Arkham Horror: The Card Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 180x (Seznam vlastníků)

Arkham Horror: The Card Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror, Současnost
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Česky od BF

Asi to většina lidí někde zaznamená, ale ať to máme i tady - do vydání se pustí Blackfire. Zatím revised core set. Předpoklad je průběh roku 2023.

7.4.2022 13:27:05

@zacinajici Jenže je nutné pochopit, že Living Card Games nejsou normální deskovky, u kterých stačí základ nebo jedna expanze, aby se neřeklo. Je to jiný koncept, přímo založený na rozšiřování. Notabene AH LCG potřebuje expanze nejen kvůli novým příběhům, ale především protože rozšiřují pool vyšetřovatelů a zejména hráčských karet = výrazně zvyšují znovuhratelnost a přidává hodiny zábavy při deck-constructingu.
Srovnání s eurovkou jako jsou Duchové ostrova je zcela mimo, lituji.

A škarohlídská diskuze tu na to je, protože už dle klasického přísloví známe svoje pappenheimské a je bohužel celkem viditelný předpoklad, že to s vydáváním nedopadne jinak než u LOTRa nebo Marvel Champions. Podle vás předem kopeme hrob, já myslím, že bohužel půjde o sebenaplňující se proroctví.

10.7.2022 22:37:25 | Upraveno autorem (porovnej)

I když celkem souhlasím s názorem zdejších proroků apokalypsy, tak přesto nejde přehlédnout fakt, že zaklád Pána prstenů u nás měl 1 dotisk a navíc se dočkal i revidované verze. Taktéž Marvel Champions základ měl 1 dotisk. Dle vyjádření vedení Blackfiru jsou tedy nuceni se do českého vydání pustit, i když dříve o tom ani neuvažovali, ale moc od toho nečekají. Navíc toto LCG univerzum bude pro běžné lidi z těch tří asi nejméně lákavé, přesto si svoje fanoušky jistě najde. Když už nic jiného, tak aspoň česká verze přivede k hraní této hry nové hráče. Je jedno v jakém jazyce ;)

11.7.2022 02:12:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak se taky připojím se svým názorem.

AH:LCG mám v AJ a odehráli jsme vše až po Circle Undone, tedy základ + 4 dalsí kampaně, + další 2 kampaně “Return to ..”

  1. AH:LCG je super hra. To je asi nejdůležitější informace, která by tu měla zaznít.
  2. Druhá věc je, že je to hra příběhová a jako taková má omezenou znovuhratelnost. Já osobně jsem hrál každou kampaň 1x, pouze Coreset 3x. Určitě je možné se k tomu vrátit a odehrát to znovu s jinými vyšetřovateli + jsou zde ještě další elementy, které znovuhratelnost malinko zvyšují. Já osobně bych to ale nedělal dříve než za několik měsíců (spíše let).
  3. Deckbuilding. Přijde mi, že se na tohle trošku zapomíná, ale u AH:LCG je to dost podstatná složka hry. U Coresetu Vás moc nezajímá, hru se učíte. Ale postupně je to nejen zábava, ale i nutnost, protože některé kampaně je fakt hodně hodně obtížné a vy potřebujete balík, který do sebe skvěle zapadá a má synergie. To znamená cardpool. Jít do Carcosy bez karet z Dunwiche nemá podle mě vůbec smysl, výsledkem bude jen frustrace. Po několika kampaních je naopak deckbuilding hodně zábavný a užívám si to.
  4. Hra je hodně drahá. Coreset stojí 1500,- a jeho projítí nám trvalo 7-8 hodin. Další revisited kampaně, jak teď vychází v systému 1+1 stojí 2700,-. Nám daly v průměru kolem 20 hodin hraní. Se zahrnutím deckbuildingu a čtení příběhu možná o malinko víc.

Když vycházel česky GH, tak jsem si klepal na čelo. Vycházel s několikaletým odstupem, v době, kdy jsem měl AJ verzi dávno dohranou. Hra stála dost peněz a na trhu byla v angličtině v pohodě dostupná. Čekal jsem, že to bude kasovní průšvih a hle, spletl jsem se. Jsem zvědavý, jestli to může dokázat AH. 

Docela souhlasím s tím, co psal @TomL, ale i jiní. LCG je prostě LCG. Hra je přímo designovaná k tomu, aby hráče tlačila do nákupu dalších kampaní. Pokud by měl vyjít jen základ + třeba jedna kampaň, nemá podle mě smysl do toho nastupovat.

11.7.2022 12:27:36

@Michal-BF nebo @Pelly nebo někdo kdo ví:

Náhodou jsem dnes na webovkách Blackfire narazila v sekci připravovaného na údaje, že Arkham Horror: Karetní hra je jednak “na cestě” s předpokládaným naskladněním na konci října - i že se “vyrábí” s předpokládanou dostupností 2023.

Znamená to naději, že na 23 se chystá i nějaké to rozšíření? Nebo vám to tam zůstalo viset dvakrát omylem?

26.9.2022 10:55:35

Ne, to je nějaký fejl. Aktuálně je ve výrobě jen jeden produkt. Sorry za jinou zprávu, než jsi chtěla slyšet…

--------------------------
IN HOC SIGNO VINCES

26.9.2022 11:22:44 | Upraveno autorem (porovnej)

@zacinajici opraveno, když jsme hru přesouval “z vyrábí se” do “na cestě”, tak jsem to původní nesmazal. Jinak aktuálně ani FFG nemají žádné dotisky v produkčním plánu, takže i kdyby padlo rychlé rozhodnutí o nějaké první expanzi, nějakou dobu to potrvá. Základní hry jsme vyráběli takové množství, že bychom měli být schopni rozšíření risknout i bez čekání na to, jak se rozjede prodej, ale právě aktuální nečinnost na straně FFG nám dává prostor získat nějaká prodejní data.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

26.9.2022 12:19:16

@Michal-BF Tak nějak nerozumím tomu důvodu, že FFG teď nedělá žádné dotisky. Teď přece vycházejí revidované edice, pro re-edici Carcosy se tiskly upravené karty (např. změny částí textu, které byly považovány za necitlivé vůči mentálně postiženým lidem), vychází úplně nová kampaň. Proč nemůže BF vydat překlad revidovaných nebo nově vydávaných kampaní? Pokud jste opravdu plánovali vydat jen core set, tak je to špatně.

26.9.2022 15:17:42 | Upraveno autorem (porovnej)

@AlQuds Jestli to jde teď do prodeje, tak se tisklo před 2-3 měsíci. FFG tedy teď možná neplánuje produkci v této linii, dokud nebudou vědět, jak se prodává současný náklad.

26.9.2022 15:30:48

@UmmA Naopak, FFG plánuje do konce roku vydat revidovanou kampaň Forgotten Age. V tomto roce v podstatě pořád něco tisknou pro AH LCG (3 revidované kampaně, jedna nová a možná bude ještě i samostatný scénář). Pokud dobře počítám, tak každé cca 3 měsíce tisknou něco pro tuto hru.

26.9.2022 15:52:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Ji

Kdy bude asi v prodeji a jsou někde předobjednávky?

26.9.2022 19:26:51

@AlQuds to co teď tisknou se objednávalo před ¾ rokem až rokem, to jsme ještě ani neměli přeložený základ.

@Ji tento týden by obchody měly začít spouštět předobjednávky, předpokládané doručení je 30.10., ale je možné, že se doprava ještě posune.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

27.9.2022 08:27:08

@Michal-BF ahoj, nějaké info ohledně termínu naskladnění? Díky

9.11.2022 13:33:19

@zluda včera to přišlo, čekám na kontrolní vzorek ze skladu, ten je teď dost zahlcený releasem nových Pokémonů, takže očekávám, že na obchody se začne posílat v pondělí.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

10.11.2022 07:31:16

@Michal-BF super, to jsou dobré zprávy, těšíme se. Uvažujete už malinko i o případném vydání nějakých rozšíření - že bychom podpořili prodeje základu… :-) Díky

10.11.2022 08:15:46

@Jilut něco máme v hledáčku, ale zatím je předčasné o tom mluvit, aktuálně se nic nepřekládá, musíme počkat až se v plánu FFG objeví nějaké dotisky, ke kterým bychom se mohli přidat. V podstatě máme takový náklad základní hry, že si můžeme dovolit udělat rozšíření i bez čekání na to, jestli se základ chytí tak, že by si zasloužil reprint a s ním rozšíření. Měli bychom ho “uživit” i bez reprintu základu.

Michal Ekrt | Board Games Brand Manager
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

10.11.2022 10:40:59

@Michal-BF  Ta hra je naprosto úžasná, s mnoha možnostmi, skvělou atmosférou. Nicméně aby “se uživila” a její koupě dávala smysl, potřebuje minimálně jeden cyklus rozšíření. Jinak to bude pro nové majitele zklamání - jako kdyby si koupili Gloomhaven jen s prvními třemi scénáři. Mohou je zkusit hrát za více postav, ale to brzy omrzí a budou ochuzeni o příběh, který je výbornou součástí této LCG. (Vím o čem mluvím, kdysi jsem starý základ prodal, protože samotný mě nebavil. Pár let poté koupil nový základ a první dva cykly scénářů a je to má nejoblíběnější solo hra.) Je skvělé, že to vydáváte. Jen se obávám, aby se kvůli absenci možnosti koupit do této hry český obsah, nejednalo o mylné potvrzení toho, že tu takováto hra nenajde kupce…

10.11.2022 11:10:33

@Michal-BF super, moc držím palce. A díky za pozitivní zprávy.  

10.11.2022 11:11:43

Dobrý den všem. Velice mě potěšila a upoutala zpráva o české verzi této hry. Moje otázka je, zda tuto hru dají i začátečníci nebo je to příliš velké sousto, které deskovky znechutí?

Nemáme sebemenší zkušenosti s hrami tohoto druhu.

Děkuji za případnou reakci.

Ondra

15.11.2022 18:38:19

Otázka je, co to znamená, že tu hru dají začátečníci. :-) Podle mého tu hru dají ve smyslu, že si ji zahrají a vyzkouší. Pokládal bych za poměrně velkou náhodu, kdyby ji dali ve smyslu, že dotáhnou celou kampaň do úspěšného konce. Na to je potřeba více hráčských karet z dalších rozšíření hry, karty ze základního setu k plnohodnotnému hraní nestačí.

16.11.2022 09:36:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Z novým základem se dá vyhrát bez problémů ta přiložená kampaň. Já osobně si myslím že je to hratelné i pro začátečníky, zejména první scénář je to naučí.

16.11.2022 10:50:45

Díky moc za rady a zkušenosti, jdu do toho 

16.11.2022 12:57:27

@maggot.87 Tahle otázka je s prominutím a logicky neznalecky položená. Filosofie téhle hry je úplně jiná, než je běžné. Tady neexistuje pojem vyhrát v pravém slova smyslu. AH je kouzelný v tom, že tam všechno vždycky nějak dopadne. Nestane se, že vás hra blokne po prvním scénáři a už nemůžete dál, takových situací je napříč cykly v řádu jednotek. Většinou se dá pokračovat s nějakým hendikepem. Ale ano, je to horror. Počítejte s tím, že i ty “nejlepší” konce jsou většinou dost hrozný. Je to horror. Hra na vás bude zlá. Tohle není dungeon crawler, ani žádná hrdinská óda na meč a bicák. Fakt nejde o to všechny pobít a rezignace a úprk v pravou chvíli je dost možná nejefektivnější řešením mnoha situací. Ano. Bossové tu jsou. A fakt je nechceš potkat a děláš pro to všechno. A stejně i tak většinou "nevyhrajete". Ale to je v pohodě. Co se počítá je zážitek a těch nabízí hra nepřeberně.

16.11.2022 13:18:45

Chvilku jsem o hře uvažoval, ale začíná se tu nějak moc zdůrazňovat zážitek ze hry a moc tu nejsou zmíněné mechaniky hry. Jak hra funguje po mechanické stránce? Máte možnost ovlivnit hru nebo je to jen tahání postavy po lokacích a příběh se odehrává víceméně sám bez hráčova přičinění. Bojím se, aby to nebyl dobrý příběh na špatné mechanice, něco jako Tainted Grail, kde jsem v půlce hry a mechanismy začínají být nezajímavé až otravné.

U jiných her bych se podíval na nějaký gameplay a věděl bych, jestli mě mechanika hry bude bavit, ale u AH se bojím, že bych se případně připravil o překvapení, navíc, když jsou v základu pouhé 3 scénáře.

16.11.2022 13:50:23 | Upraveno autorem (porovnej)

@-bacil- Zajímavá otázka. Musel jsem se chvilku zamýšlet nad tím, co je vlastně mechanika AH :-) A je to tahání postav po lokacích a neustálé testování skillů. A skoro nic víc. Tady to ale opět není případ běžné hry. Protože ta mechanická platforma absolutně slouží tématu. A ten je s každým scénářem jiný. Je to tak dobře zakrytý, že ti vlastně ani nejdojde, že děláš rukama pořád to samé, protože víš, že neděláš. Mechanika je tu jen prostředek k dosažení cíle. Nemá tě tu bavit. Baví tě story telling té hry a o mechanikách v ideálním případě vůbec nevíš. Což tu platí. Ale těžko se to vysvětluje...asi je fakt nejlepší si to vyzkoušet. Tahle hra se obecně docela vymyká.

16.11.2022 15:50:18

@-bacil- Já měl úplně stejné obavy. Všude se mluví o příběhu, ale funguje hra? Mám za sebou teprve 1. scénář s jednou postavou, takže jen prvotní dojmy. A za mě, mechanika funguje výborně. Mám #Marvel Champions: Karetní hra a nedávno jsem koupil i #Pán prstenů: Karetní hra . Obě hry mám rád, ale u Pána Prstenů jsem byl trochu zklamán, jak moc podobný je Marvelovi. I Arkham je jim hodně podobný, ale mechanicky je od nich přece jen více vzdálený. U Marvela se většinou chcete zbavit všech karet v ruce, takže vyberete ty nej a ostatní použijete jako zdroj, největší rozhodování pak tvoří, co uděláte s kartami na stole, jaký problém s padouchem řešit prioritně, případně kdy otočíte hrdinu/alter ego. U Pána prstenů je to zase o časování, kterou kartu vyložit dříve (zdroje jsou omezené), a kterou kartu poslat do boje nebo naopak plnit quest, a navíc více svádí ke skládání balíku, kde je více volnosti. A má lépe vystavěný příběh na pozadí. Arkham jde jinou cestou a máme tady nově 3 akce pro hráče. A myslím, že to staví novou vrstvu přemýšlení, co udělat. Pohnout se, bojovat, zkoumat, vyložit kartu a kterou? Ta hra mechanicky funguje výborně. Samozřejmě je to pak hlavně o kartách, já hrál jen jednu hru, takže úplně neposoudím. Zatím ale nadšení, i to stavění balíku mezi scénáři v kampani vypadá o moc lépe než v Marvelovi. A příběh? Neotravuje, hra se dá hrát i bez něj, ale pěkně dotváří téma, mění vám podmínky a situaci ve hře pod rukama. Ideální. Jediná věc, která mi vadí (jako eurohráči) je ten váček, z kterého náhodně taháte žeton při testu dovednosti (žetony od -4 do +1, neúspěch, apod.). Ale zážitek mi to nekazilo. A ještě upozornění, Marvel se dá v pohodě hrát jen se základní krabicí, případně dokoupit Red Skulla a o zábavu je postaráno. Ale tady asi opravdu ta chuť koupit si další rozšíření bude větší…

8.12.2022 09:12:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Divoká serengeti + rozšíření: Specialisté
Divoká serengeti + rozšíření: Specialisté
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas