Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Zvl. schopnosti postav

Může Nick Bolter nebo J.Hollisterová použít svou spec. schopnost, ačkoliv už vyčerpala své max. AB (eng.CP) za tah, čili postava je jinak vyčerpaná? Žádné AB k tomu nepotřebuje, předpokládám tudíž, že ano.
26.10.2012 12:01:48 | Upraveno autorem (porovnej)

kalif
Tahle hra je složitá jak noha, takže jsem schopen přispět jen takovým laickým odhadem.

Podle mě je možné využít téhle schopnosti i když je už vyčerpán limit na CP, ale pokud se nejedná o první aktivaci postavičky musíš na ni položit nový order tile.

27.10.2012 21:11:11

áno
áno môže použiť koľko krát chce a kedy chce keď je aktivovaná. Treba však rešpektovať pravidlá waiting for order resp. deployment a pod. ako už spomenul chilly..

EDIT: ak sa jedná o reaktiváciu postavy, netreba ale použiť order...

28.10.2012 00:01:33 | Upraveno autorem (porovnej)

chilly a stOKYi
Ha, teď jsem z toho jelen: order musím (kromě první aktivace a čekání na rozkazy) přiřadit vždy, když postavu aktivuju? Myslel jsem, že když má ordery z předchozích aktivací, můžu využít je a jiné už přidělovat nemusím. Pak by to znamenalo, že vyčerpaného Boltera aktivuju, a abych mohl využít jeho zvláštní schopnost, musím mu dát order, ačkoliv ho nemůžu nijak využít. Tak je to tedy prosím správně?

28.10.2012 01:43:42 | Upraveno autorem (porovnej)

kalif
Přesně tak, pokud máš order z předchozí aktivace, nemusíš položit nový, ale můžeš aktivovat položením CP na ten starý.

Ale Tvá otázka směřovala k situaci, kdy má postava VYČERPANÝ CP LIMIT, takže nemůžeš použít další CP na původní order. V tom případě můžeš postavičku aktivovat pouze novým orderem.

28.10.2012 07:37:15

chilly
Takže (díka za trpělivost (-: )nelze aktivovat Boltera a využít jeho speciální schopnost, aniž bych mu přiřadil nový order nebo alespoň jeden CP na order z předchozí aktivace? Díky...

28.10.2012 07:50:05

chilly kalif
Podľa mňa to tak nieje. Nemusíš dávať nový order. V mojom príspevku som to možno iba doplietol :)) .Ak je postava vyčerpaná môže ju znovu aktivovať, použiť jej špeciálnu schopnosť a tým to končí, ide súper. Netreba pridávať order. Aj v prípadoch kedy postava nieje vyčerpaná sa order prikladať nemusí keď ju aktivuješ. Nieje to povinné ak s ňou vykonáš dáku akciu. Špeciálna schopnosť je vykonanie akcie, ale netreba na ňu použiť žiadny príkaz a v tomto prípade ani žiadny CP. Preto žiadny order netreba prikladať k postave.

28.10.2012 08:19:00

stOKYi
No přesně takhle to hrajeme a podle mne je to dobře. Ale řečené v předchozích příspěvcích mne zvyklalo :-)

28.10.2012 08:42:13

stOKYi
"Ak je postava vyčerpaná môže ju znovu aktivovať, použiť jej špeciálnu schopnosť a tým to končí, ide súper."

A jak jinak ji aktivuješ, než přidáním nového order tilu?

Podívám-li se do pravidel na zvláštní schopnost Boltra tak je tam napsáno "when activated", takže podle mého musí být postavička aktivovaná a PAK teprve může využít zvláštní schopnosti, tedy využití zvláštní schopnosti není aktovace.

28.10.2012 08:42:54

chilly
Tu ide o reaktiváciu. Reaktivovať postavu môžeš pridelením OT ale aj vykonaním akcie a to napr. aj z predchádzajúceho OT resp. špeciálnou schopnosťou ktorá nevyžaduje OT. V tomto prípade jednoducho povieš že "reaktivujem Nicka" a vykonáš jeho špeciálnu vlastnosť.

To "when activated" znamená, že tú vlastnosť môžeš použiť iba ak ju aktivuješ. V praxi to je to že "idem s nickom aktivujem ho, vykonám akciu a ideš ty" .. Keby tam nebolo písané WHEN ACTIVATED, mohlo by sa to pochopiť tak, že jeho schopnosť môžeš spraviť hocikedy, aj počas aktivácie inej postavy..

28.10.2012 10:06:27

stOKYi
No ale v pravidlech nemáš nikde napsáno, že v reaktivaci můžeš provést využitím zvláštní schopnosti. Pouze položením order tilu, nebo vykonáním orderu (utracením CP).

A i kdyby si bral speciální schopnost za zvláštní order, tak při využití schopnosti Boltra neutrácíš CP, takže jsme zase tam kde jsme byli.

To že na reaktivaci potřebuješ tile/CP: http://forum.earthreborn.ludically.com/viewtopic.php?f=11&t=795&p=2913#p2913

Ale neříkám, že vím jak to je.. nejlepší se bude zeptat autora.

28.10.2012 11:00:54

...
zakladne pravidlo Spec. schopnosti je: postava NEmoze mat vycerpany CP limit!! [jasna definicia v pravidlach] (inak povedane: postava musi byt "aktivovatelna", inak to nejde! -coz je odpoved na otazku v titulke..)

..to, ci popri tom (NIE len vo svojej aktivacii, ale aj v preruseni inej aktivovanej postavy) mina postava aj inak CP/OT, je UPLNE vedlajsie! ..a dokonca aj to, ci na Spec. schopnost pouziva CP alebo nie (-pripad Nicka a Holisterky)
E:)

30.10.2012 11:15:06 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík
Vidíš, to jsem úplně minul. Kde to tam je?

30.10.2012 12:52:41

chilly
kapitola Char.Spec.Abilities, posledna veta prveho odstavca (str 26)

all: DOLEZITA oprava mojho predchdzajuceho postu: specialka moze byt jedna z2 (alebo obe) dovolena akcia,ak je postava 'prerusujuca' (tzn. nie len vo svojej aktivacii = ale aj v pauznutej aktivacii superovej postavy) ..ospravedlnujem sa.

30.10.2012 14:14:44 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík
Jinými slovy (a pro špatného angličtináře jako jsem já) překlad této ang. věty:
A Character must be activated in order to use his Special Ability.
jako:
Aby mohla postava použít svou speciální schopnost, musí být aktivována.

v českých pravidlech je špatný?

Popřípadě: kde je v pravidlech psáno, že nepoužívám-li CP, nemohu postavu již (pro spec. schopnost) aktivovat? Nehádám se, jen jsem našel pouze to, že nelze přidělovat CP, pokud již postava dosáhla svého maxima za kolo, nikoliv že nelze využít spec.sch., na kterou CP nejsou potřeba.

30.10.2012 17:26:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Waste Knights
Waste Knights
Akt. cena: 489 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas