Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
zážitky ze hry
Tak jsme dneska s přítelkyní odehráli naši první hru Descentu. Začli jsme ve 14:00 s vysvětlováním pravidel s přestávnou na vaření a konzumaci oběda a silvestrovské večeře jsme ve 22:00 skočili :). Hráli jsme to tedy fakt dlouho, ale královksky jsme se oba bavili. Přítelkyně hrála za 2 hrdiny (Bogran a Battlemage Jaes) a já byl správný hodný overlord :).tekket
To video jsem shlédl včera :-), jen neumím anglicky :-(, tak mi to hodně dalo :-))) .
Každopádně vše nasvědčuje tomu, že to prostě risknu a moje defakto první dražší hrou se stane Descent. Poprvé bych tak koupil hru, která bude za psychologickou hranicí 1500,-Kč.
Co jsem pročítal diskuze na BGG (pomocí překladače), tak to vypadá, když bychom byli celkem tři a dva by hráli za dvě postavy hrdinů, tedy celkem 4, tak by neměl být nějaký zásadní problém. Ovšem vzhledem k hrací době to vypadá, že bychom to hráli jen ve dvou, tedy overlord a já zřejmě se dvěma hrdiny.
Když vidím v hodnocení této hry, kolik lidí jí dalo maximum 10, tak jde o další jazýček na vahách směrem ke koupi.
Deth
neumíš Anglicky a diskuse procitas s prekladacem....predpokladam tedy, zepujdes jestei do obalovani karticek atisteni prelozenych karet.
Deth
ad video: ve zkratce tam o descentu říká, že je z porovnávaných her nejkomplexnější - docela komplexní taktická hra s miniaturama. Nedoporučuje ho lidem, kterým nevyhovuje hraní typu jeden proti všem. Popisuje herní situace, kdy se hráči několik minut domlouvají na taktice pro další kolo, což zabere spoustu času(což nemusí být na škodu). Lehce se zmiňuje o rozšířeních včetně epické kampaně a vývoje postav(Road to Legend). A někdy k závěru dodává docela podstatný postřeh, že hry tohoto typu (ve větší či menší míře všechny porovnávané a jim podobné) mají tu výhodu, že jim lze snadno poladit pravidla - udělat hru těžší, lehčí, jinou. No úplně všechno si z hlavy nepamatuju. Nejdůležitější tam je hlavně to porovnávání více her, takže si člověk udělá velmi dobrou představu o tom, jakou implementaci procházení zatuchlých kobek by si zahrál nejraději - mě vyšel descent na epickou vážněji míněnou seanci a dungeonquest na rychlou odreagovačku.
tekket
" mě vyšel descent na epickou vážněji míněnou seanci a dungeonquest na rychlou odreagovačku."
přesně takhle to vidím i já ;)
btw na video jsem taky koukal, ale už v pozdních hodinách a v půlce jsem usnul, takže si to budu muset pustit znovu :)
Ringo
Přesně tak, počítám s kompletním počeštěním za využití zde zveřejněných překladů. Což zvedá cenu hry a tak to pro mě není jen koupit hru, ale ještě si musím přičíst cenu tisku a ta také není nejmenší, materiálu k tisku je dost.
tekket
Také si myslím, že v nejhorším případě nebude problém nějakým způsobem upravit pravidla pro overlorda. Ať už třeba tím, že by se mu zdražili hrané karty, nebo by nebral dvě, nebo něco úplně jiného :-)
Deth
jak jsem psal někde níže (nebo v jiné diskuzi) není to tak hrozné - 180 karet, 4 balíčky obalů. Oproti AH nebo MEQ to je v pohodě
takže, prvý dojem
prvý dojem je u mňa viac než pozitívny. Hrali sme traja ( ja som hral hrdinu). Narazili sme ale na kameň menom obtiažnosť. Ako hrdinovia sme mali pocit že jednoducho nemáme šancu. pozerali sme pravidlá, že či overlord môže robiť to alebo to, lebo sa nám zdal byť uber silný. Po prezretí pravidiel sme zistili, že všetko hráme dobre :) Tak nás pochytila trochu úzkosť z hry. A viac menej overlord musel veľmi povoliť aby sme prešli vôbec cez prvé dvere. Hru sme nestihli dohrať (a hrali sme ju asi 4 hodiny), ale dnes ideme hrať znovu, keď už vieme ako čo funguje. Na začiatku sme si nevyberali ani skilly keďže sme si pvoedali že ani nevieme čo je čo.. len sme potiahli a hrali a predmety detto. Tým sme prišli možno aj na kameň úrazu prečo sme boli až tak strašne slabý. Aj keď sme príšery dávali dole, overlord ich stále mohol spawnovať a nikde sme sa nehýbali. Ja som mal čarodejníka a padal som jedna radosť aj napriek tomu že som sa snažil vždy čo najviac zašiť. Kamarát mal zase "dačo the strong" a on vydržal celkom dosť. Ani raz neumrel, viac menej conquest tokeny sme strácali len kvôli môjmu umieraniu. Otázka do pléna teda je. Čo by ste odporučili pre dvoch hráčov? Akých hrdinov?
stOKYi
Uvědomte si jednu věc - cílem hry není pozabíjet všechny potvory. Cílem hry je (většinou) splnit úkol - tedy obvykle zabít potvoru na konci. Celkem funkční strategie je úprk dopředu - otevřít oblast, naběhnout dovnitř, vzít truhličku, vybavit se, pobrt lahvičky, aktivovat portál a jít na další oblast. Potvory jsou obvykle celkem pomalé, nemůžou běhat a tak vás nechytí. Zabíjet jen to nejnutnější.
A mimochodem, nezpomeň, že se můžeš hýbat za únavu. Zajímavá taktika je: ohlásit akci "dva útoky". Pak použít všechny únavy až na jednu na pohyb. Když ti bude zbývat poslední únava, využít ji na vypití oranžové lahvičky a pokračovat v pohybu. Útočit kdykoliv v průběhu. Takhle získáš kolem osmi pohybů (podle únavy hrdiny) a k tomu dva útoky. A když máš tři protiúnavové lahvičky, dokážeš to dělat tři kola za sebou, což je celkem dost. Jen pamatuj, že nesmíš v jednom kole vypít víc jak jednu lahvičku od každého druhu.
Nicméně některé scénáře jsou dost tuhé i pro čtyři hrdiny, dva prakticky nemají šanci :-)
to stOKYi
To je asi klasicky dojem po prvni hre. Jediny Polylux by ti rekl, ze to je v pohode. :-D Tezko rict. Skilly se losuji nahodne, takze jste neudelali vlastne nic spatne. Problem hry je mnozstvi monster, ktere OL ma. Pokud byl kamos vcelku "neporazitelny", tak jeho dopredu a ty ses mel drzet asi spise vzadu.
Nesnazte se sbirat vse, co se da. Proste probehnete rychle dopredu. Nesnazte se pokryt celou mapu, aby OL nemel sanci neco vyspawnovat, ve dvou to jednoduse nejde. Snazit se bezet co nejrychleji dopredu, sebrat max pokladek, ktery by trochu pomohl, ackoli ve dvou sbirat medaky asi nema uplne cenu mi prislo. Povetsinou nam nic neprislo a ty monstra, ktera tam jsou nejsou tak silna ze zacatku, ze by se nedala zabit. A v tomhle duchu to probehnout cele. ;-)
Ja mam osobne nejradsi strelce. Je to takovy kompromis mezi plechovkarem a magem. Strili na dalku a je vcelku rychly, ale zalezi... Rozhodne uhrajte vice nez jednu hru, bojim se ale, ze pokud nebude OL trpet sachy, tak zjistite, ze to jinak nejde hrat. :-)
hrani ve dvou
Ahoj, zakladni Descent jsem prolez celej se dvema nahodne losovanejma hrdinama a nahodnejma schopnostma, v tom problem neni. Zakladni sutr urazu je strategie: hnat se dopredu nejkratsi cestou, zajimat se jen o nestvury co ti stoji v ceste, z pokladu sbirat jen to nejnutnejsi...zkratka vazit kazdyho kroku. Zjistis, ze je spousta moznosti jak konkretni situace takticky pojmout a ta nejlepsi malokdy neni vitezna...treba prvni dva scenare jsouu fakt jednoduchy :-) Hlavni je, ze zakladni vyhodou hrdinu je rychlost. Doporucuju aspon prolitnout moju recenzicku, ktera se tomuhle trosku venuje, jinak jsem ti tu plne k dispozici s konkretnimi radami jak na to :-)
ve dvou
Ja tak nejak Polyluxe podeziram, ze je na nej pritelkyne moc hodna. :-D
Ja si totiz myslim, ze ten OL tam ma takove triky, kteryma muze s hrdinama dost zatocit. Ono stoupnes si na neotevreny portal monstrem a najednou nemas s hrdiny jak ziskat body. Takze nejdriv musis monstrum zabit a to uz je trochu cara pres rozpocet a stelujes si postavu, abys nejak dobehnul a monstrum zabil atp... v ten okamzik zjistis, ze mas v zadech beastmana, ktery ti pekne nafackuje a pak si rikas, co delas spatne a zjistujes, ze vlastne nic. Krom toho monstra za tebou se kupi a muzou prijit z jineho smeru do mistnosti a prekvapit te... nezda se mi, ze by to bylo uplne trivi, ale jak rikam, zalezi na OL, jestli ti dovoli ty sachy a 5 minut na tah. :-)
strategie...
Koukam, ze jsem zdaleka nebyl nejrychlejsi :-) Tak zkusim aspon jeste podporit sve zkusenosti krapatkem toho hmatatelna...
V rozsireni jsem pak zacal losovat hrdiny zpusobem ala Road to Legend, vylosoval dve hromadky po trech a z kazdy pak vybral jednoho. Hlavni je aby tam byl aspon jeden "runner" s rychlosti i fatigue aspon 4 (nejlepe 5), zpravidla kouzelnik nebo strelec. Ten nema problem v jednom tahu probehnout celou mistnost (az devatenact poli), posbirat poklady a hlavne otevrit portal. Pak se bud nekam zasije, zdrhne rovnou do mesta, nebo halt zhyne, no... tim novym portalem se ale v pohode dostane zas do deje. Druhej by mel bejt idealne plechovkac, co je nachystanej na chvili kdy prijdou vetsi svine, cisti cestu runnerovi, pripadne mu otvira dvere, kdyz potrebuje maximalizovat jeho efekt... hlavni je vzdycky proste otevrit dvere, proklickovat k portalu, pobrat co je aspon trosku na tyhle trajektorii a hnat si to dal :-)
Vojta
5 minut je standard :-) Zkousel jsem to i s jinejma sachistama coby OL a prubeh byl hodne podobny... Portal se musi nutne otevrit hned v prvnim kole nez ti ho nekdo muze zaslapnout, to je jasny, ne? :D
Vojtech Musil
Já sice Polyluxe, nebo spíš jeho protihráče, podezírám taky, že to nehraje moc naplno, protože první dvě dobrodružství se dvěma náhodně vylosovanými hrdiny je projít prakticky nemožné, ale:
1) nemůžeš stoupnout na portál s nestvůrou, takže na tuhle taktiku zapomeň
2) jde o to, co kdo v Descentu hledá ... protože ne všechno se tam dá najít. Pokud jde o šachy OL x hrdinové, pak jde rozhodně vymyslet spousta věcí, ale hraje se na výhru. Nejde o zážitky ze hry, nejde o dobrodružství .. to tam nemá co dělat. Pokud hledáte něco jiného, Polylux vám podle mě nepomůže. Run do poslední místnosti, kde se zavřu a vykostím bosse je fajn ... ale co z toho budou hráči mít, je druhá otázka.
3) Descent je prostě zvláštní hra, která se dá hrát spoustou způsobů ... pokud budete hrát způsobem, který vám vyhovuje a sedí ... se společně zaměřenými spoluhráči, pak to bude fajn. Jinak to fajn prostě nebude :)
4) Pro mě je podstata je se u hry pobavit. Zrovna včera jsem Descent vytáhnul po dvou letech, hráli jsme v pěti, hrál jsem OL a prakticky sem neměl šanci ovlivnit tah hrdinů na bránu. Vyváženost je podle mě tři hrdninové, dva sou málo a čtyři sou moc. Ale pobavili jsme skvěle, zahráli jsme to tak trochu na rpg a bylo tu super.
to Polylux
A to je duvod, proc se mi libi DOOM a nelibi se mi Descend. Protoze potom se z krasne hry stava bezici hra, nez nejaka takticka zalezitost. Kdyz to tu ctu, ze vemes postavu, probehnes dungeon a s dalsim hrdinou vylezes uz u druheho portalu, to je skoro nuda. :-)
Ja to takhle nikdy nepocital, ze bych si daval 20 pohybu a jen behal, ale moc by me to asi nebavilo.
to Tangram
1. Mam pocit, ze muzes, pokud je zavreny. :-) Proto ten trik se slapnutim na portal. Kdyz je otevreny, tak to nejde a kdyz se to stane (coz nechapu jak), tak v dalsim kole z nej musis okamzite slezt.... tak nejak to rikaji pravidla, co si pamatuju.
2. Tak to je samozrejme, ale zase hrat hru s vedomim, ze jeden nemuze vyhrat nebo naopak prohrat je trosku divne. Proto mam radsi toho DOOMa, kde si myslim, ze se to v ramci moznosti ve trech da, ale to jsou hodne sachy.
3. S vyvazenosti souhlas, 2 je asi malo, 4 je moc, 3 je ideal, ale asi zalezi na scenari. :-)
Tangram
Run do poslední místnosti, kde se zavřu a vykostím bosse je fajn ... ale co z toho budou hráči mít, je druhá otázka.
Moje odpoved: orgasmus :D Dyt se na tu hru podivejte, jak to vypada...
Prvni scenar se da zahrat, pamatuju-li si dobre, za tri kola a OL s tim nic neudela. Druhej scenar umoznuje se hned v druhym kole dostat ke stribrnymu pokladu a v dalsi mistnosti ke zlatymu. Driv nez se nestvury pohnou... to je lozeny :-)
to Polylux1
Ja to nikdy nezkousel, ale ted vazne, tohle te bavi? Protoze jestli jo, tak chapu tvoje nadseni z Descenta. :-) Ja v tom hledam porad trochu toho RPG, ze se prodiram davem monster, kosim si cestu atp. a ne ze delam bezecke zavody. :-)
Nestvůra na neaktivním portále
Je to tak jak píše Vojtěch ... na neaktivním portále nestvůry stát mohou (minimálně dle FAQ). A ten druhý případ, kdy se zaktivuje portál, na kterém nestvůra stojí, může nastat minimálně díky schopnosti Runewitch Astarra.
runner
Nojo, ale kdyz nechcete pouzivat runnera tak nechcete hrat Descent ale dracak, chlapi :D
Mimochodem, hraci z toho budou mit (zvlast v dalsich scenarich) adrenalin jako prase :-)
Popsal bych to spis jako prepadovy komando ve fantasy prostredi, trosku jako kdyz ctes Zaklinace... Jestli od toho cekate RPG tak chapu proc se vam to nelibi. Zase spis nechapu proc to odmitate zkouset hrat na vitezstvi a rovnou tvrdite, ze vas to nebude bavit. Ja u toho vzdycky tancim nadsenim :D
Vojtech Musil, Merwin
Je to tak, na neaktivním portále příšera stát může :)
to Polylux
Nechci hrat dracak, ale chci si tu hru uzit, coz bych timhle behanim vazne nedocilil a v ten okamzik mi to prijde jako vyhozenych 1800. :-)
Btw. a jak to resis, kdyz vylezes z portalu? To uz se nemuzes vratit zpatky do mesta preci... :-)
Vojta
Podle me je probihani mezi potvorama vetsi svanda nez stat a tupe sekat kolem sebe. Ale JA to muzu rict. JA zkusil oboje :D
S tim portalem ti presne nerozumim... kdyz vylezu z portalu tak se staram hlavne o to jak se dostat ke dverim a pak k dalsimu portalu :-) A behem toho sejmout vsechno co mi stoji v ceste nebo by me mohlo ohrozit...to chce posuzovat kazdou situaci individalne.
to Polylux
No ne, kdyz vybehnes z portalu a snazis se dostat k dalsimu co nejrychleji, tak uz do nej nemuzes zase vbehnout. Ale predpokladam, ze ty uz podruhe nevbihas do mesta, ty jen aktivujes ten poratal a zarves...
No, me teda prijde zabavnejsi sekat, nez pocitat policka, jestli mi vyjdou. To je vec vkusu, ale podle me to totalne ztraci atmosferu. :-)
Vojta
"...to znici atmosferu..." To neni ani nazor, to je prachsprosta domenka :-) Ne, vazne, ATMOSFERU to teda rozhodne nekazi, jen je to vic tahovka nez real-time, coz by ale deskovkarum nemelo vadit. A ani s tim pocitanim to neni tak hrozny, je to nekde mezi sachama a magicem na top levelu. Ale tupa hra to urcite neni...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Jízdenky, prosím!: Junior CZ
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 1 den