Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

zážitky ze hry

Tak jsme dneska s přítelkyní odehráli naši první hru Descentu. Začli jsme ve 14:00 s vysvětlováním pravidel s přestávnou na vaření a konzumaci oběda a silvestrovské večeře jsme ve 22:00 skočili :). Hráli jsme to tedy fakt dlouho, ale královksky jsme se oba bavili. Přítelkyně hrála za 2 hrdiny (Bogran a Battlemage Jaes) a já byl správný hodný overlord :).

Descent mi strašně připomíná staré Ddungeony (Eye of the Beholder, Dungeon Master, Lands of Lore, Stonekeep). Jako overlord jsem hrál tak aby hrdinové vyhráli, ale neměli to jednoduché a podle mě by se to tak mělo přesně hrát. Kdybych chtěl mohl jsem hrdiny rozdrtit návalem příšer třeba už v druhé oblasti, ale nechtěl jsem. Užíval jsem si toho objevování dungeonu, pokládání truhel, lektvarů, příšer a sem tam někoho přivolal. Fandil jsem hrdinům (radil přítelkyni :) ) a prostě jsem chtěl ať vyhrají a všechny porazí. Hrál jsem tedy občas naschvál mírně, když bylo moc nestvůr, tak jsem další nevyvolával a na polomrtvé hrdiny jsem neůtočil. Ale když byli všichni plně zdraví, tak jsem popustil uzdu a zase přitvrdil a když zvýval hrdinům poslední bod, zase jsem se stáhl a nechal hrdiny. Výsledek - pba jsem se neskutečně dobře bavili. Descent je skvělá pařba, jako za starých časů na 486 u Beholdera nebo Dungeon Mastera :)
31.12.2009 22:20:29

oprava
neútočil
pba=oba

31.12.2009 22:22:34

Také zážitky :-)
Zdar,
včera jsme rovněž prošli "prvním křestem" v Descentu a pocity byli podobné jak píše Beholder,tj.sme si to náramně užívali.S naší "deskovou partou" jsme původně vyrůstali na AD'n'D a DD,které jsme hráli roky a vzhledem k dobrým zkušenostem s deskovkami a excelentnímu hodnocení Descentu jsme téměř neváhali s pořízením této "maličkosti".Když jsem si jako Overlord připravoval všechny tokeny atd. pro první quest, tak mi to připomnělo kreslení map na čtvrečkové papíry a mnoho dní strávených na psaní backgroundu a úvahách o vyváženosti "jeskyně". První hru i s naučením pravidel jsme zvádli celkem v pohodě (i přes časté konzultace pravidel) za cca 3,5 hod. a věřím, že teď to bude mnohem rychlejší.Pozitivně lze hodnotit,že pravidla jsou v zásadě "jednoduchá" a umožňují hru hrát komukoli bez nutnosti "hlubších znalostí".

První hra byla silně "poznamenaná" tím, že si drazí kamarádi zcela náhodně vytáhli ultrasilnou kombinaci hrdinů (Varikas the Dead a Landres Wise - toho jsme hráli bez erraty :-)) ke kterým si vytáhli i extrémně silné skilly typu quickcasting,mighty etc.Ze začátku jsem se trochu rozkoukával ve svých Overlord cards a hrdinové zase v hraní různých actions,ale následně jsem je již v Area 1 zahltil každé kolo nějakou Spawn kartou a následnou aktivací,ale porazit Varikase s jeho mrakama životů a schopností útočit po zabití první příšery na další se ukázalo nad moje síly.Aspoň semi podařilo v Area 2 jednou zabít Landrese,kterému jsem do zad "přičaroval" 2 sorcerory.Ale následně už to šlo z kopce,hrdinové dobře taktizovali s pohybem,akcema a zavíráním dveří a tak i když jsem je nechal neustále padat do jam,házet na ně stropy a vybuchovat truhly,tak poměrně bez problémů došli až nakonec.Trochu jsem si naboostoval závěrečnou Area (karta Doom pro jednu další černou kostku) a Varikas zůstal trčet po otevření za dveřma,takže to bylo poprvé ve hře kdy se mi podařilo mu sebrat 3/4 životů Master Mantichorama,ale další kolo se odfázoval do města a tím jsem skončil.Po návratu oba hrdinové s menšími problémy vyčistili celou místnost a byl konec....Ale zážitek byl prostě neskutečný - vynikající hra pro bývalé drakobijce :-)

Stručný poznatek - hrdinové s alespoň trochu dobrým vybavením a skillama s takticky hraným Ready - Guard jsou velmi těžko porazitelní bez silnější příšer typu Mantichora či Dragon.

25.1.2010 13:46:54

první dobrodružství
První dobrodružství z quest guide je v podstatě jen takový rozkoukávací na rozjezd (tedy hodně jednoduché). Ovšem hned druhé představuje pro hráče značnou výzvu, zvláště ve způsobu uvažování ;)...

25.1.2010 14:00:17

Další dobrodružství
Díky za odpovědi.Pomalu se připravuju na další,tak jsem zvědav.Prošel jsem si i diskusi k Overlordům a našel tam několik zajímavých typů potvrzujících moje zkušenosti (zatím velmi malé) - především bušit do hrdinů ze začátku, po dobrém vybavení jsou velmi obtížně porazitelní a kosit spíše charaktery za 2 než ukousat hrdiny s mnoha životy se 4.

26.1.2010 10:15:21

třetí quest
btw dopřekládal jsem třetí quest, kdyby měl někdo zájem (akorát není vysázená mapa, k tomu jsem se ještě nedostal, ale ta je stejně k nalezení v scenario guide ;))

...a opravil jsem překlepy v předcházejících dvou dobrodružstvích

26.1.2010 10:26:42

Zazitky z deseti her prvnich dvou scenaru
V prubehu poslednich dvou dnu do mych nezkusenych rukou byla sverena role Overlorda, ktere jsem se rozhodl ujmout se cti.
Do poklidne bohabojne jeskyne, postradajici nejenom dostatecne mnozstvi vchodu a vychodu, ale tez vetraci otvory, se pokazde vydala bud nahodna nebo predem zamerne nachystana skupina dvou amoralnich dobrodruhu, chuliganu a banditu beze cti a svedomi. Jejich cilem bylo plenit a loupit, probouzet a prznit, zneuctivat a obohacovat se.

Obohatil jsem popis hry o jiste RP prvky, nicmene role Overlorda jsem se ujal s odhodlanym cilem: dokonale a nelitostne vyhlazeni interventu. Odehrali jsme priblizne deset zapasu, z nichz vetsina se tykala prvniho scenare, mensina pak scenare druheho. V prvnim scenari se hrdinum jednou podarilo skoro otevrit treti dvere, ve druhem scenari otevreli pokazde dvere pouze jedenkrat. Oteviral jsem podlahy, shazoval stropy, vrhal nescetne legie nahodile pojmenovanych generickych nestvur, neznajicich strach a stud.
At uz se jednalo o skupinu hrdinu zcela nahodnych, jak doporucuji pravidla, nebo skupinu zcela zamerne vybranych dvou hrdinu se zcela zamerne vybranymi schopnostmi a vybavou (napriklad -1 zeton strachu, +1 cena karet), ve vsech pripadech jsem jako Overlord nemel jediny skutecny problem skupinu nejenom zastavit, ale i bez obtizi vyhladit.

Hrdinum neveleli lide Bohem ublizeni, postradajici usudek a zdravy smysl, neznali taktiky ci zbaveni smyslu. Pozdeji se mi priznali, ze ani jednou nemeli dojem, ze by meli prachmalou sanci.
V prvnim scenari jednou malem dosli do poloviny bludiste, nez byli roztrhani na kusy zaplavou priser. Ve druhem scenari meli za ukol ctyrikrat skolit obry se zvysenymi hodnotami charakteristik. Nikdy se jim nepodarilo zabit ani jednoho.

Z diskuzi, ktere jsem procetl, jsem nabyl dojmu, ze se dobre bavili lide, kteri Overlorda zamerne mirnili a vnitrne omezovali. Znamena to, ze pokud Overlord hraje bez skrupuli, cynicky nelitostne, proradne a neshovivave, nemaji hrdinove sanci? Jedna se o skutecne vyvazenou hru dvou stran, jedna strana zastoupena jednim hracem v podobe Overlorda a druha strana zastoupena kooperujicimi hrdiny, nebo o prostredek k odehrani Hack & Slach dungeonu, v nemz Overlord ma vsechny moznosti a je pouze na nem, zda je pouzije?

5.4.2010 02:33:42

první dva scénáře
Zajímavý... první scénář se snad ze strany hrdinů ani nedá nevyhrát i když se overlord snaží, seč může - je čistě jenom seznamovací se hrou.
Druhý scénář je zákeřnější, vyžadující od hráčů, aby zapojili hlavu, klasický postup zde rozhodně nefunguje. Pokud se o něj pokusí, skončí na lopatě, než bys řekl švec.

5.4.2010 08:22:46

zkušenosti
mám Descenta už dlouho a hraju jen Overlorda, nahrál jsem přes 30-40 her všech možných scénářů takže si myslím, že nějaké zkušenosti o Overlordování mám. To jen tak na úvod, že tu neplácám zbytečně.

Pokud hrdinové hrají scénář poprvé, potažmo podruhé tak většinou nemají šanci scénář dokončit, protože neznají rozmístění truhel, monster a podobně. Já hraju asi jako ty, podle toho co popisuješ, tzn. pravidelně spawnuju, ale jen ty monstra které stojí zato (hellhoundy, razorwingy vynechávám) pasti, eventy, nenechávám hrdinům dost prostoru. Ze začátku neměli skoro žádnou šanci dokončit jakýkoli scénář. Postupem času se to zlepšovalo a myslím si, že jsem je už dostatečně vyškolil z pravidelných chyb.

Chci tedy říci, že ikdyž má Overlord dost navrch, tak zkušení hrdinové znající scénář jsou na to lépe.

Záleží samozřejmě jestli hrdinové jsou 2,3 nebo 4. Čtyři hrdinové dokážou vykydlit celý dung skoro bez problémů. Tři jsou na tom také dobře. Jak je to tedy se dvěma hrdiny? Každý si vždycky bere nějakého borce co má hromadu životů, pak obvykle nabušeného kouzelníka či střelce. Rozhodně nedoporučuju brát si dva čistě zaměřené hrdiny a to ze dvou důvodů. První: specializovaný hrdina má vysokou hodnotu Conquest takže si můžou dovolit umřít jen jednou. Ikdyž najdou portál, tak začínají s 5 Conquest, tři získají za portál to je 8, ale jeden hrdina stojí 4. Za druhé: pokud najdou truhlu a v ní bude 2x luk nebo nějaká jiná střelecká zbraň a oni mají válečníka s kouzelníka tak se vezou, protože než se dobelhají k další truhle nestačí na ty silnější nestvůry. Ideální je vyvážená postava která může bojovat s několika zbraněmi a má různorodé schopnosti.

Kolikrát se jako Overlord musím divit co všeho jsou hrdinové schopni udělat jen aby se dostaly k truhle. Absolutně nechápu, proč, když už mají dobrý equip se ženou k truhle? Lepší vybavení už těžkou seženou, peníze nepotřebují, conquestů mají akorát. Než truhlu otevřou tak na ně spadne balvan, naspawnují se monstra, z truhly se stane mimic apod. Hrdinové většinou ztratí víc než by získaly.

Velikou roli hraje stamina ta se musí EFEKTNĚ využívat každé kolo třeba jen za BP aby se hrdina mohl posunout kupředu. Zabíjet každého beasmana kterého májí za zády je k ničemu. Hrdinové se musí držet úkolu a ne zabít každého kdo je na mapě. Každý nejčastěji používá Guard order - chyba. Mnohem lepší je Dodge nebo Aim. Co je lepší použít na Ogreho který je v prvním dobrodružství? Dát si guard, čekat až si přijde a pak se netrefit nebo trefit ale nezabít páč nepadly dostatečně dobré kostky, nebo eliminovat šanci na Miss pomocí Aim a jedním útokem ho zabít.

Podle mě je to vyvážené a záleží hlavně na zkušenostech. Ale nějaká náhoda tam samozřejmě je. Pokud první scénář ani jednou nevyhrály ba se ani nedostaly do půlky dungu tak hrály špatně.

5.4.2010 09:31:17

pro Tangrama
Co se týče OL, záleží kdo ho hraje, pokud ho to prostě nebaví, tak je jasné, že to nemá cenu. Pokud si to umí užít a dokáže, pokud je třeba i zvolnit tempo, tak je to super.

Já toho ještě moc nahraného nemám, takže zkušenosti mám minimální, ale ve dvojko jsme to s přítelkyní hráli zatím 2x, já byl pokaždé overlord a naopak mě bavilo být hodnější, radil jsem přítelkyni co má dělat a fandil jsem jí. Prostě jsem chtěl vědět co se bude dít, jak bude postupovat, co najde za poklady, atd.

Btw. dá se to hrát i ve dvou. Jeden je OL a druhý si vezme dva hrdiny. Popřípadě i ve třech - jeden OL a 2x2 hrdinové. není absolutně žádný problém ovládat 2 hrdiny. A taky nesouhlasím, že 2 hrdiné nemají šanci, proč?

19.5.2010 14:10:00

Beholderovi
Hru vidím a cítím jako Ty. Hrál jsem ve třech a vedou, tzn. vždy dva hrdinové. Když jsem hrál OL, musel jsem se strašně (skutečně HODNĚ) brzdit, aby hrdinové přežili a měli šanci dojít do konce dungu. Myslím tím úvodní, tzv. výukové dobrodružství, kde bych nečekal zásadní problém. Hráli jsme několik her a naše pocity byly smíšené. Všem nám bylo jasné, že hrdinové mohli dojít do konce jenom díky shovívavosti OL. Pak jsem hrál s kamarádem. Já jsem měl dva hrdiny, on byl OL. Hráli jsme zostra podle pravidel. Žádné mazlení. Hrdinové se nedostali do druhé místnosti. Hráli jsme několik her a postupně zkusili vysloveně boostnuté hrdiny speciálně vybrané s vybranými předměty bez ohledu na 300 gold limit. Hrdinové neměli šanci. Neměli a nemají. OL je prostě overpowered. Zkusili jsme druhý scenář. Tam je to pro dva hrdiny naprosto nemyslitelné. Hru jsem odložil naprosto zdrcen a znechucen. Časem jí dám asi šanci, protože se mi líbí. Zkusím tři hrdiny a čtyři hrdiny. Věřím že ve čtyřech snad bude mít problémy OL a ve třech že by to mohlo být vyrovnané (ale to jsou jenom moje matematické odhady). Prostě ano, můžu si hru užívat jako mírný OL, ale jakmile svěřím někomu jinému OL a sám budu hrát hrdinu, vím že dostanu po hubě. Osobně mě láká spíš kooperativní mod, který někdo postnul na BGG a nazval to DescentQuest (jako inspiraci WH questem), chce to vytisknout pár kartiček a hrát jinak. To mě láká, takže s Descentem jsem rozhodně ještě neskončil, ale původní ideu z pravidel prostě už nechci ani vidět :)

19.5.2010 14:40:00

Tangram
hmm zajimavé, nemůžu ti to s čistým svědomím vyvracet, protože mám celkově nahráno asi 5 her a pouze první 2 mapy. V naší první hře jsem se musel taky dost krotit, ale když jsem to na konci zhodnotil, tak jsem se přestal divit, protože přítelkyně hrála do půlky hry bez brnění, zapomínala využívat schopnosti hrdinů apod. Když jsme to pak hráli ve více lidech (3 hrdinové proti OL) s tím, že hrdinové spolu kooperovali, domlouvali se a hráli prakticky na plno a myslím si že bez vážnějších chyb, tak celkem s přehledem hrdinové vyhráli. Z toho jsem usoudil, že to není jen tak vzít si nějaké hrdiny a hurá do dungeonu...kosti praskají, monstra lítají vzduchem a pohodička jako v Diablu :), chce to zvolit optimální partu, ve které je jeden bijec a jeden střelec. Nakoupit na začátku brnění a pak hrát s rozmyslem, využívat všech možností hry - akce, schopnosti, postupovat takticky, zabírat co největší line of sight atd.

Možná, že máš pravdu, možná že to není 100% vyrovnaná hra v jakémkoli počtu hráčů, ale vždy je ta možnost zvolnění tempa OL a hraní za více hrdinů (každá dva).

Teďka máme rozehraný 2. scénář 4 lidi proti OL a je to hodně zajimavé. Jeden obr je mrtev, ještě zbývá druhý a hrdinové mají poslední conquest. Takže to je vyrovnané a napínavé. Doufám že konečně najdu nějakou pořádnou zbraň pro mého bijce Varikase, protože mu to s tou kouzelnickou hůlkou moc nejde :)

19.5.2010 14:57:52

Beholder
Ano, se dvěma hrdiny mám nahráno dost a řekl bych že jsme z taktického hlediska udělali maximum pro výhru hrdinů, aniž by je OL jakkoliv šetřil. Hrdinů to chce určitě víc. Já teď mám na stole Runebound a jak dohraju mapu, tak si asi ten Descent znovu otevřu. Hold i přes to zdrcení se mi to téma a zpracování líbí :).

19.5.2010 15:05:39

Tangram
V čem máš určitě pravdu je to, že více hrdinů je lepší, protože, parta získá dalšího bojovníka, kdežto OL jen 1 respektive 2 životy u příšer navíc. Ale jak říkám, i při hraní ve třech lidech není problém hrát za 2x2 hrdiny proti OL. A myslím si že při hraní ve dvou by zkušený hráč dokázal hrát za 3 hrdiny proti OL.

Runebound mi zase naopak vůbec nesedl, hrozně jsem se u něj nudil.

19.5.2010 15:11:31

to Tangram
Hlavní chyba byla hrát pořád stejnou mapu dokola. První dvě mapu jsou podle mě dost hrozný. Další věc je, že hrdinové musí trošku vážit kroky a trošku kalkulovat a přemýšlet dopředu. Pokud se hrnou dopředu, nemyslí a tupě jdou proti zdi (a přesile), tak jim prohra jednoduše patří... Mimochodem, na fórech jsem narazil i na zoufalé reakce overlordů, kterým hrdinové demolují podzemí a nic je nemůže zastavit...

19.5.2010 15:32:42

Beholder, Tangram
Mohu-li se vmísit do diskuze, tak Tangram má pravdu v tom, že hra ve dvou hrdinech je opravdu extrémně obtížná a představuje skutečnou výzvu - hrdinové totiž nedokážou pokrýt takový prostor, takže overlord může snáze nasazovat nestvůry a i když má méně žetonů a potvůry jsou slabší, hrdiny prostě udolají svým počtem (hrdina dokáže běžné nestvůry zabít na jednu ránu tak jako tak) - hrdinové nezvládají zabíjet nestvůry a zároveň postupovat.

19.5.2010 15:34:09

Morthe
jj, máte pravdu, je to obtížné a zřejmě to chce krocení OL a nebo si prostě vzít 3 hrdiny...

19.5.2010 16:11:43

Merlin, Morthe
Merlin: je možné, že jsou na tom další mapy lépe, už sem neměl sílu se na ně dívat. Co se týče hry, první mapu jsme vysloveně analyzovali co se týče hrdinů, možných postupů, možností OL. Můj osobní závěr jsem vyslovil níž. Rozhodně se zvažoval každý krok, každá možnost. Další mapy testnu, to je správná připomínka.
Morthe: je to tak, ve dvou hrdinech je to boj o přežití, OL má velmi snadnou práci se zpomalováním, když mu nejdou karty příšer, posiluje celkově. Hrdinové se nemůžou navíc moc rozdělit, protože jeden nemáš šanci, OL v klidu nasazuje všechny nestvůry, hrdinové se můžou vyhnout truhlám, ale v tom případě nezískají lepší výbavu. O opraveném pravidle pít jednu lahvičku za kolo nemá smysl diskutovat, s tím se nedá pracovat :). No podle mě snad ve třech je nějaká rozumná rovnováha, ale to nemám vyzkoušeno. V každém případě hůl jsem definitivně nezlomil, ale tahle diskuze vznikla jako odštěpek na dotaz o čem je Castle Ravenflot. Já prostě doufám, že Ravenflot pro mě osobně přinese to hlavní, nepřítomnost OL a tím pádem solitér, kooperaci, generovaný dung (doufám). Uvidíme.

19.5.2010 17:00:39

Tangram
Já si moc nedovedu představit, že budou v Ravenloftu příšery nečinně stát a čekat na poražení, někdo je musí ovládat. Podle mě tam nějaký PJ bude...

19.5.2010 17:06:54

Tangram
Už jsem to onehdá rozebíral s Beholderem. Většinou hrajeme ve dvou s přítelkyní, já zá hrdiny a ona za overlorda... a rozhodně se nesnaží držet se nějak zpátky. Když hraju za 3 hrdiny, je to tak 50 na 50. Když komanduju 4 hrdiny, má zase co dělat overlord a většinou dostane na zadek... rozhodně není problém, aby člověk hrál 3 nebo 4 hrdiny, dokonce bych to ve při hře dvou hráčů vřele doporučil. Zanevřít kvůli tomu na Descent je, s prominutím, úplná békovina.

Přítomnost overlorda má ještě jednu výhodu - každý (lepší) dungeon má smysl a pointu, což generovaný dungeon nemá a ani mít nemůže.

19.5.2010 17:17:34

to Tangram a trochu i ostatní
Faktem je, že se dvěma hrdiny hrajeme méně často jak se třemi hrdiny a občas i se čtyřmi hrdiny... Descent máme nahraný poměrně hodně a myslím, že od první hry jsme ušli poměrně dlouhou cestu ... ale i tak má většinou OL (já :-) navrch ... nicméně já to vidím spíš takhle - důležitá je zábava než do puntíku vyplnit scénář daný někým jinym. Jednak ve hře nastává kombinatorická exploze a tudíž je extrémně obtížné ji vyvážit (prostě je moc možností, jak nakombinovat předměty, dovednosti, karty, atd). Tudíž za OL hraju tak, aby se všichni včetně mě bavili. To znamená, že když hrdinové mají na kahánku, tak v truhle čirou náhodou najdou léčivé lektvary a pár žetonů vítězství navíc nebo jim čirou náhodou v místnosti přibude teleportační glyf... na druhou stranu jim nic nedám zadarmo a každý jejich krok dopředu je vykoupený poměrně značným úsilím (a jejich krví :-). Úplně nejlepší je, když hrdinové deset minut složitě plánují postup a každý krok a pak jim to "hnusná smůla" (jako třeba jáma s otrávenými kůly na vhodném místě :-) postaví na hlavu :-)

A ještě k dungeonům bez pj - třeba ve warhammer questu se to řeší tak, že se nestvůry objeví těsně u hrdinů a rovnoměrně se rozprostřou mezi nimi... pak nastává řež muž proti muži(stvůře)... mě osobně to přijde velice násilné, nepřirozené a zcela to bourá koncept "barbar se svaly i mozkem stáda býků vepředu, malej slabej čaroděj metající blesky za ním" ... tudíž doufám, že u Ravenlofta to bude vymyšleno jinak a lépe.

19.5.2010 23:58:21

Merlin, Morthe
Souhlasím s vámi oběma do puntíku. Jsem ke své smůle v jiném postavení co se herní skupiny týče. Pokud hraju OL, je to tak jak říkáte, bavím se ale rozhodně udělám maximum proto, aby hrdinové nakonec po zásluze došli k vytouženému cíli. Ovšem rád bych si zahrál taky někdy hrdinu a tam vím, že to prostě nepůjde. Hraju s lidmi, kteří nahrají pro fan a pro vítětství.
Ale to není chyba Descentu :). V každém případě díky za vaše názory a povzbuzení, beru si to k srdci :)

20.5.2010 07:23:41

poslední dobou vynechávám slova
... ale pro vítězství ... tam mělo být :)

20.5.2010 07:24:45

ono
docela záleží jestli za ty dva hrdiny hraje jeden hráč anebo dva hráči. Dva hráči totiž plánují nahlas a Overlord všechno slyší a tudíž ví co se na něj chystá, nebo každý hráč hraje sám za sebe a zase nejsou sehraný a nemůžou tušit co udělá spoluhráč před ním.

Já jsem vždy hrál za Overlorda (asi 30 her) a pouze 2x za hrdiny. S kamarádem, který to zná (a hrál vždy za hrdiny) velice dobře jsme si prohodily role. Vybral jsem si náhodně dvě postavy, žádný výběr, kamarád vybral Quest, který jsem neznal a hurá na to. Prohrál jsem, ale jen o jedno kolo, možná dvě. Dostal jsem se k hlavnímu Bossovi a zbývalo mu jen pár životů.

Jde o to, že jsem se jako zkušený Overlord vyvaroval chyb, které hrdinové tak často dělaly a o kterých jsem jako Overlord věděl. A také jsem za obě postavy rozhodoval sám takže se mohly skvěle doplňovat a nedával jsem Overlordovi moc šancí. Jednalo se o Quest ze základní sady Trap ruins.

Co si to vyzkoušet na ZATROCONU? Mám i všechny expanze. Navíc pokud byste plánovaly rozšíření doporučuji jako první Tomb of Ice. Z jednoho prostého důvodu. Hrdinové dostanou tzv. Feat karty podle toho, jaké mají startovní skilly, a tyto karty můžou použít na Overlorda. Každý hrdina je drží tajně, takže Overlord nikdy neví co na něj má hrdina připraveno a tím je hra vyrovnanější. Jeden takový příklad - Disarm - hraj poté, co Overlord zahrál kartu pasti. Hrdina past zneškodnil. Karta se odhodí bez efektu. Luxus - teda ne pro mě :)

20.5.2010 09:05:18

to Merlin
to mi zase hrajeme přesně tak jak říkáš do puntíku. Tzn nepřidávám - neubírám žádné příšery, v truhle vždy najdou přesně to co tam má být atd. Ale já jim zase radím tak jak bych se choval já v jejich situaci. Aniž bych bral ohled na karty co zrovna mám. Pokud hráči udělají tu samou chybu dvakrát, tak potom je rozcupuju. Za trest.

20.5.2010 09:14:51

to Adalpo
Je to hra, takže hlavní je, jestli vás to takhle baví :-) U nás byla ještě sranda, že ze začátku jsme asi rok měli ve vlastních přeložených kartách poměrně podstatnou chybu, kdy jedna hůl z městských předmětů poskytovala za jeden příval energie Výbuch 1 (a tím byla silnější než zlaté předměty :-))) Takže to vždy začínalo tak, že hrdinové měli tyhle hole v podstatě až do konce hry ... a tím si mě vycvičili, donutili mě naučit se taktiku rychle udeř a zase uteč a tak podobně. A hry v tý době probíhaly hry zhruba do půlky skoro vždycky tak, že hrdinové otevřeli dveře, dvakrát hodili kostky a místnost byla vyčištěná ... Takže pokud teď nezvládají, tak si za to můžou sami, neměli si mě tak vytrénovat :-)

20.5.2010 09:49:23

Vybíráme z Bazaru

Vlci CZ - nerozbalená
Vlci CZ - nerozbalená
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas