Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

CP Allowance

Tak se s opcikem hadame jakym zpusobem se do zacatku prideluji CP.

Problem:
U prvnich par scenaru je vzdy napsano Base cp allowance a pak je uvedena veta ve stylu nezapomente pricist sve bonus CP.
V pravidlech je naposledy zmineno u scenare 5.
NORAD Base cp ALLOWANCE: 10cp (Add each Character's CP Bonus)
Salemite Base CP Allowance: 8 CP (Add each Character's CP Bonus)

A v nasledujicim scenari uz je jen zminka ze uz se pro stejny mechanismus budou jen pouzivat symboly.
Z pravidel:
From now on, only icons will be provided for starting MPO and base CP allowance. Refer to previous scenarios if needed for explanatory text.

Nazory:
- Ja jsem celou dobu zastaval nazor ze bonus cp se pricitaji vzdy a symbolikou u scenari se jenom rika kolik je BASE CP.
- Opcik rika ze bonus CP se pricitaji jenom kdyz je to u scenare explicitne receno.

Samozrejmne si stojim za tim ze ja mam pravdu, ale souhlasim ze z pravidel to neni zcela jasne.
Vase nazory?
26.8.2012 14:04:19

BGG
Jedinne co jsem dohledal je
http://boardgamegeek.com/thread/751015/scenario-always-base-cp-bonus-cp

(ve Falcuv prospech), nicmene neni to zadna alespon naznakem officialni odpoved

26.8.2012 14:04:55 | Upraveno autorem (porovnej)

základní pravidla
v základních pravidlech se píše:
Each player receives a number of cp countres from the bank, determined by:

--The player´s base CP allowance specified in the scenario

--Bonus CP, if any, for each character card under control of the player at the beginning of the initiative phase, as indicated by bonus CP icon on the card ( see picture 1)

Podle mě máš pravdu. Základní CP určí scénář a dál dle icon na kartách. Je to důležité obvzláště pro zrádce.
Přiznam se, že s Opčíkem jsem to hrál bez bonusů:)

26.8.2012 14:40:55

Bonusy vždy :-) !
Bonusy k CP za postavy se určitě přidávají vždycky. A když postava zařve, hráč o bonus přijde. Pravidlo, které by platilo jen u prvních pěti výukových scénářů a pak už vůbec by přeci nedávalo smysl.

26.8.2012 16:02:03

.opcik
VIDIS mel jsme pravdu!

@Ostatni
dekuji, ja mu to argumentoval uplne stejne :)

26.8.2012 16:49:54

:)
hehe tak inak zelenaci:P

1.1 pravidla scenara su nadradene vsetkym ostatnym str4 RoP
1.2. pravidla sags scenarov sa zhoduju so zakladnymi (BASE+ BONUS) str38 RoP
2.1 kazdy scenar urcuje zdroje CP pre kazdu fazu iniciativy ktory je na str5. RoP
2.X. ak scenar urcuje okrem zakladu aj bonusy od postav, potom ano, zranena dava menej vo faze Ini ..a ano, praca s CP sa viaze aj na kopec inych veci.. (coz su dosledky a nie 'argumenty' ehm:)

!!toto je (snad nasa spolocna) zakladna premisa, kto nesuhlasi, dalej ani nemusi citat, nech ma zastavi tu.. [zvysok je rozpisany pod 'porovnej', nech neplevelim]

takze je, alebo nie je to tak? (samozrejme s dorazom na bod 1.1)


26.8.2012 18:44:49 | Upraveno autorem (porovnej)

Opčík, Falco
Asi stojíme na hraně pravidel a možných překlepů. Já když jsem to začal hrát tak jsem si myslel, že bude jasně uvedené ve scénáři přidej bonus, nebo ne. Do 5. jasně, ale dál?? subjektivní výklad, dle zkušeností :) (pochopitelné). To mužou vyřešit jen autoři hry:)) a zcela jasně nám napsat jak je to myšleno, anebo to upřesňit ve scénářích.

Kdo jim napíše?:)))

26.8.2012 19:19:03

rudros
snazil jsem se napsat na officialni kanal akorat mi nefunguje registrace tak jsem se na to vykaslal

26.8.2012 19:28:23

Falco
a neni neajký FAG nebo Errata?:(

26.8.2012 19:30:47

..
rurdos>> asi tak.. a ked to teraz fakt ze studujem, cudujem sa, preco je v INI faze ziskavanie definovane ako base a bonus.. na druhej strane, ako pisal oblud, bonusy sa riesia od uplneho zaciatku..no a krom toho som prave 'objavil', ze v sags pre dvoch je to dane ako base + bonus ale dalej v sags pre 3-4 je uz len base..
kazdopadne, som zvedavy, ako sa tie vyssie scenare budu hrat s takou kopou CPciek, jak sa tesiim:D [aby bolo s kym, priklonim sa k vacsine..kym mi to Chris neokomentuje:]

falco> registracia je tam tusim manualne schvalovana, par dni to trva;)

26.8.2012 19:44:17

opčík
:) no tak to si budu muset pořídit druhou krabici, aby mi nechyběli CP žetony:))

Já si rád zahraju obě varianty s bonusy i bez bonusů jak jsi uvedl je to dobrý nástroj pro úpravu misí. Ale rád si přečtu autorovu představu.:)

26.8.2012 19:58:17

rurdos
Nic takoveho jsem nedohledal. Zkus se registrovat na to forum a uvidis.|
http://forum.earthreborn.ludically.com/ucp.php?mode=register

26.8.2012 20:11:47

tak
tak túto vec nás nenapadlo nikdy ani riešiť. :)). Podľa mňa v prvých scenároch sa to spomína len kvôli tomu aby na to hráči nezabudli... Čiže to hráme klasicky, CP podľa scenára a potom CP ktoré dáva postava.. ;)

26.8.2012 20:18:52

..
stokyi> no hej pan general, ked takto jednoducho to podaju, toz klido moze i tak byt..
(ja som to hral vzdy len tak, ako pisal scenar a ako mi vyslo z definicii)

kazdopadne ave hnidopichovi Falcovi za vypichnutie detailu, nech je pravda kdekolvek.. :D
a velka omluva rurdosovi za pokazenu hru-mali by sme ju pre istotu zopaknut! ..apropo, v utorok je cosi v tomovkach, zatial je isty len Falco a ja.. multak, ze by?:)
E: traja, wega odpisal ze urco.. olaf mlci, nedviha:]

26.8.2012 20:29:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Opčík, Falco
Falco
:)taky jsem tam hledal, ale tento problém neřešily, byly tam opravy asi v 6. mapě atd.

Opčík
jasně rád si znovu a podle pravidel zahraju onu pokaženou hru:) se stejným výsledkem. Rád bych přišel, ale bohužel mam povinosti. Ve třech by to bylo maso. Já a Falko podle našich pravidel a ty podle svých CP:)))
tak ve čtyřech stejné

26.8.2012 20:39:33 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčik
tak hej.. ono už len 6. scenár s piatimi CP pre salámistov pre 5 postáv by bol asi celkom oriešok (bez ohľadu využívania špeciálnej ability holisterky a floor elementov a pod.) . Ono ak si aj všimneš definíciu z prvých 5 scenárov je písané "BASE CP allowance : XY (add. each charakter....) "..
kým v šiestom je spomenuté niečo ako "only icon will be provided for starting MP and BASE CP allowance. Refer previous scenarios if needed for explanatory text" .. ak sa zameriame na slovíčko BASE, tak z tohto je to podľa mňa viac menej jednoznačné :) Však ale každý sme dáky a nikdy nezabudnem na moje zistenie po niekoľkých mesiacoch hrania, že prerušením si postavu ne engagnem :))

Trochu OT, ale aké je hrať SAGS v trojke? A ináč, skúšali ste hrať multi tutorial scenáre v trojke, ale také, ktoré boli určené pre 4och??

26.8.2012 21:52:37

stOKYi
stejnou vec jsem opcikovy rika (a hral jsem ten scenra proste s peti CP) :)

26.8.2012 22:06:18

můj názor
Ač začátečník, také se kloním k tomu, že bonusové CP z postav se přidávají vždy. Myslím, že by pak nemělo valný význam, aby byly vyobrazené na kartách postav a jejich počet se měnil se zraněním. Navíc mám pocit, že předpřipravené scénáře slouží apriory k tomu, aby hráče připravili na SAGS, aby ho "donutili" využívat (=naučili využívat) veškeré možnosti (vybavení, místnosti atd.) včetně toho, co se tu právě řeší.

26.8.2012 23:05:19

kalif
ono je to jasne k S.A.G.S tam je to jiste, ale otazka je jestli u tech dalsich scenaru. Ono v zasade zatim je jen Opcik zastance sveho nazoru a dokud mu to nerozmluvi Chris tak s nim nehneme :)

26.8.2012 23:31:54

kalif
Tak ono to políčko bonus CP má veľký význam aj pri rušičke... ktorej som nevedel prísť na chuť, ale všetko zlé sa na dobre obráti :) Ale tak to by sa to políčko nevolalo bonus CP :)

27.8.2012 09:43:12

stOKYi
Tak daleko ještě nejsme :-)
Jinak jsem koukal, že už ve třetím scénáři není: (Add each Character's CP Bonus) nebo podobně. Ale vůbec si nejsem jistej, jestli jsme CP z postav přidávali, ale asi spíš jo.

27.8.2012 16:43:31

...chápu to tak, že
"nejprve si přečtěte základní pravidla, která jsou společná pro všechny scénáře. Potom je vyzkoušejte odehráním prvního z přiložených scénářů . Poté přejděte na další a další scénář..." str. 3

tak nevím, proč by zrovna toto základní pravidlo mělo být pominuto, sic není v dalších scénářích explicitně zmíněno...

27.8.2012 16:54:45 | Upraveno autorem (porovnej)

kalif
..no tos objavil prvu indiciu! hladaj dalej, je ich viac.. :P
(uz som ticho, caka sa na Chrisa:)

27.8.2012 16:57:06

.opčík
Musím říct, že mě to trochu znejistilo... Ale stále se přikláním k přidávání bonus CP vždy.

27.8.2012 17:20:28

.opčík
keď už píšeš tomu chrisovy.. pýtal si sa ho už na to natočenie a otváranie dverí? :D

27.8.2012 18:16:53

Vybíráme z Bazaru

Unreliable Wizard + expanze
Unreliable Wizard + expanze
Akt. cena: 669 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas