Duna: Impérium - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Dire Wolf Digital
Lucky Duck Games
Autoři: Paul Dennen
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy ze hry

Tohle vlákno slouží pouze ke sdělování dojmů z hraní, kvalitě komponent (ne jejich obsahu) a všeho ostatního, co souvisí s deskovou hrou.
27.11.2020 09:29:01

@Varouch to byla hnusna podpasovka)))

14.7.2021 15:00:03

A jak jsem psal třeba já, mám hru na 8/10 (takže víceméně na úrovni BGG; sólu/duelu bych dal o bod méně), ale stejně mi vadí různě silné karty intrik (nic moc, dobrý a skvělý), nabídka imperiálních karet, která se nemění, lehce nevyvážené postavy (ač to nehraje až takovou roli podle všeho) nebo špatná možnost čištění balíčku (kor když na to jediné pole může v každém kole pouze 1 hráč). Že mě to stejně bavilo a dal bych si to hned znovu je věc druhá. Ale ty objektivní zápory tam jsou docela zřejmý.

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

14.7.2021 15:01:15 | Upraveno autorem (porovnej)

Kazdemu sa paci nieco ine. Ja sa skor priklanat k nazoru ze 3/5 je urazka :-) Doteraz som nepochopil vycitky, ze hra je skareda a komponenty tiez. Drevo je uzasny material a deluxe komponenty k hre je trapas a to riadny. Presuvam si vojacikov z mojej zasoby na plochu. uuuuuuu, masaker :-D Plan a ikonografia kariet je taktiez super prehladna. 

 

Tak ci onak chapem ludi, ktori maju vycitky k hre. Mne osobne to nevadi, lebo Dunu vidim skor ako WP a nie deck building. Dovod je jasny, v zasade je pocet pretoceni balicka velmi maly a spoliehat sa na nejake komba tym padom zbytocne. A ze ma clovek pocit ze nemoze spravit to co chce? To je pripad skoro kazdej WP hry. A uprimne, frustratcia z toho, ze nejake pole je prave obsadene pekne dotvara atmosferu Duny. Kto cital knihy si to dokonca moze aj uzit :-D

 

Za mna musim povedat, ze Solo verzia je pre mna bezchybna. Aj na Expert urovni je treba co robit aby hrac vyhral. Kwizatza Haderacha som osobne este nehral.

 

U mna ma tato hra 8/10 a po 20+ odohranie nabera stale viac na oblubenosti u mna.

20.7.2021 15:03:23

Seš dobrej, já hrál sólo zatím 2x, na jednoduchou úroveň, a obě prohrál. Přijde mi docela těžký vyhrávat ty střetnutí. 

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

20.7.2021 19:59:07

@Jonash - jj, tie konflikty vyhravat je naozaj tazke. ak mam byt uprimny, tak ja vyhravam max. 3-4 konflikty ak hram solo. zameriavam sa na hromadenie vojakov na III-Konflikty kde sa dostavaju dva vitazne body. v zasade sa podari vyhrat dva z nich co su 4VP. Konflikty I & II si proste vyberam podla toho, co mi treba. Solari/spice/influence. Ak si posledny na tahu, tak vies niekedy skoncit druhy len s jednym vojakom, co je velmi vyhodny obchod.

 

Najcastejsie vyhravam na solo mode s 11-timi bodmi. 4VP za III-Konflikty. 5VP za influence. Bez tychto standardnych 5VP za influence sa podla mna neda vyhrat. Cize to je tych 9 VP ktore mam v takmer kazdej mojej hre. Zvysok je proste situativny - ako chodia karty, ako AI ziskava body, aku mam postavu a vyber kariet na zakupenie. Ale vyhry su velmi tesne. bud o bod alebo na TIE breaker, cize trosku syslit korenie sa v solo mode v mojich hrach oplatilo.

 

A este mi napadlo - v solo mode je treti panacik podla mna absolutne nevyhnutny. vo vacsine hier ho mam v druhom kole, ak sa nedari v tretom. nikdy nie neskor.

21.7.2021 11:54:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Já se Duny zastanu. Co víc může designéra limitovat než téma? Výborná myšlenka je hrát pouze za velkorody. Gildu,  Benegeserit a tyhle frakce nezastupovat hráčema. Přesto frakce hru silně ovlivňují. Rozumím, že pro někoho je tohle hloupost, ale za mě je tohle právě to, s čím by se měl designér popasovat, když chce dělat hru podle předlohy. (Mimochodem to je taky ten propastný rozdíl mezi Dunou a Arnakem, který si vypráví svůj vlastní příběh). Najmu si mentata, získám mistra meče. Chci do Síče, musím mít vliv u Fremenů. To je spousta detailů. Hra staví na tématu ne naopak. Není to cítit v atmosféře, co bychom od eura chtěli, ale je to cítit v jednotlivých akcích. Klobouk dolů, zpracovat téma Duny v Euru takovýmto způsobem.

 

 

6.8.2021 17:37:08

Téma super. Jasně, ale to se nijak nevylučuje s tím, že mně a dalším lidem vadí např. různě silné karty intrik a postav či neobnovující se nabídka imperiálních karet. Nad tím kdyby se více přemýšlelo (aspoň tou nabídkou), tak by to hře jedině pomohlo.

- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.

7.8.2021 20:58:46

Sice s mírným zpožděním, ale stále k tématu. Úvodní post (a řada reakcí) celkem hezky vystihuje celou tuhle “debatu”.:-)

https://boardgamegeek.com/thread/2760031/my-take-whole-fix-imperium-row-debate

11.12.2021 16:46:08

Ahoj, hru jsem koupil, protože mě dostal ten obrovský hype kolem. Nicméně se přiznám, že nejsem fanoušek Duny. Najde se i pro mě ve hře něco, proč ji hrát? Líbí se mi systém worker placement + deckbuilding, ale obstojí to, když nemám vztah k tématu?

3.2.2022 17:59:30

To Sroty: ano, obstojí. Zahraj a uvidíš…

3.2.2022 18:15:11

@Sroty pokud hru uz mas, nebylo by lepsi si to vyzkouset a zjistit? Zalezi na tobe, jestli potrebujes chapat tema, aby sis hru uzil. Duna je dobre vymyslena a zabavna hra, takze jde o tebe, co od her cekas.

3.2.2022 18:55:57

@Sroty Já osobně jsem fanouškem Duny nebyl. Co mě o pořízení hry přesvědčilo, byl letsplay od Nithrania. Člověk nemusí ani Dunu znát, aby si hru užil. Z naší herní skupiny jsme Dunu znali jen tak, že jsme prostě věděli, že nějaká Duna existuje a i přesto patří k naší oblíbené hře. 

3.2.2022 19:03:45

Workerplacement se soubojem … to proste chces. Ta hra je moc dobra. 

3.2.2022 20:51:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Hra ma svoje mouchy ale i tak je dobra. 

3.2.2022 21:18:18

Podle mě nic moc hra. V pulce hry to ztratí dynamiku karty co si koupíš v půlce jsou k ničemu, když nemáš štěstí na intriky jsi v nevýhodě a možností jak získat vítězný body těch je taky málo. Navíc udělat 2 akce za kolo a ještě bejt limitovanej kam taky nic moc zábava. Frakce jsou nevýrazný běžně ani nevyužiju efekt protozě je tak nudnej že na něj zapomenu. Po dohrání mam pocit že jsem snad ani pořádně nehrál (takže žadnej epickej konec jako v TI ani zdaleka nečekejte). Je to směs nedotažených a celkem nezajímavých mechanik a pocit zě hraju svět duny se nedostaví klidně by tam mohlo bejt bláto místo vody a je to jedno. Má to jednu výhodu je to lepší jak osadníci.  

25.2.2024 00:48:56

Dovolim si zareagovat na papundekla vyssie a pridat svoju skusenost (hadam sa na mna nenahneva) a mozno aspon niekomu pomoze pri rozhodnuti (zdoraznujem vsak, ze hrame s rozsirenim Vzestup Iksu, je to dobre aj bez neho, ale rozsirenie je vyborne).

  • Z mojej skusenosti sa dynamika stupnuje kazdym kolom (kazdy ma viac surovin, akcii, vojakov, nastupuju silnejsie konflikty s lepsimi odmenami, nove karty kazde kolo), ku koncu uz je prakticky kazdy vojensky konflikt rozsiahly, lebo vsetci dokazu naakumulovat mnozstvo jednotiek (najma v epickej bitke).
  • Karty maju velky vyznam, ale treba si uvedomit, ze ich musis nielen kupovat, ale aj nicit, aby Ti nechodili slabe karty na ruku. Ak sa hrac zameria na doberanie kariet, tak prakticky kazde kolo dokazes s prehladom zahrat cez 10 kariet. Popravde, nerozumiem, preco by mali by karty ziskane v polovici hry nepouzitelne, nedava mi to zmysel, jedine ak necistite balicek…
  • Ak nema niektory hrac stastie na intrigy, tak ich jednoducho treba brat viac alebo tuto mechaniku ignorovat. Kto vsak neskusi, ten nenajde :) Da sa vyhrat aj bez nich a samozrejme vedia zamiesat karty. Ak sa niekto zameria vo velkom na intrigy, tak moze mat vyhodu, ale len kym ich nazbiera 4, potom si zacnu brat intrigy aj ostatni a zoberu mu tie jeho :) (je na to pole)
  • Vitazne body sa daju zbierat uplne zovsadial (4 frakcie, intriky, karty, vojenskym stylom, prakticky kazda mechanika v hre dokaze priniest vitazne body. Pravdou je, ze ich nie je vela (hra konci pri dosiahnuti 10 VB, pripadne 12 VB v epickej hre), ale to len znamena, ze ak niekde vidis vitazny bod, treba ist po nom…
  • Za kolo robis dve akcie len na zaciatku, prakticky uz v druhom kole ma zvycajne niekto tretieho agenta (cize 3 akcie) a ak v 4. kole jeden z hracov nema 3 agentov, tak to bude mat do konca hry pri ostatnych naozaj tazke. No a nezabudajme, ze tu je aj mentat, ktory Ti da kartu navyse za smiesne 2 susne a k tomu dalsieho agenta na kolo… Inymi slovami, v kazdom kole okrem prveho ci druheho by si mal hrat aspon tri akcie a minimalne jeden z hracov zvycajne aj 4 (plus su karty, ktore umoznuju stiahnut agenta a vyslat ho opat, ked je v hre, treba ist po nej)…
  • Limitovany polami samozrejme si (area control?), v hre je vsak na vyber mnozstvo poli (8 pri frakciach, 7 na planete, 3 v rade, 4 pri vyskume a obchode), cize absolutne vzdy mas co hrat, ak nemas, nieco robis zle (zbieras nespravne suroviny alebo nespravne vplyvy a nemyslis dopredu)…
  • Kazda frakcia ma specialnu schopnost + specialnu akciu na pecatny prsten. Mozes ich ignorovat, ale prave ta specialna schopnost je nieco, co by Ta mohlo nasmerovat, ktorym smerom chces hrat, pretoze mas vyhodu prave v tom. Ak ich ignorujes, stracas v porovnani s ostatnymi jednu vyhodu navyse… Vyhrat sa da aj tak, ale ak su sikovni protihraci, tak ovela tazsie…
  • Pokial ide o epicky zaver, tak ten sa nekona, ak niekto ujde o 9 bodov, ale vtedy hraju ostatni zle. Ak je rozdiel len par VB, tak posledne kolo je napinave az do odhalenia poslednej intrigy na ruke posledneho hraca (posledna bitka zvycajne pridava vitazne body, intrigy na ruke takisto).
  • Vnimanie temy je subjektivne. V nasej partii tam Dunu teda citia vsetci, ale hrame aj s miniaturami, mozno trosku atmosfery pridavaju…

Tolko moj subjektivny pohlad :)

25.2.2024 10:18:45

@Papundekl: Nevím, jestli ti někdo “šlápl na kuří oko”, ale vypadá to na vélké zklamání. Poněkud nechápu, proč jsi to musel napsat hned do dvou vláken. Každopádně to vypadá na zásadní nepochopení mechanik hry. Vypadá to, že jste hráli nějakou úpně jinou Dunu, než my všichni ostatní.

Nebo ti prostě jenom hra nesedla. I to se stává. Podrobné rozebrání hry napsal již můj předřečník. To nemusím opakovat. :)

25.2.2024 15:11:00

Neni to tak špatný za ty peníze. Jenom to prostě nemá ty správný grády. Ocenil bych kdyby políčka kam se může byli variabilní. Losovali by se na začátku hry a plán by vypadal jinak v každý hře (označený třeba 1, 2, 3,). Přidal bych tam 3 pole který jsou dostupný až v pozdější hře a přidal bych pár karet na stálej nákup koření musí proudit je trošku málo.

ales gute  

25.2.2024 17:46:00

Jo a ještě k tomu srovnání s TI. To je jako srovnávat pomeranče a papriky. Prostě dvě naprosto odlišné hry. Úplně jiný formát, mechaniky a herní doba. Společný je jenom žánr sci-fi. Rozhodně si obě hry zahraju rád, když je příležitost. :)

25.2.2024 18:16:38

@Papundekl přijde mi trochu zvláštní, jak píšeš, že Duna Impérium je skoro odpad a po pár hodinách už není tak špatná.

Já mám nahráno několik desítek her (převážně v základu) a se spoustou věcí musím nesouhlasit. 

  1. Určitě to má dynamiku. Je to taková houpačka mezi zbrojením a bojem. 
  2. Karty intrik můžou s hrou docela zamávat, ale zažil jsem i hry, kdy se skoro žádná intrika nezahrála. 
  3. Akční políčka se zpřístupňují v průběhu hry. Sice ne počtem odehraných kol, ale buď svou cenou, kterou hráč nemá šanci zaplatit hned na začátku hry nebo potřebou vlivu u nějaké frakce. 
  4. Ještě jsem nezažil, že by došly karty Koření musí proudit. Je jich opravdu dost.

25.2.2024 19:20:09

Člověk by asi neměl hodnotit hru hned poté, co v ní dostal na frak, ta kyselost a zahořklost jde z těch komentářů strašně cítit. IMO TOP10 hra na BGG asi špatná nebude a tyhle hyper-subjektivní dojmy jsou strašně o ničem - pane Papundekle kor, když si ještě člověk vezme do huby přesně ty aspekty hry, ve kterých Duna jednoznačně vyniká. 

26.2.2024 08:49:35

Vybíráme z Bazaru

The One Ring - KS collectors edition
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas