Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Info o hre

kto vie dáke infošky o hre? :)
3.1.2012 15:49:53

První vs druhá edice
Pro mě je problém první edice v tom, že její hry velmi často "overstay their welcome", tedy jsou příliš dlouhé pro vlastní dobro. Hra je dobrá, pokud se v ní něco stále děje a hráči se posouvají dále a hra má čím překvapovat, což se u Descenta dost často děje v prvních 1-2 hodinách. Po této části je to ale další tříhodinová nuda, protože je to pořád to samé pořád dokola. Prostě na 5-6 hodinová hře, která se odehrává ve 3-4 místnostech, je něco špatně. Stejný problém mají některé scénáře Mansions, kde si už hráči po dvou hodinách hry říkají, že hra vrcholí (a podle plánu to tak i vypadá), ale pak se musí vracet přes celou mapu, aby něco udělali s klíčem a pak zase přes celou mapu zpátky, aby něco udělali s klíčem, který tam našli. Takže dvouhodinová napínavá hra se natáhne na čtyřhodinovou nudu.
V tom mi připadne druhá edice Descentu mnohem příjemnější. Měla by snížit downtimy, které dokáží být v první hře nepříjemně dlouhé, a zkrátit hrací dobu na tu první napínavou část. Každopádně druhou edici zkusím, ač se mi první moc nezalíbila, a pokud budou bohové designeři naklonění a mé odhady se ukáží být pravdivé, tak se bude líbit v mé hrací skupince příležitostnějších hráčů. S první edici by mě po první hře vyhnali.

18.4.2012 08:45:43

Kadaver
Neboj nevyhnali, nad herní deskou by se rozprostila černočerná tma a světe div se, my hrajem MaM :-).
Jsem taky zvědavý hlavně jaké možnosti bude mít overlord a jak bylo nastíněne bude mít volbu z výběru nějaké strategie vedení hry.

18.4.2012 10:14:51

další preview
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3222

Testy...nic originálního, ale líbí se mi to, bude větší šance odolávat overlordovým sviňárnám.

Možnost být knocked down je zajimavá.

Nejvíce jsem rád za akci Rest (obnovení všech fatigue) a taky Revive (pomoct na nohy knocked down kolegovi, který by jinak mohl ve svém tahu jen vstát)

A věta: "Take a look at Jain’s Hero sheet, above. Since her archetype is Scout, Jain will be able to choose from one of two classes: Thief or Wildlander" mě taky nadchla. Na ty archeotypy a možnosti výběru jsem hodně zvědavý.

20.4.2012 08:20:16 | Upraveno autorem (porovnej)

re
Akce rest byla v Descentu vždy.
Mě dost zaujalo že zvedli pohybovou náročnost na akce jako otvírání dveří či prozkoumávání (předpokládám že se bude vztahovat i na otvírání truhel). Tím výrazně zpomalí pohyb hrdinů po dungu a Descent tím přestane být ta šílená běhačka jako doteď.

Naopak testy na odolávání overlordovým kartám se mi nijak zvlášť nelíbí. Chudák overlord na tom bude bit a nebude se moc na své akce spolehnout. Jakási malá náhoda tam byla vždy, ale tohle už je trochu moc. Nikdy mě jako overlorda nic nenasralo víc než když mi nevyšel Dark charm a já vyhodil kotel threattu úplně zbytečně.

20.4.2012 09:39:30

Trpaslik88
jo máš pravdu, už je to dávno co jsem hrál Descent a zapomněl jsem, že tam je Rest v rámci Order akce...

Co si pamatuju, tak si drtivá většina hráčů stěžovala, že je overlord moc silný a musí se krotit, jinak nemají hrdinové šanci. Tímto bude aspoň trochu oslaben, protože mu ne všechno výjde a nebude se muset už tak moc omezovat.

20.4.2012 09:50:24

Trpaslik88
Upřímně řečeno, zrovna Dark Charm je dost přesílená karta - za 8 threatů to je v podstatě instant kill a sebrání vítězných bodů (jenom trochu naboostovaná plechovka je schopná dát 15 i víc damage, to je skoro jistá smrt). Dost podpásovka pro hrdiny, kteří v vlastně neudělali žádnou chybu. Za takhle ultimátní kartu by těch threatů mělo být klidně 12.

20.4.2012 09:54:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Morthe
Dark charm rozhodně není přeboostovaný. Pravidelně s ním nedělám žádnou damage - proklíná mi kostky :-)

20.4.2012 11:41:20

postavy
testy na odolávaní overlordových mňamek se mi líbí, a konečně i akce search a akce otevíraní dveří, která už není součastí bodů pohybu.
Na tom jestli to overlorda oslabí nebo ne bych zatím neodpovídal. Může mít jiné hodnoty na testy a třeba může to být vyrovnáno počtem jiných karet, cenou apod.
Tak mě napadlo co kdyby si třeba zvýšil naročnost testu tím že by odhodil overlord kartu, a místo získaní threat tokenů za ní by dostal bonus k testům, za každou takto odhozenou kartu třeba +1,nebo +2. :-).

20.4.2012 12:02:25

overlord
No nebezpečnost Overlorda se dost liší quest od questu, každopádně o to až tak nejde. Pointa je že díky štěstí/smůle se může obtížnost questu dost razantně měnit. Mě náhoda ve hrách nevadí, ale v tomto případě je úplně zbytečná a nevidím na ní jediné pozitivum.
Samozřejmě zatím se můžeme dohadovat jak přesně to vyřeší. Pokud by například overlord při rezistntutí tohoto efektu nemusel platit žádný threatt, pak je to ještě ok.
Každopádně v klasickém Descentu jsou právě tato kouzla jedním z mála způsobů jak může Overlord ke konci dobrodružství (když už mají postavy nějaký ten zlatý poklad) postavám uškodit. Proto jsem na ně háklivý. :)

20.4.2012 15:30:40

actions
Zrovna ty dvere to pobihani moc neovlivni, stejne je zpravidla otviral nejakej pomalej bouchac na zacatku kola, kterej umoznoval runnerum obehat vsechno dulezity. Ale je fakt, ze se tim vyrazne zkrati pocitani...

Navic se potvrdilo, ze tam nebudou zadny truhly, pac jejich otevreni by logicky asi bylo v nabidce akci... takze bych cekal ze pujdou poklady ziskat jedine na scenarema jasne danejch mistech, coz asi jeste vice doda na flavoru a pribehovosti, ale jsem pak jeste vice zvedav na replayabilitu...

A dalsi vec je, ze asi vzaly za svy i order zetony, kdyz je rest primo zminenej jako jedna z akci. Slova o symplifikaci celkem potvrzujou, ale zrovna tohle mi tam bude chybet... no, ale me tam vlastne bude chybet vsechno co tam nebude :-)

20.4.2012 16:01:57

Polylux1
Prohledání pokladu může být součást te search akce. Osobně věřím že tomu tak bude. Koneckonců dungeon bez truhel si vůbec nedovedu představit.
S tím zkrouhnutím order tokenů máš pravdu, vypadá to že je úplně vypustí. Celkem to chápu - hru to zjednoduší a žádná velká ztráta to nebude.

22.4.2012 22:59:46

Trpaslik
Mea culpa maxima, neuvědomil jsem si to... Jasný, to prohledávání to asi nahradí. Jinak když na to teď hledím v klidu tak z toho vyplývá spousta dalších mechanik. Vzhledem k tomu že se jedná o úvodní setup, ty žetony pod kartama pro blbce budou asi obdobou CT - když hrdina podlehne, sundá si žeton a jde dál. dokud na sobě aspoň nějakej má. Otázkou zůstává jestli se prohrává ve chvíli kdy je vyřazenej jeden z hrdinů, nebo věichni, což si myslím může být klidně dáno questem.

-Ty search žetony tam maj balíček search karet, takže asi standardní lízačka, navíc asi bez čtení obsahu "truhly" z questu - další zjednodušení a zrychlení.

Pravděpodobně jenom jedna karta schopnosti. Snad půjde další schopnosti snadno získat v průběhu hry...

Ta čtveřice overlordích balíčků navíc je mi záhadou. Jsou to mini karty, ale když už zkrouhli setup na minimum (připravit tohle první dobrodružství nezabere víc jak pět minut) tak muset připravovat další 4 balíky karet se čtyřma hromádkama žetonů - to asi bude vyžadováno nějakou zásadnější a zcela novou funkcí, prvaděpodobně bych si tipl že půjde o popisky (karty) a označení (žetony) různých stand-based efektů.

Nevidím nikde žetony peněz ani dalších platidel, ale pokud tam nebudou ani portály, je to vlastně zbytečný...

Ty obranné kostky jsou podle mě spíš zhoršení. Boje se budou propočítávat stejně (jen se nebude počítat s obranou např. 4, ale 3-5) a navíc se zpomalí jejich vyhodnocování, protože se obrana bude každej útok měnit. Už teď byla občas fuška všechny bonusy ohlídat (což se, pravda, možná zkrouhne)....


