Brass: Birmingham

xxxxxxxxxo hodnoceno 390x (Seznam vlastníků)

Brass: Birmingham - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Vlaky, Novověk
Herní kategorie: budovatelská, dopravní, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Gavan Brown
Martin Wallace
Matt Tolman
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Spoje

Máme za sebou prvni hru a narazili jsme na pár nejasností. Největší záhada je pro nás ta síť a její propojení. Mám pár otázek a prosím o radu.

1. Hrac 1 ma vlak od obchodníka (např. s vytobcem) k prvnimu mestu A. Hrac 2 ma v městě A budovu (např. s vyrobcem). Muze hrac 2 pouzivat obchodníka i kdyz on osobne mezi obchonikem a mestem A nema vlak a je tam vlak hráče 1 ?

2. Mohu používat i sít protihráče když chci použít uhlí, které je ve městě kde mi nevede trať ale protihráči ano ?
14.1.2020 11:30:34

Odpovedi
1. Ano
2. Ano
Obecně: vlastní spoje Tě zajímají jen ve chvíli, kdy chceš něco postavit kartou průmyslu, tj. kartou bez názvu města. Pokud jde o to něco někam dopravit (pivo, uhlí, bavlna, keramika, bedny), tak nezáleží na barvě spoje.
A pak Tě ještě vlastní spoje a budovy zajímají ve chvíli, kdy chceš přidat další spoj. Ten musí vést z města, kde máš buď budovu, nebo tam vede jiný tvůj spoj.

14.1.2020 11:47:22 | Upraveno autorem (porovnej)

Medic
1. Ano moze, v pravidlach je napisane: a) ze predaj vyzaduje spojenie lokacie (kde predavas) s obchodnikom a ze za b) spojene lokacie su vtedy spojene, ked su medzi nimi dieliky spojov (vlaky, lode) akychkolvek! hracov.

To je v podstate zmyslom tejto hry a tej velkej interaktivity medzi hracmi, ze kazdy jeho spoj mozes vyuzit, alebo ti moze prekazit plany (karty priemyslov a do danej lokacie vedu len spoje superov)

2. Ano. Uhlie si beries vzdy s najblizsej! "bane-dolu" (nech je majitelom ktokolvek), ktora je spojena s lokaciou, kde chces stavat a stavba vyzaduje uhlie. A opäť, spojene lokacie su vtedy spojene, ked su medzi nimi dieliky spojov (vlaky, lode) akychkolvek! hracov. Čize nie ze môžes, ale dokonca musiš brat s najbližsej bane nech je kohokolvek a je spojena. Pokial nie si spojeny so ziadnou banou a chces stavat nieco co vyzaduje uhlie, musis byt napojeny (kohokolvek spoje) na trh a kupovat uhlie s trhu, ked nie si napojeny ani na trh, nemozes stavat nieco, co vyzaduje na stavbu uhlie.

Krasne sa to dá zapamätať tak, ze uhlia bolo v tej dobe potreba velmi velke mnozstvá, a muselo sa teda prevazat lodami a vlakmi. A po koho zeleznici ci lodnej trase sa to uhlie prepravuje je kazdemu jedno, dolezite je, ze sa prepravuje z bodu A do bodu B. Cize su spojene, spojmi akymikolvek hracmi.

Naopak zeleza v tej dobe, az tak potreba nebolo a tak sa prevazalo na vozoch s konskym záprahom. A kôn si moze už ist kade chce, nechodi ani po zeleznici ani po vode. Takze preto zelezo môzes brat odkial kolvek z hocijakej zlievarne, vlastnenej hociakym hracom (nemusis z najblizsej zlievarne) a zlievarna nemusi byt spojena s lokaciou kde stavias nieco co vyzaduje zelezo, lebo sa to neprepravuje ani lodou ani vlakom, ale konskym zaprahom :).

Snad zrozumitelne. Dufam, ze sa do toho dostanes, ta hra za to stoji. U nás je to strategicka hra cislo 1.

14.1.2020 11:54:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Doplnění
Díky za odpovědi. Ještě mám dvě otázky.

Počítá se při bodování spoju i spoj, který ma budovu jen v jednom meste?

Přítelkyně chtěla postavit dvě železnice. Ale pivo bylo jen v mém pivovaru, který byl ve městě, kde neměla sít (tedy budovu ani spoje). Ona chtěla postavit jednu z železnic, tak, že by jí postavila ke svemu městu a tím by se spojila s.mým pivovarem. Jde tedy stavět železnici, aniž by jste měli zdroje na stavbu ale postavením a propojením ke své síti jste je získali "dodatečně" ?

18.1.2020 09:58:26

Doplnění - odpověď
Při bodování spoje se prostě sečtou ikony spojů na budovách na obou koncích spoje. Je jedno, jestli je v některém městě budova nebo není.

Suroviny na stavbu (uhlí, pivo) musí být dostupné po dostavění železnice. Tj. v Tvém případě to šlo udělat.

18.1.2020 12:17:51

Doplnenie
Tak ako pise Varouch, este dodam. ze oba spoje musia byt napojene na uhlie, ALE len druhy polozeny spoj musi byt napojeny na pivo supera. Ked sa stavaju dva spoje naraz.

18.1.2020 12:35:07 | Upraveno autorem (porovnej)


Ahoj, máme za sebou první hru a měli jsme tam nejasnost ohledně spojů. Nechci zakládat další vlákno, tak se zeptám tady, protože Varouch už tu na to asi částečně odpověděl.

Je možné postavit lodní spoj z města, kde nemám žádný průmysl, ale vede mi k němu spoj? Čili město už je např. plné nebo nemám karty, abych tam postavil. Tak přes něj pouze "projedu", abych se dostal dál?

V éře železnic jsem pochopil, že to jde, pokud použiji tu akci, kdy se staví dva spoje naráz.

Snad je to srozumitelné. Vím, že na poslední straně pravidel je to barevné schéma, ale to nás nerozsoudilo:).

23.4.2021 06:44:01


Ano,pokud k městu vede tvůj spoj tak z něho můžeš stavět dal.

23.4.2021 06:56:23

> Oukey, takže je možné stavět spoje za město, kde nic nemám, ale vede mi k nim spoj.
Děkuji moc. - Jimmy_T

Pokiaľ k nejakému mestu vedie tvoj SPOJ, alebo máš v ňom dielik je toto mesto automaticky súčasťou tvojej siete. Teda môžeš z neho pokračovať ďalej akýmkoľvek spôsobom.

23.4.2021 14:23:49

Po přečtení tohoto vlákna jsem zjistil že to hraji špatně. Nic méně mě zmátl obrázek v pravidlech. Jak je možné postavit farmářský pivovar tak jak je na obrázku str 7 a 8? (Pravidla stáhnuta zde) Tedy že tam vede cizí kanál nebo vůbec žádný? Díky

3.9.2021 07:30:55

Pivovar (nebo jakýkoliv jiný průmysl) můžeš postavit použitím karty průmyslu, aniž by k němu vedla cesta, pouze, když na plánu nemáš vůbec žádnou síť, na kterou bys navazoval. Typicky třeba 1. tahem ve hře.

3.9.2021 07:41:28

Jasně tomu rozumím. Tedy aby mohl postavit farmářský pivovar bez kanálu tak to musel být postavený jeho první průmysl. A následně začít pomoci karty města někde jinde? Ok jde to ale přijde mi to krkolomné. Díky

3.9.2021 08:06:20

 @mikeš  v prvom tahu odhodiš kartu priemyslu, a postavis pivovar a z trhu si zoberieš zelezo a zaplatis zaň, nic krkolomné :)

@KubaLib nie len, ked nemas ziadnu siet na mape, ale nemozes mat ani ziaden dielik priemyslu.

3.9.2021 18:04:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Jenom dodam, pro upřesnění, venkovský pivovar, tedy pivovar bez názvu (na herním plánu jsou dva) lze postavit pouze, pokud k němu vede spoj. Je to speciální výjimka. 

14.1.2022 23:29:10

Mám ještě otázku ke spojům.

Ve městě A (např. Dudley) jsou 2 průmysly jeden průmysl mám já a jeden soupeř. Z města vedou 3 cesty/železnice a všechny tři cesty se podařilo obsadit soupeři. Mohu využit jeho sít a napojit se na ni? 

Jde mi o to jestli u cest platí stejné pravidlo jako u průmyslu, že když chci stavět konkrétní průmysl musím být sním spojený svoji cestou? 

1. Takže když chci stavět cestu musím být napojený na svou cestu?
2.  A nebo když uz sem propojený se soupeřem tak můžu k rozšiřovaní cest využívat i jeho síť?

Děkuji za informace. 

17.1.2022 14:43:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Uplně tomu dotazu nerozumím, ale zodpovím co chápu: chceš-li stavět cestu (a není to první cesta), tak musí navazovat na tvoji existující síť. To neznamená, že musí být napojena na jiné cesty, stačí, aby byla napojena na město, kde máš průmysl. 

17.1.2022 14:47:32

 

@Varouch takže tady platí pravidlo →

2.  A nebo když uz sem propojený sítí se soupeřem tak můžu k rozšiřovaní cest využívat i jeho síť? 

Jsme to doteď hráli tak že musím být napojený jen na svou cestu když chci postavit další cestu(y) i když jsem propojený se soupeřem (nemůžu navázat cestu na jeho cestu ale jen na svou)

Zde sem to raději zakreslil do mapy: (podle mně tam žlutý spoj postavit nemůžu, aspoň takto hrajeme)

Brass_spoje.jpg

17.1.2022 14:55:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Nie nemôžeš, lebo :

 1. VAŠE SÍŤ
Lokace na desce je považována za 
součást vaší sítě, pokud platí alespoň 
jedna z následujících možností:
- Lokace obsahuje jeden nebo více 
vašich dílků Průmyslu ;
- Lokace sousedí s jedním nebo více 
vašimi dílky Spojů 

 

2.SÍŤ
Provedení akce Síť vám 
umožní umístit dílky Spojů 
(Průplavů a Železnic,
čímž bude růst vaše síť a 
získáte tak přístup do nových 
lokací.
Provedení akce Síť
Odhoďte libovolnou kartu z ruky 
a dejte ji odkrytě na svou 
odhazovací hromádku.
Výjimka: Žolíkové karty se vrací zpět 
do jejich oblasti pro Dobírání.

Umístěte dílek Spoje na volnou 
linku na desce . Umístěný 
dílek Spoje musí sousedit s lokací, 
které je součástí vaší sítě (viz 
„Vaše síť“

17.1.2022 15:39:31 | Upraveno autorem (porovnej)

@luch Ten zakroužkovaný spoj postavit nemůžeš. @Varouch ti chtěl říct, že nemusíš navazovat na svoji cestu, ale můžeš navazovat na město, kde máš postavený nějaký průmysl. (Kdyby jsi měl v Kiddermister nějaký půmysl, tak tu zakroužkovanou trsu postavit můžeš.)

17.1.2022 15:41:12

@KubaLib Děkuji, hráli jsem to tedy správně. 

PS: Brass nám dal co se týče pravidel docela zabrat, ale jakmile se hraje správně je to jedna z neoblíbenějších her. Je sice škoda že se málokdy dostaneme k tomu, aby jsme zahráli víc her po sobě (2 hráči cca 3h-4h, 3 hráči jsme ji jednou hráli i s vysvětlením třetímu hráči cca 6h)

17.1.2022 16:22:44 | Upraveno autorem (porovnej)

@luch : Podle me to nechapes spravne, protoze kdyby jo, tak bys nezminoval spoje soupere. Ty na to, kam muzes polozit spoj, nemaji zadny vliv. Zalezi jen a pouze na tve siti.

17.1.2022 19:37:42

Vybíráme z Bazaru

Dva Bratři
Dva Bratři
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 8 dnů

Offcanvas