Conflict of Heroes: Awakening the Bear! - Russia 1941-1942

xxxxxxxxxo hodnoceno 9x (Seznam vlastníků)

Conflict of Heroes: Awakening the Bear! - Russia 1941-1942 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Academy Games
ElfinWerks
PHALANX
Autoři: Uwe Eickert
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Na tuto hru mam spadeno

Na tuto hru mam spadeno a svemu osudu se pravdepodobne nevyhne. Obzvlaste po tuctu her Memoiru mam dojem, ze CoH by mohla byt hra, ktera mi nabidne dobrou simulaci Druhe Svetove. Bohuzel prozatim zadne vlastni zkusenosti s ni nemam.
20.9.2009 01:04:48

klato
Jak uvedl MrHector hned na počátku diskuze, hru koupíš zde: http://shop.worldatwar.eu/?p=productsMore&iProduct=9&sName=Conflict-of-Heroes-Awakening-the-Bear .... i s českým manuálem, takže asi to nikdo překládat nebude počítám. Zkus se tam podívat a poptat.

12.10.2009 08:03:25

vs TOI
Pořád váhám, ale MrHectorův popis mě ještě víc navnadil. Brzo budu mít kompletní ToI a nevím, jestli chci mít takhle podobné hry... Ale zas ta východní fronta... Počítám, že té se jen tak u ToI nedočkám, myslím, že takový Pacifik bude mít přednost (přece jne jous FFG amíci...)

14.10.2009 09:50:02

Rapier

CoH
Taky nad touhle hrou uz delsi dobu premyslim, Band of Heroes me pripadaji prilis skirmisove (ve hre jsou dokonce hrdinove), osobne mam radeji vetsi bitvy, cemuz se Conflict of Heroes blizi. Faktem je, ze herni system je jednoduchy ale to rozhodne neni na skodu! Vlastnim vsechny hry ze serie World at War, kde je taky jednoduchy herni system a presto je "realny" a predevsim rychly, pravidla nejsou nijak slozita.
Nejhorsi co se muze stat, je fakt, kdyz autori valecne hry prekombinuji pravidla a prave tento pocit mam tak trochu z Band of Heroes ale mozna se pletu....
Nejhorsi je ale na tom vsem fakt ze presto ze jsem z 3 nejvetsiho mesta v republice (Ostrava) mam jej jednoho hrace na WaW. :)

4.11.2009 20:53:05

nic
si z toho nedělej, já jsem v Brně a ještě jsem nehrál ani TOI...

4.11.2009 22:15:31

CoH
Mě vadí moc velké hexy - přijde mi, že je pak na mapě méně místa k manévrování.

A hlavně, když jsme tu viděl kartu, která říká "konec hry, hráč s vyšším počtem bodů vyhrává" tak jsem jen nevěřícně lapal po dechu. Od kdy se wargames hrají na body?! Dobýt vesnici, udržet kótu, proniknout z obklíčení, to jsou cíle, ale VP? Eurovliv ve wargames - konec světa se blíží.

5.11.2009 09:34:07

To Sydo
Ty jsi mi ale kritik! :) CoH je podle mě parádní.. hexy jsou pro mě v pohodě a manévrování taky. :) Když ty vítězné body nechceš, tak na ně hrát nemusíš.Dokonce pro mě nejsou nijak důležité.. hlavně, že zníčím tank v křoví, zasáhnu nešťastnou jdnotku, která se schovává v lese a moje německé tanky drtí sovětské povozy! :) Jen pořád vyhlížím obzor aby se mi neobjevil na obzoru T-34! :D
Jednou to přivezu a zahrajeme! A uvidíš! ( jo, když tak hraješ za Sověty! :D )

5.11.2009 12:17:49

SSZGSA
no jo no, já po té hře taky koukal, ale poslední kapkou byly ty žetonky - vojáci vypadají jak liliputi, takové krátké nožičky, brr. Ale někdy zahrát musíme, škoda, že se nepotkáme na tom Severském hraní. A Sověty klidně beru, komunisti nebo náckové, to je prašť jak uhoď. Nicméně podle designéra jsou to hrdinové...

5.11.2009 12:21:21

Safra
Mi to porád nedá, mám nebo nemám...Asi si ji nechám ve wishlstu 2010 :-)
Jo a Sydo:"komunisti nebo náckové, to je prašť jak uhoď". To je docela zajímé tvrzení od někoho, jehož nejblíbenější kapela je Burzum :-) Omlouvám se za offtopic a prudu, nic ve zlém ;-)

5.11.2009 13:09:34

Eyron
No, na debatu o Burzum by to tu bylo na dlouho :) Nicméně to, že je Varg magor nepopírám, nacionalista je to taky fest, ale alespoň odmítá podporu fašismu, bohužel je pro NSBM scénu stále modlou, podobně jako Darkthrone. Ale muzika je to skvělá, to se musí nechat, těším se co vytvoří, když ho teď propustili. A teď už zpět k tématu, o Burzum můžem pokecat v Ostatních tématech.

5.11.2009 13:20:47

To Sydo
A v kolik v Pondělí tam budeš.. přemýšlím, že bych se stavil. :D Je to kousek odemně a alespoň bych ti ukázal CoH zblízka.
Jinak at nepíšu jen offtopic :
To Eyron :
Mám už doma i pokračování CoH: Kursk a je to podle mnohem lepší hra než první kus. Máš už tu letadla, která schazují 50kg pumy :) a trochu cuchají pěchotu.:D Jinak jsou zde i přidané dlaždice map, které umožňují si dotvořit mapu. A zástup tanku je teda parádní. Jsou tu i Tiger a T-34 což se moc těším až se střetnou. :)
Ale na obranu CoH: AB bych řekl, že je parádní hrát za němce jako útočníky a po přijetí scénářů z Kursku, musíš změnit taktiku na obranu.. Takže pro mě paráda... :)

5.11.2009 13:43:29

jak to tak čtu....
ale ne, mladá hrát ww2 nebude :(

5.11.2009 18:00:13

Conflict of Heroes
Nedavno jsem byl v Polsku na Pola Chwaly 2009, coz je asi nejvetsi wargamingova show ve stredni Evrope.

Nejake fotky z nasi hry: http://www.steve-dean.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=20005&sid=9e655fa83bd8db032d73085d0bc62429

Polaci tam mimo jine hodne hrali deskove hry, vesmes domaci provience a malokdy to byly takticke hry jako World at War, Conflict of Heroes ci Band of Heroes. Obvykle hrali spise strategictejsi hry, napr. Ardeny na mape kde se hraje s celymi divizemi. Byl jsem az prekvapeny jako moc se v Polsku hraji deskove valecne hry....rozhodne vice nez u nas.
Opravdu tu neni nikdo z Ostravy a okoli kdo by si zahral?

PS: investoval bych do deskovek sve penize, kdybych mel jistotu ze budu mit s kym hrat..

5.11.2009 20:42:33

SSZGSA
Super, ten Kursk je jen rozšíření nebo je to samostatně hratelný?

6.11.2009 10:44:31

To Eyron
Je to samostatná hra, která patří do série CoH.. Dneska budu nahrávat obrázky tak se mrkni. :D
P.S: Já se těším jak malý kluk až to zahraji! :)

6.11.2009 11:07:56

Luxus
Tak potom je Kursk jasná volba, díky!

6.11.2009 11:24:49

Rapier
koukal jsem na fotky a docela mě to zaujalo, miniatury mám rád.
Můžeš mi o tom Rapid Fireu něco napsat. já koukal po Flames of War, ale tohle se mi líbí víc
díky

6.11.2009 13:06:40


pro Boldricka
Rapid Fire(RF)jsou jednoducha, rychla a komplexni pravidla (to se nevylucuje), ktera ti umoznuji odehrat historickou nebo fiktivni bitvu na kteremkooiv bojisti WW2. Jedna se o taktickou hru se strategickymi prvky. Rapid Fire se hraje na min. urovni praporu a nejvyssi urovni divize. RF je navrzeno pro hru s 20mm figurkami(1:72).
Pro to aby jsi mohl na rozumne plose (typicky 1,8x1,2m) zahrat tak velkou bitvu a zaroven mel ve hre kompletni historicky presne slozeni jednotek v dane dobe a taky proto abys mel na bojisti vsechny zbrane WW2, zavedli tvurci kompresni pomer pro jednotky.
Tzn.: ve hre prezentuje 1ks tanku, dela ci vozidla nebo podpurnych zbrani pechoty (minomety, kulomety, plamenomety, atd) 5ks v realu a 1ks obycejny pesak reprezentuje 15 realnych pesaku, 1ks letadla ve hre prezentuje 6 letadel.
Mozna te ted zarazilo proc dvoji pomer pro pechotu a zbytek pozemnich zbrani. Neboj vse je v pravidlech zapocitano tak aby pozkozeni a moznosti boje byly stejne jako v pripade 1:5 pro pechotu a zbytek. Duvod je ciste technicky. Jestlize napr.: pesi nemecky prapor pechoty ma 39 figurek, tak v pripade mensiho kompresniho pomeru by mel znatelne vice figurek, coz by zbytecne prodluzovalo hru (nutnost odhybat figurkami + je nabarvit + zabiraly by vice prostoru). Ve hre ale nic neprepocitavas. Vse je zahrnuto do realneho slozeni armad i samotnych pravidel.
Rapid Fire je jediny herni system, kteri ti umoznuje zahrat bitvu bezne na urovni Brigady nebo Divize s 20mm figurkami. Existuji pochopitelne i jine WW2 systemy (napr.: Panzer Grenadier) ale ty se omezi na max. organizacni velikost roty.

Pozn.: prapor je slozen z HQ praporu + 3x rota + 1x tezka rota.


Tak a jak je to s tou rychlosti, jednoduchosti pravidel a komplexnosti?
Napr.: nemecka pesi rota (typicky 8 figurek) se chysta strilet na britskou pesi rotu za zivym plotem. 8 figurek = 8 bodu. To je zaklad. K tomu prictes +1 az + 3 body za kvalitu pechoty (milice, standartni a elitni) pri strelbe na kratkou a stredni vzdalenost (kde jsou logicky palne zbrane nejucinnejsi). Celkem 10b. V prislusne tabulce (neboj je jen jedna) najdes vodorovny radek s 10body, v horni casti tabulky najdes vzdalenost(reknem v nasem pripade stredni) a kryt cile. Hodis K6, padne 5. V pruseciku prislusneho sloupce najdes vysledek co se stane kdyz padne 1-6. Pri hodu 5 na K6 rekneme zpusobis britske pechote 3 ztraty (= 3 figurky z 8ks).


Protoze to je hra na vysokem organizacnim levelu, urcite veci jsou zjednodusene, viz priklad vyse. Nicmene na realisticnosti to nijak neubira, spise naopak.
Plati poucka: cim vyssi organizacni level hry tim mene taktickych detailu a naopak. Rapid Fire je prave unikatni v tom, ze i pres vysoky organizacni level si stale zachovava vsechny nebo vetsinu dulezitych taktickych prvku ale samozrejme mirne zjednodusenych aby hra byla svizna.

Rapid Fire je moderni hra, pro vyhodnoceni akci se pouziva pouhy jeden dvoustranny herni list s tabulkami a pouha jedna sestistenna kosta. Pouze v pripade raketometu se pouziva 10 stenna kostka. Opet jen jedna. Na rozdil od FOW Rapid Fire ma jen druhou verzi pravidel (vydanou v roce 1996) ktera se uz nemeni!! Na kvalitnim zakladu tvurci RF stavi kampan booky pro jednotliva bojiste (opet historicke scenare a presne slozeni armad v dane dobe a v danem miste). Naopak ve FOW se pravidla neustale meni a neustale se aktualizuji a vydavaji nove herni booky a ruzne updaty.

Jiank FOW a RF se neda tak uplne srovnat. FOW je takticka az temer skirmisova hra na max. organizacni urovni pouhe ROTY, kde jeden pesak/vozidlo ci tank prezentuje jeden ks v realu. Slozeni armady Neodpovida historicke realite, protoze se na urovni roty prideluji zbrane, ktere se pridelovaly az na divizni ci praporni urovni. Take pechota ma ruzne specialni schopnosti,podobne jako ve Warhammeru lide maji urcite telesne atributy a elfove zase jine....celkove je FOW (Flame of War) vice pro bezneho hrace, cilene na byvale hrace warhammeru.

Tim chci rici ze napr.: FOW a Warhammer/W40k jsou herni systemy vychazejici ze starych zakladu z 60-70 let 20 stoleti a pouzivaji zbytecne mnoho casto desitek kostek pro vyhodnoceni akci.

Jinak v zahranici se ve skutecnych Klubech Historickeho Wargamingu nehraje FOW ale Rapid Fire nebo jine Vazne historicke herni system. Tech duvodu je mnoho a v kostce jsem je nastinil.

Pokud se ti tedy Rapid Fire subjektivne libi vice nez FOW delas jen dobre. Je to porad jen hra ale s priklonem k historicke realite, coz se o FOW tak uplne neda rict.

Co tak se mrknou k nam do klubu? http://www.hofyland.cz/?club&klub=20477

8.11.2009 01:43:12

To nize napsal Rapier, hmm forum me odhlasilo drive nez jsem to dopsal.
To nize napsal Rapier, hmm forum me odhlasilo drive nez jsem to dopsal.

8.11.2009 01:44:13

Rapier
díky, kouknu

8.11.2009 07:10:54

to Boldrick
Rapid Fire oficialni stranky http://www.rapid-fire.uk.com/index.htm
Rapid Fire to Rookies (velmi zjednodusena verze pravidel pro uplne zacatecniky) http://www.rapid-fire.uk.com/rf_for_rookies.pdf
Scenare do Rapid Fire http://www.worldoptions.com.au/fourpipers/rapid/scenario.html
Uprava Rapid Fire na WWI http://www.worldoptions.com.au/fourpipers/rapid/1914.html
Uprava Rapid Fire na Modern Rapid Fire (1946-2009) http://www-solar.mcs.st-and.ac.uk/~aaron/RAP_FIR/rap_fir.html

To jsou asi nejdulezitejsi linky na RF. Doufam ze nikomu nevadi, ze to davam zde do fora, chystam o stolnim historickem wargamingu specialni clanek pro Zotrolene hry. Nicmene deskovy a stolni wargaming spolu uzce souvisi.

8.11.2009 15:15:35

zní
to supr. je něco i v brně?

8.11.2009 18:08:21

Rapier
V Brne je skupina lidi, kteri maji Brnensky wargamingovy klub. Rikam to desne nerad ale nehraji, nebo hraji velice sporadicky a to predevsim Napoleoniku. Nehraji proto, ze clovek ktery to vedl odjel do USA a tak nejak to tam upadlo. Prezivaji ale aktivni moc nejsou.
V Brne a okoli ale existuje skupina lidi, kteri hraji WW2 Flame of War.
Suma sumarum: v cele Ceske Republice existuji jen DVA Kluby historickeho wargamingu: prvni je v Praze (PHWC - Prague Historical Wargaming Club) a druhy je v Ostrave (OHWC - Ostrava Historical Wargaming Club). Tyhle dva kluby ze tri v CR jsou skutecne aktivni a ucastni se akci v zahranici.

8.11.2009 18:26:06

Velikost mapy a akcni karty
K te kritice - ty hexy jsou opravdu velke, ale prostoru je tam dost. Jen drobne srovnani - CoH ma mapu o 17x12 hexech a map je pet. Starter Kit ASL ma takove dve nudle o 23x10 hexech. Spis je obcas malo mista na stole :-)

No a k te karte konce hry. Ona tam v balicku sice je, ale ani v jednom z originalnich scenaru se s ni nehraje. No a jinak pokud vim, tak kazda ma nejake cile a to co ty rikas slovne, v CoH je vyjadreno v bodech. Drzeni nejakeho vyznamneho postu - body. Ztraty soupere - body. Funguje to dobre a nuti to hrace premyslet nejen o tom, ktery flek ma kdo obsadit, ale taky za jakou cenu.

11.11.2009 10:31:33

Recenze
Dovolim si uvest odkaz na moji recenzi na strankach World at War:

http://worldatwar.eu/index.php?esid=65d51c178bca53a088d33149e6f5f4be&lang=1&refcode=0&location=article&articleid=679&categoryid=

25.11.2009 12:26:15

To MrHector
Moc pěkná.. škoda, že není tady na stránkách...

25.11.2009 12:54:51

Vybíráme z Bazaru

Greenland EN, Phil Eklund - nová
Greenland EN, Phil Eklund - nová
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas