází. Ovšem za předpokladu, že na to nezapomenu.
Kadaver
Ahoj, jo, to mas pravdu, omlouvam se za dezinformaci.
to BeavisCZ
Právě jsem se díval do krabice a máš pravdu, bylo to u tří hráčů a ne u čtyř, jak jsem si myslel. Každopádně tam přebývá jen jeden Wretch a ne dva, jak tvrdíš. Namísto posledního Wretche na posledním umístěném tilu se tím pádem opravdu objeví Boomer (jako dostupný Locust nejvyššího písmene). Ten pravděpodobně nemá v tuto chvíli LoS na COGy, tak nebude ze začátku takovou hrozbou, takže bych se toho nebál.
Kadaver
Já mám dojem že chyběli 2, ale to je fuk. Každopádně mi přijde divné že již samotný setup nedomysleli a nadefinovali ho tak že to nevychází.
to beavisCZ
Podle propočtů mi chybí jeden. Zkontroluj si počet figurek, jestli Ti třeba nějaká nechybí.
Já to nevidím jako chybu v setupu, protože ty jednotlivé tily nejsou jen součástí prvního scénáře, ale i ostatních scénářů. Podle testování jim obecně vyšlo, že by tam měl být určitý počet Aček na tom a tom tilu, aby to bylo ve všech scénářích napínavé a vyrovnané. Věřím tomu, že to tak udělali schválně a spojili to s informací na ostatních tilech, aby tam vyšli právě dva Boomeři, protože jeden by byl málo pro tři hráče.
Takže nesouhlasím s Tvým názorem, že to není domyšlené, právě naopak si myslím, že je to právě tak zamýšlené, ale musí tam být Ačko, aby to bylo správně nastavené i v ostatních scénářích a případně i v budoucích scénářích.
beavis
..to som si aj ja vsimol (niekde jedna, niekde 2, podla poctu hracov/scenara) a tiez mi to neprislo nejak extra divne ci nefunkcne..v podstate to vidim ako Kadaver, suhlas..imho to ma vyznam..
inak pocty figurok su vzdy 6 a 3 (+1velka)
několik nejasností...
Nejsou mi úplně jasný následující věci:
1) Kdy přesně si mohou COGové nebo Locusti házet na obranu kostkami a kdy ne?
V případě přímého útoku na ně určitě, v případě útoku granátem také (nejspíš i u všech zbraní s plošným útokem).
Ale jak je to v případě zabití Lambent wretches (u COGů) - nejspíš přichází o život (kartu), jak je uvedeno v pravidlech či vybujících Tickers? Hází si figurky na obranu, nebo je to automatické zranění? A co karty Forced entry (vyšoupnutí potvory z krytu a zranění za 1 život)?
2) Použítí zbraně Boomshot, konkr. její "omen vlastnost": ignoruj jednu obrannou kostku a způsob 1 zranění všem ostatním figurkám v oblasti.
Týká se první věta jen původního cíle a druhá věta těch ostatních (figurek), nebo se obě věty týkají jen těch ostatních figurek (v oblasti). Hází si zde ty "ostatní" figurky na obranu, pokud mají více než 1 obrannou kostku?
3) Pokud Santiago nese zbraň Mulcher, lze použít Santiagovu schopnost pohybu o další oblast jako bonus (tedy pohyb až o 3 oblasti) nebo se může pohnout nejvýše o 2 oblasti (včetně použítí své schopnosti)?
to laredo
ad 1,2) Obranné kostky se hážou jen při obraně proti útoku a hození granátu je taky útok, takže proti němu se obranné kostky hážou. Zranění z vlastností Tickerů, Lambent Wretchů, Boomshotů, Forced Entry a podobných jsou přímé zranění (deal X wound), proti kterým se kostkou neháže. V podstatě se řiď tím, že když se háže útočnými kostkami, tak se háže i obrannými, když ale něco dává pevné zranění, tak se obrannými neháže.
ad 2) Boomshotí omen ruší jednu obrannou kostku obránce a dá 1 zranění všem figurám ve stejné oblasti jako cíl. Tzn. postih pro obránce je ztráta jedné hozené kostky a pro ostatní figury je to 1 pevně dané zranění (bez jakéhokoli dalšího házení kostek). Slabší potvůrky může ten splash zabít, ale třeba zraněnému Boomerovi to nic neudělá, protože potřebuje k zabití 2 woundy.
ad 3) Text na Mulcheru praví: "You may not move more than 2 areas on your turn," takže se to omezení vztahuje na celé kolo. To znamená, můžeš se pohnout jen o 2 oblasti za kolo, takže Dom bohužel už třetí pohyb opravdu nezvládne.
to Kadaver...
Díky za vysvětlení nejasností.
Tušil jsem, že to tak nějak bude, ale rád to mám potvrzeno od někoho jiného,
kdo hře rozumí.
Belly of the Beast
Ahoj, prosím vysvětlete mi speciální pravidlo pro mission setup mise belly of the beast. Je tam něco s otočením první dlaždice mapy. Nějak jsem to nepochopil.
to beavisCZ
Podrobně je to popsané v pravidlech (str. 27). Po celém setupu mapy prostě první dlaždici i s figurkami COGů a potvor otočíš tak, že vchod této dlaždice je vedle vchodu druhé dlaždice - strana se šipkou první dlaždice je vedle strany se šipkou druhé dlaždice. Na východ z této první dlaždice (který teď vlastně nevede do další části mapy) dáš dveře a ty jsou považovány za vchod do levelu 3 mapy.
EDIT: Pokud si dobře vzpomínám, tak při jednom sestavení takové mapy se nám stalo, že se první dlaždice otočila tak, že východ z ní navazoval na jinou již položenou dlaždici. Sice si teď nejsem jistý, jestli to bylo zrovna v tomto případě, ale pokud to obecně nastane, tak se setup musí provést znova, aby bylo možné dále s mapou pokračovat a díly mapy se nepřekrývaly.
EDIT: Dovysvětlující příklad, který ale obsahuje lehký spoiler, je k nalezení v needitované podobě tohoto příspěvku.
Pravítko pro ověření Line-of-Sight
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda to pravítko bylo opravdu součástí hry (a já jsem tak blbej, že jsem si ho nevšimnul a nevyloupnull ho z plata) nebo ve hře nebylo?! Ostatně, zatím jsem ho ani nepotřeboval...
Pravítko
Já ho tam měl...Takový dlouhý obdelník..Muselo se opravdu vyloupnout..
RagnarBlack
Hmm, tak jsem si ho nevšiml. Ono naštěstí moc ke hře potřeba není.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ostrovy titánů + solo varianta hry
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 13 dnů