nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Eclipse

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Lautapelit.fi
Autoři: Touko Tahkokallio
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Otázky na pravidlá.

2.2.2012 19:43:41

sčítání bonusů

Určitě tomu tak je.

28.2.2017 14:03:06

kumulativnost lodních rozšíření

V pravidlech je napsáno, že součásti lodí jsou kumulativní. Nicméně v příkladu je uveden pouze případ kumulace STEJNÝCH součástí, tedy 2 fúzní motory, ale co když má loď dva druhy pohonu např. jeden fúzní a jeden tachyonový sčítají se jejich hodnoty i tak?

Upraveno autorem (porovnej)

28.2.2017 14:00:38

lajk

bych dal stokymu, kdyby to šlo

12.7.2016 12:55:54

vikthor

a teraz to dokonca hráte správne :)

12.7.2016 08:57:34

Výzkum technologií.

Mě dost nesedí to, že by mohlo jít skládat X neutronových bomb do řady. Ano, levně se tak člověk dostane k dražším technologiím, ale hru to podle mého degraduje. My to hráli logicky... lze zakoupit vždy pouze jeden kus od dané technologie. Jednoduše proto, protože nemůžeš přece dělat výzkum na něco, co již vyzkoumané je. Nebo se pletu?

12.7.2016 00:11:18

Re pridavani novych technologii pri zacatku kola

Za mne ok, taky dost zalezi jestli mas i dalsi rozsireni co hru roztahne az na 9 hracu.. pokud mas rozsireni a hrajete hlavne do 5ti, tak bych dodatecny technologie nemichal se zakladni hrou... no a nebo si aplikujete to pravidlo :)

22.12.2015 00:08:07

pridavani novych technologii pri zacatku kola

Pokud zacina dalsi kolo a umistuji nove technologie, tak se nam stava (zejmena pri hre dvou hracu), ze se stale dokola pridavaji stejne technologie (napriklad 5krat neutronova bomba) a na dalsi technologie se az do konce hry nedostane (napriklad plasmove rakety). Jak tento problem resite? My jsme si upravili pravidla tak, ze v nabidce se muze dana technologie opakovat maximalne nkrat, kde n je pocet hracu.

Upraveno autorem (porovnej)

21.12.2015 14:24:34

utoku na populaci

Ďakujem za potvrdenie sporných bodov že všetky lode môžu zaútočiť na všetky kocky populácie (ako pri boji viac lodí) a každé udelené poškodenie (aj z plazmových a antihmotových diel) zničí jednu kocku. To aj potvrdil dizajnér. České pravidlá sú teda preložené správne. Tu na diskusii sa útok na populáciu vysvetľoval trochu inak. Na základe čoho neviem

Upraveno autorem (porovnej)

21.4.2015 22:26:37

marinator

V ofiko eng. pravidlech je napsany ze : na konci bitvy muzou vsechny zbyvajici lode jednou zautocit vsemi svymi kanony na populaci.

21.4.2015 09:26:27

Drpicz

Tak konečne jedna neistota vyriešená že deliť poškodenia z plazmových a antihmotový diel je možné. Ako riešiť druhý sporný bod v českom preklade že "Každá loď může zaútočiť" čiže všetky lode na hexe podľa bežných pravidiel na zásah a nie jedna loď verzus jedna kocka populácie čo v českom preklade neni spomenuté

20.4.2015 20:12:36

stastlivec

Jo to je samozrejme na Vas. Ovsem je to rozkol v momente kdy hrajes s nekym jinym nebo novym ktery jde podle oficialnich pravidel.

20.4.2015 10:25:43

Hmm

Zajímavé, my to ale asi stejně budeme hrát tak, jako jsme to hráli doteď...:-D

20.4.2015 10:00:26

Při utoku na polulaci se poškození dělit může

Abych Vám v tom udělal bordel, tak podle designéra nemáte pravdu.
Jedna loď s 1 Plasmovym kanonem ( dava 2 poškození ) při úspešném hodu muže zničit 2 populace.
Při utoku na polulaci se poškození dělit může ( i bez antimatter splitter ).
https://boardgamegeek.com/thread/711246/eclipse-official-faq/page/2 . -
"damage caused by cannons when attacking population cubes can be split"

https://boardgamegeek.com/wiki/page/Eclipse_FAQ - Attacking Population

Upraveno autorem (porovnej)

19.4.2015 23:40:01

hm

jednoducho, jedna kocka ktorou hádžeš a ktorá hodí úspech (rátajú sa teda aj computre) môže zničiť maximálne jednu kocku populácie. Jednou loďkou ako tu už bolo spomenuté, môžeš zničiť aj 4 kocky populácie, avšak musíš mať 4 delá (4 kocky) a na všetkých hodiť úspech.. ;)

9.4.2015 19:38:52

Indibaldini

My sme to hrali že všetky lode na hexu majú jeden útok všetkými delami na všetky kocky podľa druhu lodí. Čiže rovnaké útočia naraz podľa bežných pravidiel na zásah na ľubovolnú kocku. Len rozdeliť poškodenia z plazmových a antihmotových diel sa nemôžu pri útoku na loď. Platí to aj na kocky populácie? Vety v českom preklade "Každá loď môže zaútočiť" a "Každé udělené poškození zničí jedno kostičku populace" sú dosť jasné. Preto ma vysvetlenia staslivca zneistili či to hráme správne

9.4.2015 19:22:48

Útok na obyvateľov

V pravidlach sa nepiše nič o jednej lodi jeden utok.My sme to hrali jedno delo jeden utok ak mala lod 3 dela tak mohla utočiť na 3 ciele.

9.4.2015 08:35:00

Útok na obyvateľov

To "jedno kolo boja" znamená napr. 4 lode 4 útoky na 3 planéty čiže 2 útoky na jednu planétu alebo len 3 útoky a jedna loď nezaútočí čo by bolo divné "stratená vo vesmíre". Takéto detaily pri hre napadnú a nie sú v pravidlách poriadne vysvetlené

8.4.2015 22:33:24

tak tak

Tak tak - bomby, základný kameň skutočného dobyvateľa ;)

8.4.2015 10:02:06

marinator

Ne, pokud nemáš technologii z rozšíření na rozdělování zásahů mezi víc cílů najednou. Tzn.: postupuješ stejně jako u lodí, jen s tím rozdílem, že útočíš na jednotlivé planety, které de facto mají každá po jednom hitpointu. Příklad: zničil jsem nepřátelské lodě v systému se třemi planetami a nemám neutronové bomby. Musím tedy v závislosti na počtu lodí házet proti jednotlivým planetám, kde platí stejná pravidla jako při běžném boji (1 planeta vs. 1 loď; za planetu sice nikdo nehází, ale 1 jde vždy mimo). S každým úspěšným zásahem odstraním 1 kostičku, probíhá ale jen jedno "kolo" boje. Proto se může stát, že i po mé epické snaze bude na konci pořád nějaká kostička na hracím plánu (třeba z toho důvodu, že mi na "vyčištění" zbyly jen dvě lodě), takže systém i nadále zůstává pod kontrolou nepřítele (a já můžu čekat, až si tam příští kolo postaví další lodě).
Takže je nakonec lepší pořídit si ty bomby...;-)

7.4.2015 22:33:11

Útok na obyvateľov

V pravidlách sa píše "Každé udělené poškození zničí jednu kostičku populace". Znamená to že zásah z plazmového a antihmotového dela je možné rozdeľovať na rôzne kocky populácie?

7.4.2015 08:15:29

marinator

vyhodnocuje sa po každom kole boja..

7.3.2015 20:32:46

Iniciatíva

Iniciatíva sa vyhodnocuje pri každom kole boja alebo len raz na začiatku?

Upraveno autorem (porovnej)

7.3.2015 20:16:06

marinator

1. Ano.
2. Ano.
3. Tady se přiznám, že nevím a nemám před sebou pravidla.
4. Ano, pokud tam máš disk vlivu. Lodě pak (podle počtu soupeřových lodí) nemohou odletět.

25.1.2015 11:27:38

Nejasnosti

1.OBCHOD- je možné obchodovať v jednom ťahu aj viackrát za sebou? napr. 10:5 2.OVPLYVŇOVANIE HEXOV- pokud máte na konci bojové fáze alespoň jednu svou loď na hexu, na kterém není žádná kostička populace a nachází se tam disk vlivu soupeře, odstraňte tento disk vlivu a položte na tento hex svůjdisk vlivu. Navíc, pokud máte na konci bojové fáze loď na hexu, kde není žádný disk vlivu, můžete na něj položit svůj disk. Znamená to bonus pre víťaza boja, že môže osadiť na ďalšie hexy disky vplyvu? 3.ÚTOK NA KOLONISTOV- ak neoodstránim všetkých kolonistov z hexu musím čakať do ďalšieho kola boja. Môže obranca v novom akčnom kole doplniť kolonistov, alebo je ten hex už akoby zablokovaný na dobombardovanie v ďalších bojových kolách? 4.BUDOVANIE- je možné postaviť lode priamo na môj hex kde sú ale súperove lode? prosím o upresnenie

Upraveno autorem (porovnej)

24.1.2015 10:01:14

stOKYi

Děkuji za rychlou odpověď.

1.6.2014 12:21:01