Čili některé mé obavy byly trochu vyvráceny (nízká variabilita, ale záleží na počtu search karet), některé přetrvávají (snížení taktických možností hrdinů - pro mě ty žetony JSOU velká ztráta, mám je vysloveně rád :-)) a jedna přibyla - málo proměnlivej vizuál, kdy se v úvodním setupu jenom postaví předtištěný (a bojím se že brzo okoukaný) tily s překážkama, rozmístí unifikované žetony search a je-li můj předpoklad ohledně OL mini karet správný, tak v průběhu hry budou na plánek přibývat max. nějaké ty unifikované žetony state-based efektů (s kartou, vysvětlující že jde o jámu, šutr, past...)... Ale vím, že ne každej je na vizuální proměnlivost tak zatíženej jako já...


Hrozně se těším na další preview, todle mě baví :-)

23.4.2012 10:54:36

ou ou
tak jestli ty mini kartičky budou s textem , tak to rovnou škrtám z wishlistu...

23.4.2012 11:11:37

ad Overlord a threat
Mám takový pocit, že už bylo několikrát zmíněno, že Overlord v druhé edici nebude mít vůbec threat a všechny karty bude hrát "zadarmo" (určitě tam bude nějaké omezení, ale threatem určitě ne). Takže pochybnosti o tom, co se stane s threatem, když efekt karty neprojde, jsou neopodstatněné. Jen by mě zajímalo, jak budou mít omezené to hraní karet. Každopádně to vypadá, že při setupu tam bude i nějaké stavění overlordova balíku, protože jeho karty mají nějaký typ (viz http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/descent-second-ed/news/preview-2/curse-of-the-monkey-god.png a jeho typ Saboteur II).

23.4.2012 12:19:36

http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3240
Další preview, tentokrát o Overlordovi. Čemu rozhodně tleskám - rozdělení potvor podle jejich prostředí a síly, různý počet hráčů určuje počet nestvůr (ne jejich sílu), stejně jako využití symbolů power surge, aktivování bytostí po skupinkách, a především celému designu jejich karet. Rovněž odstranění spawn karet a striktní řízení se dikcí questu při nasazování potvor vypadá příběhověji, "open groups" umožňují do hry snadno dostat bytosti z první edice a snad to nebude mít takovej vliv ani na znovuhratelnost questů z pozice hrdinů. Na chviličku jsem skoro zatoužil...

Čeho sem se ale začal fakt bát je nová úloha Overlorda. "Light deck-building", jak to nazvali, je fajn, byť se může upgradovat jenom mezi questama, ale jeho balík má všeho všudy patnáct karet a jejich hraní pouze v závislosti na podmínkách, nasazování nestvůr výhradně podle questu (to už je učiněnej no brain) a jméno Konieczka na krabici, to mi podle těch pár ukázek karet nebezpečně evokuje autopilot Saurona v Middle-Earth Questu. Zaplaťbůh že tam není omezení zahraných karet na kolo, takže se snad vyplatí občas si některou kartu chviličku pozdržet, ale jestli kompletně neodstraněj klasické descentí "kydlit co nejdřív, než si hrdinové naberou poklady" tak bude spíš problém se znovuhratelností za OL. V tomhle se mi klasickej systém první edice (hlavně s treachery z rozšíření) pozdává o dost víc, a to přitom hlásili že OL si konečně pořádně zahraje...

Tak doufám že se v tomhle mýlím a není to o tom že máme s autory zásadní rozpor ve významu fráze "pořádně si zahrát", protože jinak to vypadá že by to mohlo konkurenci dnešních dungeon-crawlingů pohodlně převálcovat po všech stránkách. Všechno zatím vypadá pěkně logicky, poučeně, občas skoro elegantně, přitom hodně tématicky... Fakt se mi to v lecčems začíná líbit.

edit: aha, tak ted se mi konecne nacet ten obrazek se sumarem OL kola a to ze potvory se hrajou (krom fatigue) stejne jako hrdinove. Dve akce, zvlastni schopnost ... jojo, to bude dobry :-)

28.4.2012 20:21:00 | Upraveno autorem (porovnej)

http://boardgamegeek.com/thread/796438/the-overlords-objectives
Borci na bgg rozlustili ten rozmazanej text: v tom konkretim questu se naopak hrdinove snazi zabranit OL splnit ukol- nakrást goblinama co nejvic zvance, do dalsi casti questu se pak zaznamenava kolik zradla se mu podarilo ukrast...

28.4.2012 22:08:21

Overlord
Mě se teda ty informace ohledně Overlorda moc nelíbí. Opravdu to na mě působí tak že jeho rozhodovací možnosti budou dost omezené a hrát za něj bude celkem nuda.
Už jen to lízání jediné karty dost omezuje výběr.
Zkrouhnutí spawnování potvor sice pomáhá uvěřitelnosti, ale dál jen snižuje Overlordovi rozhodovací možnosti.
15 karet mi přijde v pohodě, když si vezmem že nebudou žádné spawn karty. Každopádně light deck-building je v podstatě jen mírně upravený a vylepšený systém treachery.

To že se potvory hrají stejně jako hrdinové ještě nic nemusí znamenat. Takhle v podstatě fungují i v klasickém Descentu a pořád může být v pravidlech uvedeno že jediné akce které mohou dělat je přesun, boj a otvírání dveří. Ale jo, teď je konečně možnost provést s dvojnásobný pohyb nebo dva útoky (nepříjemnost především u střelců, u melee potvor to asi bude celkem jedno)

29.4.2012 01:50:12

trpaslik
To prave bohuzel neni jisty, pac nova schopnost beastmana (tusim ravage) pravdepodobne rika ze "muze v kole pri sve aktivaci vykonat dvakrat pohyb nebo dvakrat utok", takze by pak asi byly potvory stejne omezeny jen na dve RUZNE akce za kolo, byt o tom referencni karta mlci...

29.4.2012 22:41:12

http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3257
Fajn, tohle vypada MOC dobre :-)

Podle všeho se těžiště taktiky přenese na karty schopností, který si v průběhu kampaně hráči dokupujou. Ty schopnostě zatím vypadaj VELMI descentovsky, takže feeling fakt asi zůstane podobnej jako dřív. Já teda preferuju "geekovštější" variantu 1e se spoustou speciálních žetonů, zběsilým listování v pravidlech apod., ale to už je spíš nemoc než preference :-) Todle vypadá na fakt luxusní a přehledný řešení...

5.5.2012 12:57:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Příslib brzké Vaselovy recenze...
V posledním Vaselově videu se v polici objevila krabice s druhou edicí a sám se (coby velkej fanda edice první) zmínil, že má nachystaný preview skvělý nový hry, který ale ještě nemůže zveřejnit ... :-)

7.5.2012 20:33:24

skilly
Ty skilly se mi líbí. Jen doufám že bude jejich výběr bohatý.
Milé je i to že je tu teď spousta tankovacích skillů pro warriory.
Co mi ale docela vadí je že postavy teď mají předdefinovaný equipment. Zrovna výběr počáteční výbavy mi na Descentu přišel hodně zajímavý.

10.5.2012 09:29:10

Trpaslik88
Mě ani ne, já jsem stejně bral vždycky to stejné.

10.5.2012 09:32:24

Další preview
Tak jsem zhlédl další preview a dosti podivné mi připadá line of sight měření. Souboje jinak zůstaly stejné a jen nechápu knockdown - jestli vůbec lze zabít hrdinu. Trošku mi asi budou chybět (ikdyž Descent jsem hrál jen jednou) body vítězství. Takhle se jedná jen o zpomalení hrdiny a pán jeskyně z toho nic nemá. Ale snad to nějak dobře zakomponují do hry.

10.5.2012 22:58:54

další preview
Ten důvod změny v line of sight taky nechápu. Takhle mi to přijde mnohem nepřehlednější.
Hrdinové nejspíš zabíjet nepůjdou, to ale nemusí být problém.
Buď je možné že prohrají pokud budou knocked down všichni (podobně jako v Gears of war) a navíc je možné že bude mít nějaký úkol overlord a hrdinové jej budou muset v časovém limitu překazit. Takže zpomalení hrdinů Overlord bude potřebovat.

11.5.2012 10:29:02

end game
Sám jsem zvědavý, jak to udělají, aby bylo jen zdržení hrdinů kritické pro jejich úkol. Knock down všech asi není řešení, když se každý hrdina může postavit sám, takže buď bude mít Overlord taky nějaký cíl stejně jako v Mansions, nebo budou hrdinové nějak časové omezení, nebo obojí (taky stejně jako v Mansions). Overlordův cíl by se mi líbil, protože by pak questy mohly být zajímavé a ne jen quest typu všechny zabít.

11.5.2012 11:29:13

Vybíráme z Bazaru

Ukradené Vánoce Tima Burtna
Ukradené Vánoce Tima Burtna
Akt. cena: 460 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas