Gears of War: The Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 51x (Seznam vlastníků)

Gears of War: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy

Rád bych se zeptal na správný výklad karty AI. Jde o číslo 3/35. Píše se v ní - "If 1 or more Locust is within 2 movement of you: Each Locust moves 2 areas toward you. If then in your area, it attacks you." A jde mi o to zda si to správně vykládám, že všechny potvory do vzdálenosti 2 polí ode mě se ke mě pohnou a pak zaútočí. Nebo to je tak, že se pohybují jen a pouze potvory, které jsou ode mě 2 pole a následně na mě tyto zaútočí?
21.9.2011 10:06:44

Ai card
Za chvíli jdu rozbalovat, takže kartu ještě nemám před sebou, ale z toho co píšeš bych řekl, že..

Pokud je 1 nebo více Locustů od tebe vzdáleno 0-2 pole, pak: KAŽDÝ (úplně každý ve hře) Locust se pohne o dva kroky k tobě. Jestliže je potom nějaký Locust na tvém poli, zaútočí.

Představuji si to tak, že jak tě Locustové zahlídnou ( jsou od tebe max. 2 pole), tak se rozčílí, upozorní na tebe a seběhnou se hromadně k tobě, ale možná melu nesmysly;)

A nebo je to tak, že se opravdu hejbnou jen ty do 2 polí od tebe...ale nevím, proč tam pak píšou "if then in you area"...protože to by pak vždycky skončili u tebe ne?

21.9.2011 10:30:09 | Upraveno autorem (porovnej)

AI
Ještě by byl možný výklad následující:
Pokud je nějaký locust do dvou polí od tebe, pak se úplně všichni obluďáci na herním plánu pohnou o dvě pole k tobe (pokud žádnej do 2 polí není, nic se neděje). Potom by potvoráci, co byli do dvou polí i zaútočili, ale ti, co byli dál, by se jen přibelhali blíž.

21.9.2011 10:36:11

AI
Začínám se spíše přiklánět k variantě že se mohou pohnout pouze všichni do vzdáleností 2 polí. Protože jsem se dostal ke kartě 5/35 a ta zní:
Each Drone, Boomer, Kantus and Theron Guard attacks a COG figure within 3 Range. Then, each Locust that DID NOT ATTACK moves 2 area toward the nearest COG figure in its area.

Tedy, když nezaútočili tak se pohli, aby mohli zaútočit.

to ODULIN:
...ale nevím, proč tam pak píšou "if then in you area"...protože to by pak vždycky skončili u tebe ne? - To tam je napsáno, asi proto, že COG postava může využit reakční schopnost karty - konkrétně GUARD - tedy zaútočit na Locusty a pak se samozřejmě potvora k tobě nemusí dostat.

21.9.2011 10:53:54 | Upraveno autorem (porovnej)

to rowdas
Přikláním se k výkladu mých předřečníků, tedy pokud je alespoň jeden Locust na vzdálenost nejvýše dva, pak se pohnou VŠICHNI Locusti na celém plánu směrem k Tobě. Podle popisu na té kartě to prostě tak je.
Ale očividně to chce oficiální FAQ.

21.9.2011 11:08:04

AI
Karta 5/35 se trochu řeší tady-->
http://www.boardgamegeek.com/thread/700539/general-locust-ai-card-firefight

Chápal bych ji takhle...Jmenovaní (Drone, Boomer....) v dosahu 3 zaútočí. Potom každý "Locust" (čili jakákoli jednotka na plánu) co díky téhle kartě nezaútočila, se pohne o 2 a zaútočí. V podstatě díky téhle kartě káždá jednotka na mapě něco udělá.

S tou první kartou si fakt nejsem jistej a stále se mi nejvíc líbí ta moje (Morthova) varianta...můžeš mi pls napsat jméno ty první karty? Jestli by nešlo z tématu něco vykoumat?

21.9.2011 11:09:14 | Upraveno autorem (porovnej)

to ODULIN
Bohužel ta karta nemá název. V názvu je "If 1 or more Locusts is within 2 movement of you:"

21.9.2011 11:16:50

rowdas
Aha. Tak nic no.

21.9.2011 11:20:57

AI
Jsem z toho JELEN:-)
Když si to zkouším představit, tak dám na Vás. "Víc hlav víc ví".
Jelikož je to karta GROUP - GENERAL , takže autorovi jde jistě o to aby, se co nejvíce potvor mohlo posunout a zapojit se do dění a ne, aby potvory nečinně přihlížely z dálky a nic nedělaly.

Takže díky Všem za rady:-)

21.9.2011 11:24:01

rbx

rowdas
my to hrali tak, ze EACH = KAZDY. Tedy vsichni na planu. Ale podle zkusenosti s hrou bych to ted uz hral tak, ze se opravdu pohnou jenom ti, kteri jsou do dvou pohybu od hrace. Hra je i bez toho dost tezka a jelikoz maji neomezeny dostrel, tak by ta karta byla vuci ostatnim neuveritelne silna.

21.9.2011 15:14:25

to rbx
Mi nepřijde nějak silná a hráčům právě díky omezenému dostřelu spíše pomůže. Většinou se hráči budou pohybovat ve skupince (napomáhá tomu i reakční abilita Follow) a když se všichni Locusti posunou o dvě pole k nim, tak to znamená, že se hráčům bude lépe střílet i bez nutnosti pohybu. A Locusti už po pohybu nezaútočí, pokud neskončí na poli s nejbližším COGem.

21.9.2011 15:23:35

rbx

Kadaver
vsak ono nic nebrani tomu, hrat to tak i tak. My to hrali tak, ze se pohnuli vsichni a obecne jsme nad temi kartami moc nepremysleli, protoze ty podminky byly jasne. ani nad touhle kartou jsem se nejak nepozastavoval. Ale pokud bych mel porad prohravat, tak bych asi nektere hry zacal hrat jinak :-)

21.9.2011 16:08:42

add dotaz
tak jsem si to nechal uležet a pěkně se na to vyspal a věci mi jsou hned jasnější a srozumitelnější;-)
k té kartě FireFight 5/35 jen malé upřesnění k postu Odulina. "... Potom každý "Locust" (čili jakákoli jednotka na plánu) co díky téhle kartě nezaútočila, se pohne o 2 a zaútočí..." správně má být, že zautočí, ale jen ti, kteří mají na svém poli některou z COG postav (tedy zaútoči s dostřelem 0).
Nakonec jeden takový drobný postřeh (možná to všichni víte), který mi usnadnil taktizování při hře a správné zahraní AI karet Locustů, všichni Wretches a Tickers útočí jen a pouze bojem na blízko. Na kartách nepřátel je trochu zavádějící ikonka útoku. Spíše by tam měla být ikona drápů, než ikona zbraně. To už je však opravdu jen a pouze hnidopišský detail :-)

22.9.2011 08:16:06 | Upraveno autorem (porovnej)

další dotaz
Trochu jsem se zase zasekl v překladu. Konkrétně u karty 18/35. Je tam v podmínce napsáno:
"IF WITHIN 1 AREA OF A COG FIGURE:". Chápu to správně, že "Pokud jsi na stejném nebo sousedním poli s postavou COG:"?

22.9.2011 09:56:58 | Upraveno autorem (porovnej)

rowdas
Chápal bych to stejně.

22.9.2011 10:01:01

BOOMER
Na kartě postavy BOOMER je uvedeno (při hodu lebky):
"EACH OTHER FIGURE IN THE TARGET´S AREA IS DEAL 1 WOUND (LIMIT ONCE PER ATTACK)"
Situace: na jednom poli je Boomer a 2 COG. Boomer útočí na postavu č.1 a na kostce padne lebka.
Dotaz :Kdo všechno "obdrží" zranění?
a) Bude to COG č.2 a Boomer a na COG č.1 se tato specialitka nedá uplatnit, ten dostane "naloženo" podle normálních zásahů?
b) Bude to COG č.1 a 2 neboť Boomer je proti svémů speciálnímu útoku imunní.
c) Bude to pouze COG č.2 viz důvody a+b?

22.9.2011 10:28:01 | Upraveno autorem (porovnej)

rowdas
Já bych to chápal tak, že každá jiný figurka (each other) než boomer chytne jedno zranění + cíl útoku dostane naloženo podle zbytku. Tzn."
COG1 - 1 za lebku + normální útok
COG2 - 1 za lebku
Boomer - nezraněn

22.9.2011 10:41:18

Morthe
taky jsem si to z logiky věci myslel, ale trochu mě právě zmátlo - EACH OTHER, na koho se to vztahuje. Zda na BOOMERa nebo na "cíl útoku".

22.9.2011 10:54:26 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

rowdas
figure znamena figurka a to plati i pro Locusty. V pravidlech to je nekde jasne zmineno, ze kdyz se ma zranit each figure v jedne oblasti, tak to plati pro COG i pro Locusty. Takze ja bych to hral jako a).

22.9.2011 11:00:33

to rowdas & Morthe
Já bych to chápal jako rowdasovo a), kde "each other figure" bych bral jako "každou figurku kromě cíle". Tématicky je to o tom, že tam flákne granát, takže COG1 to dostane za plnou pecku (kolik dostal z útoku), výbuch sejme všechny blízké postavy a samozřejmě zfoukne i Boomera, protože je prostě moc blízko.
EDIT: Pár lidiček na BGG si myslí to samé (http://boardgamegeek.com/article/7439006).

22.9.2011 11:05:09 | Upraveno autorem (porovnej)

BOOMER
k, když se většina názorů (i na BBG) kloní k variantě (A) tak se klidně přidám:-)

EDIT ... po přečtení AI karty Boomer 18/35 je to ještě jasnější, neboť ta karta přímo vybízí k tomu, aby Boomer ustoupili z pole na které bude útočit. Tudíž, aby se dostal z dosahu exploze:-)

22.9.2011 11:29:46 | Upraveno autorem (porovnej)

FOR EACH vs GROUP
Zase jedna ujišťující se:-)
FOR EACH mám chápat, že každý Locust daného typu, provede příkaz uvedený na kartách AI zvlášť - hraje 1.Locust (např. wretch) a až vyčerpá všechny možnosti na kartě, tak hraje teprve druhý (wretch), pak třetí atd.?
GROUP - je o tom, že nejdříve provedu daným typem Locustů jednu akci a pak pokračují další kací - např. všemi pohnu a poté všemi provedu útok?

22.9.2011 14:42:07

FFG podpora
Mám takový dotaz. Zkoušel jste už někdo jeslti FFG posílají i špatně vyražené "vylupovací desky"? Figurky jsem už zkoušel, ale tohle ne. Jako jsem zvyklý, že to není nikdy úplně ideální, ale právě teď loupu GoW a jedna deska je fakt extrém... Z jedné strany je to přesně na střed, ale na rubové straně je to totálně mimo, prostě je tam tak půlka obrázku a druhou půlkou už zasahuje do vedlejšího... :/

1.10.2011 10:56:29

rbx

Born
zastav loupani a vyfot to prosim.

1.10.2011 11:10:03

rbx
Pozdě :D
Ale stejně to asi ani nebudu zkoušet, je to jen pár žetonků a jeden dílek mapy (na kterým to není ani tak znát, akorát na něm skoro chybí taková šipka).
Jsou to vlastně jen ty granáty a tokeny monster a ta důležitější strana je ok ;)

EDIT: Tak přece jenom mě to štve (nebylo to zadarmo), tak jsem zkusil napsat FFG. Pak postnu jak to dopadlo ;)

1.10.2011 12:08:17 | Upraveno autorem (porovnej)

update
Vše ze strany FFG vyřízeno bez problému. Nová deska dnes dorazila a už mám opět vyloupáno. Nahraju ještě potom porovnávací obrázek. :) Bylo to tu cca do 14ti dnů. Takže FFG se opravdu nebát napsat o cokoliv ;)

24.10.2011 11:44:40

Vybíráme z Bazaru

Pán prstenů - karetní hra (revidované vydání) NOVÁ
Pán prstenů - karetní hra (revidované vydání) NOVÁ
Akt. cena: 1300 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas